Dinden çıkan kişilerin inanma inanç boşluğunu felsefe ile doldurma çabasının eseri instgram motivasyon sayfaları sayesinde bu boşluk Stoacılık ile doldurulama çalışıyor.
Kendisi kültürsüz olan, başkasının kültürlü olmasını bekleyen kişi ne diyordu Kumandan
"Hangi ananın karnındaysan artık gel>> feryadının ifade tarzını pek beğenirken, «geldim, hazırlanıyorum, göreceksin» diyememenin istırabını yaşayamayan ve kötüsü, bu feryattan, <<bizim hareketimizi daha anasının karnından doğmamış gelecek nesiller yapacak>> sonucunu çıkararak, böyle olabilme sancısı çekenleri karalayan o sümsükleri, reddeden..."
Dini meselelerde inananlar Allah Resulün'e geliyor, soruyordu. Allah Resulü hüküm veriyor, muhakeme için gelenlerin davalarını neticeye bağlıyordu. Bazen de soruyu cevaplandırmak için konu hakkında vahiy gelmesini bekliyordu. Eğer ayet açıklamaya muhtaçsa, Allah Resulü o ayeti izah ediyordu. Böyle olunca, Resûlullah hayatta iken farklı mezheplere ihtiyaç yoktu çünkü bir mesele olunca direk ona geliyor bilgi alıyorlardı bu yüzden peygamber döneminde mezhep yoktu çünkü ihtiyaç yoktu
Hala at arabalarının yaygın olduğu bir ülke Türkiye'nin 70-80'lerdeki haline eş bir durumda binaların çoğunun dış yalıtımı yok bunun sebebi vergi vermemek olsa da yine garip ve fakir duruyor. https://galeri.uludagsozluk.com/r/2389666/+
insanı iyi olmasına sebep olacak ona evrensel bir ahlak anlayışı ve yasası koyacak doğruyu adaleti sağlayacak. Var olmasının ilk nedenini ortaya koyacak ve bu dünyadaki amacını anlatacak. bir Yaratıcıya ihtiyaç var. insanın kendisinie yapılan adaletsizlikleri kendi gücü yada devlet gücü ile cözemeyince bir gün bunların çözüleceğini bilmesi onu rahatlatacaktır.
insanların intihar etmesinin önünü alan onları yaşama bağlayan şeyde bir Tanrı inancıdır gerek o Tanrıdan yardım gelir ümidi gerek sonsuz bir azap cezası insanı kendini öldürmekten alıkoyar. Din inancı insana iyilik getiren onu mutlu eden bir olgudur.
Üstad Hazretlerinin sakal bırakmamak noktasında mazereti çoktur. Hayatı hep zorluklar, sürgünler ve hapislerde geçtiği için, sakalı bıraktıktan sonra kesilme tehlikesine tedbir olmak için baştan bırakmamıştır. Yani denebilir ki sakalı, harama düşmemek niyeti ile bırakmamıştır.
"Yirmi sene hapsi münferid hükmünde işkenceli bir hayat geçirdik; inşallah o sünnetin (sakal) terkine bir kefaret olur." (Emirdağ Lahikası-I, 24. Mektup.)
Şuana kadar islam Dini ve Felsefe türünde eserler veren sağlam bir okur ve yazar kitlesine sahip olan yeni kurulmasına rağmen büyük işler çıkaran geleceği parlak yayınevi.