Nevi şahsına münhasır bir belge toplayıcısı tarihi belgelere dayandırarak doğru şekilde yapan gazeteci müzisyen herşeyden de anlat üstüne vazife olmayan.
Murat bardakçının haklı olduğu ama başkaları tarafından haksız gibi gösterilmeye çalışıldığı konu kendisi Türk beşlerinin şahsına değil yaptığı müziklere leş demiştir ki doğru Türk beşleri için harcanan paraların yapılan masrafın ve bestecilerin memur zihniyeti ile sanki bir sipariş ve şu kadar ücret alacakmışsın zihniyeti ile eser yazmaları sebebi ile gerçekten leştir. Türk beşlerinin varoluş sebeplerinin başında halkı çok sesli batı müziği ile Türk müziğini birleştirip halka sunup halkın kaliteli yüksek muasır medeniyetler seviyesine ulaşan müzikleri dinleyip benimsemesi amacı ile getirilmiş besteciler olmalarına rağmen kendileri ne halkı şu an elit kesimin burjuva zengin kesimin bile dinleyemediği veya böyle bir besteci den haberi bile olmadığı besteciler olup çıkmışlardır. Sözde kendileri halka bu müziği çok sesli müziği aktarıp batının gelişmiş yüksek müziğini armonisini halka maal etmeye çalıştılar ancak malum yoldan geçen birine ulvi cemal senfonietta nedir diye sorduğunuzda sen benimle dalga mı geçiyorsun git işine be der, ancak hani bu bestecilerimiz halk içindi o kadar masraf yapıldı devlet yeni kurulmuş iken ama neye yaramıştır hiç. Ünlü yorumcu piyanist şeflerimiz diyor Köçekçe bayrak eseri en meşhur eserimiz , Köçekçe bir rezilliktir eserin melodi teması zaten bendini aldım kaçaktan ve eski halk Köçekçelerinin melodisidir benim şahsıma ca bir intihal dır hepsi halk da mevcut olup söylenen udi leri yazdığı tek sesli melodilerdir bunu alıp armonize edip orkestrasyon yaptı bu kadar işte melodi bile uydurmayıp intihal ile armonize yaptığı şeyi bayrak eseri diye çalınması ise en büyük rezilliğimizdir. Onun savunan Fazıl bey bile Kendisi istanbul senfonisi nin alem gecesi bölümünde kendi yazdığı armonize orkestrasyon ettiği Köçekçeyi çaldırmıştır. Ama ulvi cemal de bundan eser yok sadece armonize herkese ver armoni kontrupuan bilen herkes yapar ama bu besteciler halka sadece bu eseri(intihalli) maal edip başarılı diye yutturulması ayrı bir rezillik bu besteciler in her eserini dinledim şu an dünyada sadece yo yo ma saygun çalar o kadar ama neydi bu beşler bir Rus beşleri edasında görevlendirilen ancak ne Rus beşi Bi kaçaturyan bile olamamışlardır hiç kimse dünyada türkler dışında çalmıyor saygun u erkin i rey anlar ı akses i diyorlar Avrupa da basılıyor şirketlerde türk zoru ile basılır parayı verirsen ben hiç korsakov un eserlerini bassın diye rus bir yorumcunun bestecinin zorla şirketlere gidip eser nasılsın bastırdığını hatırlamıyorum evgeny kissin gidip hadi çaykovski konçerto basın nota al para mı diyecek lütfen. Rezilliktir bu bu kadarız işte ulvi cemal yazıyor kendi zevklerine göre en disonans lı en kontrupuan lı en atonal eseri sonra, halk maal edilen başarılı çalınan besteciler kandıralım kendimizi değil mi ulvi de diğerleri de anlaşılması çok zor ancak belli kültür seviyesi olan kişilerin dinleyeceği eserler verdi ama kendinden istenilen ve o kader yapılan masraf onun için mi hayır katiyen ama biz de leş diyemezsiniz diyoruz şahısları farklı kişilerdir ona diyemeyiz ancak afedersiniz en dadokafonik eseri yazarsanız kendinizi schoenberg zannedmektir bu ne bu ya en yoğun fügler onlar bunlar bu kadarı rezillik hiçbiri şu an istenilen ve beklenilen ve yapılan masrafları ve o çakma devlet sanatçılığı ithamı nı haketmiyor Türk insanı dahil dinlemiyorlar çünkü anlaşılması çok zor iki Türk ritmi koyunca eserlere iki makamsal motif koyup da geri kalanını en kalaffi yapıp halka dünyaya bu eserleri halka dinletme dünyaya dinletme filan hikaye yani kısacası leş doğru bir kelimedir