gosterissiz bir tabut
252 (çağından bir adım önde)
dokuzuncu nesil yazar 2 takipçi 47.24 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    yokluğun cehennemin öbür adıdır

    1.
  1. bir ahmed arif dizesi. onca söylenmesi gereken şeyi bir çırpıda söyleyiverir.
    3 ...
  2. gönlünü derviş eylemek

    1.
  3. cihan gönül kadar geniş değildir

    1.
  4. adımı aşkın üstüne kendim yazarım

    1.
  5. yokluğun cehennemim öbür adıdır

    1.
  6. göğe bakmak

    1.
  7. her gün mutlaka yapılması gereken eylem.

    hadi arkadaşlar.

    göğe bakalım.
    1 ...
  8. yasin pazarlama yasin pazarlama

    1.
  9. 2014 e şiirler

    1.
  10. sözlük yazarlarının 2014 yılına söyledikleri şiirlerdir.
    0 ...
  11. 11 hecenin kendinden ahenkli olması

    1.
  12. enteresan bir olay.

    evet arkadaşlar.

    oturun.

    âşık edebiyatının vazgeçilmezi olan 11 heceye, birçok serbest şiirin vurucu cümlelerinde de rastgelinmesi, üzerinde durulması gereken bir mevzudur kanımca.

    âşıklarımızın on bir hecede ısrar etmesi boşuna bir sevda olmasa gerek. 11 hecenin kendine has bir ahengi olduğu, türk şiirinin en fazla tercih edilen vezni haline giterimiştir 11 heceyi. atalarımız, kadim zamanlarda şiirlerini daima vezinle söylemişler; şiiri, bir musiki cümlesi gibi gördükleri için vezinle söylemeye gayret etmişler. bu vezinlerden en fazla kullanılanı olan on bir hece, işte bu kadim zamanların ahenkli söyleme çabalarından bizlere kalan muhteşem bir mirastır. bu mirası, son dönem şairlerinden birçoğu da kullanmaktan beri durmamış, şiirlerini 11 heceye ustalıkla giydirmişlerdir. mevzumuz hece şiiri olmadığından, bu tafsilatı sizin muhteşem araştırma kabiliyetinize ve engin bilgilerinize bırakmak isterken, size, son devirde serbest ölçüyle yazan usta kalemlerimizin birçoğunda da 11 heceye rastgelindiğini ve bu 11 heceli mısraların da söz konusu şiirlerin en vurucu cümleleri olduğunu ispata kalkışma cür'etini kendimde buldum.

    dünyayı kurtaracak birkaç misal verip huzurunuzdan ayrılmak istiyorum:

    (bkz: ne kadınlar sevdim zaten yoktular)

    (bkz: hasretinden prangalar eskittim) not: bu mısra on bir hecedir

    (bkz: uçurumun kenarındayım hızır)

    (bkz: uzun yola çıkmaya hüküm giydim)

    (bkz: içimden şu zalim şüpheyi kaldır)
    (bkz: ya sen gel ya beni oraya aldır)

    (bkz: solgun bir oluyor dokununca)

    (bkz: baktım gökte bir kırmızı bir uçak)

    vesaire...

    raslantı düyenlere sözüm yok.
    2 ...
  13. kırk yılın şiirleri

    1.
  14. meleği tanı

    1.
  15. yetmiş iki millete bir nazarla bak

    1.
  16. hünkâr hacı bektaş-ı velî hazretlerinin bir sözü.
    0 ...
  17. aşktan başka bir şey olmaması

    1.
  18. hayatın özünün aşk olduğunu, sevginin aşktan meydana geldiğini, nefretin salt bir duygu değil; bir aşksızlık hali olduğunu beyan eden fikir cümlesi.

    burada kısa ama havsalanın alamayacağı kadar büyük bir hakikati hatırlayalım: kainat, aşk-ı muhammedi'nin hürmetine yaratılmıştır.
    1 ...
  19. yol düşüncesi

    1.
  20. 0 ...
  21. sözlük yazarlarının ülkeyi bölme çabası

    1.
  22. sol framedeki kürt-türk faşizmine bakılırsa üzerinde dikkatle yoğunlaşılan mesele. sözüm malum kişilere.
    1 ...
  23. la stravaganza

    1.
  24. dinlemeden ölünmemesi gereken keman konçertolarından biridir. dinlemediyseniz ölmeyin efendim.

    http://www.youtube.com/watch?v=Tqbv9cPyBfs

    (bkz: vivaldi)
    7 ...
  25. mevsimi unutmak

    1.
  26. aşkın bir yan etkisidir. mevsimi yaz sanıp yorgansız yatılır fakat sonbahar kendini sert bir şekilde anımsatır. neticede yorganın içinde ağlanacak halinize gülersiniz.
    0 ...
  27. makam ı sultan

    1.
  28. uğur ışılak'ın osmanlı sultanlarının divanlarından seçme şiirleri besteleyerek oluşturduğu albümü.
    0 ...
  29. biz hiç müslümanları inkarcılarla bir tutar mıyız

    1.
  30. kalem suresi 35. ayette geçen ilahi sesleniş.
    1 ...
  31. şaka maka ramazanın bitmesi

    1.
  32. acı gerçektir. bugün itibariyle bir ramazan ayını daha uğurlamış oluyoruz. elveda ya şehr-i ramazan, gittiğin gibi gel.
    5 ...
  33. düş müydü

    1.
  34. muhteşem bir cemal safi şiiri:

    Şairim, hülyadan vazgeç diyorsun,
    Gönlüne münasip yar seç diyorsun
    Ayrılık yazgımız er geç diyorsun
    Yanlış mı işittim duydum, düş müydü?

    Gel, demiştin kıramadım ricanı
    Güçlü sevgim hiçe saydı bu canı,
    Nasıl unuturum o heyecanı,
    Çocuk gibi ürkek, toydum düş müydü?

    ilk zifaf gecesi yaşarcasına,
    Şarab-ı aşkınla coşarcasına
    Nefes nefeseydik koşarcasına,
    Zevkimden sırsıklam suydum, düş müydü?

    Şiirle çınlattım kulaklarını,
    Hazdan al al ettim yanaklarını,
    Busemle o dolgun dudaklarını,
    Kan revan içinde koydum, düş müydü?

    iki iri azat ettim yunustan,
    Kütür kütür diri idi genç kızdan,
    Topuktan başladım sırttan omuzdan
    Öperek çırçıplak soydum, düş müydü?

    Ben usta süvari sense kısraktın,
    Dizgini arzuma bana bıraktın,
    Güçlükle zaptettim öyle kıvraktın,
    Bir ara kalçandan kaydım, düş müydü?

    Aradan utancı kaldırıyorduk,
    Sevişmekten öte saldırıyorduk,
    Zevkten ser-mest olup çıldırıyorduk
    Vuslata doyurdum doydum, düş müydü?

    Sevgilim Cemalim erkeğim, derken,
    Busenle irkildim şafak sökerken,
    Son defa sarılıp veda ederken,
    Aşkın kanununa uydum, düş müydü?
    0 ...
  35. senin üstüne

    1.
  36. Üstad Cemal safi'nin bir siiri. naat-ı şerif:

    Kelamullah vahyedilen Muhammet
    Feyzullah var mıdır senin üstüne
    Gaffarın gönlünden kopan merhamet
    Lütfullah var mıdır senin üstüne

    Ya isa Mesih’in övdüğü Resûl
    ismini incil’den silenler mesûl
    Nübüvvet mührünle değişti nesil
    Bismillah var mıdır ben’in üstüne

    Sana özel Kelime-i Şehadet
    Senle güzel savmu salat ibadet
    Sayende yaşandı devri saadet
    Şadullah var mıdır günün üstüne

    Ya Şahlar Şahının Rahmeti Ahmet
    Burakla seyahat Miraçta vahdet
    ilahi muhabbet semavi sohbet
    Sadullah var mıdır senin üstüne

    Putpereste paymâl iken mazisi
    Payenle payidar Hac arazisi
    Ey Bedir fatihi Uhud gazisi
    Seyfullah var mıdır şanın üstüne

    Mahzundu Kâbe’nin ruhu ibrahim
    Seninle şadetti Rahman-ı Rahim
    Şefaat lûtfundur ya Abdürrahim
    Nasrullah var mıdır senin üstüne

    Az mı cefâ çektin az mı sefâlet
    Azminle kapandı devri cehâlet
    Ahiret yolumuz senle selâmet
    Beytullah var mıdır yönün üstüne

    Ümmetin olmuşuz Elhamdülillah
    Borçluyuz suçluyuz Estağfurullah
    Rahman seni kırmaz ya Resulullah
    Abdullah var mıdır senin üstüne

    Kemâle ermişler cemâlin gören
    Aşkınla bezemiş dokunu ören
    Ak zambak misâli kokunu veren
    Nurullah var mıdır tenin üstüne

    O kadar ağır ki mesuliyetim
    Cahilin cüreti naata niyetim
    Ya Hakkın Habibi Resûl-i yetim
    Hamdullah var mıdır senin üstüne

    itiraf gerekse samimiyetle
    Şeytana şenlikdik umumiyetle
    Fethullah eyledin islamiyetle
    Emrullah var mıdır senin üstüne
    Hayrullah var mıdır dinin üstüne…
    2 ...
  37. sevgilinin gözlerine aşık olmak

    1.
  38. aslında sevgiliye aşık olmaktır. çünkü insan aşık olduğu kişinin ilk defa gözlerine vurlmuştur, ilk defa orada kaybolup gitmiştir, ilk defa kalbini onların içinde atıyor hissetmiştir. gözler, sevgilinin en çok şiir yazılan en çok ilham veren yeridir de aynı zamanda.

    (bkz: gözlerine yazılmamış bir destan)

    gözleri bir şiirden başka daha iyi ne anlatabilir:

    o, geceden kara, günden aydınlık
    gözlerin ne kadar güzeldi senin
    kış günü sıcak, yaz günü serinlik
    gözlerin ne kadar güzeldi senin

    gece senden almış siyah rengini
    şiir senden almış hep ahengini
    ayrılırken gözlerimden son günü
    gözlerin ne kadar güzeldi senin
    1 ...
  39. tolstoy un kafa siken ahlakçı romanları

    1.
  40. kesik kesik şiir yazan şair

    1.
  41. kesik mani yazan şairdir.
    mesela:

    yollar
    kapanmış bütün yollar
    ben yârimi beklerim
    bana mektubun' yollar
    0 ...
  42. yirmi birinci asırda gazel yazan genç şair

    1.
  43. hasretle beklenen şairdir. devrin yobaz şiir anlayışına aldırmaz, gazeller yazar, koşmalar yazar. serbest vezinden nefret eder. fransız şiiri yerine fuzuli ile baki ile nedim ile ilgilenir. onları anlar ve anlatır. kendisine şöyle bir dörtlükle de çağrı yapmak isterim:

    ne hasta bekler sabahı
    ne taze ölüyü mezar
    ne de seytan bir günahı
    seni beklediğim kadar.
    2 ...
  44. kırk haramilerin esiri

    1.
  45. bir nazım hikmet eseri:

    Geniş dallardan sızan gecenin gölgesiyle,
    Ormanda uğuldayan yağmurların sesiyle,

    Bu akşam renklerini kaybedince her çiçek.
    Bir kahraman esirin kolları kesilecek.

    Bu bir şanlı erdir ki Rabbi bulmuş kanında.
    Bir kere düşürmeden yüksek mağrur alnında.

    Alevden bir sancağın taşımış gölgesini.
    Memleketler çökermiş yükseltince sesini.

    Tam altı yüz yirmi yıl bir nur için döğüşmüş,
    Fakat günün birinde kafir eline düşmüş.

    Şimdi ezmek istiyor onu kırk haramiler,
    Bu son akşam kalbinde rabbi bulmazsa eğer.

    Ormanda renklerini kaybedince her çiçek.
    Bir vuruşta bin kesen kolları kesilecek.

    işte rüzgarda uçan alevleriyle yer yer,
    Siyah ağaçlıklardan parladı meşaleler.

    Dumanlı bir kızıllık ormanı gölgeliyor.
    Şanlı esirleriyle haramiler geliyor.

    Ağaçsız bir meydanda büyük kütükler yandı.
    Haydutların karanlık yüzleri aydınlandı.

    Küçük bir oda gibi yosunlanmış bir taşı,
    Kendisine taht yapan haramilerin başı.

    Bir şeyler mırıldandı, bir şeyler emreyledi,
    Sonra boğuk bir sesle haydi kesiniz dedi.

    Haydutlar ağır ağır çekilirken geriye,
    Geniş yüksek bir gölge itildi ileriye.

    Tunç bir çehre parladı alevin rüzgarıyla,
    Yüksek gururlu alnı geniş omuzlarıyla.

    Kolları kesilecek kahraman esirdir bu,
    Ne dudakları sarı ne gözlerinde korku,

    Bir demir heykel gibi öyle hissiz bekliyor.
    Nihayet hep kütükler olunca bir yığın kor,

    Haydutların içinden birisi ilerledi.
    Kolların kesilecek haydi hazırlan dedi.

    Zulmette parıldadı çeliği bir baltanın,
    Kuru bir ses duyuldu sonra fışkıran kanın,

    Damlaları ateşten yer yer duman çıkardı.
    Şimdi şanlı esirin yalnız bir kolu vardı.

    Ormanı baştan başa dolaştı boğuk bir ses;
    Öteki kolu da kes! Öteki kolu da kes!

    Bıraktığı baltayı cellat alırken yerden,
    Meydana gölgeleri yakınlaşan göklerden,

    Haykırıldı bir büyük şanlı mazinin yadı.
    Birden balta esirin elinde parıldadı.
    0 ...
  46. rehberlik ve psikolojik danışmanlık vs hukuk

    1.
  47. uzaktan bakıldığında hukuk'un alması gerektiği kannatinde olduğum karşılaşma.
    0 ...
  48. 22 haziran 2013 ismet özel konya paneli

    1.
  49. bugün saat 17.30 itibariyle konya ticaret odasında ismet özel'in yöneteceği "istemezük" isimli paneldir. resmi sitesinde panel konusu şöyle açıklanıyor:

    "istiklâl Marşı Derneği, hakikatin üstünü kat kat örtülerle kapatarak işini yürüten küfrü teşhis edebilme ve reddetme salâhiyetine sahip dünyadaki tek teşkilat olarak Türkiye’yi izmihlâlin eşiğine getiren belaların adını koymaya devam ediyor.

    Hakkıyla “isterük” diyebilmenin yolu her zaman birçok şeyi reddetmekle, “istemezük” demekle, küfrü teşhis etmekle açılmıştır/açılacaktır. Dün “şeriat isterük” diyenlerin üzerine yürütülen "Hareket Ordusu" adı altında toplanan çapulcu ordusu, bugün “Türkiye isterük” diyen Türklerin karşısındadır. Şaha kalkmadan, dörtnal giderek, reddiyelerin mısra mısra işlendiği istiklâl Marşı’ndan güç alarak

    HAREKET ORDUSUNA HODRi MEYDAN DiYORUZ:

    iSTEMEZÜK!

    - GÂVUR AKLI iSTEMEZÜK!
    - PAX BARIŞI iSTEMEZÜK!
    - PKK ANAYASASI iSTEMEZÜK!

    Bir aylık mesafeden düşmanın kalbine korku salmanın sünnet-i seniyyeden olduğunu bilerek; bugün terör (terreur) manivelasıyla razı edilmeye çalışılan her şeye ve herkese hodri meydan!

    Panelimiz “istemezük” demeyi isteyen herkesin iştirakine açıktır. "
    1 ...
  50. iç sesinin türkçesini beğenmek

    1.
  51. şairlere özgü bir davranıştır. şairlerin iç sesinin de türkçesi güzeldir.
    0 ...
  52. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük