sagda solda milliyetçiyiz biz ulaaayn diye dolanıp şarkı sözlerinde yeah yoyo common gibi amerikan özentisi tanımlamalar kullanıp,yukarıda ki gibi rap müziği amerika yada fransa daki gibi klanlaşma,çeteleşmeye kadar getiren kitleye mensup rapçinin yapmış olduğu bir şarkı.bu gibi çocuksu klanlaşma çeteleşmeler laf sokmalar vs.. yanlızca henüz psikolojik gelişimini tamamlyamamış liseli ve maksimum -25 yaşındaki gençlerin ilgisini çeker.amerika'da da orda da burda da dünyanın her yerinde bu böyledir.35 yaşından büyük bir tane adam gibi rapçi var mıdır?sanırsam yoktur.varsa da ya gerçekten sosyal konulara değinen özenti olmayan sıfır toleranslı kaliteli rapçileri dinliyordur yada fify cent,ja rule,snoop dog vs..gibi liseli psikolojik gelişimini tamamlayamamış gençlerin sırtından milyonlarca dolar kazanarak rap yapan adamlar vardır.pessimiszm diye saçma bir konsept bulup dinleyici kitlesi 20- olan bir şarkıcının daha efendi davranışlar sergilemesi ekmek yediği müzik sektöründe müzik dışında böyle saçma sapan işlerle uğraşmaması ve daha dikkatli olması herkes için en hayırlısıdır.
ferdi tayfur'un hem slow hem arabesk hem hüzünlü hem huzurlu bir garip şarkısı.bu şarkıda enstrümanların kullanış biçimi arabesk müziğin kriterleriyle birebir aynıdır.fakat ferdi tayfur'un sakin yorumu ve enstrümanların tonları ve kayıdın temizliği açısından nostalji müzikden esintiler göstermektedir.ayrıca gecenin bir vakti winamp'ınızın playlistinde beklenmedik şekilde çalması sonucu eski yaralarınızın *kanaması,gözlerinizin dolma olasılığı yüksektir.
müslüm gürses'in güldür yüzümü adlı albümünde yer alan damarlar damarı bir şarkı.bu şarkıyla olan ilginç bir anımda 10 yıl önce yana döne müslüm baba dinlerken bir iki yerde kazara bu şarkıyı duymuştum.aklımda yanlızca bir iki sözü kalmıştı ve haftalardır o bir iki sözü dilimde dolaşmıştı.fakat internet'in olmamasından dolayı aylarca mahallenin arabeskçi abilerine danışıp şarkının ismini öğrenmeye çalışmıştım.fakat bulamamıştım.sonunda kral fmde duymuştum.* sözleri aşağıdaki gibidir.
Bir yerden taniyor gibiyim sizi
Saclariniz beyaz degildiler
Gulen gozleriniz vardi eskiden
Gozleriniz yasli degildiler
Gencligim yillara boynunu bukmus
Kader firtinasi yapragin dokmus
Yikilmaz sandigim o insan cokmus
Bahti boyle siyah degildiler
Ne guzel gunlerdi hayat doluydu
Cinlardi kahkaha nese doluydu
Kimlere aldandin kimlere uydun
Istedigin bunlar degildiler
arabesk taverna karışımı damar şarkılarıyla 90lar gençliğinin büyük kısmını etkilemiş olan taverna müzisyeni.o dönemlerde oğlanlar lisede kızları ayartmak için yahut bunalıma girmek için arşivlerindeki cengiz kurtoğlu kasetlerini yahut özel dolum karışık cengiz kurtoğlu kasetleri doldurtup kıza takdim ederdi.ahh ne güzeldi o günler.eskisi kadar pek tutulmayan bir abimizdir.hafiften tarz değiştirmesi ve müzik işinde pasif kalması bunun sonucu olabilir.ama bu sonucun başlıca nedeni ülkemizde ve dünyada yozlaşmasıdır.cakkıdı cakkıdılar,lololoar,o şimdi askerler,bombabombalar,fiftisentler,mafya bozuntusu rapçiler,milliyetçi takılan amerikan zenci aksanıyla konuşan türk rapçiler,para için arabeskle rock müziği sentezleyip iki müziğide katledenler,teknocular,şunlar bunlar vs..dir.ayrıca kendisi sinan özen gibi ismail türüt'ün tarabya da uşaklar etilerde yumuşaklar deyiminde tarabya tarafında yer almaktadır.
birisi otobüste yaralı parmağına basıp acılar içinde kalsada yapan kişinin kalbini kırmak istemeyen,yıllardır ayak,göz,baş,kalp ağrısı çeken fakat bir kez olsun doktor yüzü görmeyen kendi çektiği sıkıntılara tepki vermeyip sessiz kalırken aynı sıkıntıları başkasının çektiğini görünce hemen birşeyler yaparak durumu düzeltmeye çalışan fakat yıllardır insanların hayvani yönü olarak nitelendirdiği besle kargayı oysun gözünü kıvamında yaşadığı olayları defalarca yaşamasına acı çekmesine rağmen sonuçları/karşılığı her ne olursa olsun insanlara iyiliğinden zerre kadar taviz vermeyen insanlardır.
müzikle kafayı bozmuş hayatı hep aksiliklerle dolu varoş bünyelerin yapabileceği eylem.daha doğrusu müziği zevk yada vakit geçirmek için dinleyenler değilde daha ziyade müziği hayatın bir parçası olarak görenlerin yapabileceği.her sabah bindiğiniz minibüsdeki insanlar size bakarak iç geçirmektedir.gencecik adam yüzüde temiz kılık kıyafeti ise perişan sabah sabah bu kadar damar takılan insan aklını sıyırmış olmalıdır düşünceleri ile dolu bakışlar tarafından rahatsız edilmektedir.fakat hiç birşeyi takmamıştır.nitekim mp3 player'ında son sesle damar bir şarkı dinliyordur.aklında hala hayatında olup biten eziyetler çektiği sıkıntılar vardır.muhtemelen bu kişi iş yerinde de her daim en damar arabesk şarkılarını mırıldanmaktadır.bu yüzden müslüm baba'yı dinlemeyi erkekliğin 10 şartından biri olarak gören zihniyet tarafından psikolojik linç edilmektedir.** nitekim bu taraklarda asla bezi olmayacaktır.gözleri daima hüzünlü bakacaktır.maalesef ki asla yarından umudu olmayacaktır.aklı olacaklarda değil her daim olanlardadır.evde yaşadığı sıkıntılar,maddi sorunlar,geçirdiği buhranlar,arkadaşının olmaması,her daim karşılıksız aşklar yaşaması vs..muhtemelen geçmişte beceriksizliğinden
gerçekleştiremediği bir eylemi ileride bir gün gerçekleştirip birşeyleri başarabildiğini acı şekilde çevresine gösterecek ve sessizce aralarından ayrılacağının ve arkasında pekde ağlayanının olmayacağının bilincinde olan kişilerden biridir.
1986 yılında çıkmış damar müslüm baba albümlerinden biridir.sözler ve müzik 4/4'lüktür.insanı en kalabalıklarda bile yanlızlığa sürükleyen küskünüm, platonik aşıkların fevrini döndüren seni yazdım,aşkları ibadet kadar kutsal olanlar için bir anda, sevdasında buhranlar geçirenler için hasret rüzgarları,sevdalısı uzaklarda olanlar için unutamadım ve dost kazığı yiyen ve hayatta yüzü gülmeyenler için sahte dostlar ve ve artık sevdalısını gönül defterinden silmiş olanlar için seni kalbime gömdüm kliniklerde reçete olarak yazılması gereken şarkılara sahip bir albümdür.bu albümün diğer hoş bir tarafı bir çok şarkının giriş melodilerinin güzel ve hafızada kalır cinsde olmasından dolayı uzaklardan yada uzun bir aradan sonra bir yerlerde tesadüf eseri duyulması sonucu insanı albümün damarlığından ziyade insanı garip bir ruh haline sokmasıdır.mesela seni kalbime gömdüm'ü beklenmedik anda dinlemek yada hasret rüzgarları yahut seni yazdım vs..
1985 Elenor Plak etikiyle çıkmış kalite bir müslüm gürses albümüdür.
A YÜZÜ
1-Güldür Yüzümü
Söz : Ali Tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
2-Ben Senin Kulun Muyum
Söz : Ali tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
3-Kalleş Dünya
Söz-Müzik : Bayram Şenpınar
4-Sevmek ne Güzel
Söz : Ali tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
5-ibadet
Söz-Müzik : Bayram Şenpınar
B YÜZÜ
1-Unutamazsın
Söz : Ali Tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
2-Maziden Biri
Söz : Ali Tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
3-Tövbe Ettim
Söz : Ali tekintüre , Müzik : Yavuz Taner
4-Gözünden Tanırım
Söz-Müzik : Cengiz Tekin
5-Anlasana
Söz-Müzik : Bayram Şenpınar
Bu albümde emeği geçen bestekârlar:Ali Tekintüre,Yavuz Taner,Bayram Şenpınar ve Cengiz Tekin'dir.
Bu Albüm Müslüm Baba'nın Enstrümantal Anlamda En Deneysel/Başarılı Albümlerinden Biridir.Albümün Kritiğini Yapmak Gerekirse.Prodüksiyona 10 üzerinden 10 verilir.
güldür yüzümü : kanımca arabesk tarihinin gerek enstrümantal başarısı gerek şarkı atmosferi gerekse babanın müthiş yorumu ile en iyi şarkısıdır.
solo keman,ritm keman,kanun,bağlama,solo ve ritm(perküsyön)dabruka mükemmel ötesidir.
yanlız küçük bir detay; bu albümde baba,ali tekintüre,cengiz tekin,yavuz taner kadar saz ekibinin katkısıda bir hayli fazladır.şarkının atmosferi yükselip bağlama ve keman sololarından sonraki dabrukanın vuruşlarına dek hepsi saz ekibinin deneyimleri ve yaratıcı yönlerinin ürünüdür.kısacası bu albüm vokal,enstrümantal,lirik ve prodüksiyon babında babanın ve arabesk tarihinin en iyi albümüdür.
anlasana'nın,maziden birinin,ibadet'in sözleri
güldür yüzümünün atmosferi
tövbe ettim,gözünden tanırım,maziden biri,unutamazsın'ın yorum ve müzikleri.hepsini birbirine bağlayın işte mükemmel albüm kısacası.
müslüm baba'nın 1986 yılında elanor plak'dan çıkardığı orjinal albümüdür.aynı zamanda müslüm baba'nın bilindik damardan arabesk albümlerinin en iyileri arasındadir.bu albümde yavuz taner,atilla alpsakarya gibi aşmış bestekârlar ile arabesk tarihi içinde başlı başına efsane olan ali tekintüre ve halit çelikoğlu gibi isimlerin müzikal anlamda döktürmesi buna ilaveten müslüm babanın ses renginin en oturaklı olduğu dönemlerde olması bu aşmış albümün ortaya çıkmasına vesile olmuştur.sözler enstrümanların uyumu prodüksiyon aranjman on numaradır.sözleri çok güzel, baba çok güzel yorumlamış yada müzikleri çok harika demek 3 tarafada haksızlık yapılıyor demektir.nitekim albümde bu 3 kriter mükemmel bir ahenkle dinleyiciye aksettirilmiştir.
A YÜZÜ
1-Haberimiz Yok
Söz :Halit Çelikoğlu
Müzik: Yavuz Taner
2-Hakkını Helal Eyle
Söz : Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
3-Gitme
Söz : Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
4-Dünya
Söz : Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
5-Bir Mana Var Sözlerinde
Söz : Vural Şahin Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
B YÜZÜ
6-Bir Kadın Tanıdım
Söz: Halit Çelikoğlu
Müzik: Atilla Alpsakarya
7-Canım Dediklerim
Söz : Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
8-Aklı Yok
Söz : Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
9-Damla Damla
Söz: Ali Tekintüre
Müzik: Yavuz Taner
10-Silinmeyen Hatıralar
Söz- Müzik : Rüştü Demirci
Albümde Yer Alan Bonuslarda Şunlardır
1-ÜstÜme dÜŞme benim (konseri albÜmÜnde yer buldu)
2-Yandi Çukurova (konseri albÜmÜnde yer buldu)
3-KarakaŞ gÖzlerin elmas (konseri albÜmÜnde yer buldu)