william shakespeare' n en değerli on dört dizesidir.
dünyanın o kadar da iyi bir yer olmadığını, sevdicek olmadan dünyada yaşanmayacağı gibi konuları dizelere dökmüştür. çevirisini can yücel yapmıştır.
Vazgeçtim bu dünyadan tek ölüm paklar beni,
Değmez bu yangın yeri, avuç açmaya değmez.
Değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini,
Değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz,
Değil mi ki ayaklar altında insan onuru,
O kızoğlan kız erdem dağlara kaldırılmış,
Ezilmiş, hor görülmüş el emeği, göz nuru,
Ödlekler geçmiş başa, derken mertlik bozulmuş,
Değil mi ki korkudan dili bağlı sanatın,
Değil mi ki çılgınlık sahip çıkmış düzene,
Doğruya doğru derken eğriye çıkmış adın,
Değil mi ki kötüler kadı olmuş Yemen' e
Vazgeçtim bu dünyadan, dünyamdan geçtim ama,
Seni yalnız komak var, o koyuyor adama.
sınıf farklarını yaratan, devletin ekonomiye müdahalesini savunmayan, toplumsal otoriteye sermayenin ve burjuva sınıfının sahip olması beklenen ekonomik ideoloji.
iktisatta, siyasal kısmına pek değinilmez. sistemin ekonomik olarak işleyişinden bahsedilir.
resmi tanımı: Direnişçi-devrimci "baskı altındaki topluluk, toplum veya halkların bu baskıya karşı koyarak mevcut sistemi yıkma ve bunun yerine yeni bir sistem yaratma çabası" olarak tanımlanmaktadır. Sistemin ne ve nasıl olacağı direnişçi-devrimci duruş tarafından değil, söz konusu kişi ya da kişilerin yapacağı direniş ve yaratacağı devrimin karakteri tarafından belirlenmektedir.
ikisinin bir araya gelmesi mümkün olmayan kavramlardır.
dolayısıyla, mantıken laik bir düzeni savunan birinin, müslümanlık paradigmasına göre müslüman olması mantıksızdır.
çünkü islamda din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması imkansızdır, kuran bu düzeni savunanları islama aykırı hareket etmek ile suçlar.
laiklik temelde din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması, bireylerin dini inançları yalnızca bireyleri ilgilendirmesidir.
kurandan laik düzeni dışlayan, ve bu düzeni savunanlara karşı gösterilen tutum.
Allahın indirdiğiyle hükmetmeyenler, kafirlerin ta kendileridir
'' Yoksa siz kitabın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Şu halde içinizden böyle yapanlar, netice olarak dünya hayatında perişanlıktan başka ne kazanırlar, kıyamet gününde de en şiddetli azaba uğratılırlar. Allah, yaptıklarınızdan gafil değildir.
Bunlar ahireti, dünya hayatına satmış kimselerdir. Onun için bunlardan azap hafifletilmez ve kendilerine bir yerden yardım da gelmez. ( Bakara Suresi 85-86 ) ''
'' Maide Suresi 48. Ayet
Ey Muhammed! Sana da o Kitab'ı (Kur'an'ı) hak, önündeki kitapları doğrulayıcı, onları gözetici olarak indirdik. Artık Allah'ın indirdiği ile aralarında hükmet ve sana gelen haktan ayrılıp ta onların arzularına uyma. Sizden her biriniz için bir şeriat ve bir yol koyduk. Eğer Allah dileseydi elbette sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat verdiği şeylerde sizi imtihan etmek için ümmetlere ayırdı. Öyle ise iyiliklerde yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O zaman anlaşmazlığa düşmüş olduğunuz şeyleri size bildirecektir ''
bu bilimsel teoriye inanıp-inanmak söz konusu değildir.
çünkü bilim din değildir, ha evrimin aslında hristiyanlarla sorunu vardır, islam ile değil.
çünkü islam inancına göre zaten bir çok şey kuran'da aşamalı anlatım ile ifade edilir.
aslında bu teori gerçekte siyasi ideolojilerle de pek alakası yoktur, temelde bilimdir. bazı din adamları bu teoriyi savunanları din düşmanı, toplumun yapısını bozmaya çalışan sosyal bir terörist vesaire olmakla itham etmek, ve topluma bu şekilde lanse etmekteler.
ama bilimsel gerçekler elbette gün yüzüne çıkacaktır, insanlar inansa da, inanmasa da.