akçay doğasyıla ve havasıyla dünya ciğerinde ikinci bölgeye sahip bir beldemizdir. amazonlardan sonra kazdağlarıyla dünyaya oksijen sağlayan bu yerler malesef iyi korunamamakta üstüne üstün katledilmekte. akçay kilit bölge diyebiliriz. Önceden Edremite Bağlıydı. Akçay Belediyesi 2 seçim döneminde de başkanı CHP den Cahit iNCEOĞLU'DUR başarılı bir başkanlığı vardır.
ilk sarho olduğum sahili, giderek kötüleşen rockfestivalleriyle çocukluğumu, gençliğimi heba ettiğim yer olur. yazdan yaza da olsa ben orda büyüdüm lan.
tam olarak 12 senedir yaz aylarını geçirdiğim şirin belde. güzelce tatilinizi yaparsınız fazla gece hayatı aramayın.adım başı bulunan çeşmelerinden buz gibi dağ suyunu içtiğinizde derin bir oh çektirir.
suyu buz gibi olan yaşanılası yer. şimdilerde kordonunda çeşitli yenilenmeler olmaktadır. yine de yaz kış oturanların çoğu ölmeye gelir. hergün sela verilir.
burhaniye'ye göre daha hareketli, altınoluğa göre daha geri kalmış bir yer. esnafı berbattır, kazıklamaya çalışır aman dikkat mutlaka pazarlık yapılması gerekir. kordon'da mado cafe'de otururken güneşin batışını izlemiş ve hayran kalmışlığım vardır. denizin mavisi,güneşin kızıllığı falan filan.. genellikle gurbetçi kesimi gelir. döviz bırakmadan da geri döner.
An itibariyle özlediğimi fark etmiş bulunmaktayım.
bakkalında su satılmayan,sıradan,ucuz,sakın,köylülerin pazar kurduğu nefis meyvelerin siz plajdayken bile ayağınıza geldiği,sarı kız efsanesinin olduğu buz gibi denizi yazlıkçıları sevmeyen insanların yaşadığı,zeyfininin kekiğinin muhteşem olduğu mukemmel bir yer.gidenler piknik yapma fırsatı bulursa pınarbaşını tavsiye ederim.
kış nüfusu 10.000 yaz nüfusu 100.000 civarı olan belde. en güzel yanı için kordonu diyebiliriz. denizinin soğuk olması yerin altından soğuk su kaynağının çıkıyor olmasıdır. girenler bilir bazı noktalarda ayağınızın altında buz gibi bir su hissedersiniz. deniz amaçsa gidilmeyecek bir yerdir ama yine de günübirlik gidilip bakılabilir. kordonu gayet güzeldir, fazlaca hem de. belediye başkanı cahit inceoğlu'dur. hem ilk başkanıdır akçay'ın hem de ikinci kere seçilmiştir chp'den. var gücüyle çalışan, çok dürüst bir insandır.
akçay belediyesinin rant uğruna kordon denilen sahil şeridini incik boncuk satıcıları ile doldurup rezil bir görünümü olan, zeytinli rock festin rock fest ten daha çok arabesk konserlerini andırır ambiyansı ile tatil beldesinden çok sıradan bir ilçe görünümü kazanmış son derece istikrarsız, tek bir eğlence mekanı var diyemiceniz sözde tatil beldesi.
gayet güzel cıvıl cıvıl olan, gündüzleri başka, geceleri bi başka güzel olan tatil beldesi. özellikle geceleri kordonda dolaşmak, dondurma alıp sahilde sevgilinle yalayıp yutmak, aileler için çay bahçeleri, beleş tepeleri, canlı müzik yerleri, luna parkı, denizi, kumu, güneşi ve sıcacık insanların olduğu bir yer.*
alaçatı gibi sonradan turistik bir kimlik kazanmamasını dilediğim, kendine has tuhaf bir tadı olan, tenha sanıp kalabalık bulduğunuz *, kalabalık bulup tenhalara çekilebileceğiniz, denize ürpermeden ve uyuşmadan giremeyeceğiniz, sarıkızlı naif beldedir. şimdi rockfeste ev sahipliği yaparkenki halini tahayyül edemediğimden gidip göreceğim!
genel de gündüzleri sıcaktan dolayı sokağa çıkılamayan, geceleri sahili insan seli olan bir tatil beldesidir. denizi deniz değil, sıcağı sıcak değil ama güzel mekan.
he unutmadan akçay denildiğin de aklım da canlanan ilk resim damla sakızlı dondurmadır, yok böyle bir tat. *
ailece tatillerin geçirilebileceği, yazları kalabalık, altınoluk ve ayvalık arasında bir tatil beldesi.
20 km uzağındaki altınoluk ve dahil olduğu edremit ile bir bütün oluşturan bir yer. zaten çanakkale'den güneye doğru başlayan deniz kıyısı turizmine katkısını, hakkını vererek yapan memlekettir.
gençler için güneyindeki ayvalık, kuşadası, fethiye, didim, marmaris, bodrum vs elbette daha tercih edilesi mekanlardır.
ancak herşeyiyle çok sevilesi, hele de benim gibi 10 yıl her yaz gidip gelinen bir yer olduktan sonra dünyanın en güzel yeri unvanını hakedebilen güzellik abidesi akçay.
hareketli yaz mevsimi geride bırakılarak yaz sonu monoton şehir yaşantısına dönmek oldukça zor gelmesi ise böyle sahil şeihrlerinin en kötü yanı olmalı herhalde.
17 agustos gölcük depreminden önce denizi gayet sıcak olan, fakat depremden sonra birdenbire altından soguk su kaynaklari fıskırmaya baslayan sirin bir tatil beldesi.
denizi hariç her şeyi güzel olan tatil mekanıdır. fakat buz gibi denizi vardır hiç girmek istemezsiniz. sahiller de bi o kadar kalabalıktır iç içe oturmak zorundasınızdır.
müthiş güzel bir memleket. yazlık bir belde için inanılmaz ucuz. kışın bile bir avuçta olsa kaliteli gencin bulunduğu barlarından anlaşılıyor. pek benim tarzım olmasada rio isimli barı reina edesında. burhan ustanın yemekleri bağimlilik yapıyor ve doğal kaynak suyu sıcaklarda buz gibi insanı mest ediyor.