Yetenek kumkuması.
2022 yılında "Libido", "Yok" ve (bkz: zırdöngü) tiyatro oyununda izledim. Amanın o nasıl bir oyunculuk. Oyunculuğu parmak ısırtır hala nasıl elinden tutulmamış merak ediyorum.
Konusu :
Toplumsal cinsiyet yaradılıştan günümüze bir ceza mı? Hangisi doğru, hangisi yanlış? Yoksa farkında olmadan hepimiz eril dili mi kullanıyoruz? Bilen var mı? Siz de bu döngü içerisinde kayboldunuz değil mi?
Prömiyer 6 Ocak'ta @sislitiyatrosu ‘nda
YAZAN & YÖNETEN:
Ülkü MENDERES @ülkümenderes
OYUNCULAR:
Ali Bahadır BAHAR @AliBahadirBahar
Betül GÖRGÜLÜ @gbetss
Cemre Buğra ÜN @bugracemun
Görkem KENANOĞLU @gorkemkenanoglu
Hale ALGABRi @halealgabri
Osman ATASEVEN @osmanataseven
Süpervizör: Ali Ömür ULUSOY @aliomurulusoy
Koreograf: Ülkü MENDERES &
Cemre Buğra ÜN
Müzik: Ahura Ritim @ahuraritim
Dekor & Kostüm: Ülkü MENDERES
Ses & Işık: Nazlıcan GÜLER
Maske Tasarım: Sinem SOYKÖK
Afiş Tasarım: Oğuzhan ALTUNDAŞ @oguzhan.altundas #zırdöngü#tiyatro
aslında güzel olması gerekirken olamamış. Şahsiyetin yandan yemişi.
Kenan iMiRZALIOĞLU figüran gibi durmuş. Ahmet Mümtaz TAYLAN küfür edince reyting yükselmez ki.
yani buradan senaristlere sesleniyorum okuyorsanız eğer Yaşar ismini çok mu düşündünüz. Dizide kopukluklar var sanırım zamanında Osmanlı döneminde alevi dergahlarına bir gönderme var. Katil kim çıkar bence ya yaşar ya da mezardan çıkan adam.
Antakya'da yerel/ulusal sayısız başarılı projeye imza atmış Barış Bahar'ın sevimli, zeka küpü evlatlarının adını taşıyan tam hizmet prodüksiyon şirketidir.
Kendisini Sivas'lı olup, Antakya'da yaşamaktadır. Toprak Prodüksiyon ve Bu Da istanbul Tiyatro Topluluğunun sahibidir. Son 8 yıldır Antakya'ya sanatı sevdiren nevi şahsına münhasır bir kişidir. Son projesi profesyonel oyuncu ekibi ile TV'de yer alan şeyleri tiye alan Metafor TV hayata geçirdi.
Kendisi tiyatro oyuncusu olup MC 'lik sunuculuk, seslendirmelik yapmaktadır.Mesleğini profesyonel bir sekilde #mikrofondakises düstüru ile surdurmektedir. Sempatik bir kisilik esprili. http://www.ertacyildiz.com.tr
kendisini Bakırköy Belediye Tiyatroları'nda oynadığı oyunlarını yıllarca izlemiş biri olarak söyleyebilirim ki Külhanbeyi Müzikali'nde yaratmış olduğu performansı ile göz doldurmuş yüreği temiz, içi dışı bir, efendi bir kişiliğe sahip, zeki bir oyuncu. eee zaten böyle insanları tanımak bizim gibi yazarlara nasip olur * )
Genel Sanat Yönetmenliğini Barış BAHAR'ın yaptığı topluluk Antakya'da sanat icraa etmektedir.
Hatay'ın ilçelerinde bulunan okullarda ve sanat merkezlerinde sergiledikleri oyunları ile başarısına başarı katan Barış BAHAR saygılı, disiplinli, başarıya odaklı bir ekibe sahip. Antakya'da çarşıda gezerken Barış hocaya nasıl ulaşabilirim diye sorun direk cep telefonunu verebilecek kadar iyi tanınır.
Bu Da istanbul Tiyatro Topluluğu'nun amacı Tiyatro sanatı ve drama bilimini katılımcı anlayışla inşa etmek, bilimsel, sanatsal bir platform oluşturmak, çağdaş insana ulaşmak. Tüm seyircileri ve Antakya halkını haberdar etmek. Faaliyetler BU DA Tiyatro Topluluğu yer alarak daha sonraki yıllarda ulusal boyuta geliştirilmesi. Organizasyonun, giderek diğer illere yayılması. Gelenekselleştirmek. Projenin başarılması açısından yan yana gelmesi gerekenler BU DA Tiyatro Topluluğuna destek olunması
Antakya halkına tüm oyunlardan haberdar etmek BU DA Tiyatro Topluluğuna duyarlı kişilerin katılması
BU DA Tiyatro Topluluğuna manevi katkı sağlaması Hedefler: insani hedefler, Sosyal hedefler, Kültürel hedefler, Ekonomik gelişim ve istihdama katkı hedefleri, Bireye; drama bilimi, tiyatro sanatı güzellikleri sunmak yani bireysel zenginlik hedefi
Türkiye’de oyuncuların sendikal mücadele geleneği 1960’lı yılların başı itibaren başlamış ve 1970’li yılların ortalarına doğru ise sinema, tiyatro ve opera alanlarında ayrı ayrı sendikalar faaliyet göstermeye başlamışlardır.
2000’lı yıllara gelindiğinde ise oyuncular önce “Sinema iş Yasası için Oyuncular Platformu”nu oluşturmuş, daha sonrasında bu platform “Oyuncular Sendikası Girişimi” ne dönüşmüştür. “Oyuncular Sendikası Girişimi” oyunculuk mesleğinin Türkiye’de hak ettiği standartlara gelebilmesi için bir sendikaya ihtiyaç olduğunu düşünen oyuncuların başlattıkları bir girişimdir.
29 Kasım 2010 tarihinde gerçekleşen “Oyuncular Büyük Buluşması” neticesinde de bu girişim oyuncular içinde bilinen ve sahip çıkılan bir yapıya dönüşmüştür. Kişisel ve bağımsız çabalarla hareket eden girişim, Oyuncular Sendikası’nın kuruluşu için gereken çalışmaları yapmaya başlamıştır.
“Oyuncular Sendikası Girişimi”ne destek veren her oyuncu girişimin bir parçası olmuş ve girişim 29 Mart 2011’de Türkiye’nin ilk oyuncu sendikası olan Oyuncular Sendikası’ nın resmen kurulmasını sağlamıştır.
Sahne, Perde, Ekran, Mikrofon Oyuncuları Sendikası (Oyuncular Sendikası) 10-11 Eylül 2011 tarihlerinde ilk olağan genel kurulunu gerçekleştirmiştir. Yapılan genel kurul sonrası 3 yıl görev yapacak Oyuncular Sendikası’nın birinci Yönetim Kurulu üyeleri seçilmiştir.
6-7 Eylül 2014 tarihlerinde ise ikinci Olağan Genel Kurul gerçekleştirilerek, Oyuncular Sendikası ana tüzüğü gereğince belirlenen yönetim kurulu, denetim kurulu ve disiplin kurulu gibi zorunlu organlara, sendika üyeleri tarafından, önümüzdeki üç yıl görev yapacak asil ve yedek üyeler seçilmiştir.