tahrik ettikten sonra müslümanlar küfür ediyüürürrrrr diye üzülen kafircikleri ortaya çıkarmış mantık.
tahrik edilmenin din ile iman ile ilgisi yoktur aslanım. değer verdiği şeyler ile dalga geçilen herkes aynı şeyi yapar. da sana laf mı anlatacağım.. bu gibi ergen tavırlı çocukları gördükçe cevap bile vermek istemiyorum, ama dedim ya tahrik ediyor küçük kafirler..
bakın şimdi...
bi tarafsız gözlemci var ortada. bu adam adeta disosiyasyon yaşamış bir ego gibi. uzaktan bakıyor iki kişiye. veya kendini o gözlemci olarak hayal et.
şimdi ortada da 2 adam var.
birisi inanıyor, diğeri inanmıyor.
sen tarafsız bir gözlemci olarak şunu diyorsun:
"hmm.. inanan daha şanslı. şunun şurasında 50-60 senelik dünya yaşamı. eline geçen bir şey ikisinin de ekstra getirisi yok. tüm şartları (hayat standardı, para-pul, eşitlik, zevkler vs) eşitlediğinizde birisi inanıyor, diğeri inanmıyor. ki bu saydıklarımız da ebedi değil, sonu olan kavramlar. bu gün zevk aldın yarın öldün. bunu da düşünmek lazım.
inanan kişinin düşüncesi doğru ise, sonsuz bir azap çekmeyecek. bakın "sadece inanması ve şirk koşmaması" ile sonsuz bir azap çekmeyecek."
şimdi farkını anladınız mı? örneği anlamak basit miymiş?
ha şu var...
müslüman bunun için inanmaz allah'a. herhangi bir neden koymaz inanmak için. ya varsa ya yoksa gibi kumar oynamaz. sadece "durumun özeti"ni sunar kafir kişisine. o da inanır inanmaz ona kalmış.
o değil kafir bu soruyu en çok kendisine soruyor. ya varsa diye. bilmiyorum bizim hatırlatmamıza gerek var mı?
ideolojinin islam dininde yeri yurdu yoktur. dolayısı ile saçma olduğu kadar gülünç bir "şey" ne ise artık. sadece ve sadece 1930'lu yılları batısının hayran bırakıcı(!) faşizmi ile özdeşleşme çabalarının çok komik bir ürünüdür aynı zamanda. ciddiye filan almak istemiyorum ama memleketimde bu "şeye" biat edecek tiplerin çoğalma potansiyeli çok yüksek. çünkü eğitimsiz ve cahil bir halkımız var. sağı ile solu ile.
halkı salak yerine koymayı bıraktığı zaman, dini siyasete alet etmesine karşın insanlara "dini siyasete alet ediyürsünüzzz" demeyi bıraktığı zaman (bkz: başörtüsü açılımı), her hüsrana uğradığı seçim sonrası seçimlerde hile var diye ağlamayı bıraktığı zaman..
kısaca chp ne zaman evrim geçirir, ne zaman bildiğimiz chp olmaz, işte o zaman iktidar olma "ihtimali" doğar. aksi takdirde zor.
insanların çok saf olduğunu gösteren ordu.
bir de kafa kesim videosu paylaşan tayfa var ki akıllara zarar. çok ilginç...
olayın aslı astarı, şebbiha denen esed itlerinin yaptıkları zulümlerin bir şekilde intikamı alınıyor. ancak bu işkence ile değil, doğrudan öldürme ile alınıyor. kimsenin karısı kocasının gözleri önünde işkence görmüyor mesela, kimsenin la ilahe illa beşşar demezsen kuma gömülürsün gibi bir derdi de yok. kısasa kısas. ne ise o. bu gibilere az bile de.. neyse.. doğru olanı yapıyorlar. safdil video izleyicileri de kıyamamış suriye askerlerine tabii.. ah canım..
işkence etmek ile ölüm arasında çok fark vardır. ki işkence gören her insan ölümü yeğler işkenceye. paylaşılan video bir basit örnek sadece. bunun gibi binlercesi var. neyse ki inşallah azalıyor yavaştan..
la ilahe illa beşşar diyen orospu evlatlarına karşı ilan ettikleri cihad, cihad olmuyor sanan çakma fetvacılar var. şimcik evladım cihad dediğin küffara karşı yapılır, müşrike karşı yapılır.
sen tut beşşar denen piçe ilah diyenlere müslüman de, sonra da ben "müslümanlara saldıriyürlerrr" diye gezin! olacak iş mi a benim malak evladım.
mantıklı bir karar. önceden de sokak ortasında, dışarıda, açık alanlarda alkol alanlardan herkes zaten rahatsızdı. şimdi şikayet gibi bir uğraşları olmayacak en azından. o zıkkımı gidip evinde, barda içeceksin aslanım.
bunun uçuk mitler ile ilgisi yoktur. yok şeytan yerdeymiş. götten uydurmanın bu derecesi anca burada olur demek ki. edep kelimesine edeb denilmesinin nedeni "edeb" edep'e göre daha kibar söylenir ve orijinali edebdir. arapçası yani. ha şimdi diyenler olur, edep deyince kaba mı oluyoruz? hayır olmuyorsun kardeş. devam et sen.
burada ciddi manada bir "ateist" (ne demekse? ergen ateistlerin olması ciddi manada bir ateist kelimesinin türemesine neden oldu. sorry 4 my english) ile tartışırken, onun bir ergen olmadığını zaten yazdığı entrylerin aşırı dozda hakaret içermediğini ve bilgi amaçlı, sorgulama amaçlı yazdığını görürsünüz/gördüm. şu 5 senelik interaktif sözlük hayatımda. tabii ki de şakirt ergenlerin "ehehe maymundan geldiysek neden hala maymunlar insan olmuyor eheh" saçmalıklarına cevap verirken bırak da "o adam da" sövsün. çünkü insan o da ve insanüstü bir ahlakı yok.
ha sen de onun gibi kibarsan, oturur tartışırsın. konuşursun. üslup güzeldir, tartışma zevklidir. ve dost bile olabilirsiniz. bunda bir sıkıntı yoktur. onunla kibarca konuşabilirsiniz..
ancak ateizmi bir hobi olarak benimsemiş, beyninin emirlerini libidosuna vermiş, peygambere, peygamberime sövmeyi bir idea bellemiş, işi gücü ad hominemlik yapan ergenimize karşı "hakaret ederek", "cehaletini yüzlerine vurarak" konuşacaksın. eze eze konuşacaksın ki anlasın. çünkü adam o çağlarda bir şeylerden etkileniyor. etkiliyor her şey onu. sonra gider "ateist abiler"inin entryler yazmalarını cevap vermelerini beklerler dört gözle. aynısı ergen şakirt için de geçerlidir.. kafa siker kısaca alayı.
kısaca her eline klavye geçen mümkünse bilgisi olmadığı mevzularda zırlamasın. yoksa da "karı-kız, kemalist-şakirt, eski sevgili" başlıkları sizler için hazır.
kendilerine sorsan "ben de müslümanım, ama babannem namaz kılıyor, halamın başı örtülü, duamı ederim ben de, bayram namazına da giderim, amma gel gör ki burası türkiye cumhuriyeti, mustafa kemal atatürkün çocuklarıyız hepimiz de, kısaca cuma zamanı o iş olmaz.. kusura bakmayın ama babanız kimdi bilemezdiniz???!????***" diyen daha "aşamamış" zevatın eleştirdiği uygulama.
halbuki baksa işin içinde kendi menfaatine bazı şeyler var. yok değil. adamlar sadece sınav koyulmasın demişler. yanlış mı? değil. hakları bunu ifade etmek. bir özgürlük mü? verilebilir mi? evet. devlet eli ile olmak zorunda mı? hayır devlet ile alakası yok. hocaların insiyatifinde, insafında biraz da..
az otur, soluklan, o "laik" lafını ağzına almadan bir düşün. yararıma bir şey var mı diye.
ha diyorsan ki:
yok bilader, ben derse gitmesem de adamlar cumaya gidemez, gitmesin...
hmm.. peki şunu versek? siktir git. muhatap olma benle. biraz daha büyü.
öyle çok cumaya gidip gelen birisi değilim. ama mallar ordusu bitmiş yine laiklik elden gidiyor diye. tepkisiz kalamazdım.
cemaat ve tarikat gibi şeyler kur'an ile ters düşmemektedir. tarikat yol anlamına gelmekte, ve ahiretini kurtarmak için kendilerine o yolu seçmiş kişilerin oluşturduğu, bulunduğu ve bir tarikat şeyhine bağlı oldukları kurumdur. bunu ayetlere veya hadislere dayandırmak yerine şöyle geçmişteki islam alimlerinin cemaatler ve tarikatlar kurduğuna bakarak "en basit hali ile" anlayabilirsiniz.
cemaat ise topluluk olmakla beraber, işlevsel olarak tarikattan farklılaşır. cemaatin ve cemaatlerin(cemaat denilince sadece "hizmet" anlaşılmakta) benimsediği bir düstur olarak "emr-i bil maruf nehyanil münker", yani iyiliği emredip, kötülükten men etme. cemaat tarikata göre daha aktiftir ve toplumda iman hizmeti yapma amacı güder. bunun için okullar açar, dershaneler açar, evlerine çağırır vb. daha çok dinini dünya ile birlikte götüren/götürmek isteyenlerin bulunduğu ve katıldığı yerdir cemaat.
insanların aklından şu geçebilir, "herkesin dini kendisine". bu düşünce cemaatin içinde bulunduğu yapı ile ters düşmez, bilakis birey kendisi cemaate katılır ve "kendisine olan dinî hayatını" muhafaza etmek ister. çünkü bir işi tek başına götürmek/ebilmek, fazla lafı dolandırmayacağım "şu zamanda" mümkün olan bişey değildir. insanın nefsi ile baş başa olması ve çevrenin milyon derecede olumsuz etkisi ile insanın ister istemez ayağı kayar.
bu nedenle cemaat, çukurdan çıkmaya çalışan, çukura düşme tehlikesi olan kişileri tabiri caizse "yalnız bırakmamaktadır". yalnız kalmamak isteyen kişi olduğu sürece de yalnız kalmaz zaten..
bu bağlamda...
herhangi bir cemaate dahil olmuş ve o cemaatin liderinin söylediklerini yapan ve gönüllü yapmak isteyen. dini hayatını kurtarma düşüncesi içindeki kişi, cemaat lideri kur'an'a ve islam'a aykırı hareket etmeyi emretmedikçe, dediklerine uyabilir. bunda dinen bir sakınca yoktur.
nazi ölüm kamplarında her şeyi kabullenmiş, sormadan yapanlara verdikleri sıfat. her hangi bir itiraz yoktur bunlarda ve boynu bükük ne denirse yaparlar. aylak aylak gezerler filan. dinen müslüman olmasalar da, müselman biraz da teslim olmuş anlamına geldiği için bu adı vermiş olabilirler.. elhamdülillah müslümanım..
şöyle ki..
dynamo denen herif zayıfım filanım ama sihirle siker atarım triplerinde. bir de kafasını eğip uzaklaşması filan. ama bir loophole oluşturmuş zavallıcık. millet bunun gerçek olduğunu filan sanıyor. uçuyor, denizde yürüyor vesaire..
ama dikkat edin gençlik, dynamonun videolarını sadece kendisi yayınlıyor orada burada neyse..
ama etrafında bir sürü insanın ellerinde telefon bu adamın trick(!) lerini kaydediyorlar.. e hani sormazlar mı bi Allahın kulu da koymaz mı yutuba diye? o kadar celebrity malı varken illa ki bir amsalak çıkıp koyardı demi ama?
neyse..
şimdi sinema literatüründe ne demek bilmem ben de, farklı perspektiflerden çekilen birisi aynı zamanda. bir yanda kamera adamı çekiyor, diğer sahnede az önceki çektiği yerde insanlar var. o frameden ona atlıyor falan filan. hadi atayizler açıklayın bunu da.
bakınca "iyi ki gitmemişim" dediğim zirvedir.
tabii fotoğraftakilerin yaşına bakarak ergen olduklarını söylemek zor. ama yine de insan az duyarlılık bekler. ancak görünen o ki hiç kimsede yok bu. mesela gelmek isteyip de gelmeyen bir çok yazar vardır. onların da -belki- benim gibi içki içmeme gibi bir hassasiyetleri var, içkili ortamlara girmeme gibi bir hassasiyetleri var.
yanlış anlamayın. içkinize karışmıyorum. sadece biraz daha düşünceli olabilirdiniz.
hoş bu kadar kişiden zirve olmaz da.. neyse.
zıplıyorum, zıpladıkça daha yükseğe zıplıyorum ve bir müddet sonra havada zıplamaya başlıyorum. sanki kendimi yukarı atınca daha da yükseğe çıkıyor gibiyim. ki öyle oluyor. bulutların üzerine çıkıyorum. atmosfere yakınım. sessizlik ve huzur var. yıldızlar bembeyaz. aşağı düşecek gibi oluyorum, yine zıplıyorum.
iki şey öğrenince "evrenin sırrını çözdüm, tanrıya gerek filan yok, bilim her şeye kadirdir" tribine girdikleri için, e bu süreçte aldığı şey de eğitim olduğu için şaşırılmaması gereken olay. tabii kim yurdum gerizekalı ateistleri tarafından eğitimli kim eğitimsiz ayrımı da insanların ateist olup olmaması ile ayırt edildiğinden ne desen boş olan kavramdır aynı zamanda.
sorun ateizmde veya teizmde değil.
sorun temelin sağlam olup olmamasında.