En sonunda annesi tarafından da terk edilen adam.
Beşşar Esed'in annesi Enise Mahluf da Suriye'yi terk etti; Birleşik Arap Emirlikleri'ne sığınan kızı Büşra'nın yanına yerleşti.
nusayridir. şianın bir mezhebi olmasına rağmen iran bile bunları kafir sayar zira hz. aliyi ilah kabul ederler. iranın şimdi destekleme sebebi ise ikisinin de ehli sünnet düşmanı olmasıdır.
esad dışarıdan doğrudan müdahale olmadığı sürece inmesi artık çok zor. kendi halkını katlettiği doğrudur ama ilginçtir ki halk desteği olduğu için hala ülkenin başında. süreç uzadıkça esad'ın şansı artıyor. tabii burada çin, iran ve rusya'nın payı büyük.
babası gibi onun ki bunun kidir. amerikanın vurması falan umrumda değil. o öldükten sonra bi bok değişmeyecek ama umarım ölür de dünya bi caniden daha temizlenir.
bazı miliyetçi kafalar esad zamanında pkk ya destek verdiği için şimdi cezasını çekmelidir türünden açıklamalarda bulunmuşlar. peki sormak isterim yıllardır pkk ya açık bir şekilde destek veren abd ve batı ülkeleri ne zaman cezalarını çekecekler veya resmi yayın organı roj tv yi ülkesinde bulunduran danimarka veya kuzey ıraktaki kürt yönetimi vesaire vesaire.
hiç kimse kusura bakmasın, yada baksın siz aptalca haberlere inanmaya devam edin oda teröristleri becermeye devam etsin. he he tamam esad ın burnu kanamış doğrudur.
yaptığı ve ya yapacağı her vakıa nın temeli belli bir açıklaması olması gereken liderdir. otoritesi kalmaması esas sorunu teşkil etmez, ki çapulculara karşı kayıtsız şartsız iran ın ve politik manevralarla son haftalarda yamama olayına girse de rusya nın gözetiminde emperyalizme direnen büyük zat.
"ülkemde seçim yapılsın, halk beni seçmezse bırakırım" diyen devlet başkanı. bizim şanlı diktatörümüz recep tayyip erdoğan "esad halkına zulüm ediyor" diyor ama ülkedeki ılımlı sünni nüfus, nusayri nüfus ve hristiyan nüfus esadın liberal kişiliğini çok beğeniyor ve destekliyor. el nusra cephesi gibi katliamcı - terörist zihniyetli sünni nüfus bizim holding medyasında gösterilenin aksine ufak bir nüfus. akp, çevresinde nato'ya başkaldıran üstelik "tu kaka nusayri" bir lider istemiyor. istese bile, istetilmiyor. esad, ülkesinde filistin halkını saklayarak israil'in en büyük düşmanı olmuş bir devlet adamı. suudi arabistan, katar ve benzeri arap ülkelerinin aksine abd ve nato'ya karşı faaliyetleriyle de tanınıyor. bu yüzden düşürülmesi gerekiyor. işin özeti budur.
edit: hiç bir diktatörü, diktatörünü geçtim güçlü lideri de sevmem. hatta liderlerin çoğundan genel olarak haz etmem. esadı da günahım kadar sevmiyorum. ama bu kadar linç edilmesinin altında yatan sebepleri görmezden gelmek insani değil. kimsenin derdi esadla değil, o adamın kişiliğiyle bu savaşın bir ilgisi kesinlikle yok, esad bugün çekilse başka birisi seçilse yine aynı savaş devam edecektir. abd, nato ve israil'in istediği, "kötü çocuk" iran ve suriye'nin suudileşmesidir. türkiye'ye patriot ve füze kalkanı gibi israil'i koruma mekanizmaları yerleştirilmesi de bu amacı gütmektedir. esad'ın meşruiyeti meselesine gelince, cumhurbaşkanlığı seçiminde %97.29 almış bir devlet adamının halk nezninde meşruiyetini sorgulamak komik olur. bu oran sorgulanabilir fakat, bu durumda kendi söküğümüzü dikmeye bakmalıyız önce.