neresi bunun günah? eşcinsele de tanrı vermedi mi bu yetiyi zaten. bu istenilerek sahip olunan bir özellik değil.
Şunu eklemem gerekiyor sanırım;
var mı dünyada günah işlemeyen söyle:
yaşanır mı hiç günah işlemeden söyle;
bana kötü deyip kötülük edeceksen,
yüce tanrı, ne farkın kalır benden, söyle.
bir gün muzlarla hindistan cevizleri kavga ediyor. muz cumhuriyetinde yaşayan hindistan cevizleri ayaklanıyor. kavgalar büyüyor ölenler oluyor. muzlar kendi ölülerine şehit, cevizlere leş diyor. cevizler ise kendi ölülerine şehit, muzlara leş diyor. iki tarafta kendilerini kullanandan bihaber faşistçe birbirlerinin canına kıymaya devam ediyor. işte bunu anlamıyorum.
ifade özgürlüğü diye bir şey var ve işte bunu gerçekleştiremiyorum.
evet sanırım içimde biriken bir takım durumlar oldu ve kusacak yer olarak burayı seçtim. ygs bitti şifreler bitti. şimdi dört gözle çoğumuz lys sonuçlarını bekliyoruz. neden mi? çünkü düzenin düzülenleriyiz.ne çabuk unuttunuz facebook inliyordu, sözlükler inliyordu şifre skandalıyla. ya şimdi neden sustunuz? unuttunuz çünkü; unutturdular. madurların çoğu başbakancığımız gibi tatmin oldu açıklamalarla ve sustu.
bence sonuçlar hemen açıklanmasın bazı kardeşlerimizin kitapçıkları düzeltilsin.ne de olsa en iyi üniversitelerde şifreci kardeşlerimiz okuyacak. bekleyelim kardeşlerimiz için.
tarihin sahnesinde bir çok buluşu erkekler yapmış olabilirler. tekerleği, ampulü, telefonu vs. bulmuş olabilirler. neden kadın tarih sahnesinde erkekler kadar ön plana çıkamadı? bunun sebebi kadın mı idi? tabii ki de kadın değildi. bunun sebebi erkekti. kadın geçmiş yüzyıllardan beri sürekli erkeğin emirlerinin amadesi oldu bunu söylemem çok manidar bir gerçek. inek sağdı, ev temizledi, çocuk baktı, savaşlarda erkeğine yardım etti. şimdi kadın zavallı mı oluyor. bunu kadına layık gören erkektir zavallı olan.
kimlik bir kimseyi başka bir kimseye benzemez yapan şeydir. aidiyet ise kişinin sahip olduklarıdır. maneviyat da o kişinin sahip olduğu kimliğe olan hisleridir.
nedenini bir türlü anlamadığım bir çok iç ve dış çekişmenin temelinde aidiyetlerin ve maneviyatların karıştırılması olduğuna inanırım.
bir arap'a ya da bir türk'e aidiyetleri sorulduğunda müslümanım demesi aslında bunu temellendirir. dahası inançlarının tehlike altında olduğunu hissedenlerce aidiyetler giderek dinsel bir kimlik taşır burada olduğu gibi.
giderek kimliği tek bir aidiyete dönüştürme uğraşı başlar. bu da toplumları hoşgörüsüz ve taraf tutucu yapar. daha kötüsü toplumları katil yapmaya başlar. şayet geçmişten günümüze dünyadaki katliamlara bir göz atarsak sebep çoğu zaman aşılamamış aidiyetler yüzündendir.
'defalarca ispatlanmıştır ki, sadık bir çehre ve dindar bir tavır, deliğinden çıkarır yılanı bile.'
aslında bu cümle bile filmi anlatmaya yetiyor. halkın, onları yöneten çobanlarının nasıl kılıklar değiştirerek halkı kuklaştırdığını ortaya koyuyor. defalarca söylüyor film halk hükümetten daha güçlüdür diye. ve tekrar ediyor ardından siz olmazsanız onların bir anlamı olmaz diye. halk bunun farkındalığına vardığında neler yapabileceğini ortaya koyuyor.
varlığını ya da yokluğunu ispat edemezsin. ayrıca sözlük yazarlarının kuran demesi de bunu ispat etmez. ortaya farklı materyaller sunarak ispat edebilirsin belki ama bunu diyerek kendini sadece inandırırsın bu fikre.