abisi bunların beyincikleri gasp edilmiş.
http://belgelerlegercekta...aturkun-maasi-15000-lira/
bak bakalım atatürkün aldığı maaşlara kaç aksaray yapılırmış ve o zamanki gelir düzeyi neymiş. bir tarafı görüp haksızca eleştiren ve bir tarafa göz yuman insan bana göre bağışlayın ya vatan haini, ya takım tutar gibi parti tutuyor ya da mal. başka seçenek düşünemiyorum.
bu yapı milletindir.
ben böyle güzel bir yapıdan gurur duyarım.
ülkenin gücünü, ihtişamını, büyüklüğünü temsil eder.
adamın binayı satacak, kiraya verecek, mezara götürecek hali yok ya.
neyin kafasını yaşıyonuz bilmiyom ama türkiye cumhuriyeti devletinde yaşadığınızı unutmayın.
kendinizi devletinizi milletinizi küçük görmeyin.
kendisine harcanan 1.370.000 tl ile aşağıdakilerin rahatlıkla yapılabileceği malikhanedir:
- iç savaş ve ışid zulmünden kaçarak Türkiye ye gelen 1 milyonu aşkın suriyeli için 500 milyon dolar yeterliydi.
- Ebola salgınını durdurmak için gereken rakamın 987 milyon 800 bin dolar şeklindedir. diğer ülkeler üzerine biraz koysa ebola olayı ortadan kalkabilirdi.
- istihdam sorununa ciddi anlamda iyileştirme yapılabilirdi. açıktaki onca öğretmen işe alınabilirdi.
- bir spor takımı satın alınıp ülke sporuna katkı verilebilirdi.
gel gör ki, bu ülkede artık referandum ile seçilen cumhurbaşkanının en lüks yapılarda ikamet etmesi ve devlet meselelerinin bir kenara itilmesi ritüel haline gelmiştir. halkın yarısı bunu gayet mantıklı bulmaktadır. başka da yorumum yok...
Olması gerekendir. Bazıları vergiyle vs şeylerle yapıldı deyip acıtasyon yapıyor ama bence güçlüyüm diyen ülkenin fiyakası olmalı. Açıkcası nerede olduğu hakkında pek bir bilgim yok ama Atatürk çiftliğinde sanırım.. Buna karşı çıkanlar var, tabiki Atatürk çiftliğinde olacaktı. Şunu unutmamalı o sarayda akp değil ülkenin cumhurbaşkanı oturacak olaya geniş pencereden bakın.
Sarayın yıllık bütçesi ( 2015 için ) 178 milyon dolar.
Sarayın güvenlik harcamaları ise yaklaşık 500 milyon türk lirası.
Bu rakama sadece erdoğan ve ailesini tanıyan sensorler dahil. bu şekilde bazı odalara sadece recep, emine, bilal ve sümeyye girebilecek.
aynı sistemin benzeri başbakanlık binasında da varmış lakin davutoğlu tuvalete girince bip bip ötmeye başladığından şimdi iptal edilmiş.
önemli kankilerinden biri ağlamaktan sorumlu bakanı arınç bile " harcanan para fazla bu rakam tartışılabilir" dediği saray muktedire göre ise bir itibar meselesi.
itibar tartışılabilir bir mevzu değildir. bir hırsız itibarı ancak para ile satın alabilir. ve sadece para ile satın aldıkları onun itibarını tanırlar.bu konudaki güzel sözlerden biri de aşağıda;
Yeterince hırsızlık yaparsan çaldığın paralarla seni Aziz ilan edecek bir kilise satın alabilirsin.
içinde halka açık cami olacakmış hem de 1000 kişilik. ankara'yı bilmeyenler ne güzel diyebilir ama bilenler orada in cin top oynadığını, 50 kişinin bile zor toplanacağını bilir. ancak il örgütü otobüsle ücretini insanlara ödeyerek cemaat taşırsa oraya öyle insan gider.
--spoiler--
"Ne kadar güçlü ve zengin olduğunuz görünsün (ayet) diye her tepeye binalar yaparak gönül mü eğlendiriyorsunuz? (Şuara; 128)
"içinde ebedi kalacakmışsınız gibi saraylar/kaşâneler/köşkler mi dikiyorsunuz? (Şuara; 130)
--spoiler--
ak saraya laf atanlar şunu bilsinler ki cumhurbaşkanı o sarayı parti için yapmamıştır
devlet için yapılmıştır ilginçtir bizim sarayımız Amerikan ve ingiliz gazetelerini neden bu kadar ilgilendiriyor? onlara ne.
ayrıca madem rakamlar konuşuluyor bu maliyetleri de bilin genel kültür olsun.
ak saray ın maliyeti 500 milyon dolar ise
gezinin 6 aylık maliyeti 100 milyar dolar
paralelin 20 günlük maliyeti 150 milyar dolar
M. Kemal'in ancak bir hafta kullanabildiği Savarona Yatı için bugünün parasıyla 19 milyon dolar ödendi.
IMF'ye borç sarmalına 8 cumhurbaşkanı,38 hükümet tanıklık etti ama 23,5 milyar doları Recep Tayyip Erdoğan ödedi.
ilk duyduğumda aklıma aksaray pavyonları gelen, müthiş para harcanan reis i cumhur un mekanı, ayrıca gerçekten ilk duyduğumda ne işi olur pavyonla falan dediğim, bi kapatmadıkları pavyon kaldıydı diyerek tepki verdiğim saray.
başkaları yaptırırken bir şey yok, erdoğan yaptırınca oouuuvv. seni de anlıyorum kemalis. ayrıca şu maliyet konusunda bi hemfikir olun lan. herkes farklı rakamlar veriyor swh.
aslında en vahimi fiyatının inşa edildikten, tayyip ağa içine yerleştikten sonra mesele edilmesidir. bir günde inşa edilmedi. şurada dibimizde inşa edilirken biz sadece izleyebildik.
savunmanın ciddi ahlaki erozyon gerektirdiği yapı.
savunanlara tebrikler. biz kemalistiz, elin bbc'si de, cnn'i de.
ulan tüm dünya bu yapının aşırı büyük şaşalı ve israf olduğunu, rte'nin bin bir türlü şeyle yaptırdığını yazıyor. doğru ya hep Amerikan oyunları bunlar. yerseniz.
çavuşesku'nun veya kuzey kore lideri'nin tiranlık saraylarına benziyor. tayyip artıkları da bunu cansiparhane savunuyor: neymiş efendim "halka ve devlete aitmiş o saray" iyi hamınagoyum madem bana da ait versinler 1000 odadan birini de içinde ben kalayım. cebinde para yok, asgari ücrete talim, ekstradan yol parası vermemek için işine 2km yolu yürümek zorunda kalan yavşaklar savunmuyor mu? geberin ibneler, tabanlarınız patlasın, 1000 odalı saraylarda ziksinler badem bıyığınızı!