doğu toplumlarına ait bir meziyet. batı insanının asla sabrı ve tahammülü yoktur. tanpınar bunu çok güzel özetlemiştir: "doğu oturup beklemenin yeridir. biraz sabırla herşey ayağınıza gelir."
yalanan elma şekerinin bitmesi neticesinde sapıyla göz göze gelme hali.
geçicidir.
bir sonraki elma şekerini elinize alıncaya kadar devam eder.
ama doğa kanunları gereği yalanan her elma şekeri dilin sürtünme kuvvetine dayanamıyarak bitecektirde.
yakında öleceğini bilerek eğimi belirsiz bir yokuştan inip hayata dair bütün umutların bittiğini anladığı anda insanın yüzünde bir kaygısızlık belirir.
öleceğinin çok yakın olduğunu anlayan insanın kelimelerinde, sesinde, hepsinden önemlisi bakışlarında, yaşayan birine çok korkunç gelen bir yabancılık, kayıtsızlık ve uzaklık vardır. bu besbelliki hayata ait şeyleri güçlükle anlamasından dolayıdır. bunun sebebi insanın anlayış yeteneğini kaybetmiş olması değil, yaşayanların anlamadığı anlayamıyacağı başka şeyleri anlamış olması ve tamamıyla bunun etkisine altına girmiş olmasıdır.
bu insan için hiç bir şeyin önemi yoktur, çünkü daha önemli şeyler hissetmiştir
sadece öleceğini bilmeyip ölmekte olduğunu bilmekten ileri gelir bu kaygısızlık.
bir prensib daha edinmesinini isterim bu arkadaşların. yorganınızı üzerinize örtmeyi sakın unutmayın maazallah g.tünüz donar da kabus filan görürsünüz.
-mamut olum aynı yatağı paylaşamayız
-niye lan?
-arkadaşlarımla yatmamak prensibimdir.
-s.kerim prensibini açıkta mı yatcağaz lan bi yatak var.
bayburtlunun çamlıca tepesinden istanbula bakıp "gözünü sevdiğimin istanbul u büyüdükçe bayburta ne gada da çok benziyosun" demesi kadar realite taşıyan cümle.
mesela;
yuvarlak göğüsler güç simgesiymiş. bu yapıdaki kadınlar buyurgan, inatçı ve şefkatten çok zevke düşkün olurlarmış.
düz göğüslü kadınlar ise tam tersine fedakar, inceliklerle dolu, hüzne eğilimlilermiş ve ötekilerden daha kadınlarmış.
yası göğüs ise esnekiliğe ve yumşak huyluluğa işaretmiş.
allahım yarabim abazanlık insana neler yazdırıyor.
batının kendi kimliğini ifade etmesinin, kendisini tanımlayıp eylemini meşrulaştırmasının, dolayımlı, ideolojik ve kültürel yolu. batının kendini özne, doğuyu nesne olarak görme çabasının sonucudur.
bir sözcüğün ya hemen herkes tarafından kabul edilen ya da onu kullanan kişi tarafından kastedilen anlamını ortaya koyma, bir kavramın anlamını belirleme, o kavrama yüklenebilecek özellikleri dil yoluyla ifade etme şekli.