bayramın yahut diğer önemli günlerin içini boşaltan durumdur, mamafih kişilere verilen -daha kuvvetli bir ifadeyle verilmeyen- değerin dışavurumudur. zira onlarca, yüzlerce bireye iyi dileklerinizi; mutluluk, sağlık-sıhhat temennilerinizi tek kalıba sokarak yollamak ortaya konuşmaktan farksızdır. hülasa bayramın oluşturduğu atmosferin yaşanmadığının göstergesidir. gezi parkı direnişinin taksim'de değil de facebook'ta durum paylaşımı yapılarak gerçekleştirmesi gibidir örneğin.
- nereyi okuyorsun bakalım?
+ istanbul hukuk.
- tıpı tutturamadın mı?
+ yok ben aslında su ürünleri istiyordum da kuzenim son anda tercihlerimi değiştirmiş.
ülkücüler alparslan türkeş'in dokuz ışık doktriniyle ortaya koyduğu ilkeler çerçevesinde sonradan seyyit ahmet arvasi'nin düşüncelerinin de eklemlenmesiyle kökleri aslında çok eskiye dayanan türkçülük fikrinin islami motiflerle desteklenerek oluşturulmuş fikirler manzumesini şiar edinmiş; osmanlı imparatorluğu'nun mirasına sahip çıkmanın ve nizam-ı alemle birlikte ilahi kelimatullah davasının peşinde yer alan kimselerdir.
ulusalcılarsa aslında eski solcu, komünist yahut sosyalistlerdir. sscb'nin yıkılmasıyla birlikte solun pratikte bitmesi türkiye'deki solcu güruhun atatürk ilke ve inkılaplarına sarılmasıyla neticelenmiştir. mamafih yeni jenerasyondan muhafazakar olmayan bireyler de ulusalcı kesimde değerlendirilebilir.