berkin elvan

entry2367 galeri264 ses2
    41.
  1. 40.
  2. bugünde uyanamadı.

    edit: bugün de.
    4 ...
  3. 39.
  4. 38.
  5. 37.
  6. bugün de uyanmamıştır.

    hepimiz atıp tutuyoruz da, berkin'in gezi direnişçisi olmadığını herkes biliyor.
    pazar sabahı 7'de ekmek almaya çıktığı evine dönemedi bir daha, onu direnişçi sanıp kafasından vuran da halk değil polistir.
    sadece gezi direnişinde yaralandığı ve komaya girdiği için gezi direnişçileri tarafından sahip çıkılmaktadır hepsi bu.
    kimse berkin en önde çatışıyordu falan demiyor.
    aksine berkin olayla hiçbir ilgisi olmadan ekmek almaya giderken polis tarafından vuruldu diyor.
    hayır bu üstünden birilerine laf sokabileceğimiz bir konu ise eğer, o gezi zekalı diye aşağıladığınız insanlar yerine bu olayın dışında hatta karşısında olan insanlara gidin bir sorun bakalım berkin hakkında ne düşünüyorlar.
    ölsün diyeni de var, inatla gezi direnişçisi diyeni de, bana ne diyeni de.
    bu çocuğun vebali belki o ölsün diyenler kadar, gezi direnişçilerinin de üstüne kalacaktır.
    siyasi görüşü bir kenara bırakıp, 100 günü aşkın süredir komada olan o güzel gözlü çocuğun bir insan, hatta bir çocuk olduğunu hatırlayın artık.
    bir çocuk ki, mezuniyeti için alınan kıyafetleri bile giyememiş.
    bir çocuk ki, okula gidemiyor.
    bir çocuk ki, 100 küsür gündür ilk defa ateşi çıkmadı diye annesi sevinçten ağlıyor,
    ve bir çocuk ki, belki bir daha hiç uyanamayacak.

    vaktiniz olursa bir gün, gidin okmeydanına annesine bir sorun.
    - olur da berkin uyanamazsa, o saatten sonra dünya yansa senin umurunda olur mu?
    3 ...
  7. 36.
  8. her gün uyanacak diye beklediğimiz kardeşimiz.
    uyan artık okullar açıldı...
    4 ...
  9. 35.
  10. bugünde uyanamadı.
    uyan elvan, hadi!
    4 ...
  11. 34.
  12. berkin'in gezi eylemine destek verirken o uzun uykuya daldı sananların, "ayyyy bir de çıkıp şu gezi karşıtları berkin benim de kardeşim demiyor mu ölüyorum hıncımdan vallahi billahi tillahi" minvalinde konuşup, ne kadar gezi zekalı olduğunu bizzat görmemize vesile olan güzel kaşlı çocuk.

    berkin evinden ekmek almaya çıktı dostum, evinden senin sikimsonık eylemine destek vermek için magdur olmadı o çocuk. her magduriyeti kendine damıtma.

    o kadar gezi zekalısın ki, sana göre gezi de ölenler, yaralananlar sadece insan. ama unutma, kim olursa olsun geziye destek vermeyenlerin de ölümler, yaralanmalar sonucunda üzüleceği gerçeğini değiştirmiyor ne yazık ki o köhneleşmiş zihniyetin.

    ölümlerin üzerinden prim yapan, kişiyi geziye destek verdiği için insan, geziye destek vermiyorsa hayvan olarak ayıran ben değilim, gezi ruhu.

    kaldı ki, hala uykusunda olan bi çocuğun üzerinden bi insan nasıl prim yapabilir? senin tarafından haneme yazılacak herhangi b artı oy benim için çok önemli falan mı sanıyorsun? inan kendini fazla ciddiye alıyorsun...
    14 ...
  13. 33.
  14. Üzerinden prim yapmaya çalışanların güldürdüğü çocuk. Bu da yeni sempati kazanma şekli olsa gerek, herkese hoş görüneyim de çakozlamasınlar tarzı: o benim kardeşim, o benim bacım hede hödö.

    Sonra da adamın davasını gezi zekalı değilim diye aşağıla. Kim inanır sana hain kurt?
    6 ...
  15. 32.
  16. nedense gezicilerin sadece kendi kardeşi olarak gördükleri, güzel çocuk. uyuyan çocuk. en kısa zamanda uyanması için dualar edilen çocuk.

    uyan be çock..

    yo dostum yo... her magduriyeti kendine maal etme. berkin benim de kardeşim.

    adettendir; gezi zekalı değilim.
    7 ...
  17. 31.
  18. yavrucuğum çok kalmadın mı o kötü yerde artık bak okullar açıldı arkadaşların da bekliyor seni, sen gittin ya ordasın ya günler hiç yaz gibi degil hiç renkli degil hep kış ve hep renksiz uyan artık.
    1 ...
  19. 30.
  20. 29.
  21. 28.
  22. uyansana olum, tamam güçlüsün anladık, pes etmek senin kitabında yazmaz, bırak bu delikanlılık ayaklarını anneni daha fazla üzme, kadıncağızı sevindir. hadi be çocuk hadi. hem daha direniş devam ediyor, annıyon di mi takviye lazım.
    4 ...
  23. 27.
  24. oğlum siz köpek misiniz. ne kaşı, ne simiti. sen olsan bu çocuğun annesi bunları okusan üzülmez misin. için acımaz mı.

    oğlum niye köpeksiniz lan niye gavatsınız.
    10 ...
  25. 26.
  26. kaşı dolayısıyla kürt sevmeyen dangalaklar tarafından "ekrana simit attım" gibi şebekçe laflara maruz kalabilecek kardeşimiz... kaşın gibi uçma uzak diyarlara. yaşa.
    3 ...
  27. 25.
  28. 24.
  29. 78 gün oldu..

    sen gezi parkında yeşeren en güzel fidansın çocuk.
    sen, bu kavganın en güçlü umudusun.
    bizden çok yaşayacaksın sen.
    bak kiraz mevsimi bitti, gün eylül'e döndü.
    uyan artık.
    2 ...
  30. 23.
  31. an itibari ile kalbinin durduğu haberi gelmiştir, fakat sağlam bir kaynaktan açıklanmasını bekliyorum.

    edit: açıklama kirazcicekleri'nden geldi. duran kalbi tekrar çalışmış çok şükür.
    2 ...
  32. 22.
  33. " Şu güzel rüyaya bir ara ver de uyan. Sevip terk etmeyince palayı kafamıza yediğimiz, yine de yılmayıp sokaklarında gezdiğimiz ülkeye uyan. Üç tarafı denizlerle, dört tarafı TOMA’larla çevrili yarımadaya uyan. 36-42 Beyoğlu parkeleri ile 26-45 Gezi merdivenleri arasındaki coğrafi konuma uyan. Bir parktan tüm coğrafya derslerine yayılan bahar havasını içine çek de uyan.

    *

    Mesele sadece yaşamak değil arkadaş, bunu bil de uyan. Korkmadığımızı, yüzlerine bakıp kahkaha attığımızı fark et de uyan. Sesimizi kısmak isteyenlere inat, her 34’üncü dakikada nasıl bağırdığımızı duy da uyan. 10 kusurlu hareketin hepsini çatır çutur yapanlara, hakeme düdüğünü yutturanlara, ǒsi küçük A’sı büyük siyah beyaz umuda, gülümse de uyan…

    *

    Okmeydanı’na, yıkılmayan gecekondulara, duvarlarındaki yazılamalara, sonra üzerini kazımalara uyan. Sendelediğinde omuzdan tutan, omuzdan tutunca da dayanamayıp halaya duran, oyun oynarken yüzüne kovboy değil gaz maskesi takan arkadaşlarının hatıralarına uyan.

    *

    Taş sektirmek varken denizde, taş atanlar var ya panzere… Yani pencerelerinde kuş bekleyenlere, demir parmaklıklar üzerine kazılmış isimlere, yaşasalar her biri ağabeyin olacak ve senin için ellerini duaya açacak olan Kürt kardeşlerine uyan.

    *

    90’lı çocukların ermişliğine, “Berkecan”ların “Gezmiş”liğine uyan. Talcidle Rennie’nin kardeşliğine, dinlinin dinsizi sevmişliğine uyan. “Eylül’de gel” şarkısının muktedirleri titretmişliğine, bıyıklarının dikelmişliğine o güzel gözlerinle gül de uyan.

    *

    Yakışıklı çocuksun, sana bir abi tavsiyesi… Bir kolunda Gamze diğerinde Özge dövmesi var, ama sen sadece tek bir koluna çiçek al da uyan. Seni “soluğundan öpen”, kapı aralığında bekleyen aşka uyan. El ele barikatta dövüşen kızlara ve erkeklere uyan. Eli henüz bir kızın eline değmeden yitip gitmiş oğlan çocuklarının vasiyetidir ki “o büyük gün”ü görmeye uyan.

    *

    Bırak onlar “telekinezi” desin sen teleferikle gezmeye uyan. Onlar acıları tokuştursun, sen babanla yumurta tokuşturmaya uyan. Onlar “camide içtiler” desin, sen evden kaçıp sevgilinin kapısında gizlice içmeye uyan. Onlar “büyük resmi görün” desin, sen sıraların üzerine küçük kalpler çizmeye uyan.

    *

    Halka takla attıranlara, ama beyefendilerinin karşında el pençe divan duranlara, hani dostu sendelediğinde anında fıyanlara, hani saçlarını arkaya doğru yapıştıranlara, inat et de uyan… Parası neyse ödeyip kanal kurduran, sonra o kanalda arkandan atıp tutan “Başkan”ları gör de uyan. Fışkiyelerinden dolar akanlara, o havuzlarda yüzerken ağızlarından ihale fışkırtanlara bak da uyan.

    *

    Ama halkı için halkıyla beraber çalışan, 12 Eylül zindanlarından güneşin al burçlarına uzanan, Fatsa’da bir Fikri’nin yaşadığını da bil ve uyan. Uzun ağabeylerine uyan, delikanlı ağabeylerine uyan, Mine ablana uyan, teslim olmayanlara uyan, bitmeyen yolculuklara uyan, sinirlenip yumruğunu sıkan yıldızlara uyan…

    *

    Almak isteyip alamadığın ekmeğin üzerinde tüten kokuya uyan. Babanın sana vereceği ikinci isme uyan. Hepimizin toplayıp sana vereceği ömürlere uyan. O ağaçlar, o çocuklar, o eşkıyalar sana soluk olsun da uyan… Bizleri tehdit ettikleri mahpusluğun her bir günü sana feda olsun da uyan.

    *

    Güzel kaşlı çocuk… Haydi bak arkamı döndüm! Gözlerimi kapatıp açayım da uyan… " *
    5 ...
  34. 21.
  35. 68 gündür uyuyorsun... Bense 68 gündür uykuya küsüm! Bir çocuğun uyumak zorunda bırakıldığı bir dönemde huzur içinde uyuyanlar acaba hiç mi çocuk olmadılar? Pardon, düzeltiyorum; hiç mi masum olmadılar!
    3 ...
  36. 20.
  37. uyan artik be cocuk. uyan da uzme artik seni sevenleri... senin hakkin bu degil cocuk, serefsizin birinin attigi gaz kapsulu degil. ac gozlerini senin gozlerin hepimizin haykirisi olsun, hepimizin umudu olsun. gozlerinle, gulusunle otur o vicdansizlarin vicdanina, yoklugunla degil varliginla azabi ol onlarin! uyanicagini biliyorum cocuk ama elini biraz cacuk tut artik nolur...
    5 ...
  38. 19.
  39. Yavrucugum sen uyanmalısın bir de sen gitme abilerin gibi sen uyan ki güç ver bize umudumuz ışığımız ol. Daha çok erken.
    6 ...
  40. 18.
  41. Rakamla 62 gündür uyuyan çocuk! Kim bilir ne rüyalar görüyor! Görüyor mudur cidden? Hiç sanmıyorum, bir çocuğa yaşatılan bu kâbustan uyandırılması bile başlı başına bir rüya gibi geliyor bana. Hayır, umutsuz değilim, hiç olmadım. Eğer hiç tanımadığınız bir insan için dualar edip, uyanması için dilekler tutuyorsanız hâlâ umut vardır. Ve Berkin uyandığın zaman oku tüm bunları. O zaman yalnız olmadığını anla. Anla ki umudun tükenmesin kardeşim. Ama önce uyan be Berkin... Uyan ve gülümse hepimize...
    5 ...
  42. 17.
  43. annem her uyuduğunda iç organların çalışmayı durdurur derdi. yani demek istediği ölü olarak uyuduğumu anlatmak istemişti aslında. her uyuduğumuzda öldüğümüzü uyandığımızda tekrar yaşama döndüğümüzü anladım daha sonra. ama berkin hala uyuyor. işte ben bunu anlamıyorum. inanmak istemiyorum ölü olarak uyuduğuna. uyanmak ister gönlü belki ne biliyorsunuz, siz gönlüne sordunuz mu?
    7 ...
© 2026 uludağ sözlük