ateist:"tanrı sen ne ayaksın kardeş? yakmak için insan mı yaratılır?"
tanrı: ben böyleyim hahohiyatnphpsklfj.. (kötü gülüşler)
tanrımızda sıkıntı olmasın arkadaşlar. bak bir daha düşünün. şüphesiz ki, hepimiz şüpheliyiz olduğundan...
istisna olan bir durumdur. bu yüzden bulunan kızın kaçırılmaması gerekir. aksi yönde sizin birliktelik yaşamayadığınız o güzel ve zeki kızı başkası kapacaktır. elinizi çabuk tutunuz. run forest run.
1964 doğumlu oyuncu, yönetmen, genel sanat yönetmeni ve drama lideridir.
üye olduğu kuruluşlar;
bartın kültür ve sanat derneği (başkan)
türkiye çağdaş drama derneği (üye)
bartın bölge tiyatrosu (genel sanat yönetmeni)
bartın sanat tiyatrosu (genel sanat yönetmeni)
bartın belediyesi şehir tiyatrosu (genel sanat yönetmeni-drama lideri)
assitej uluslararası çocuk ve gençlik tiyatroları türkiye temsilciliği (üye)
türkiye tiyatrolar birliği (üye)
tiyatro yaşamı özeti:
1982 2011 tiyatro çalışmaları (1982 - 1988 ankara, 1988 - 1993 bolu, 1993 - 2011 bartın)
55 büyük oyun (oyuncu yönetmen)
6 gençlik oyunu ve 8 çocuk oyunu (yönetmen)
16 yıldır bartın tiyatro festivali koordinasyonu
12 yıldır drama ve tiyatro atölye çalışmaları (lider)
35 sokak oyunu (lider)
bartın belediyesi liselerarası tiyatro festivali genel koordinatörlüğü (2000-2007)
8. bartın tiyatro festivali 20.sanat yılı onur ödülü
14. giresun belediyesi tiyatro festivali onur ödülü (2008)
x. lions tiyatro ödülleri - en iyi yönetmen ödülü (2010)
xi. direklerarası tiyatro ödülleri - ttb ortak proje yönetmen ödülü (2011)
katıldığı etkinlikler;
5.türkiye tiyatrolar buluşması izmir/dikili atölye lideri/panel (konuşmacı) 2011
1. çeşme tiyatro festivali - atölye lideri/panel-söyleşi (konuşmacı) 2010
4.türkiye tiyatrolar buluşması izmir/seferihsar atölye lideri/panel (konuşmacı) 2010
vasıf öngören sanat merkezi/izmir eğitmenliği 2009-2010
1.-16. bartın tiyatro festivali 1994-2010
2009 türkiye tiyatro kurultayı/istanbul buluşması koordinasyon üyeliği
3.türkiye tiyatrolar buluşması izmir/urla atölye lideri/panel (konuşmacı) 2009
bartın belediyesi şehir tiyatrosu kurucu-genel sanat yönetmeni 2009
4., 5., 6., 7., 8., 9., 11., 12., 13., 14., ve 15. ankara uluslararası tiyatro festivali (oyuncu, yönetmen, panelist) 1999-2010
bartın h.e.m. ve a.s.o tiyatro kursu (eğitmen) 2007-2010
bartın h.e.m. ve a.s.o diksiyon kursu (eğitmen) 2007-2010
1., 2., 3., 5., 6., ve 7. ulusal drama seminerleri ve drama liderleri buluşması -ankara
6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13. ve 14. giresun uluslararası aksu festivali tiyatro günleri 2001-2009
1. sinop tiyatro festivali (yönetmen-atölye lideri-panelist) 2008
2. sinopale (sinop bienali-şeylerin yeni düzeni) oyun yazarlığı atölyesi - yönetmen (yönetmen-oyuncu) 2008
izmir yenikapı tiyatrosu ve balçova belediyesi tiyatro topluluğu atölye çalışması liderlik - aralık 2008
13. uluslararası ankara tiyatro festivali panel "tiyatroların örgütlenmesi" (konuşmacı) 2008
2.türkiye tiyatrolar buluşması izmir/güzelbahçe atölye/panel (konuşmacı) 2008
bartın s.m.m.m. odası kısa film çalışması (danışman) 2007-2008
12. uluslararası ankara tiyatro festivali panel "tiyatroların örgütlenmesi" (konuşmacı) 2007
1. bademler köyü tiyatro şenliği (konuşmacı) 2007
izmir balçova belediyesi tiyatro topluluğu atölye çalışması liderlik 2007
1. türkiye tiyatrolar buluşması izmir/ürkmez katılımcı/panel (konuşmacı) 2007
1. sinopale (sinop bienali-şey) komun-ikasyon film-dans-oyun-sohbet 2006 (oyuncu)
sinop sanat tiyatrosuna oyunculuğa giriş atölyelerinde liderlik 2006
1. ordu belediyesi uluslararası çocuk tiyatrosu festivalinde yerel yönetimler ve tiyatro paneli (konuşmacı) 2005
5. ve 6. bartın belediyesi liselerarası tiyatro festivalinde; liseleri tiyatro çalıştıran öğretmenlere okullarda sahneye eser koyma i ve ii atölyelerinde liderlik. 2004
bulancak sanat tiyatrosuna oyunculuk ve beden dili konulu atölyelerinde liderlik 2004
okul öncesi eğitiminde drama (bartın milli eğitim müd. hizmet içi eğitim programı) atölye liderlik 2004
g.b.ş.t. na oyunculukta olma konulu atölyelerinde liderlik 2004
g.b.ş.t. org. ile k.t.ü eğt.fak. öğrencilerine eğitimde drama konulu panel ve atölye çalışması (panel konuşmacısı-lider) 2003
bulanacak sanat tiyatrosuna dramaturgi, oyunculukta ön çalışma atölyelerinde liderlik 2003
giresun belediyesi şehir tiyatrosuna dramaturgi, oyunculukta ön çalışma atölyelerinde liderlik 2003
eğitimde drama (bartın il milli eğitim müdürlüğü ile) atölye çalışmalarında liderlik 2003
eğitimde drama (bartın eğitim-sen ile) atölye çalışmalarında liderlik 2000-2002
eskişehir and.ünv.dev.kons.sahne sanatları böl. amatör tiyatrolara destek programı 1999-2000
siyasette sıkça olması gerekendir. ama ne sağı solu, ne boku ne de püsürü bunu hep es geçer. sonra da ortaya hep kafa karışıklığı çıkar. çözüm gecikir, durur. erken çözüm için uzlaşma şart! bugünkü greve, emekçilerin safsatası diyen yüzeysel kesim yüzünden, gaza gelip feysbuk gruplarından çıkan emek dostlarını da anlamak mümkün değil. bir kişi saçmaladı diye, 150 kişilik grup saçmalamış mı olsun... ortamdan kaçmayınız, uzlaşma anlayşını elden bırakmayınız!...
istekleri yüksek olduğundan, normal seviyedeki insanlar isteklerini karşılayamamaktadır. böyle bir mallık, çılgınlık yapabilitesi olan erkekler daha çekici geliyor...
tespitleri zaten kendi aydınlığının açıkça göstergesiydi...
"işler öylesine tezgâhlanıyor ki, daha liseden başlayarak gençlerin gözlerinin önüne bir "duman perdesi" çekiliyor; içinde yaşadıkları çağa ve topluma yabancılaştırılıyorlar. Liselerden üniversite ya da yüksekokullara bu durumda gelen öğrenciler de, ne kendi aralarında ne de öğreticilerle bir "kültürel diyalog" kurabiliyor ve bir "kör dövüşü"dür gidiyor." (Uygarlık Tarihi'nden alıntı)
Kendisinin çok sağlam bir kaleminin olduğunu düşünüyorum. O kalemi yüzyılarca insanlığı aydınlatacak. Çünkü karanlık üzerinden para kazanmak, pek çoğumuz için alışkanlık olmuş... Aydınlık içinde yatacağı aşikar, sadece eserleri bile insanlığı aydınlatabilecek cinsten...
insanların birlikte ziyafet çekmeleri, yemeklerinin bir bölümünü başkalarıyla paylaşmaları kadar güzel şey var mı? vardır elbette de, bu durum da çok güzel...
etrafımda çokça olan isimdir. cumartesi tanıştığım ise hayatımı bir hayli güzelleştirmiştir. kendisini seviyorum, harbiden seviyorum yani. aşkın merve haline teşekkür ederim.
yıllarca sevdiğim kızların benden bozmasından korkmam yalanmış. asıl sevdiğim kızların hayatımdaki can sıkıntısını bozup, aşk büyüsünün beni sarmalaması söz konusuymuş...
aşktan korkmak mallıkmış. aşık olduğum kızla bugün fenerbahçe maçını izlerken anladım. ikinci golden sonra ellerimizi aniden tutup, bırakmayışımızdan anladım. aydan, ilk defa bugün elini tuttum. keşke bir gol daha atsaydık da, hem üç puan alsaydık, hem de elini bir daha tutabilseydim. neden mi? çünkü fenerbahçeliyiz.
bu sene çıkaracağımız sabahattin ali oyunuyla, sanatseverlerimizle buluşacağımız tiyatro topluluğumuzdur. kültür bakanlığı'nın katkılarıyla sergilenecek oyunumuz, bartın sınırları içinde 25 defa, türkiye genelinde de 5 defa oynanayacktır. yoksa kültür bakanlığı destek vermiyor...
almanya underground rap
arjantin underground rap
avustralya underground rap
avusturya underground rap
bosna underground rap
botsvana underground rap
brunei underground rap
burundi underground rap
cezayir underground rap
...
alfabetik olarak böyle gidiyor... bu uktelerimizin daha bir hayli tedirgin kalacağı aşikâr. hangi birini dolduralım efendim...
bartın sanat tiyatrosuyla, "sabahattin ali" ismiyle bir oyun çıkarıyoruz. duvar adlı hikayesindeki yaşlı bir amca var ya hele gurban, o benim işte. sabahattin ali'nin olduğu bir eserde rol almak benim için büyük bir onur. teşekkürler tiyatro, bıraktığın miras için teşekkürler sabahattin abi...
şaşkın edit: yazar yazma eksiledin ya, can sıkıntısından bunu yaptıysan, daha çok canın sıkılsın lan. can sıkıntısından patla emi! allah'ın diablosu...
ahmak cumhuriyeti'nin polisidir. ahmak bir güvenlik anlayışı içindedir. karşındakini hiçbir şekilde düşünmeden sadece ahmak bir güvenlik anlayışı içindedir. ahmak cumhuriyeti'nin güvenliği için, insanların gerekirse ahmakça kendini güvensiz hissetmesi sağlanmalıdır. insan hakları, insanımızın güvenliği falan ahmak polisinin anlayışında yoktur. varsa yoksa, iktidarımızın koltuğu sallanmasın... durmak yok, ahmaklanmaya devam...
şebnem ferah ablamızın "eski" adlı parçasında sorduğu sorudur. bu parçanın bu kısmı geçerken, hassiktir bana diyor lan galiba diye tedirgin oluyorum. beni iyi gözlemlemiş yahu. onu mu yapsam, şunu mu yapsam derken, bir sürü işini yapmadan erteleyen bir insan olmaktan sıkıldım efendim. bir ara programlı bir hayatım vardı bak. bir ajandam vardı. ona yapacaklarımı yazar, yaptığımın yanına tikimi atardım. ama şimdi hiçbir şey tikimde değil. artık bir tilkelenme zamanı! bu gidişatla, evrenin akışına kendini bırakmakla, birikimimi fazla tiklemiyormuş gibi hissediyorum kendimi... titre oligarşi, tilkelenme zamanı!
saçma sapan bir hayat anlayışı olan insandır. boş olan içi, sürekli olarak tıngırdar. yakınınızdaysa siz de bu tıngırdamanın yansımalarıyla baş etmek zorundasınızdır. muhtemelen bu muhterem eleştirinin bir insanın gelişimi için fırsat olduğunu kavrayamayacak kadar boş olduğu için de tıngırdamaya devam eder.
ama bu karizmaya dayalı anlayış, çok da tutabiliyor. etrafta birçok siyasetçi, televizyoncu, oyuncusu falanı filanı olayı sadece karizmasıyla götürürken, insanoğlu da bu tıngırdamanın üzerinde durmuyor. bu saatten sonra da, şuursuz insanoğluna düşen, işi kılıfına uydurmak oluyor... sahne sizin karizmatik boş tenekelerimiz...