knowledge
30 (self sufficient)
on ikinci nesil yazar 17 takipçi 141.92 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    isra suresi 9 ayet

    1.
  1. "kuşkusuz bu kur'an en doğru olana iletir; dünya ve âhiret için yararlı işler yapan müminlere, kendileri için büyük bir mükâfat olduğunu müjdeler. " isra suresi 9. ayet

    bu ayette allah, bizi en doğru olana iletenin kur'an olduğunu açıkça bildirir. kur'an ile ulaşılabilen en doğru yol varken başka yollara sapanlar, yolunuzun sonu nereye çıkıyor dikkat edin!
    2 ...
  2. dünyadaki en büyük katliamları ateistlerin yapması

    1.
  3. Mevzubahis islam olunca "hümanist" kesilen inkarcıların sözünü etmediği gerçek.
    (bkz: sosyalist rejimler altındaki katliamlar)
    https://tr.m.wikipedia.or...alt%C4%B1ndaki_katliamlar
    0 ...
  4. islam düşmanlarının ikiyüzlü olması

    1.
  5. Şaşırtmayan gerçek.
    hem elçi isa'nın ve/veya elçi muhammed'in tarihte yaşamadığını savunurlar hem de ayşe'nin elçi muhammed ile 6 yaşında evlendiği iddiasını doğruymuş gibi kabul ederler.

    Edit: peygamber elçi demek zaten.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2361810/+
    5 ...
  6. kuranda tomurcuk göğüslü kızlar ifadesi geçmiyor

    1.
  7. sovyet tapar

    1.
  8. Sovyetleri tanrı edinmişlere verilen ad. Sözlükte de tarafımdan hoplatılan bir tane var.
    2 ...
  9. sosyalist rejimler altındaki katliamlar

    1.
  10. diamond tema nın fikir özgürlüğüne karşı çıkması

    1.
  11. Belki bugünkü muameleyi hak etmese de, kendisinin de karşı gruptan farklı olmadığını bize anlatan söylem.

    https://x.com/kimbukoreli1/status/1803029763361042889

    Edit: kimin bilgili kimin cahil olduğuna kim karar veriyor? Bana göre; uzayı ve zamanı kuşatan bir tanrı'ya inanmayan herkes cahil, Bir kemalist'e göre atatürk ilke ve inkılaplarına inanmayanlar, bir diğerine göre buhari'ye inanmayanlar, ötekine göre bilim'e inanmayanlar... uzar gider. O zaman, her iktidarı ele geçirenin cahil kabul ettiğı kimseleri susturma hakkı var! Bu saçmalık değil de ne?!

    Cımbızlaya cımbızlaya cevap vereceksen işimiz var. Özetle diyorum ki cahil olan bir iktidar bile muhalefeti cehaletle suçlayarak fikir özgürlüğünün önüne geçebilir. Tam da bu yüzden fikir özgürlüğü herkes için, her zaman ve her yerde gereklidir. Bunu tartışmamız bile trajikomik.
    1 ...
  12. teselsül

    1.
  13. Sebep-sonuç ilişkisinin geriye doğru sonsuza dek gitmesi iddiası.
    şu anda olan herhangi bir olayın nedeni sonsuza kadar götürülemez çünkü böyle bir neden sonsuzdan şimdiye asla gelemezdi ve şimdiki olay da asla var olamazdı. bu yüzden, bir ilk nedene ihtiyaç duyulur.
    1 ...
  14. nur suresi ayet 35

    1.
  15. "Allah, göklerin ve yerin nurudur. O’nun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. Nur üstüne nur. Allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir." (Nur-35)
    4 ...
  16. bakara suresi ayet 24

    1.
  17. "eğer, yapamazsanız -ki hiçbir zaman yapamayacaksınız- o hâlde yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten sakının. o ateş kâfirler için hazırlanmıştır." bakara-24
    cehennem ateşinin inkarcılar (kafirler) için olduğuna delil olan ayet. dolayısıyla; mü'minlere cehennem ateşi azabı yoktur. ama mü'min olmak öyle sadece "inandım, iman ettim" demekle olmuyor: "bedevîler «inandık» dediler. de ki: siz iman etmediniz ama «islâm olduk.» deyin. henüz iman kalplerinize yerleşmedi. eğer allah´a ve resulüne itaat ederseniz, allah işlerinizden hiçbir şeyi eksiltmez. çünkü allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir." hucurat-14
    "gerçek müminler ancak allah´a ve resulüne iman eden, ondan sonra asla şüpheye düşmeyen, allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla savaşanlardır. işte doğrular ancak onlardır." hucurat-15
    0 ...
  18. tanrının varlığının ve tekliğinin epistemik ispatı

    1.
  19. "Bir şeye yeterli delile dayanarak inanma, doğru inanma; bu inanma ile ile elde edilen inanca doğru inanç denir. Bilmenin gerekli ve yeterli şartı; bilindiği iddia edilen yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır ki bu hakka o yargıya yeterli delile dayanarak inanıldığında ulaşılır. Yani; bir yargının doğruluğuna yeterli delile dayanarak inanmak, o yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır. Dolayısıyla; bilme, doğru inanma; bilgi, doğru inançtır.

    Bilgi vardır. "Bilgi yoktur." Önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz. Bilginin yokluğunun bilgi olması imkansız ise bilgi hep vardır.
    Doğru inanç vardır. "Doğru inanç yoktur." Önermesinin doğru inanç olması imkansızdır. Doğru inancın yokluğunun doğru inanç olması imkansız ise doğru inanç hep vardır. Doğru inanç, doğru inanana, dolayısıyla; bilgi, bilene muhtaçtır. Bilen, doğru inanan vardır. Bilen her şeyi bilir: Bilmediği herhangi bir şey olan tam anlamıyla bilen olamaz. Her şeyi bilen, bütün olayları da bilir. Olaylar, zaman ve mekan bağlamında gerçekleşir. Ancak zamanı ve mekanı kuşatan tüm olayları bilebilir. Mekanı kuşatan, mekanı her tarafından kuşattığı için mekanın ötesinde tektir.

    Doğru inanç -yani bilgi- , doğru inananın -yani bilenin- doğru inanması ile -yani bilmesi ile- var olur. Dolasıyla bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var edendir. Ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir: Bilen, var edendir. Var edenin var etmediği şey yoktur. Her şeyi O var eder.

    1.) Bilgi vardır. "Bilgi yoktur." Önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz.
    2.) Bilen vardır. Bilginin varlığı öznesine işaret eder.
    3.) Bilen tektir. Bilen, zaman ve mekan içindeki her olayı bilir. Zaman ve mekan içindeki her olay, ancak zamanı ve mekanı kuşatan tarafından bilinebilir. Mekanı kuşatan tektir.
    4.) Bilen, var edendir. Bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var eder. Ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir.
    5.) Bilen, var eden, zamanı ve mekanı kuşatan; sonsuz büyüklüktedir. Çünkü mekanın ötesinde sadece O vardır.
    6.) Bilen, var eden, tek ve sonsuz büyüklükte olan tanrıdır." Şeklindeki ispattır.
    0 ...
  20. teist olma nedenleri

    1.
  21. "bir şeye yeterli delile dayanarak inanma, doğru inanma; bu inanma ile ile elde edilen inanca doğru inanç denir. bilmenin gerekli ve yeterli şartı; bilindiği iddia edilen yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır ki bu hakka o yargıya yeterli delile dayanarak inanıldığında ulaşılır. yani; bir yargının doğruluğuna yeterli delile dayanarak inanmak, o yargının doğruluğundan emin olma hakkına sahip olmaktır. dolayısıyla; bilme, doğru inanma; bilgi, doğru inançtır.

    bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz. bilginin yokluğunun bilgi olması imkansız ise bilgi hep vardır.
    doğru inanç vardır. "doğru inanç yoktur." önermesinin doğru inanç olması imkansızdır. doğru inancın yokluğunun doğru inanç olması imkansız ise doğru inanç hep vardır. doğru inanç, doğru inanana, dolayısıyla; bilgi, bilene muhtaçtır. bilen, doğru inanan vardır. bilen her şeyi bilir: bilmediği herhangi bir şey olan tam anlamıyla bilen olamaz. her şeyi bilen, bütün olayları da bilir. olaylar, zaman ve mekan bağlamında gerçekleşir. ancak zamanı ve mekanı kuşatan tüm olayları bilebilir. mekanı kuşatan, mekanı her tarafından kuşattığı için mekanın ötesinde tektir.

    doğru inanç -yani bilgi- , doğru inananın -yani bilenin- doğru inanması ile -yani bilmesi ile- var olur. dolasıyla bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var edendir. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir: bilen, var edendir. var edenin var etmediği şey yoktur. her şeyi o var eder.

    1.) bilgi vardır. "bilgi yoktur." önermesi hiçbir zaman bilgi olmaz.
    2.) bilen vardır. bilginin varlığı öznesine işaret eder.
    3.) bilen tektir. bilen, zaman ve mekan içindeki her olayı bilir. zaman ve mekan içindeki her olay, ancak zamanı ve mekanı kuşatan tarafından bilinebilir. mekanı kuşatan tektir.
    4.) bilen, var edendir. bilen, bilme fiili ile bilgiyi sürekli var eder. ancak var eden bilgiyi sürekli var edebilir.
    5.) bilen, var eden, zamanı ve mekanı kuşatan; sonsuz büyüklüktedir. çünkü mekanın ötesinde sadece o vardır.
    6.) bilen, var eden, sonsuz büyüklükte ve tek olan tanrı tarifi kur'an'da bahsedilen tanrı tarifi ile birebir örtüşmektedir." şeklindeki nedenlerdir.
    1 ...
  22. bakara suresi ayet 115

    1.
  23. "doğu da, batı da allah’ındır. nereye dönerseniz allah’ın yüzü işte oradadır. şüphesiz allah, (çevreleyendir) lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir."
    1 ...
  24. 59344 kişinin baktığı entry

    1.
  25. Gerçek islamın tanımı ile ilgili entrydir:

    (bkz: gerçek islam/#46324762)
    2 ...
  26. yusuf suresi ayet 38

    1.
  27. “ve atalarım ibrahim, ishak ve ya´kub´un dinine uydum. bizim allah´a hiçbir şeyi ortak koşmamız olamaz. bu, allah´ın bize ve insanlara bir lütfudur, fakat insanların çoğu şükretmezler.” (elmalılı, sadeleştirilmiş)
    1 ...
  28. allahın kul hakkını affedemediği iddiası

    1.
  29. kur'an'a dayanmayan bir iddiadır. zümer suresi 53. ayete terstir. bu ayette allah'ın dilerse bütün günahları affedebileceği belirtilir:
    "de ki (allah şöyle buyuruyor): “ey kendi aleyhlerine olarak günahta haddi aşan kullarım! allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin. allah (dilerse) bütün günahları bağışlar; doğrusu o çok bağışlayıcı, çok merhametlidir.” "
    2 ...
  30. tüm ateistlerin akıl hastası olması

    1.
  31. islam dinine göre var olan gerçek. Düşünsenize sizi var edeni yok sayıyorsunuz. Bu tam bir akıl hastalığı.

    Edit: aptal değil akıl hastası... bir kişi pekala zeki olup da akıl hastası olabilir.
    4 ...
  32. bakara suresi ayet 285

    1.
  33. "Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, mü’minler de (iman ettiler). Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına ve peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: “Onun peygamberlerinden hiçbirini (diğerinden) ayırt etmeyiz.” Şöyle de dediler: “işittik ve itaat ettik. Ey Rabbimiz! Senden bağışlama dileriz. Sonunda dönüş yalnız sanadır.” "
    1 ...
  34. nisa suresi ayet 69

    1.
  35. "kim allah’a ve resûl’e itaat ederse bunlar, allah’ın kendilerine nimet verdiği nebiler, sıddıklar, şehitler ve salihlerle beraber olacaklardır. ne güzel arkadaştır bunlar! "
    1 ...
  36. ali imran ayet 18

    1.
  37. "Allah, melekler ve ilim sahipleri, ondan başka ilâh olmadığına adaletle şâhitlik ettiler. Ondan başka ilâh yoktur. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir."
    1 ...
  38. bakara suresi ayet 256

    1.
  39. "Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah´a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir."
    1 ...
  40. dinde zorlama olmaması

    1.
  41. Ayetle tescillidir:
    "dinde zorlama yoktur. çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. artık her kim tâğutu inkar edip, allah´a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. allah, her şeyi işitir ve bilir." bakara-256

    Kendilerini müslüman zannedenler insanları zorlayabilirler. Bu, dinde zorlama olduğu anlamına gelmez. Ya da bir takım islam düşmanları ayetleri eğip büküp veya bir takım rivayetleri gösterip aksini iddia edebilirler. Bu, gerçeği değiştirmez.
    0 ...
  42. furkan suresi 63

    1.
  43. "Rahmân’ın kulları, yeryüzünde vakar ve tevazu ile yürüyen kimselerdir. Cahiller onlara laf attıkları zaman, “selâm!” der (geçer)ler."
    1 ...
  44. enam suresi 80

    1.
  45. "kavmi onunla tartışmaya girişti. dedi ki: “beni doğru yola iletmişken, allah hakkında benimle tartışmaya mı kalkışıyorsunuz? hem sizin o’na ortak koştuklarınızdan ben korkmam; ancak rabbimin bir şey dilemiş olması başka. rabbim her şeyi bilgice kuşatmıştır. hâlâ düşünüp öğüt almayacak mısınız?” "
    0 ...
  46. enam suresi 82

    1.
  47. "inanıp da imanlarına herhangi bir haksızlık bulaştırmayanlar var ya, işte güven onlarındır ve onlar doğru yolu bulanlardır."
    (bkz: Bilgi) (bkz: epistemoloji)
    0 ...
  48. nisa suresi 69

    1.
  49. "kim allah’a ve peygambere itaat ederse, işte onlar, allah’ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle (nebilerle) , sıddîklarla (dosdoğrularla) , şehidlerle (şahitlerle) ve iyi kimselerle (salihlerle) birliktedirler. bunlar ne güzel arkadaştır."
    0 ...
  50. ali imran suresi 18

    1.
  51. "allah, melekler ve ilim sahipleri, ondan başka ilâh olmadığına adaletle şâhitlik ettiler. o’ndan başka ilâh yoktur. o, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir."
    (bkz: Tanrının varlığının ve tekliğinin ispatı)
    1 ...
  52. ulul ilm

    1.
  53. bilgi sahipleridir. allah'tan başka ilah olmadığına allah ve meleklerle beraber adaletle şahitlik edenlerdir.
    "allah, melekler ve ilim sahipleri, ondan başka ilâh olmadığına adaletle şâhitlik ettiler. o’ndan başka ilâh yoktur. o, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir." âli imran suresi 18. ayet
    (bkz: Tanrının varlığının ve tekliğinin ispatı)
    (bkz: Bilgi)
    (bkz: Epistemoloji)
    0 ...
  54. tanrının varlığının ve tekliğinin ispatı

    1.
  55. "1.) Doğru hüküm vardır.
    2.) Bilgi, doğru hükümdür.
    3.) Bilgi, Bilen'e muhtaçtır.
    4.) Bilen vardır.
    5.) Bilgi, Bilen'in bilmesiyle var edilir: Bilen, bilgiyi var edendir. Bilgi, Bilen tarafından sürekli var edildiğine göre; Bilen, Var Eden'dir.
    6.) Bilen ve Var Eden, her şeyin Bilen'i ve Var Eden'idir.
    7.) Ancak zamanı, mekanı, gökleri ve yeri kuşatan her şeyin Bilen'i olabilir.
    8.) Zamanı ve mekanı, gökleri ve yeri kuşatan En Yüce'dir, En Büyük'tür, Tek'tir.
    9.) Bilen ve Var Eden; En Yüce'dir, En Büyük'tür, Tek'tir.
    10.) En Büyük, En Yüce ve Tek olan Tek Tanrı'dır, Allah'tır. " şeklindeki ispattır.

    ilk 4 maddeyi anlamakta güçlük çekenler için:
    1) Doğru inanç vardır.
    2.) Doğru inanç, doğru inananın inancıdır.
    3.) Doğru inanan vardır.
    4.) Doğru inanç bilgi, doğru inanan Bilen'dir.

    William Kingdon Clifford'a atfedilen ''Bir şeye yetersiz delile dayanarak inanmak, herkes için, her zaman ve her yerde yanlıştır.'' sözü dikkate alınarak doğru inancın doğruluğuna ahlaki bir özellik verildiğinde, yani; doğru inanç, bir önermeye yeterli delile dayanarak inanma olarak tanımlandığında Sokrates'ın ''Doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itirazdan ve Edmund Gettier'in ''Gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itirazdan etkilenmeyen bir ''Doğru inanç bilgidir.'' tanımı elde edilir.
    1 ...
  56. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük