bir çocuğun hangi durum içerisinde olursa olsun ölmesi gerçekten çok ama çok üzücü. allah kimseye evlat acısı vermesin. rahmet diliyorum.
gezi parkı eylemleri sırasında, çadırlarında sinsice gaza maruz bırakılan o güzel insanlar için ben de sokaklara indim. tepkimi gösterdim. gözyaşı döktüm. orantısız güç kullanımına karşı ben de sokaklarda yürüdüm. kimseye hakaret etmedim, polise taş atmadım, maskemi takıp yürüdüm.
ancak:
bu tepkimi gündüz, yalnızca yaşadığım şehrin (izmir) cumhuriyet meydanında gösterdim. sokaklarda ateş yakmadım. tomalara orta parmak göstermedim. sonra baktım ki işin rengi değişmeye başladı. birlikte aynı amaç uğruna yürüyüş yaptığımı zannettiğim o insan topluluğunun arasında leş sürüleri vardı. kıbrıs şehitleri caddesindeki, alsancaktaki onlarca mekanın, bankanın, dükkanın camlarını indirdiler, heryeri sprey boyalarla küfür dolu kelimelerle doldurdular. ama ben bu değilim?! ama bu insanlarla yürüyorum!? neden? çünkü benim gösterdiğim tepki, bazı şeytanların işine geliyor... haaa dedim, öyle mi?
şimdi:
ona gaz fişeği sallayan polis kadar, polise o emri veren kadar, onu daha 14 yaşında bir ideolojik fikre yöneltenler de hatalıdır. çünkü hepimiz biliyoruz ki ekmek almaya gitmiyordu berkin. yani bunun çok klişe bir gazete manşeti olduğu görmeniz şart öncelikle. ekmek almaya gidiyorsa da, 14 yaşındaki bir çocuğu gaz bulutunun arasına yollamamalısın bir anne olarak. bunu söylüyorum diye de bu çocuğun ölümüne ne kadar üzüldüğüm gerçeğini de sen reddetmemelisin. yanlış mıyım?
dün sokaklarda yürüyen beni kullananlar, yarın da bu çocuğun cenazesini kullanacak sokaklarda. bunları şunun için yazıyorum, ne yaptığımızın farkında olalım.
olaylara çok yönlü bakamıyoruz. herkesin tarafsiz olmasi gerekiyor bence. ama dogustan din adi altinda zorunlu bir bagliligin dayatildigi toplumlarda bu cok zor. default ayarlarınızı bozuyorlar, oyle ayarlanıyorsunuz. sonra da tarafsız olmak doganıza ters geliyor. halbuki tarafsız insan her tarafın dogrusunu yanlısını cok rahat gorebilir. ve alternatifler cok daha kaliteli olur boyle bir durumda. cünkü herkes aslında yerinin saglam olmadıgını bilir. ama biz böyle degiliz. kuralcı ve düzen üstüne kurulu bir yapimiz var. ornegin bi partide her cesit insan yok. tek cesit ya da tek fikir insanları var. boylece de siz de bi kaliba uymak zorunda kaliyorsunuz.
şimdi bakıyorum instagramda, twitterda berkin fotoğrafı paylaşmıyorsan akpli olup çıkıveriyorsun. bir çocuğun ölümüne üzülmemiş bir hain, bir şerefsiz. ancak yapılmaya çalışılan şeyi görüyorum ben şuan çok basit, çok kolay. ben o çocuğun cenazesinin morgta bir gece daha yarın gerçekleşecek olan infial için tutulmasını bile, o çocuğa yapılmış bir zulüm olarak görüyorum. işte ben berke bu denli çok üzülüyorum. ama bazılarımızın (bazılarımız dediğime dikkat çekerim) derdi yine, sahte ve samimiyetsiz hashtaglerle, aman meydanlarda toplanalım, infial yaratalım, tepkimizi gösterelim... bakın tepki göstermekte sakınca duymuyorum, ancak bir çocuğun ölümünün bazı büyük başların avuçlarını sıvazlamalarına sebep olduğunu göz göre göre inkar edip, bankaların, mağazaların, cafelerin camlarını indirmelerine, terör estirmelerine gerçekten yandaş olamam ben.
bu ülkenin daha çok,
okuyana, bilinçli ebeveyne, vicdanlı nesillere ihtiyacı var.
bunlar olunca bilinç düzeyi yükselecek, daha doğru siyasetçilere, öngürülü ve ahlaklı yöneticilere, refah seviyesi yüksek bir ülkeye kavuşacağız.
Allah rahmet eylesin. Sorumluları inşallah bulunur ve cezasını çekerler. Bir şey eklemeliyim şuraya. Herifler savaş zırhlısıyla protestoya gelmişler. Bu mu lan sizin üzüntünüz? Amına koduklarım. Otobüsleri taşlamalar, Yoldan geçen adamın kafasının yaralanması vs. Haklı durumdayken haksız konuma sokuyorsunuz kendinizi. Ortada bir ölüm var ölüm. Hayat lan bu, Bitmiş bir hayat. Siyasi propagandanızı gidin kumda yapın.
Ben ekmek almaya giden 14 yaşında ki çocuğu vurup 15 yaşında komaya sokup cesedini 16 kg a teslim edene bakarım. Ben lafa değil icraate bakarım. Mekanın cennet olsun çocuk. Rahat uyu..
o kadar paranın ayakkabı kutusunda ne işi var diye sormayanların bu çocuğun o mezarda ne işi var diye sormasını beklenen koca yürekli ölümsüz kardeşimiz. bugün bir kardeşimi kaybettim. ömrüm boyunca unutamam herhalde...
neresinden vuruldu diye sorarsanız çocukluğundan dersiniz...
iki boktan tarafın çatışmasında güme gitmiş, öldürülmüş çocuk. Ekmek almaya falan gitme mevzusu da bildiğin salak turnusolu olmuş, eyleme katılmış-başına kapsül isabet etmiş ve ölmüştür... resimlerdeki ve videodaki mont aynı monttur.
tamam birader. bi fidanımızı polisin (buraya hangi sıfatı koycaksanız koyabilirsiniz) yüzünden kaybettik. ben de öldürülen onlarca çocuğumuza üzüldüğüm kadar berkin'e üzüldüm.
ama kardeşim, türkiyede bi günde kaç çocuğumuz ölüyor, tacize uğruyor, işkencelere maruz kalıyor? bu ülkede kaç tane çocuk gelin var? eğer gerçekten samimiyetle berkin'in yasını tutuyor olsaydınız, her gün bu çocukların da yasını tutup bunu yapanlara aynı şiddette belki daha da fazla isyan ediyor olurdunuz.
akpyi de sikiyim, bunu yapan polisleri de sikiyim, tek derdi hükümete zarar vermek için elimizde ne varsa kullanırız zihniyetini de sikiyim.
ölmüş yaşayacağı on yılları yaşayamamış, daha acısı öldürülmüştür. daha acısı bu ülkenin canını korumakla görevli olanlar tarafından.
berkin 15 yaşındaydı, sadece 15. bi boktan haberi yoktu daha, neden öldüğün bile bilmiyor. ne fark eder ne yaptığı. ekmek almaya mı gitti, polise taş atmaya mı, ne fark eder ? sadece 15 yaşındaydı, o yaşta yeğenini bebek sever gibi seven bir toplumuz biliriz, o çocuğa bi sorumluk yüklenemeyeceğini.
işin küfredilen yanı ise berkin'in ölümü bile farklı taraflar arasında savaş cephesi oluyor. allah belasını versin böylesine zihniyetleri.
bir tarafta olay çıkarıp küçücük çocukları savaşın arasına attılar diyen mal, diğer tarafta lan dur şu berkin'in üzerinden birde harekete geçelim diyen mal.
sadece berkinin katledilmesine ses çıkaran başkaca bir art niyeti olmayan insanları kınayan piçler var ki, tam küfürlük. onun derdi aman benim partime liderime laf gelmesin. bu biatçı piçler yüzünden böylesine kafasını estiği gibi davranan devlet görevlileri var.
onlara sormak gereki pkklı leşlerine cenaze töreni düzenleyip, ortalığı dağıtan piçlere neden tepki göstermediniz. o zaman neden sesiniz çıkmadı. neden onlara gaz sıkılmadı. bir leşin ölümü bir çocuğun ölümünden daha mı acı ?
berkin'in ölüsünü bile rahat bırakmayan her iki grup soysuzun da allha belasını versin biri berkin üzerinden berkin'i umursamadan slogan atanlar diğeri, liderini yalamaya devam edenler.
şu unutulmasın dünyanın her yerinde ama her yerinde bu tür trajik ve kabul edilemez durumlarda ülke sokağa dökülür, ama dünyanın her yerinde. ama bizim ülkede çok geç kalındı bu durum özelinde konuşursak bunlar olmadan tepki konulmalıydı, en olmadı berkin o fişeği kafasına yediğinde...
rahat uyu çocuk, her şey yalan berkin'in anne babasının yaşadığı acıdan başka...