Bizim Lisanımız imparatorluk lisânı idi.o günlerde halkın dahi bildigi binlerce kelimenin yerine onlardaki mantikla -sözcük- ler türettiler.efendiler kelimeyi müesseseler ya da şahıslar uyduramaz,onu halk kendi hançeresinde yoğurur bir yere oturtur;mesela: merdive kelimesi Farsca nerduban dır.Millet merdiven yapmisdir.ve diger dillerden alinan kelimeler imlasina dokunulmadan yazilir,telaffuzunda farkliliklar olsa da aslina sâdık kalinirdi.Osmanli âdâbı budur.Bugün dildeki kelimlerinin buyuk kısmı rumcadır.Rumca fransizca olanlara itiraz edilmemiş,menşei Islâm kültürü olan kelimeler yok edilmeye gayret edilmişdir.O devrin rumlari,gayri müslimleri dahi buradaki bazilari kadar harâretle gerek dile gerekse ecdadımiza buğz etmemişlerdir,lâkin şimdikiler onlardan daha şedid ve küfürde israr sahibidirler.Dildeki ihânet,islâma ihânetin bir cüzzüdür.
Prof ve yahut doçent misâli pespaye ve garb işi kelimelerin bir işle meşgul olan insanin isminin basina geldigi zaman onu arş-i âlâya cıkaran o olmadigi zaman kendi daha kendi ismini bilmedigi halde bildiginin zerresine vâkif olmayıp olma imkani da bulunmayanların aklınca dalgaya aldığı ama fena dalga oldukları bir mevzuda hakkında konuşulan anti kamalist -sevici- zât-ı şâhânedir kendileri.
zamânın geçmesi devam ederken şahsın çokdan unutulmuşlar köşesine konulmuş olmasi lakin şahsın onu yahut ona dair maddî ya da mânevi bir şeyde bazen istemeden bazense kasten takıldığı, durduğu, gayret sarfetse de nihâyetinde kendini hep orda bulduğu bir vaziyet, hâldir hiçbir zaman geçmeyecektir de.
Soyismine nazar ü dikkat celbedildiginde "bu şahıstan evvel bu millet mevcud degil miydi"suâlini sormak lazım gelen şahısdır zira bu millet binelezel ilelebet vardir ve var olacaktır . Bu millet bu şahısdan evvel atası olmayan bir millet değil idi.
şiir tesirli laf söyleme sanatidir. Bazen yahut çok vakit insanın şiire olan meyli birkaç şeyin gercek olmasiyla alâkalidir. Ümid olarak tutunulan son dal da kıriĺdimmi dâhilinde bu mevzuda büyük bir meziyyete sahip insan kıs mevsiminde soguk yemiş bir fidandir. Siz asıl ona hayâtı tekrar takdim edecek sebebler gercek oldugunda hadisâta bakın...