her ünlü gibi acı bir hayat hikayesi olan, hayatının bir evresinde kendini tamamen evine kapatmasına rağmen şimdi sosyalleşmesi tavan yapmış, sempatik, komik tanışılası insan.
kişinin iyi arkadaş değil, iyi gibi görünen ancak en yakın arkadaşlık vasfına ulaşamamış insan olduğunun anlaşılmasına sebep olan durumdur. yiye yiye hayat defterine yeni bir sayfa açmayı öğrenir insan.
iyi mi kötü mü anlaşılamayan durumdur. mutluluk herşey midir ki acaba? olanları takmamak* ne derece tatmin eder insanları orası meçhul. ama mutlu olmak güzel şeydir.
iyi yapmıştır. olağan bir durumdur. iftar çadırında muhakkak müslüman olanlar ya da başka bir inanışa sahip insanlar yemek yiyecek diye birşey yoktur. maksat paylaşımdır.
dünyada birçok alanda, alanlarının bir numarası olmaları ve burdan gelen paraların çoğunu israile vermeleri ve en en en büyük sebep ise bunuda göğüsleri kabara kabara adeta haykırarak duyurmaları.
kabustur. sen daha yeni ehliyet almışken ve daha pratikliğin yokken sadece direksiyon hocanın sana öğrettikleriyle yetinirken, baba kırk yıllık kullanma şeklini** senden görmek ister. sonuç mu? tabiki bağrışma, çağrışma. en son arabadan "imdaaaaaaaaaaaaat!!!" feryatlarıyla biri iner ve o da direksiyon koltuğunda oturan sensindir.**
ingilizcede sormak, istemek, hatta ve hatta rica etmek anlamında bile kullanılan kelimedir.* nitekim bu kelimeyi, türkçede "aşk" olarak* ele aldığımızda, insanların istedikleri, istekleri doğrultusunda sordukları, hatta ve hatta dolu dolu yaşamak için biraz da sınırlarını zorlayarak karşısındakine rica bile ettikleri karmaşık duygudur.
"bir kere türban ne ki?" sorusunu akla getirir. burada amaç türban değil zaten görüştür. kara çarşafa ve benzeri şekilde örtünme şekillerine hayır. fakat neden insanlar kendi dinlerini yaşıyamıyorlar? eğer dinlerinin gereği başlarını örtmeleriyse burada garip olan şey ne? eğer türkiye laik bir devletse herkesin dinini yaşama hakkı vardır. örtünme şekline belirli ölçüler, seviyeler koyularak her insanın okuma hakkı eline verilmelidir.
toplumların gelişmesi farklı kültürlerle tanışmak, farklılıkları aslında farketmek demektir. fakat gelişme oldukça ahlak yapısı çöken bir toplum, ancak sonradan görmelikle ne olduğunu şaşırmış olandır. daha da açıklayıcı olmak gerekirse ne demiş şair:
Bilmek istersen seni
Can içre ara canı
Geç canından bul anı
Sen seni bil sen seni
Kim bildi ef'alini
Ol bildi sıfatını
Anda gördü zatını
Sen seni bil sen seni
Görünen sıfatındır
Anı gören zatındır
Gayri ne hacetindir
Sen seni bil sen seni
Kim ki hayrete vardı
Nura müstagrak oldu
Tevhid-i zatı buldu
Sen seni bil sen seni
Bayram özünü bildi
Bileni anda buldu
Bulan ol kendi oldu
Sen seni bil sen seni ****
hayatın gerektirdiği biçimde bir yaşam tarzı da denilebilir. her zaman kendi gibi olamaz insan. zaten olanları da bir süre sonra garipser. itici bulur. o kadar bütünleşmişizdir ki rol yapmayla düşünceli, nazik, anlayışlı ve daha minimum davranış şekilleri aslında çoğu zaman içimizden gelmese de sahip olunması gereken özellikler halini almıştır.
iran ın "korkunun ecele faydası yok" mantığıyla yola çıkması ve korksa da korkmasa da başına gelecekleri bilmesiyle ilgili sonuçtur.*** fakat türkiye yapacağı her hareketin ne kadar kritik olduğunun farkında olması her türlü iç ve dış ilişkimizin pamuk ipliğine bağlı olması nedeniyle kırk bin kere düşünüp yapmaya ve ya söylemeye karar vermesiyle çıkan sonuçtur.