herhangi bi yerde; saçma sapan, anlamsız, rastgele harf kombinasyonlarından oluşan bir şiir görürseniz yazarına bakın muhtemelen karşınıza bu isim çıkacaktır. küçük bir ihtimal ise o şiirin bir maymun tarafından klavyedeki harflere rastgele basılarak yazılmış olmasıdır.
sir lakabının ne amaçla türkler tarafından kullandığını anlayamadığım yazar. onların fevzi çakmak'tan bahsederken "mareşal" dediklerini hiç sanmıyorum.
sherlock holmes hayranı padişah. hatta yazarı arthur conan doyle'u sarayına çağırttırıp "hikayelerin iyi güzel de romanların yarak gibi amına koyayım" minvalinde bi şeyler söylerek adamın kalbini kırmıştır.
bu arada bazı arkadaşlar eyyam'ın aşama, devir manasına geldiğini de söylemiş. kuran'dan bi örnek daha vereyim :
eyyamen ma'dudat (sayılı gün) (apostrof ile ayrılan yer 'ayn' harfidir. anca böyle yazılıyor).
görüldüğü gibi eyyam kuran'da gün olarak kullanılmaktadır. aynı kelime herkesin kafasına göre değiştirebileceği farklı anlamlarda yazılmışsa zaten o kitabın neresine nasıl inanacağına şaşırır insan.
yine islamcıların verecek cevap bulamayıp ad hominem yapmaya başlamasına sebep olmuş. ulan adama cevap vereceğinize kişiliğine saldırıyorunuz. hehe komiksiniz lan.
burada bir noktayı belirtmekte fayda görüyorum. yaratılan dünya değil evren denilmiş evet doğrudur esasen tam ifade "gök yer ve ikisinin arsındaki her şey."
şimdi geleli zaman dilimi ya da evre denilen şeye.
Kâf Sûresi 38.ayet
"Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı."
altı evre tamamen uydurmadır. isterseniz buna hadis ile cevap vereyim:
hz. muhammed Evrenin yaratılış aşamalarını şöyle anlatır:
-Yer'i (dümdüz biçimiyle) cumartesi
-Dağları pazar
-Ağaçları pazartesi
-Mekruh'u (kötüyü ve kötülüğü) salı
-Nur'u çarşamba
-Hayvanları perşembe
-Adem'i cuma
Müslim, e-sahih,kitabu sıfatı'l-münafıkın/27,hadis no 2789;Ahmed ibn hanbel,Müsned 2/227
evet bu da tutmadı. yeni bir atak bekliyorum kardeşler.
bir daha dünyaya herhangi bir insanın eşinin gelmeyecek olması gerçeğinin alt kümesidir. manav ahmet, yıldo, nihat doğan, acun, ajdar, hülya avşar ve geri kalan tüm insanlık bir daha gelmeyecek.
şimdi yeterince kefal başlıkta toplandığına göre ayarımızı verelim:
önce hiç ciddiye alıp cevaplamanın gereği yok ama sondan başlayayım: anan seni bir günde mi çıkarttı sorusuyla alakası bile olmayan bir durumdur. bir insanın cenin'den doğumuna kadar gelişimi için ana rahminde belirli bir süre gerekir. oysa tanrı'nın bu dünyayı yaratması için böyle bir beklemeye muhtaç olmaması gerekir. kendii ifadesiyle "o ol deyince olur"
gelelim 2. noktaya. bi çok yazar tanrıya göre 6 gün ile insana göre 6 günün eşit olmadığını söylemiş. bu dini açıdan doğrudur:
"(resûlüm!) onlar senden azabın çabuk gelmesini istiyorlar. allah vâdinden asla dönmez. muhakkak ki, rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir." hacc suresi 47.ayet.
demek ki allah 6 gün derken aslında bizim için 6000 günü kastediyor. yani tanrı dünyayı bizim hesabımıza göre 16 küsür yılda yaratmış oluyor.
kendi kazdığı kuyuya düşmek diye buna mı denir acep?