av mevsimi

entry477 galeri25
    288.
  1. türkiyede çekilen filmlerin standartlarına bakılacak olursa fazlasıyla güzel olan filmdir.
    --spoiler--
    cem yılmaz ve çetin tekindor bu filmde her zaman olduğu gibi olağanüstü bir oyunculuk sergilemişler. idris karakterinin karadenizli olması aşırı ve abartılı derecede seyirciye hissettirilmiş olsa da cem yılmaz bu rolün hakkını fazlasıyla vermiş. cem yılmaz'ın öldüğü sahnede bir yakınını kaybetmiş gibi hissetmeyen pek fazla kimse yoktur sanırım. çetin tekindor ve şener şen'in birlikte sohbet ettiği sahnelerde belki abartıyorum ama bir an gözümün önüne al pacino ve de niro ikilisi geldi. gerçekten iki büyük oyuncuyu ve cem yılmazı birlikte izleyebilmemiz bile bu filmi yeterince değerli kılıyor. filmdeki cinayet çok erken çözülüyor ama benim izlediğim kadarıyla yönetmenin anlatmak istediği sadece cinayetin polisiye kısmı değil. cinayetin diğer insanlar üzerindeki etkisi ve bu süreçte yaşanılanlar. bunu da başarmış gibi gözüküyor. filmin müzikleri de oldukça iyiydi.
    --spoiler--
    kısacası gidip izlenilmesi gereken bir film. esprili sahneler, biraz aksiyon, fazlasıyla hüzün, kaliteli bir türk yapımı görmek istiyorsanız gidip izleyin.
    1 ...
  2. 287.
  3. "başyapıt". neden mi ?

    su ana kadar cekilen hicbir turk filmi cok az elestri ile bu kadar cok basarı elde edemedi cunku. av mevsimi'nin cıkacagını hatta gosterime girdigini gosterimin yakın zamanlarında ogrenen o kadar cok insan var ki. bu kitle gerek sener sen gerek cem yılmaz hayranlarından.. filmin konusu tipik bir polisiye oykusu olarak adlandırıldı ve pek kâle alınmadı acıkcası. peki sonunda ne oldu ? sinema elestirmenlerinin buyuk bir kısmı ters koseye yattı. cem yılmaz'ın komedyen olmasından ötürü bu tarz bir rolü hakkıyla oynayamayacağı düşünüldü. ama inanın buyuk ustadların, ustaların oyunculugu arasında fark, pürüz bulamayacagınız bir oyunculuk sergilenmiş bu filmde. diger oyunculardan bahsetmek bile bir nevi saygısızlıktır diye dusunuyorum. şener şen'i, çetin tekindor'u oyunculuk konusunda elestirmek zaman kaybı olur bence.

    film icerisinde deginmek istedigim, izleyici kitlesini elestirmek istedigim bazı noktalar var. öncelikle filmde gulmek icin yer aramayın. "ama cem yılmaz var o filmde !?" deyip salondaki kişilerden kufur yemeyin durduk yere. cem yılmaz'ın filmde canlandırdıgı karakterin gulunmesi gereken hicbir yanı yok. adam ölür bizim insanımız güler. acaba o sahneyi/leri cem yılmaz dışında başka bir oyuncu/aktör oynasa insanımız aynı gulme tepkisini verir miydi ? hayır.

    filmin uzunlugu konusuna da deginmek gerekli diye dusunuyorum. şöyle ki, film yaklasık olarak 3 saat. film arasından sonra "yarım saate biter heralde" düşüncesiyle hareket ederseniz çok yanılırsınız ki zaten oyle de oluyor %90. siz siz olun koltugunuza guzel yerlesin filmin keyfine bakın.
    1 ...
  4. 286.
  5. hayde türküsünü cümbür cemaat söylemeleri ve rakı bardaklarının havada tokuşturulması sahnesiyle neredeyse filmin önüne geçmiş olan sinemadır. ama bir türkü sahnesi bu kadar mı güzel çekilir be kardeşim.
    1 ...
  6. 285.
  7. güzel başlayıp iyi ilerleyen ama çok kolpa şekilde biten filmdir. şener şen de bir tuhaftı zaten filmde. cem yılmaz'ın oyunculuğu 10 numaraydı. bu tarz rollerde daha çok görmek dileğiyle...
    0 ...
  8. 284.
  9. ilk defa bir rolün şener şene yakışmadığını gördüğüm sinema filmi. onda daha çok emekli öğretmen tipi olduğu için bu rol gitmemiş ancak bunun yanında, cem yılmaz ve çetin tekindor tam rollerinin adamı olmuş. kısaca izlenesi tipik bir türk filmi, sonuçta türklerin gercek anlamda izlenebilecek bir fantastik, gerilim, animasyon gibi türlerde başarılı olmasına pek alışık olmadığımız için bu film de tipik bir türk filmi kategorisine girmiştir benim gözümde.
    0 ...
  10. 283.
  11. bir polisiye filmi olarak düşünüldüğünde vasat bir film.zeka oyunları yok filmin yarısında katil biliniyor.ama izlenebirlik açısından güzel,duygusal bir film.çılgın dersane,dünyayı kurtaran adamın oğlu,Süper Ajan K9,Keloğlan KaraPrens e Karşı gibi filmler yapılacağına böyle filmler yapılırsa türk sineması yerinde saymaz,gelişir.
    1 ...
  12. 282.
  13. her fırsatta recep ivedik ve türevleri filmleri eleştiren elitist sinemacı-yönetmen yavuz turgul vb. lerin aslında populistliğin bayrağını salladıklarını görebilirsiniz bu filmde. şener şen usta diğer oyuncu kadrosu için konuşuyorum; bu malzeme ile bu kadar deme şansı yoktu yavuz turgul un zira oyuncu kadrosu etkileyicidir. olay örgüsü birkaç güzel hareketin dışında klasik polisiye ile paraleldi. şaşıramadık filmde. bu oyuncu kadrosu haricinde yeni yetme oyuncular kullanılsaydı film itin g.tüne sokulmaya müsaitti. hem y. turgul un hem de oyuncuların karizmaları ve populerlikleri filmi merak ettirdi. özet geçtim aslında son cümleyle.
    0 ...
  14. 281.
  15. güzel bir yavuz turgul filmidir. özellikle şener şen ve cem yılmaz için gittim diyebilirim.

    yinede eksikleri göze çarpabilir.
    --spoiler--
    çetin tekindor'un, filmin son sahnelerinde cinayeti anlatırken girdiği duygu amatörceydi.

    cem yılmaz'ın ölümü... ve yaptığı son hareketi gereksizdi, onun o hareketinden nasıl cinayeti çözebildiler bilmiyorum

    bence havada kaldı.
    --spoiler--
    her yorum farklı olabilir. izleyip görmek en iyisidir.
    1 ...
  16. 280.
  17. Umarım Şener Şen'in yAvuz turgul tutsakligindaki son filmidir.
    0 ...
  18. 279.
  19. yavuz turgul, şener şen, çetin tekindor ve cem yılmaz'ın ustalıklarını kanıtladıkları filmdir.

    film için olağanüstü diyebiliyorum. katil çolakzadeymiş ya da asit ömermiş, hiç umrumda olmadı. film bambaşka bir şeyler anlatıyordu.
    ferman'ın eşiyle, idris'in eşinin arasındaki farkı görenler, kadınları daha iyi tanıyabilirler. kadın güçlü olmalıdır.
    peki ya babalar? çolakzade ile pamuk'un babasının arasında ne kadar fark var ki? bir baba kızı için neleri yapabildiğini görmekteyiz.

    neyse daha uzatmayayım. filmde binlerce cümle vardı. aklımda kalan tek cümle var. çolakzade'ye ait bir cümle:
    ''önemli olan vicdanın sızlarken yaşayabilmektir!''

    işte bu!
    2 ...
  20. 278.
  21. hayde sahnesinde elemanlardan tekinin ritm tutmak maksatlı kaşığı kül tablasına vuruşu için; "artık kapalı alanlarda sigara içilmiyor ki, kül tablası da nerden çıktı.. hehehe!" tespitini sıçanları, tahta kaşıkla ritm tutan ablanın elindeki tahta kaşıklara odaklanmaya davet ediyorum mesela..
    3 ...
  22. 277.
  23. hakkında mükemmel ötesi kesinlikle gidilmeli kıvamında yorumlar yapılmasaydı bile mutlaka gideceğim filmdi ve gidildi.. efenim çok abartmamak lazım tabi hakkını da yememek lazım gene ustalar *döktürmüşler. gülebileceğiniz bi iki sahne var onlarıda cem yılmaz sağolsun bize resmen hediye olarak sunmuştur yoksa öyle bi mimik bile yapamadan filmden çıkıp gidecektik.. baya bi ofladığım pufladığım saatler yaşatmıştır bu film, gereğinden fazla uzun sürmüştür.. bu arada battal bey'in evini ezelde kenan abimizin mekanı olarak sık sık gördüğümü düşünüyorum zaten kenan'ın gençliğini oynayan oyuncu da filmde boy göstermiştir.. herkese öyle geliyor mu bilemem ama bi sinema filmini izlerken o dönemde dizilerde reklamlarda cartta curtta sık sık gördüğümüz yüzleri,mekanları görmek istemiyorum. hasta yatan kıza üzülmek gerek ama geniş aileden fırlamış çıtır kızımıza nedense üzülemedim, ya da yirmi beş yaşındaki bir oyuncuyu on beş on altı yaşında küçük bir kız *diye izlerken * sonuç olarak film idare eder tadındadır. izlenmesi mutlaka gerekli olanlardan değil ama izlemeye değer olanlardandır.
    1 ...
  24. 276.
  25. güzel filmdir. müzikleri de güzeldir. çetin tekindor ve şener şen'in bir araya geldiği sahneler izlenesidir. bir de, lazca bilen birileriyle gidin ki, anlayın.* cem yılmaz'ın lazcası gene de fena değildi.
    0 ...
  26. 275.
  27. cem yılmaz ölürken "nah" işareti yapacak sandım ya. abicim ölürken bari ciddi öl.
    3 ...
  28. 274.
  29. geniş aile'nin davşan kızı filmde ceylan kız olmuştur.*
    0 ...
  30. 273.
  31. cem yılmazın sadece komedyenlikte bir numara olmadığını kanıtlayan film. ciddi anlamda ustaların elinden çıkmış harikulade bir yapıttır. ayrıca izlerken gerilimi iliklerinize kadar hissediyorsunuz.
    1 ...
  32. 272.
  33. Kaliteli bir film. Kadrosu, güncel bir öyküyü yeniden ama şahane bir şekilde anlatması, oyunculuk performansları, yönetmeni ve herşeyiyle güzel. Pişman olmazsınız.
    0 ...
  34. 271.
  35. Sanırım Cem YILMAZ ın en ciddi filmi. gidişat açısından etkileyici fakat battal ın evinde hasta kızı gördükten sonra konusunu tahmin edebildiğim film. Şener ŞEN yine usta bi oyunculuk sergilemiş izlenmesi gerektiğini düşündüğüm bir film...
    0 ...
  36. 270.
  37. gereksiz eleştirenlere aldırış etmeden gidip izlenmesi gereken film. gayet de güzel olmuştur. evet şener şen'in oyunculuğu diğer filmlerine göre sönük kalmıştır fakat sönük olması ''yok bu olmamış'' demek değildir.

    bir de katilin kim olduğunun erkenden anlaşılmış olması meselesi var. iyi de sorun katilin kim olduğu değil ki o noktadan sonra. o adamın neden katil olduğu. kızı neden öldürdüler ? ve avcı bunu nasıl ispatlayacak.

    güzel filmdir, yavuz turgul yine kötü film yapmamıştır.

    ayrıca güzel avrat otu cuk oturmuştur.
    1 ...
  38. 269.
  39. cem yılmaz ölürken beni bayağı güldürmüş film.tamam,acı bir sahne ama napalım aga adam cem yılmaz..aslında ben,o el hareketinden az da olsa başka bir şey beklediğim için olsa gerek.*
    --spoiler--
    desene,ailenin hem etinden,hem sütünden faydalandım diye!
    --spoiler--
    0 ...
  40. 268.
  41. Film iyiydi ama keşke bu kadar çabuk anlaşılır olmasaydı. Daha gizemli yapılandırılabilirdi. Türk polisiye filmleri adına başarılı bir sonuç.
    0 ...
  42. 267.
  43. güzel filmdir, fakat şener şen,çetin tekindor ve cem yılmazın bulunduğu kadrıdan daha güzelini beklemiştim açıkcası
    0 ...
  44. 266.
  45. 265.
  46. Son dönemlerdeki en iyi Türk filmlerinden biri olmuş. Şener Şen kafamızda bulunan dedektif imajından farklı bir portre çiziyor, yıllar geçmesine rağmen hala her cinayeti yüreğinde hisseden babacan sakin.. Cem Yılmaz'ın performansıda çok güzel her zaman diyorum bu adam kendi senaryo yazıp yönetmenlik yapmasın harika bir oyuncu.. Çetin Tekindor yine mükemmel tıpkı Babam ve oğlum'da ulak'ta olduğu gibi.. Ses tonu bile yeter adamın.. Okan Yalabık da gerçekten iyi oyuncu ve yine iyi oynamış.. Melisa Sözen'i pek bilmem ama Cem Yılmaz ile olan sahneleri biraz yapmacık kalmış sanki.. Cem Yılmaz'ın vuruluş sahnesi harikaydı birde.. Sonundaki sürprizi daha iyi saklayabilselermiş daha güzel olacakmış.. Hayde gidelum hayde..
    0 ...
  47. 264.
  48. cem yılmaz ın oyunculuğuna diyecek laf bulamadığım, şener şen in kabadayı dan sonra biraz sönük kaldığını düşündüğüm ve çetin tekindorun her zamanki gibi duruşundaki gizem ile farkını ortaya koyduğu filmdir. çok fazla beklentiye girmemek lazım çok güzel diyemem ama güzeldi.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük