stalin gibi caniye yakışandır.
stalin'i aklama derdine düşenlerin başına Allah bir stalin musallat etsin diyesim geliyor ama ucu çok sayıda masuma dokunur.hele dursun bakalım.
hangi iti akladıklarını bir bilseler...
yozgat bölgesinde sık kullanılan esprili bir ifade.
genel ortam şudur : bir oda , odada bir soba , sobada bir güğüm vardır.
'suyu ısıtmışın maşallah' gıbı bir laf edilirse bu başlık cevap olarak verilir.
açılımı :
'ısınmış su var , bir cinsel ilişki olur ve cünüp olursak bu suyla yıkanırız ,çabalarız
ama bir performans üretemezsek sabah hamur için kullanırız'
kariyer farkını es geçebilmiş kızdır.
daha reel örnekler verirsek.
reprezantla evlenen uzman doktor bayan.
kalfasıyla evlenen eczacı bayan.
muhasebecisiyle evlenen mal varlığı fazlaca olan kadın.
tanım : bu görüntüye çok büyük amaçlar sığdırmaya çalışan operasyon ekibinin elini kolunu bağlayan realite.
meşhur fotoyu görmüşsünüzdür.
13-15 yaşlarında bir grup türbanlı kızın atatürk büstünü de katarak şaklabanlık yaptığı fotoyu.
bir imam hatip lisesinin bahçesi olduğu belli resimdeki ortamın.
şimdi bu kızlarla ilgili dikkat çeken 3 şey var: 1-türbanlı olmaları 2-ergen olmaları 3-şımarık , rahat kızlar olmaları.
fotoğrafı bütünüyle ele aldığınızda şımarık türbanlı ergenlerin şaklabanlıklarını görüyoruz.
mesela bu fotoyu imam hatip lisesinin öğretmenleri vermiş olsa bir derece daha netleşirdi foto.
ya da üniversite öğrencisi türbanlılar yapıyor olsa idi emin çölaşan'ın gürültüsü anlaşılabilir olurdu.
bu fotoğraf üzerinden operasyon yapma niyeti olan birileri varsa , -geçmiş olsun- bu 3-4 şımarık ergenden bir şey türetemezler.
modern ama medeni-ince-nazik olmayan bir kişidir.
muhtemelen mesleğinde de başarısız ve verimsiz bir adamdır.
çünkü akıllı ve gayretli insan böyle boş işlerle uğraşmaz.
tanım : yanlış bir tasniftir.tebliğ ulaştığı halde , kötülükte israr edenler cennete giremez şeklinde düzeltilmelidir.
tebliğ karşıdaki insanın anlayacağı dil ve tavırda , gurur-nefis-kibir herşeyi gözetmiş bir şekilde yapılmışsa ve ön yargılar bir şekilde kırılabilmişse geçerlidir.
itikadi bir mezhep olan eşari mezhebi ki -imam gazali ve said nursi iki önemli temsilcisidir- tebliğ ulaşmamış insanı müslüman olup olmama sorumluluğu dışında tutar.imam Gazali , bir topluluğa islam tebliği ulaşsa bile toplumdaki önyargıları yıkabilecek kadar güçlü bir tebliğ değilse yine o kişiyi cehennemlik görmez.ehl-i necattır der.(=kurtulmuş insanlar olarak çevrilebilir)
Teklif olmadan imtihan olmaz.
islam tebliği ulaşmamışsa o kişi sorumlu değildir.
islam tebliği ulaşsa bile toplumdaki ön yargılara takılmışsa yine o kişi sorumlu değildir.yani yeterince iyi örnekle tanışamamış olmak , islamı iyi bilen insanlara ulaşamamak gibi.
tebliği eksik kalmış insanlar nasıl yaşadıklarından sorumlu olurlar.
insanlara iyilik yapan bir hristiyan , insanlara zulmeden bir hristiyandan Allahın rahmetine daha yakındır mesela.
Bu eşari ekolunun görüşüdür.
Maturidi görüş insanın islamı doğal olarak bulabileceği görüşündedir ki şahsen eşari ekolu daha inandırıcı gelmektedir.
Said Nursi de birinci ve ikinci dünya savaşında ölen milyonlarca insan için orjinal bir yorum yapmıştır.
bu savaşlarda ergenlik yaşlarına varmadan 15 yaş ve altında öldürülmüş insanları inşallah şehitlerdir diye yorumlamıştır.şehitlik islamda çok büyük bir payedir.
savaşta öldürülmüş 15 yaş üstü insanlar ise kaybettikleri can ve mallarından dolayı Allahın rahmetine erişecekleri şekli nde yorumlamıştır.Cennetliktir dememiştir ama üstü kapalı cehennemlik değillerdir demiştir.
batı medeniyeti , dünyanın dümenine geçene kadar yapılmış bütün zulümleri toplasan binle çarpsan batı'nın zulümlerine yetişemez.
öyle güzel insanlar yani.
tanım : batı , en organize en çalışkan medeniyet olsa da insanlıktan nasipleri yok denecek kadar azdır.
güçsüzün sikilmesi üzerine kurulu bir medeniyettir.