Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, mal mı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mi olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş kurşun olamaz mı?
Victor Hugo
kitap okuma oranına bakıldığında dünyaya yön veren ve liderliğe sahip ülkelerin kitap okuma oranları bir hayli fazladır. Hiç şüphesiz okuyan toplumlar gerek kalkınmada gerekse modernleşme sürecinde sosyokültürel anlamda, kitap okuma oranı düşük ülkelere göre açık ara önde ilerleme kaydetmektedirler. Bu meseleyi ciddiye almakta yarar vardır. Malum olduğu üzere okumayan bir insan düşünemez, düşünemeyen insanda sorgulayamaz ve sorgulayamadığı için başkaları tarafından güdülmeye, kullanılmaya ve sömürülmeye mahkumdur. Bireysel anlamda gelişmek, toplumsal anlamda kalkınmak istiyorsak okumaktan başka çaremizin olmadığını idrak etmeliyiz.
Vatanımız ve milletimiz için yapılan mücadeleler, bedel olarak verilen canlar ve bütün fedakarlıklar Hâkk nezdinde karşılıksız kalmayacaktır. Gazilerimizi de unutmamak kaydıyla, şehitlerimizi minnet duyguları içerisinde rahmetle anıyorum.
Okuyan insan sayısı son derece azdır. Düşünen insan sayısı da okuyan insana nispetle daha azdır. Bu iki unsur ender-i nadirattan bir durumdurki ikisinin azlığı sorgulayan insanın neredeyse olmadığını kanıtlamaya kafidir.
Tipik bir muhalefet sloganıdır inanç sahibi hiç bir insan değer yargılarından zerre kadar ödün vermez. muhalefetin kendine münhasır çirkeflikle temayüz ettirdiği dava ahlakından bir kesittir bu cümle.
Türkiye'deki eğitim anlayışının batıya nispetle olgunlaşmamasından, sistemin tam manasıyla oturtulamamasından kaynaklanan ve ivedi çözümlenmesi gereken en önemli sorunsaldır.
Faziletli olması hasebiyle takkenin namazda kullanılması önerilmektedir, bunun dışında takkenin sosyal hayatta çıkarılmaması halinde bu davranışın riya olma ihtimali vardır. temkinli olmakta ve orta yolu tutmakta fayda vardır.
bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olmanın çarpık bir ifadesidir. mesnetsiz, yakışıksız bir iftiradır ve hiç bir ilmi dayanağı yoktur. ayrıca akla ve mantığa da aykırı bir yaklaşımdır. akıl ve mantık dini olan islam dininin böyle bir duruma cevaz vermesi ve bu dini temsil eden bir peygamberinde hayatında böyle bir hadiseye yer vermesi düşünelemez. düşünülürse nasıl peygamber olmuştur? peygamber yanlış yaparsa ümmeti ne yapsındır? müsteşriklerin, misyonerlerin peygamberimizi (s.a.v) karalama teşebbüsünden ibaret yersiz, tutarsız ve pespaye bir girişimdir.
Batılı bir misyonerin tabiriyle "batıyı necip fazıl kadar anlayan başka bir mütefekkir görmedim" dediği, kendine münhasır yorumuyla da; "beyni zonk zonk zonklayan adam, sadece düşünmeye ve fikretmeye memur, fikir işcisi, "Rahminde cemiyetin, ben doğum sancısıyım! mukaddes emanetin dönmez dâvacısıyım!" Mısralarıyla kendini ifade eden, müstesna şahsiyet, dava adamı, büyük mütefekkir.
süreci iyi yorumlamak, tepkileri iyi ölçmek gerekir. Örneğin, sizinle her türlü diyaloğa girebiliyorsa abuk subuk konularda bile idare eder neviinden cevap verebiliyor size karşı kayıtsız kalamıyorsa bu o kişinin sizi önemsediği anlamına gelir. siz onu boşladığınızda ilgilenmediğiniz dönemlerde dahi sizinle münasebet kurmaya çalışıyor, sert çıkışlarınızı alttan alıyor, duyarlılığını, ılımlılığını her hâlükarda muhafaza edebiliyorsa bu durum sevildiğinize dair kayda değer bir emaredir.
kadının yüzüdür. önce yüzüne bakılması yerinde bir davranış olur. el, yüz ve ayak genel hatlar hususunda ipucu verir. yüzü güzel olmayan kadının diğer fiziki özellikleri yerinde olsada onu tercih etmede, beğenmede en önemli amil yüzüdür.
dikkat çekmek için kulllandıkları yegane silah. bakışları üzerlerine çekmekten hoşlandıkları için kullandıkları yöntemdir. hemen hemen hepsinde kendini gösterme, belli etme gibi bir eğilim söz konusudur.
Dindar iseniz her hangi bir ayetin gerçekliğine inanmama lüksünüz, hakkınız yoktur. bir ayeti bile görmezden gelir yahut inkar ederseniz zaten ona dine mensup sayılmazsınız.
evrim vardır demek evrimin kendisi kadar saçmadır. insanın maymundan geldiği iddia ediliyorsa eğer ara kadroların yani yarı insan yarı maymun türünün ıspat olarak gösterilmesi gerekir veyahut aramızda bulunması gerekir. islam karşı değildir diyemeyiz çünkü islam "gerçekten de biz, insanı, en güzel bir surete sahip olarak yarattık." (Tin suresi 95-4) ayetiyle insanı tanımlamış ve meseleyi noktalamıştır.