hakkındaki görüşlerim şu an itibariyle tamamen değişmiş olan sözde duygudur. aşk diye bir şey yoktur, o sadece kendimize bi tasma bulma arayışımızın sonucudur. ilk defa şunu farkediyorum ki hiç bi kız sevilmeye değmez. **
insanın kendisinden çok 'o'nu düşünmesi, hissetmesi, sevmesi... bir bakışının dünyaya bedel olmasıdır. anlatılamaz duyguların bir bütünüdür aslında tarif edilemez. etmeye kalksanız kelimeler yeterli gelmez. aşk bambaşka birşeydir, yaşamaya değerdir.
kanıtlanmış olan tek bir aşk türü vardır: bireyin kendine olan aşkı. diğer aşk türleri teoriktir, kanıtlanmamıştır velakin isviçreli bilim adamları bu konuda harıl harıl çalışmaktaymış.
sevgi duygusunu yıllarca yok sayan birinin bir anda bir faninin hayaline kapılıp sabah sekizlere kadar uyuyamamasıdır aşk.* zamanla sıkıcı gelmemeyi başarabilecek tek niğmettir.
acıların en dayanılmaz, mutlulukların ise en muhteşem olanı diyordu onun için...
sevmektir o'nu karşılık beklemesen, bulamasan bile; sonsuzluğun karanlığında sevmektir hemde... bazen ne kadar seversen sev, ne kadar haykırırsan haykır sevgini, olmuyor be sözlük olmuyor!* o üşüdüm dediğinde güneş olmak istersin sen ama güneş bile buz kesiliyor bazen biçare kalbin derinliğinde...*
Çeşitli versiyonları vardır. imkansız aşk, platonik aşk, karşılıksız aşk.. gibin. Bir sözlüğün içinde bulunmaması gereken, bir süreci anlatan kelimedir. Görecelidir nitekim. Ayrıca Elif Şafak'ın da son kitabıdır.
Aşk midenizin siz kendinizi mutlu hissetmenize rağmen gün boyu burkulmasıdır çünkü aslında o size başınıza gelecekleri önceden haber vermeye çalışmaktadır. Kalıplaşmış bir değil olarak içinizde kelebeklerin uçuşmasıdır, çünkü aslında zaten içinizde size hayat veren o kelebekler artık kaçmak istemektedirler ve tek aradıkları bir çıkış yoludur. bu yüzden uçuşurlar. Aşk karşıdaki kişiyi sevmenin artık o kişinin kendisinden daha önemli oluşudur. Güne umutla başlamanızı sağlayan bir hastalıktır. Olmayacağını bile bile beklemektir. Her insanın aslında sahip olduğu ortak yönleri onda görünce dünyadaki en büyük mucizeymiş gibi davranmaktır. Çok kalıcı olduğu görülmemiştir. Ama aşk çocukların yaşaması gereken kızamık gibi her insanın yaşaması gereken bir hastalıktır..