sweety todd
394 (örnek şahsiyet)
altıncı nesil yazar 4 takipçi 12.60 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    israil toparlan ben geldim

    1.
  1. eszett

    1.
  2. Gerçek başlık: "ß" *

    alman alfabesinin bir harfidir. Kesin ve keskin bir "ss" şeklinde okunduğu iddia edilse de, daha çok "tzs" gibi bir telaffuzu vardır netekim harfin adı da "eszett"dir. alman hükümetinin de pek anlaşamadığı bir harfdir zira 2000 yılında kullanımdan kaldırıp yerine artık "ss" yazılıcak demiş 2, 3 sene sonra hadi gene getirdik kullanın ß'yı demişlerdir.

    ß'nın kullanımında sürekli sorun olan bir nokta nerde "ss" nerde "ß" kullanılacağıdır. bazı kelimelerde alman dil bilimciler dahi bu konuda anlaşamamaktadır.

    bir latin harfi olan β(beta) ile çok karıştırılır. arada "B"(büyük be) harfiyle karıştırıldığı da olur.

    unicode olarak karşılığı "U+00DF"dir.

    velhasıl bolca sorunlu ve fakat güçlü ve sert tınısı ile karizmatik bir harftir.
    http://upload.wikimedia.o...3%9f_in_various_fonts.svg
    1 ...
  3. yçs

    1.
  4. bi de şu versiyonu var bunun (bkz: yös)
    1 ...
  5. bölünmeyi engelliyim derken bölücülük yapmak

    1.
  6. adını vatanseverlik koyunca mübah olduğu sanılan şu aralar pek revaçta olan eylem.

    şehir şehir şehit haritası çıkaran mı istersin, karşı köyü aşağılayıp 2. sınıf gören mi, ana avrat düz giden mi.

    hani bütünlük diyodun. bütün için her parçanın bulunuyor olması lazım. e sen niye o zaman hoşuna gitmeyen şeyler istiyo diye diğer parça* dışlıyosun. sen ona sırtını dönünce abi küsme valla bilemedim di ben diceğini mi sanıyosun.

    eğer ki bu işin sonunda bir ayrılık olursa, alıp başını dağa çıkandan daha fazla "siktirsin gitsin hangi deliğe gidiyosa" diyen suçludur.

    açıkçası artık içten içe bölünmeyi engellemek niyetinde değillermiş gibi gelmekte bu eylenmin peşindekiler. zira besbelli ki, beklenen bir sonuç olarak, onlar pis kaka demek işi yatıştırmıyor aksine körüklüyor. akıl sahibinin bunun böyle olacağını görmemesi de mümkün değilken, ancak bilinçli olabilir bu iş.
    0 ...
  7. herhalde hanfendi ruh hastasıydı

    1.
  8. less adlı grubun eğlenceli bir şarkısıdır. sözleri şu şekildedir:

    birden aniden
    çıkar şu sokağın köşesinden
    kimse yokmuş gibi
    o hep kendi halinde
    geçen gün arkasından
    bağardım ama
    ona bağarınca
    kimseleri duymaz
    geçen gün arkasından
    bağardım o duysa bile
    hep duymazı oynar
    gelde biraz beraber
    konuşalım diye

    herhalde hanfendi ruh hastasıydı
    ama fırsatı olsa herşeyi anlatırdı
    dünden bugünden neler yaptığını
    herhalde hanfendi ruh hastasıydı

    geçen gün aynı banka beraber oturduk
    oturduk ama hiç konuşmadık
    sanki birbirimizi anlarmışız gibi
    birden elini tuttum elini çekti
    git başımdan be dedi
    sanki ben kırmak ister gibi

    geçen gün arkamdan bağardı
    o bağarınca hemen dönüp baktım
    geldi sanki birşeyler ister gibi
    bak dedi seni hiç tanımıyorum
    ama artık peşimi bırak dedi
    sanki garip bir deliymişim gibi

    herhalde hanfendi ruh hastasıydı
    ama fırsatı olsa herşeyi anlatırdı
    dünden bugünden neler yaptığını
    herhalde hanfendi ruh hastasıydı

    emrah ablakın çizdiği klip için http://vids.myspace.com/i...dual&videoid=34534361
    0 ...
  9. sütyenle uyumak

    1.
  10. zaten bütün gün giydiğiniz sütyeni uyurken de çıkarmamaktır. düzenli uyumaktır. uyurken bile kendini kaybetmeden* düzgünce uyumaktır. sarkmasına engel olduğunu iddia edenler, daha rahat olduğunu iddia edenler de vardır. la senza idi sanırım bir iç çamaşırı markasının araştırmasına göre en çok marmara bölgesinde bulunan kadınlardır. bahsi geçen iç çamaşırı markası bu olguyu tasvip etmemektedir yanlış bulmaktadır. ha ayrıca bu, özellikle telli sütyenlerin, farkında olmadan alınan uyuma pozisyonlarında teller çok zorlandığı için, çok daha çabuk eskiyip atılacak hale gelmesine sebep olur.
    5 ...
  11. kaybedenler kulübü

    18.
  12. biz gelince hep burdayız
    adı kaybedenler kulübü
    tıklım tıklım ağzına kadar
    dolu kaybedenler kulubü

    (bkz: elma değil ayva) (bkz: mirkelam)
    4 ...
  13. lut kavminin helakında yitip giden masum hayatlar

    1.
  14. masumiyet iki bacak arasında degil de götte mı? namus ve bacaklar konulu başlıklarda atıp tutanların, eşcinsellerin horgörülmesine sesini çıkarmayarak iki yüzlülüklerini ortaya çıkardığı başlık.

    eşcinseller heteroseksuellerin çoğundan daha masumdur. zira bir heteroseksüelin aşık olup olamayacağının garantisi yoktur, yaptığı haraketlerin yatağa atmak amacında olma ihtimali yüksektir. ama bir eşcinsel istemese bile aşık olur, zaten o yuzden eşcinseldir.
    1 ...
  15. esirgemeyen ve bağışlamayan şeytanın adıyla

    ?.
  16. ancak VI ve VII başlıklı olarak bulabildiğim; I, II, III, IV, V versiyonlarının var olduğu çıkarımını yaptığım ancak bulamadığım okunası, güzel ve ağır bir ismail uyaroğlu şiiridir

    VI.
    Andolsun karanlığa ki
    Fuhuşu ve cürmü örten
    O kirli, siyah atlasa ki
    Bekareti elinden alınmış
    Sarışın duluna göğün, aya ki
    Gecenin bakir kızlarına, yıldızlara ki
    Biz seni yalnızlıkla ödüllendirdik
    Yalnız kalasın diye
    Orda burada, göğün altındaki her yerde
    Sızlayasın diye bir başına karanlığında
    Ama sen yüz çevirdin bir vakit
    Kalabalıklara baktın bağışımızı unutup
    Sunduğumuz acıda boğulup gitme korkusu edindin
    Düşünmez misin, niye boğulur boğulanlar
    Işıldasınlar diye yalnızlıklarının dibinde
    Bunda elbet bir ibret var
    Andolsun, yeniden andolsun karanlığa ki
    Seni defnedecek şiir bulunur
    At yeter ki korkmadan kendini
    Kendinden aşağıya
    işte böyle. Nezeyne

    VII.
    Gözettiklerimizden kıldık seni, kayırdık ve defterine
    sürgün yazdık. Sen sürgünsün. iyi kullan yabancılığını
    Yalnızlığını iyi yürü. Yokuşunu şehvetle çık, ayak
    sürüyenlerden olma. Sonunda varacaksın oraya nasıl olsa.
    Orda, vardığın yerde bulacağın şeyler sevindirsin seni.
    Kararmış bir taş ve gece ve baykuş. Her yolcunun varacağı
    şeyler. Gecenin içinde çıplak ayaklı gezinen rüzgâr da
    sevindirsin seni.
    Öyleyken gürültü eden rüzgâr da. Ve baykuşunu ürküten rüzgâr da.
    Rüzgârını da sev sen, baykuşunu da, kayırıldığını unutma
    Sürgün olduğunu unutma. işte böyle. Nezeyne
    1 ...
  17. 16 yıllık başarısızlıkta bile ileri geri konuşmak

    ?.
  18. önden tayyip'in başkanı olduğu sonra da sırayla kendi adamlarını koyduğu istanbul belediyesinin yönetimin 16 yıldır elinde tutan, ve buna rağmen sel felaketinin suçlusu olduğunu kabullenemeyip banane banane diye ağlayan şımarık çocuklar misali önüne gelene saldırmak. o kadar ki 16 yıl önceki belediyecilere, küresel ısınmaya, çok yağdığı için yağmura, dereye evet dereye, büyük olduğu için istanbula saldırmakta bir beis görmemek.

    başbakan recep tayyip erdoğan: derenin intikamı ağır olur. şu anda olan da budur.

    ulaştırma bakanı binali yıldırım: kendi elimizle allah’ın yarattığı doğayı katlediyoruz. kamu idaresinin ihmali olduğu kadar vatandaşın da var.

    çevre bakanı veysel eroğlu: bu hakikaten bir tufan belirtisi. buna ne amerika’da ne türkiye’de alınacak önlem yoktur.

    istanbul valisi muammer güler: altyapıda bazı sorunlarımız yok değil, ama bu yağış çok güçlü altyapıların bile dayanamayacağı nitelikte.

    istanbul büyükşehir belediye başkanı kadir topbaş: insanoğlunun doğayı hoyratça kullanmasının faturası. buzullar erimeye başladı, ekolojik kıyametten bahsediliyor.
    istanbul büyükşehir belediye başkanı kadir topbaş: chp döneminde yapılan işleri hatırlatmak isterim.

    kültür ve turizm bakanı ertuğrul günay: ‘silivri’den neredeyse gebze’ye kadar bütün bu alanı istanbul saymak da ne kadar tarihen doğru, ne kadar şehirci açısından doğru?’ bu sorgulanmalı.
    4 ...
  19. tanrı nın ateist açılımı

    1.
  20. var olandır **
    ama yani düşün şimdi hepimiz şu dünyada görülecek çoğu şeyi görmüşüz, ölümü görmüşüz, yeniden dirilmeyi görmüşüz, tanrıyı ve diğer yaratıkları görmüşüz, bi işlemlerden geçmişiz, vesaire sonra gelcek sen tee fii tarihinde şöyle bi halt karıştırdıydın diyecek. eğer varsa siz kanan* insanların içini rahatlatmak için söylenen bu yalanların gerçek olmayacağı kesin. ama ben sana inanmıştım, güvenmiştim diyenler için tanrı başta öyle karar vermiştim ama sonra demokratik oldum milli birlik oldum ateist açılımı yaptığım diyebilir.
    0 ...
  21. tanrı ya bir şeyleri ıspatlama budalalığı

    ?.
  22. erdemsiz insanların aslında iradesiyle yapmayacağı şeyleri, topluma zararı en aza indirilmesi için, tanrının yapabilir misin ispatla şeklindeki gazına kanarak yapmasıdır.
    0 ...
  23. zeno paradoksları

    1.
  24. (bkz: eleali zeno)

    zeno'nun 8 paradoksunun çoğu aynı konuya işaret eder. konu şudur ki zaman ve ya mekan sürekliliği olan tek bir parça mıdır yoksa sınırlı parçalarda oluşmuş bir dizi midir?

    sürekli bir bütün olarak kabul edersek, şu an diye bi an ve ya burası diye bi yer olamaz. zaman ve ya mekan scalasında belirli bir nokta tayin edilemez zira noktanın bile bir eni vardır. yani bahsedebileceğimiz her yer va ya an belirli kalınlıkta bir mekan ve ya zaman parçasıdır.herhangi bir anda görebileceğiniz br görüntü aslında o anın görüntüsü değil belirli bir an parçası akışının üstüste binmiş halidir. ancak belirli bir an parçasına sahip olabilmek için bu an parçasının da belirli bir başı ve sonu olmalıdor ki noktasal bir andan bahsedemeyecegimizi söylediğimize göre bu da mümkün değildir. bu seçenek sonuçta bizi zamanın ve ya mekanın içinde geçmiş/şimdi/gelecek ve ya ileri/burası/geri/sağ/sol/üst/alt olmayan tek bir bütünden oluştuğuna götürür. bir başka deyişle de sabitlik denen şey aslında yoktur, hiçbirşey sabit değildir. durmakta olduğunu sandığınız eşyanız ya da sabit bir zamanı gösterdiğini sandığınız fotoğraftaki zaman aslında sabit değildir.

    zeno zamanı ve mekanı noktasal parçalardan oluşmuş bir dizi olarak kabul etmiş ve paradokslarını buna göre geliştirmiştir. şöyle ki: bulunduğunuz yer ile bir metre öteniz arasındaki yolu tek bir parça değil de milyonlarca noktasal yerden oluşan bir dizi olarak kabul edin. bu dizinin sonuna varmak için önce ilk yarısını yürümeniz gerekmektedir. bu ilk yarıyı yürüyebilmek için de ilk yarının ilk yarısını yani bütünün 1/4ini yürümek gerekmektedir. bütünün 1/4i içinse 1/8i yürümek gereklidir. bu böyle sonsuza dek gider ve harakete asla başlanamaz. zeno bu paradoksdan yola çıkarak haraket denen şeyin aslında var olmadığını, bir ilizyon olduğunu iddia etmiştir. zamanın da binlerce fotografdan oluşmuşbir sinema gibi olduğunu iddia etmiş ve fakat mekan paradoksunu zamana da uygulayarak zamanın da asla geçmediğini sabit bir zaman anı noktası içinde bulunduğumuz sonucuna varmıştır. bir başka deyişle süreklilik diye bir şey yoktur var olan her şey sabitlikler dizisinden meydana gelmiştir.

    konuyla ilgili yorumum şudur ki: zaman kısmı hakkında pek bir bilgim yok ancak yazarın mekanla ilgili paradoksu doğrudur, ancak bu paradoks ile haraketin gerçekliğini sağlayabilen şudur ki: (bkz: planck sabiti). zeno temel alabilecek bir mekan miktarı bulamadığından mekanı böldüğü parçaları sürekli bölmeye devam etmiştir. mekanın bölünmesini destekleyen bir fizik kuramının sabiti olan planck sabiti bu temel alınacak mekan miktarını bize verir. planck sabiti kadar enerjiyle alınabilecek mesafe (yani alınabilecek en küçük mesafe miktarına tekabül eder ki kendisine plank uzunluğu da denir herhangi bir varlığın bundan daha ufak bir mesafeyi gitmesi mümkün değildir haraket bu mesafe ve katları uzunluğunda gerçekleşir), işte bu mesefa zeno paradoksunda bölmeyi durdurup harakete başlayacağımız mesafedir ve haraket için gerisi recursive bir code gibi* gelir. yani aslında haraket olarak gördüğümüz olay maddenin bir noktada kaybolup diğerinde ortaya çıkarak dizi halde sürdürdüğü bir sabitlik durumudur. ve evet süreklilik diye bir şey yoktur.
    1 ...
  25. atsak atsak tribünden sahaya ne atsak

    ?.
  26. paintitblack ve revolter00'ın çaylak olmasına sebep akımdır. neden güzelim kankişim cancişim oğluşum minnoşum neden yaa? çok mu maçın geldi? ne bu tribünden sahaya bi şeyler atma isteği? sayenizde sözlük ahalisi atsak atsak triübünden aşağı ne atsak moduna girdi. her içtiğinizde sikinizi sözlüğe sürerseniz olmazki ama. ****

    eklemeden edemicem tribünden sahaya at beni in aşağı tut beni
    2 ...
  27. kutsal emir kuramı

    ?.
  28. ingilizce karşılığı "divine command theory" olan, ahlak felsefesine dair bir probleme verilen cevaptır.

    ahlakın temelinin ne olduğuna dair düşünürlerin farklı cevapları var. bu cevaplardan biri ahlakın temelinin din olduğunu söylüyor. problemimiz temelde bunu yani ahlakın temelinin din olarak alınıp alınamayacağını sorguluyor. problemin özü 2 ana yargıdan birini seçilimine dayanan bir soru olarak aktarılabilir. şöyle ki:
    ***öldürmek yanlış olduğu için mi tanrı öldürmeyi yasaklamıştır yoksa tanrı öldürmeyi yasakladığı için mi öldürmek yanlıştır?
    ya da aynı problem şu şeklilde de sorulabilir:
    ***iyi iyi olduğu için mi tanrı onu emreder yoksa tanrı onu emrettiği için mi iyi iyidir?

    kutsal emir kuramı bu probleme tanrı yasakladığı için ya da tanrı emrettiği için şeklinde cevap verilmesi ya da bir başka bakış açısıyla ahlakın temeli olarak dinin(tanrının emirlerinin) alınmasıdır. daha derinde kutsal emir kuramı insanların ahlaklı olabilmeleri için tanrının emirlerine ihtiyaç duymasını da getirir.

    kutsal emir kuramı yandaşlarına göre tanrı yoksa iyi/kötü diye bir ayırım ya da doğru/yanlış diye bir ayırım olamaz zira bu kavramlar davranışların tanrının emirlerine göre yorumlanmasından oluşur. kutsal emir kuramı iyi/kötü, doğru/yanlış kavramlarının evrensel olmasını getirir, dolayısıyla öznelerin fikirlerinin farklılığından doğacak çatışmaları yok eder. ancak kutsal emir kuramı bazı durumları açığa kavuşturamamaktadır:
    -tanrıya inanıp ahlaksız olma ye ya tanrıya inanlar arasında iyi/kötü, doğru/yanlış kavramları hakkında çelişkiler
    -tanrıya inanmayıp ahlaklı olma
    -tanrı kavramı tam olarak var olmadan önce yaşamış toplumlardaki ahlak değerleri
    -ceza ve ödül üzerine kurulu bir ahlak düzeninin rahatsız ediciliği*

    kutsal emir kuramı karşıtlığını ele aldığımızda ise bu şöyle bir sonuç çıkramaktadır: ortada tanrıdan önce ya da en iyi ihtimalle tanrıyla birlikte var olmuş olan iyi/kötü, doğru/yanlış gibi kavramlar vardır ve bu durum tanrının herşeye kadir olması ve ya ezeli ebedi olması sıfatlarıyla çelişmektedir.

    daha detaylı bilgi için: http://users.ipfw.edu/str...Divine-Command-Theory.ppt

    -!!!-not : iş bu entry tanrının varlığını ya da yokluğunu baz almamakta ve ya bu konu hakkında tartışmamaktadır. entry ve anlattığı kuram bireylerin ahlak konusunda temel aldıkları kavramlara açıklık getirmeyi amaçlamaktadır. kuramın cevabı olduğu probleme öznel bir cevap verilmek isteniliyorsa tanrı kelimesi inananlar için inandıkları tanrı, inanmayanlar içinse toplumda inanılan tanrı motifini ifade etmelidir.
    0 ...
  29. ismail sen kocaman bir çılgınsın

    32.
  30. ismail bir tuhaf adamdır
    üç kuruş için hesap sorandır
    uyanık geçinir amma yalandır
    tüm malvarlığı cebinde olandır
    liseyi 6 senede bitirmiş
    cin gibi cocuk bizim ismail
    neden bu kadar acele etmiş
    aklını seveyim lan ismail lan ismail lan ismail lan ismail lan ismail is-ma-il ..

    sek sek sekerek ismail (ismail)
    rastık çekerek ismail (ismail)
    adresim aynı ismail (ismail)
    posta kodum da aynı yavrum (ismail)

    kel başa şimşir tarak
    bu ayakları artık bırak
    ne işin var ki discoryum da
    yanında bir kiz sarımtırak
    ayranın yok içmeye
    atla gidersin çeşmeye
    bu ne perhiz, what's this
    aman ismail, can touch this
    hafif psikopattır kendileri
    buna enayilik de dahil
    kızma amcasi daha çok cahil
    ismail

    (ismail) ismail odalarda ışıksızım
    (ismail) peşindeyim ismail
    (ismail) tut ki karnım acıktı kendimi yedim
    (ismail) ah .. ben deli ismail, sen benden deli
    (ismail)

    kırdığın potlar beni aştı
    bak yalnızsın herkes kaçtı
    ismail de buna şaştı
    aklini seveyim lan i̇smail
    lan ismail atlı mısın
    yavrum bağdat'lı mısın
    herkes zeka yaşını sorar
    lan sen bu kadar tatlı mısın
    ulan ismail ulan ismail ulan ismail ulan ismail ismail

    (ismail) sıra sıra siniler
    (ismail) hasta olan iniler
    (ismail) ismail kel kafandan sen suçlusun
    (ismail) ismail miyav dedi
    (ismail) minik fare kükredi
    (ismail) ismail iki gözüm iki iki musluk
    (ismail) oynatmama az kaldı ismail nerde
    (ismail) la fa, la sol ismail
    (ismail) ismail ballı lokma tatlım benim
    (ismail) ismail sensiz cennet bile sürgün sayılır
    (ismail) seninki düpedüz vurgun sayılır ismail
    (ismail) ismail sen kocaman bir çılgınsın
    (ismail)

    (ismail) çılgın çocuk iso
    (ismail) ismail önemli şahsiyetim benim
    (ismail) ismail felsefe yapma
    (ismail) ismail tut-i mucize-i guyem
    (ismail) ben ne desem laf değil
    (ismail) ismail tutti frutti seyrediyorum
    (ismail) göremiyorum biraz eğil
    ismail beni anlamadın ya, ben ona yanıyorum

    ismail mutfakta biri mi var ?

    sözlerine sahip hala bile güldürebilen deli gibi eğlenceli bir grup vitamin şarkısının bir kısmı belki de en güzel kısmıdır. *
    çok pis tavsiye ederim
    5 ...
  31. tanrının yalakalığı sevmeme ihtimali

    ?.
  32. yoktur. olmayan ihtimaldir. yeryüzünde din yoktur ki yaratıcı olan en azından senede bir kurban istemesin. din yoktur ki tebasının tanrısını anmasını istemesin.

    putperestlik, şamanizm, hinduizm, satanizm ve hatta en uzak örneği olan budizmde dahi büyük güç olarak aldığı olguya övgüler düzülmesi, tapınılması, bütün büyük güç gerektiren olayların onun tarafından yapıldığına inanılması istenir.

    ki tek tanrılı dinlerden bahsetmiyorum bile. yani özellikle müslüman arkadaşların tanrıları baya bir yalakalık sever karaktere sahip. bariz bir gerçek bu.**
    6 ...
  33. © 2025 uludağ sözlük