bağlama sanatçısı ve itü türk müziği devlet konservatuvarı araştırma görevlisi ragıp akdeniz'in, bağlama imalatçısı olan babası. ruhi su, nida tüfekçi, orhan gencebay, neşet ertaş, arif sağ gibi üstadlara bağlama yapmış, bu üstadların çeşitli meşk gecelerine atölyesinde ev sahipliği etmiştir. 135 milyar değerindeki altın telli dünyanın en pahalı bağlamasını üretmiş, orhan gencebay'a hediye etmiştir. gencebayın yakın çevrelerince dillendirilen bir iddia var ki o da şu; gencebayın bu altın telli bağlama ile tamamen akustik bir bağlama konçertosu albümü yapıp kaydettiği ve kasasına koyduğu, üstad öldükten sonra bu albümün ragıp akdenize ithaf edilerek gün ışığına çıkartılacağı.
türk halk musikisinde daha çok leyli, yar, loy, lele, aman, amanın, anam, ay dost, hele, yar, uy, da, hayda bre, gibi bazı kelimeler kırık havalarda ve uzun havalarda kullanılmış. geleneksel sanat musikisinde ise terennüm kısımlarında ya leli tere lelli terenni yar gibi kelimeler geçer... bu eserde de bu tip seslenmeler özellikle bilinçlice yapılmıştır. türk halk müziği motifleri barındıran gelenekten de zaman zaman kopmayan bu tür özgün eserlerin içine geleneksel temaları da işleyip koyamayanlar utansın!!!
orhan gencebayın; yurt bazındaki trt imtihanlarını; birinciliği arif sağ ile paylaşarak ve yüksek iftiharla kazanmasının ardından yaptığı türkü plağı. tam 47 yıllık kayıt. üstad henüz 19 yaşında;
orhan gencebayın uşşak makamında bestelediği, 45 yaşındaki muazzam türk sanat müziği eseri. sizlere eserin gencebay versiyonunu değil, 2006 yılında almanya duisburg'ta, almanya kültürlerarası müzik ve sahne sanatları enstitüsü (institut für interkulturelle musik und bühnenkünste - inimb e.v.) müdürü m.alp ataç yönetimindeki nrw (nord rhein westfalen) türk müziği korosu tarafından, klâsik türk müziği orkestrası eşliğinde icra edilmiş versiyonunu armağan etmek istiyorum;
yaylı çalgılarda parmakla tel çekme hareketi. türkiyede bir eserde belirgin olarak ilk defa orhan gencebay tarafından bırakın da yaşayalım eserinin introsunda denenmiştir. ve o gün bugün neredeyse 5 şarkının birinde bu olay gerçekleştirilmeye başlanmıştır. gencebayın türk müziğine getirdiği orkestrasyon ve partisyon mantığının yanında garnitür bir lezzet olarak sunduğu yenilik. bizzat gencebay orkestrasından görüntülü olarak göstermek istedim ve başardım. kempa yaylı grubununun gencebayın klasikler albümündeki kaydında 3.18. saniyedeki hadise;