çiçek nedir görmeden bozkırlara dalmışsan
çaldığın kapılardan hep nasihat almışsan
üstelik bu alemde aşktan mahrum kalmışsan
desene ki güzelim, sen hiç yaşamışsın
su verdiğim goncalar açmadan soluyorsa
sığındığım geceler insafsız oluyorsa
üstelik bu hikaye aşksız son buluyorsa
desene ki güzelim, sen hiç yaşamamışsın
nim sofyan usulünde kürdilihicazkar makamlı güfte sedat ergintuğ'a beste selahaddin inal'a ait türk musiki eseridir. ahmet özhan dan dinlenilmesi tavsiye edilir. *
güftesi ve bestesi üstad yusuf nalkesene ait bir türk musiki eseridir.
bir gün karşılaşırsak ayrıldığımız yerde
eller gibi davranıp görmemezlikten gelme
çevirme hiç yüzünü, korkma sen gözlerimden
eller gibi davranıp görmemezlikten gelme
bugün yine gönlümün bahçesinde gezindin
sana baktım; ay kadar, bahar kadar güzeldin
gel gör beni nelere duçar eyledi derdin
sana baktım; ay kadar, bahar kadar güzeldin.
sofyan usulünde muhayyerkürdi bir musiki eseri olup söz ve müziği yesari asım arsoy'a aiittir.
o yare açılmak isterim amma
gülümser bir yüzle bakmıyor bile
dökülüp saçılmak isterim amma
verdiğim çiçeği takmıyor bile
o yarin uğruna yanmışım amma
gönül bu sevdadan vazgeçer gider
yanarak ismini anmışım amma
gönül o leyladan vazgeçer gider.
güftesi faruk nafiz çamlıbel'e bestesi alaeddin yavaşca'ya ait olan düyek usulünde hicaz makamlı türk sanat müziği eserlerindendir.
artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok
bir yer ki sevenler,sevilenlerden eser yok
bezminde kadeh kırdığımız sevgililer yok
bir yer ki sevenler,sevilenlerden eser yok
şimdi efendim iki ay kadar ne aranır ne sorulur bu yazar tarafından sözlük.değil sözlüğün giriş butonunu tıklamak giriş butonu üzerinde farenin imleci bile görülmez, neyse ki günlerden birgün -ki o gün bugün- açar da başlıklardan birine denk gelir (bkz: uludag sozluk yan gelip yatma yeri degıldır),gelir gelmesine de ne yazsın şimdi bu başlığa "evet o benim" yazsa afaroz edilecek önce varlığından haberdar etmek için bir başlık açar ve işte yine böyle kendini deşifre eder.*
efendim izmit halk eğitim merkezinde gerçekleşecek olan gönül dostlarının bir araya gelip amatörce de olsa aşkla sarıldıkları ve tüm musiki severlerin davetli olduğu konserdir. ***
bu söz ve bestesi yüce insan yusuf nalkesen'e ait olan semai usulünde hicaz makamlı bir sanat musikisi eserlerindendir.
sormamışsın hiç kimseden
pek üzgünmüşsün giderken
aramış durmuşsun beni
kimseye belli etmeden
gitmek mi zor kalmak mı zor
o sabahı gel bana sor
o sabahı sen bana sor
bilmiyorum sanma niçin
kızmışsındır için için
neler neler demişsindir
sana gelmediğim için ***
.........gitmek mi zor kalmak mı ?? buna da siz karar verin~
1923 yılında üsküp'ün iştib kasabasında doğdu.türk musikisine olan ilk ilgisi babasını bağlama,annesinin kanun çalmasından kaynaklanıyormuş.hiç kimseden ders almamış,eline geçen bir udu değerlendirmiş ve kendi değimiyle "tesadüfen udi" olmuştur.asıl mesleği olan öğretmenliği 1953 yılında sınavına girip kazandığı izmir radyosunda çalışırken aynı ilde sürdürmüştür.musikiye çok şeyler kazandırmış olan büyük bestekar,müzisyen,gönül dostu nalkesen 2003 yılının ilk dakikalarında evinde kalp krizi geçirerek vefat etmiştir.
eserlerinden bir kaçı:dargın ayrılmayalım diye koştum sana dün,çatılmış kaşlarınla kime düşmen gibisin,sormamışsın hiç kimseden,veda busesi,kapın her çalındıkça,o ağacın altını...*
osmanlıca olan afeti devran söz öbeğinin günümüz türkçesi anlamı devrin en güzel hatunu,kadını olmaktadır.
söz mehmet sadi bey beste hacı arif bey'e ait olan uşşak makamında musiki bir eserdir
sen gitgide bir afeti devran olacaksın
canlar yakacak ateş-i suzan olacaksın
bilmem ne zaman derdime derman olacaksın
çağın geçecek sonra peşiman olacaksın
turk sanat musikisinin hüzzam eserlerindendir efendim...usulu ağır aksak olup güftesi a.refik altınay'a ve bestesi bimen şen'e aittir.
endamının hayalini gözlerimden silemem
kollarında can vereyim başka birşey dilemem
bana sen de acımazsan kimler acır bilemem
kollarında can vereyim başka birşey dilemem