Altın seviyorum ben. Geçmişte yaşayıp ölen insan toplulukları ile aramızda bir bağ benim için.
Dolar falan sevmiyorum onlar kağıt. Aslında bir değeri yok. ABD merkez bankası Amerika güçlü diye basıyor allah basıyor ama altın sınırlı bir metal ve sarı sarı ne güzel.
Bulunduğu çağdan itibaren uğruna ne canlar ne kanlar gitmiş haddi hesabı olmayan ama hiçkimseye de yar olmayan değerinde de ilk günkü gibi bir şey kaybetmeyen belalı elementtir.
bu sarı renkli değerli maden takı olarak yaygın kullanılmaktadır. ancak pek bilinmeyen çok büyük yararları olan bir metaldir. örnek verecek olursak, müthiş bir iletkendir. kesintisiz ve hızlı elektrik iletmeye yardımcı olur. bu nedenle iletişim araçlarında ve astronomide sıkça kullanılır. bir başka süper özelliği ise, çürüme, renk değiştirme gibi kalitesi binlerce yıl bile sürse bozulmaz. doğada çok fazla bulunsa ve değersiz olsa kullanacağımız tüm metalleri altından yapılırdı.
altın hakkında güzel bilgiler ve detaylar aldığım firmadır http://www.sembolgold.com/
insanlığın ortak ürünü dünyanın her noktasında geçerli tek para birimi. Hatta tek gerçek para birimi. Olası bir savaşta veya ekonomik krizde ne bankacılık ne internet ne de kağıt para kalır lakin altınınız var ise güç sizdedir. Altın enflasyondan etkilenmez. Altın paslanmaz. Altın çıkarılması ve işlenmesi maliyetli madenlerdir. Bugün ons altın 1200 lü seviyelerde olduğu için bir çok altın madeni kapanmıştır. Altının günümüz değeri ons başına 7000 dolardır. Anormal durumlarda savaş ekonomik kriz ons başına 10.000 doları çok rahat aşacaktır.
Belirtke: sadece 50 sene önce ons altın 30 dolardı.
dünyadaki en enteresan elementlerden. parlaklığı, kararlılığı ve kolay işlenebilir olması dışında bir numarası yok ama dünyada zenginliğin ölçütü haline geliyor.
referandum öncesi gerekli yükselmeyi yapmış, referandum sonrası düşüşe başlamış ve düşüşü hala devam etmekte olan değerli bir para birimi. gün itibari ile 140 tl civarındadır. bir müddet daha düşüş kaçınılmazdır.
Altın bu iner de çıkar da. Yalnız uzun süre yatırım amaçlı değerlendirecek olanlar kâra geçiyor. Altın bu noktaya 78'lerden geldiğini biliyorum. Bir ara 102'lerde takılı kalmıştı. Birkaç ay önce 130'dan 145'leri gördü. En son 150 bandından 144'lere geri döndü. Sonuçta Türkiye'de her şey pamuk ipliğine bağlı. Her an her şey olabilir.
kağıt paranın icadı ile unutulmaya yüz tutmuş gerçek para, enflasyonun düşmanı, sınırlı ve ulaşılması zor zenginliktir. Kağıdın bir sınırı yoktur istediğiniz kadar basabilirsiniz ama altın öyle mi zorlu koşullarda madenlerden çıkarılır ve basılır değerini bilenler tarafından ise dolar hikayesi uydurularak üstü örtülmüştür. 1910 yılında ons değeri 13 dolar iken şimdilerde ons değeri 1180 dir. Yükselmesinin nedeni ise fedin abd borcunu ödemek için bastığı karşılıksız kağıt paralardır.