ülkede bir kere ne şehir, kent güzelliği var, ne de doğal güzellik var. yani kesinlikle göze hitap etmiyor.
sadece durat veya durrat gibi bir yerde lüks villaları var. sanırım yapay bir adacık yapmışlar oraya. binlerce aynı tip villa var epey lüksler.
onun dışında sokakları pis. belediyecilik çok geride. çöp toplama yöntemleri falan çok ilkel.
ülkeye girerken 68 dolar gibi bir ücret ödüyorsunuz.
havaalanı falan yol geçen hanı gibi. arama falan yok. bavul kontrol falan hikaye. 150 kilo c4 götür ruhları duymaz.
ben geçerken kemerden öttüm, tam geri dönüp tekrar geçicem polis siktir et geç gitsin hareketi yaptı falan.
havası çok sıcak. sabah 8 gibi 38 dereceyi falan görüyordum yani.
insanları çok tembel.
yani böyle kısaca . kesinlikle turistik bir yer değil.
bir de şu kısma değinmeliyim, haberlerde falan ( tabi türkiye'yi çok ilgilendirmediği için ) pek gündem olmuyor, hatta hiç olmuyor fakat ülke karışık. bir gece dışarı çıktım zaman bulup, onda da gösterilerin arasında kaldım. sokakları yaktılar falan. her gece oluyormuş .
sonra bakkallarına falan değinelim. türkiye'deki 20-30 yıl öncesinin bakkalları gibi.
süpermarket dedikleri yer sizin mahale bakkalınızdan kapsamlı veya lüks değil.
benden bu kadar * fazlasını merak eden, soracak sorusu olan varsa özelden buyursun.
Yemen'deki "sünni ittifak" operasyonuna destek veren ülkelerden biri de Bahreyn...
Nasıl oluyor da o coğrafyada en çok Şii nüfusa sahip bir ülke olan - Bahreyn -, daha önce bir Şii isyanı da yaşamış olmasına rağmen, kendisi için RiSKLi bir operasyona destek veriyor?
(Bahreyn, nüfusunun çoğunluğu Şii olup da Sünni'ler tarafından yönetilen bir ülke.)
Böyle "tersine" diğer ortadoğu ülkeleri şunlardı:
Irak'ta sünni azınlık Şii çoğunluğu tahakküm altına almıştı Saddam döneminde.
Şimdi şii çoğunluk sünni azınlığı tahakküm altına aldı.
Suriye'de Alevi azınlık Sünni çoğunluğa tahakküm ediyordu.
Durum hala böyle.
Basra Körfezi ' nde yer alan bir ada ülkesidir . resmi dili arapça dır . monarşi ile yönetilir . nüfusu 1,2 milyondur . kişi başına düşen yıllık milli geliri 28000 $ dır .
Bir ulke adı olmakla birlikte nargile tutun markasidir.
Dun tanimadigim bir yerde nargile icmeye karar verdim.
Nargileciyi cagirdim, beyefendi ben nargile icicisiyim iyi nargilen var mi?
Olmaz mi abi bahriyeli var dedi.
Ulan bende bir kahkaka; adam ne oldu arkadasim dedi.
Bende bozmamak adina ya kardesim her yer de bahriyeli var oysa ben komando icerim(!)
Abi ne komandosu?
ya anasonlu yani.
Ha abi o zaman komando da var dedi?
Ha iyi o zaman ben bahriyeli alayim.
Ya komando?
Olsun bu gun degisiklik olsun bahriyeli lutfen(!)
Adam yapti getirdi guzel de yapmis. Ama kirk yillik bahreyn oldu bahriyeli...
kic kadar bir ada ulkedir efenim. Harika bir arap ulkesidir. kumar, fuhus gibi seylerin cezasi o ulkede yoktur. Dunyanin en uzun duraksiz koprusu bahreyn ile arap yarim adasi arasindadir. soylentilere gore koprunun yapilis amaci arap seyhlerinin rahat rahat herseyin legal oldugu ulkeye gecmeleriymis. musluman paralarinin toplandigi yer olarak bilinen bahreyn ilginc bir sekilde etrafinin surekli doldurulmasindan dolayi buyur. Dunyanin topraklarini her gecen gun buyuten tek ulkesidir.
şu an için sadece iran tarafından desteklenen ayaklanmanın başladığı ülkedir. sebebi özetle, şiilerin yönetimi ele geçirmek istemesidir. rivayetlere göre bahreyn kralı, suudi arabistan dan asker yardımında bulunmasını istemiş. arabistan da hemen dalıvermiş, zaten macera arıyor. iran, yapmayın-etmeyin dese de, bahreyn de karıştı hocam; yapacak birşey yok. "bop", son hız devam etmekte...
çıkan isyanlarda iktidarın şii göstericilerin eline geçip, iran etkisine girmesinden korkulduğundan dolayı suudi arabistan tarafından askeri müdahaleye maruz kalan ortadoğu ülkesi.
sümerler, asurlular, babilliler ve persler döneminde dilmun, büyük iskender, selevkoslar ve partlar döneminde tylos *, sasaniler döneminde Mishmahig (orta farçsada göz balık demekmiş) ve 4 halife, emeviler, abbasiler, karmatiler, selçuklulara bağlı uyunidler, salgur atabeyliği ve usfuridler döneminde awal adıyla anılmış ülke. ülke daha sonra cebridler, portekiz, osmanlı imparatorluğu, yeniden portekiz, iran, umman ve yeniden iran egemenliğinde kaldıktan sonra 1783'te bağımsız olmuştur.