bir tanrı var bence,bir dini de var diye düşünüyorum. kim olabilir bu tanrı dedigimde hissiyatim ve aklım beni ıslamın tanrisina götürüyor. allah var,bizi görüyor,seviyor. biz onu taniyamiyoruz,sıkıntı burada başlıyor. bakış açımız cok dar,oncelikle tanrı ne demek idrak etmeli,sonra bakmalıyız varlığına. insana bakar gibi bakmakla olmuyor.
"yoktur, adaleti nerededir, şöyledir böyledir" diyenlere gelince sen bakmasını bilmiyorsun, bakıyorsun görmüyorsun, görüyorsun iman etmiyorsun.... ayette dediği gibi "biz zulüm etmeyiz onlar kendi kendilerine zulüm edecekler", "aklını kullanmayanların üzerine pislik yağar"... allah'ın sopası yok, herkes ektiğini biçer, hakeden hakettiğini alır, haketmeyen ise haketmediğini... lütfen allah'ın yokluğunu kanıtlamaya çalışırken adalet kelimesini etmeyin zira işin içinden çıkamadığınız gibi kendinizle çelişkiye düşersiniz adalet başlı başına dini bir hükümdür. kaldı ki günümüz insanlığı hiç birşeyi haketmiyor, vel asr'da dediği gibi ziyanda, hüsranda bu insanlık... onun için kasma ateist kardeş sende bu ziyandasın hepimiz gibi...
Umarım vardır, bu adaletsizliği bir yerde gidermesini istiyorum. gördüğünüz üzere istiyorum. istediğimin olduğu yerdeysem, allah bir fantazmdır. eksiğimin olmadığı yere gönderme yapar.
tanrıyla görüştüğünü iddia eden kişilerin sunduğu tanrı isimlerinden biri, tanrı varsayımı dinlerden önce de vardı. ve sadece bir varsayım, ama dinler böyle değil, dinler tanrıyla görüştüğünü, ondan istek emir ve arzularını aldıklarını iddia ederek, tanrının ismini dahi sunuyorlar, komik zira tek olan bir şeyin neden ismi olur ki, üstelik 99 tane.
not: tanrının istek ve arzuları olarak sunulan emirler, tanrı maskesi arkasından yöneticilerce istenir.
bütün eksikliklerden uzak olan mükemmel yaratıcı. Allah'tan başka ilah yoktur. indirdiği kur'an'ı aşağıdaki siteden kolayca okuyabilirsiniz. çoğu kişinin pc yerine telefon kullanmasından dolayı sitenin mobil versiyonunu koyuyorum:
rabbimiz.. yaratıcımız. "Ey kendi aleyhlerine haddi aşmış kullarım, Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah, bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki O, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir." buyuran. açık örneğini bu başlıkta gördüğümüz bir çok entrynin sahiplerine bile mühlet veren. onların da hidayet bulmalarını, onlardan çok isteyen.
rahmetle çevrili şu yaşamda, rabbimiz bizi affetmek için küçücük güzel amellerimizi bile alıp çoğaltıp katlarken, halen daha imtihanı kaybetmeye coşar adım koşmak... ne diyeyim? ne diyeyim? allah hepimize hidayet versin. ne diyeyim.