gerçek
-2 (düz adam)
birinci nesil silik 3 takipçi 87.70 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    dini sorgulamamak

    1.
  1. körükörüne inanmak dogmatik olmak gibi birşey olması lazım.
    1 ...
  2. bakara suresi 6 ayeti

    1.
  3. "Süphe yok ki, inkar edenleri (kafir olanlari), baslarina gelecekle (azab ile) uyarsan da uyarmasan da birdir, inanmazlar" (K. 2 Bakara 6).
    Bu ayet'in hemen arkasindan su ayet gelir: "Zira Allah onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürlemistir; gözlerinde de perde vardir ve büyük azab onlar içindir" (K. 2 Bakara 7).
    Görülüyor ki kisileri "kafir" yapan, onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürleyen Tanri'dir. Fakat böyle oldugu halde Tanri kendisinin "kafir" yaptiklarini, büyük bir azab'a sokacaktir.

    Söylemeye gerek yoktur ki Tanri'nin insanlari, hem gözlerini ve kulaklarini mühürleyip kafir yapmasi ve hem de cezalandirmasi çelismeli ve tutarsiz bir davranistir. Fakat islamcilar bu hükümleri, sanki ortada çelisme yokmus gibi müslüman kisinin beynine sokusturuverir.
    5 ...
  4. hacca gitmenin yolları

    1.
  5. bildiğiniz gibi insanlar günümüzde hacca uçakla,arabayla,trenle falan filan gidilir.ama hacca gitmenin yolları bu değil kuran a göre ya deveyle gideceksin yada yaya olarak vadilerin arasından geçerek geleceksin.

    hac suresi ayet:27
    insanlari hacca cagir; yuruyerek veya binekler ustunde uzak yollardan sana gelsinler.

    not:diyanetin tercümesidir.

    bide yasar nuru öztürk ün vereyim

    insanlar içinde haccı ilan et ki, gerek yaya olarak gerekse derin vadilerden gelerek, yorgunluktan incelmiş binitler üzerinde
    sana ulaşsınlar.

    eğer kuranın allahtan geldiğine inanıyorsanız ve sevap kazanmak istiyorsanız böyle yapmanız gerekmezmi .allah ta düşünememiş işte ne yapsın belkide muhammed yazdığı için düşünememiştir.yorum sizlerin
    0 ...
  6. kadınları dövme özgürlüğü

    1.
  7. islam dininde makbul birşeydir.

    Nisa 4/34. Allah'in kimini kimine ustun kilmasindan oturu ve erkeklerin, mallarindan sarfetmelerinden dolayi erkekler kadinlar uzerine hakimdirler. Iyi kadinlar, gonulden boyun egenler ve Allah'in korunmasini emrettigini, kocasinin bulunmadigi zaman da koruyanlardir. Serkeslik etmelerinden endiselendiginiz kadinlara ogut verin, yataklarinda onlari yalniz birakin, nihayet 'dövun'. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayin. Dogrusu Allah Yuce'dir, Buyuk'tur.
    3 ...
  8. kuran in tevrat ve incil ile iliskisi

    1.
  9. Muhamed zamanında hem Matta, Markos, Luka, Yuhanna incilleri; hem de şu anda var olan Tevrat mevcuttu, bunlar yeni bir oluşum için kaynak olarak vardı. Zaten, Kuran'da var olan sosyal içerikli temaların hemen hemen hepsi, Tevrat'ta da vardır. Elimizde var olan Tevrat kitabı, MÖ 6.asırda "Azra" adında bir kahin tarafından yazılıp bugünkü durumunu almıştı. Yani, Muhammed'den 10 asır önce Tevrat yazılı hale getirilmiş ve bugüne kadar korunan bir belge olarak devam edegelmiştir. Aynı zamanda, bugün var olan dört incil de MS 325 yılında bin kişilik ruhani bir meclis tarafından son şeklini almıştı. Böylece, bu kitaplar da, o günkü toplumun ve dolayısıyla Muhammed'in kullanımına hazır durumdaydı. Özellikle Tevrat'ın Kuran'ın oluşturulması üzerindeki etkisinin oldukça büyük olduğu gözlenmektedir. Bu konuda somut birkaç örnek vermek gerekirse, Ebu Hüreyre şöyle demektedir:

    "Ehl-i Kitap (Yahudiler), Tevrat'ı ibranice olarak okur, bize de Arapça olarak açıklamasını yaparlardı. Buna karşı Muhammed bize, 'Siz onları ne doğrulayın, ne de yalanlayın' diyordu." (Tecrid-i sarih, Diyanet tercemesi, No: 1679).

    Bir diğer örneği de Halife Ömer'den dinleyelim:

    "Ehl-i Kitap kendi aralarında Tevrat okurken, ben de onları dinlerdim. Gerçekten Kuran ile Tevrat arasında herhangi bir fark görmezdim" (Vahidi, Eshab-ı Nüzul, bakara Suresi, 98.ayet)

    Gerek bu ifadeler, gerekse Kuran ile Tevrat'ın birlikte incelenmesi halinde ortaya çıkacak olan tıpatıp ortak noktalar-benzerlikler gösteriyor ki; gerçekten Kuran'ın oluşturulması sırasında Tevrat kültürü fevkalede ekili olmuştur.

    Söz, Tevrat ile Kuran arasındaki benzerliklerden açılmışken, bu benzerlikleri, bazı somut örneklerle açıklamakta yarar var. Örneğin;

    1. Boy abdesti. islamiyetten önce hem Arapların inançlarında, hem de Tevrat'ta (Yahudilik'te) mevcuttu. (ibn-i habib, Muhabber, s.319; Halebi, insanü'l Uyun, 1/425 ve Tevrat, "Levililer" Bölümü, 15/16-18).

    2. Namaz da islamiyet'ten önce vardı. Hatta, bugünkü gibi günde beş vakit kılınıyordu. isimleri, Şaharit (sabah namazı), Musaf (öğle namazı), Minha (ikindi namazı), Neilat Şerarim (akşam üstü) ve Maarib (akşam namazı) olarak halk arasında kullanılıyordu. (Hayrullah örs, Musa Ve Yahudilik, s.399-405; Doç.Dr. Ali Osman Ateş, Asr-ı Saadette islam; Şaban Kuzgun, Hz. ibrahim Ve Hanifilik, s.117; Epstein, Judaism, s.162.)

    3. islamiyet'ten önce cuma namazı var olup, "Arube" adıyla bilinirdi. Bunu, Muhammed'den önce Kab bin Lüey oluşturmuştu. Ayrıca, namazın daha önce var olduğu Kuran'ın birçok ayetinde de bulunuyor. (Al-i imran suresi-39, ibrahim suresi-40, Meryem suresi-31 vb.)

    Diğer taraftan, günlük namazların cemaatle kılınması geleneği, Muhammed'den önce Yahudilik'te uygulanıyordu. Ancak onlar, namazın kılındığı mabede cami değil, havra diyorlardı. Yahudilerde, cemaat kavram yerine "minyan" kullanılıyordu. Hatta, namazın cemaatle kılınmasına çok önem veriliyordu ve bir namazın cemaatle kılınabilmesi için 13 yaşını tamamlamış en az 10 erkeğin katılımı zorunluydu. (Hayrullah örs, Musa Ve Yahudilik, s.399-405; Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi, s.226-227.)

    islamiyet'te varlığı en başta Kur'an ile (Nisa-43) sabit olan Teyemmüm (toprakla temizleme usulü), bile daha önceden gelen bir uygulamadır. Su olmadığında, cünup halinde Yahudiler bu yönteme başvuruyorlardı. (islam Ansiklopedisi, Wensinck, M.E.B. Tercemesi, "Teyemmüm" madesi, 12/1-223).

    4. Muhammed'den önceki dönemlerde Araplar tarafından kutlanan iki önemli bayram geleneği vardı. 21 Mart'ta Nevroz, 22 Eylül'de Mihriban bayramları kutlanıyordu. Muhammed döneminde, bu bayramlar müslümanlara yasaklanarak, bunların yerine Ramazan ve Kurban bayramları getirildi. Böylece, iklim değişikliklerini haber vermesi nedeniyle, tarımsal faaliyetler açısından da rasyonel bir yarar sağlayan Nevroz ve Mihriban bayramları, sadece dinsel içeriği olan bayramlar ile değiştirildi. Böylece, bayramların da Islamiyetin getirdiği yeni bir gelişim olduğundan söz edilemez.

    5. islami bir gelenek olduğu sanılan "yağmur duası" da daha önceden vardı. Bakara suresi'nin 60.ayetinde bu konuya değinilmiştir.

    6. islamiyette kadınların kulandığı başörtüsü, Yahudilik ve Hırıstiyan kültüründen gelen bir adettir. Hatta, Yahudilik öncesinden bile gelen bir adettir. Yahudi kadınların, özellikle bir ibadeti izlerken, başlarını mutlaka örtmesi gerekiyordu. Bu onlar için bir zorunluluktu. Kadınların başörtüsü takması, Hıristiyanlık'ta da önemliydi. (Abdurrakman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi, s.227; Örneğin; Pavlus'un 1.Korintoslulara mektupları, 11/3-8).

    7. islamiyet'te bazı önemli durumlarda var olan iki namazı birleştirme (Cem'u takdim, Cem'u tehir) gibi detayların geçmişi bile Hz. ibrahim dönemine dayanır. Dolayısı ile, bu da Muhammed tarafından getirilen bir yenilik değildir.

    8. islamiyet'ten önceki gelenekler ile, kişinin kendi annesi, kardeşi, teyzesi, halası, üvey annesi ve eşi henüz hayatta iken baldızı ile evlenmesi yasaktı. Tevrat'a göre, bunlara uymayan kişi idam ile cezalandırılırdı. Bunlar da Kuran'da aynen kabul edildi. (Örneğin, Nisa suresi 23.ayet). (Tevrat, "Levililer" Bölümü, 18/6-24 ile 20/11; ibn-i Habib, Mubber, s.325-327 ve Munammak, s.21; Yakubi tarihi, 2/15; ibn-i Kuteybe, el-Maarif, s.50; Belazuri, Ensaül Eşraf, 1/87; Isfehani, el-Ağani, 3/152).

    9. içkinin verdiği zarar göz önüne alınarak, konuyla ilgili yasak Muhammed'den önce de uygulanıyordu. Bu yasaktan Tevrat ve incil'de de söz edilir. Ayrıca, Muhammed'den önce Osman bin Maz'un, Kus bin Saide, Hz.Ali, Varaka, Ebu Zer ve Zeyd bin Amr yasak koymuşlardı.

    10. Oruç ibadetinin Muhammed'den asırlar önce var olan bir adet olduğunu Kuran zaten yazıyor. (Bakara 183.ayet). Hatta, o zaman Orucun başlangıcı bile islamiyet'teki gibi aya göre tespit ediliyordu. Tıpkı, bugünkü müslümanlar gibi, Ay'ı görmek için gözetleme heyetleri bile kuruluyordu. (Hayrullah Örs, Musa Ve Yahudilik, s.409)

    11. Kandil geceleri, islamiyet'ten önceki dönemlerde vardı. Örneğin, Yahudiler'deki "Roş ha şana" kandili, Tişri ayının birinde başlayıp iki gün devam ederdi. Yahudilerin inançlarına göre, bu iki günde kainatın ve insanın kaderinin yeniden tayini söz konusuydu. Tıpkı, Islamiyet'teki Kadir ve Berat kandilleri gibi. (Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi, s.230.)
    6 ...
  10. ay ın ikiye bölünmesi

    1.
  11. islam'da Şakku'l-Kamer (Ay'ın bölünmesi) Mucizesi diye ünlü "mucize"yi birlikte göreceğiz: Kamer Suresinin l. ayetine, Diyanet'in resmi çevirisinde şöyle anlam verilir:

    "Kıyamet saati yaklaşır, ay ayrılır."

    Bu çevirideki "yaklaşır, ayrılır" ayetteki sözcüklere uymuyor. Ayette, burada, "geçmiş zaman" kipi kullanılıyor. Bu nedenle, doğrusu: "Yaklaştı, ayrıldı."dır. "Ayrıldı"yerine de ayetteki "inyakka" sözcüğüne uygun olması için "bölündü", ya da "parçalandı" demek gerekir. Diyanet'in çevirisi, burada, "akıl ve bilim dışılığı örtmek" amacıyla, sözcükler kendi anlamlarının dışına çıkarılarak, daha sonraki ayetler, ayrıca açıklayıcı hadisler gözardı edilerek yapılmış bir "yorum"a, ibnü'l-Cevzi'nin yorumuna (Bkz. tefsiru ibnü'i-Cevzi, 8/89.) dayanmakta. Bu yorum, tefsircilerce kabul edilmez. (Bkz. M.Ali Sabuni, Safvetu't-tefisir, 3/284; Hizin, 4/226.)

    Bu durumda ayetin doğru çevirisi şudur: "Kıyamet (sat) yaklaştı; ay bölündü :" Bunu izleyen iki ayetin anlamı da şöyle: "Onlar bir mucize gördüklerinde; yüz çevirirler ve: 'sürüp giden bir büyüdür.' derler. Yalanladılar ve kendi eğilimlerine uydular. Her şey, yerini bulur." (Kamer: 2-3.) Görüldüğü gibi ayetlerde açıkça, kıyametin yaklaştığının da bir belirtisi olarak, Ayın bölündüğü ve bu mucizeyi, inanmazların yalanladıkları" anlatılıyor. Bu ayetlerin anlattığı olayı aktaran hadislere bakalım.

    Gökteki Ay mı, Arabistan'daki Hira Dağı mı daha büyük?

    ilkokul öğrencileri bile böyle soruyu saçma bulur, değil mi? Ama hadiste anlatılana bakılırsa bu soruya saçma dememek gerek.Malik Oğlu Enes anlatıyor:

    Mekkeliler, Peygamberden bir mucize göstermesini istediler. Peygamber de onlara ayı ikiye bö1ünmüş olarak gösterdi. Öylesine ki, onlar, Hira Dağı'nı, bu iki parçanın arasında görüyorlardı." (Bkz. Buhari, e's-Sahih, Kitabu'1-Menakib/36; Müslim, e's-Sahih, Kitabu St- fati'l- Münafdun/46-47, hadis no: 2802.)

    "Abdullah ibn Mes'ud anlatiyor: Peygamberle birlikte Mina'daydık. Birden ay iki parçaya bölündü. Bu parçalardan biri, dağın arkasında, biri de dağın beri yanında kaldı. işte o sırada Peygamber. Bakın da tanık olun!' dedi." (Bkz. Buhari, es-Sahih, aynı yer; Müslim, e's-Sahih, aym yer, hadis no: 2800.) Düşünün. inanmazlar, Muhammed'den, peygamberliğini kanıtlamak için bir mucize istiyor. Tanrı da Muhammed'e güç veriyor. Muhammed mucizesini gösteriyor: Şu gökteki, şu Amerikalıların ayak bastığı, şu bildiğimiz ay, iki parçaya bölünüyor. Parçalanan Ay, yere düşüyor. Yeryüzünün ufacık bir bölgesine sığınıyor. Düştüğünde orada, kimseyi ezmiyor. Ay böylesine ufakmış ki: Hira dağı ondan daha büyük. Çünkü geriden bakınca, Hira Dağı, ayın iki parçası arasında gözükebiliyor! Ve düşünün: Böyle bir "olay"ı bile, Mekkeliler bir mucize saymıyor. "Olay"a tanık oldukları halde! Ve dünyanın her yanından gözüken şu ay, o sırada ikiye bölünüp yere düşüyor da, dünyanın hiçbir yerinde, kimse farkında olmuyor. "Olay"i ne gören oluyor, ne de yazan. Muhammed'in Sahabilerinden başka... Ayrıca: Ayın "bölünmesi", haber verilegelen kıyametin yaklaştığının bir kanıtı oluyor.

    Yukarıdaki ayet ve hadislere göre, bütün bunlara "inanmak" gerekiyor. inanan inanır kuşkusuz. Kim ne diyebilir? Bizim burada yaptığımız şey, yalnızca bir belirleme ve sergileme, Şu da unutulmamalı: inananın nasıl inanma hakkı varsa, inanmayanın da inanmama hakkı vardır. insanoğlunun aklına, bilime özgürlük tanımak bunu gerektirir. insan, kınanmasız ve saldırısız bir ortam içinde insanlığına yakışır nitelikte geliştireceği düşüncesini, kişiliğini meyvelendirir. Bu köşedeki sergilemeler de bunun için...

    turan dursun sitesinden alınmıştır.
    10 ...
  12. mescid i nebevi

    1.
  13. hz muhammedin mezarının bulunduğu camidir.1256 ve 1481 yıllarında 2 defa yanıp kül olmuştur.
    5 ...
  14. osmanlı rus savaşı

    1.
  15. terbiye sistemi

    1.
  16. istenilen nitelikte ürün yetiştirebilmek,daha fazla ürün alabilmek ve verimi uzun yıllar aynı seviyede tutabilmek için şekil budamasıyla asmalara verilen şekil.
    0 ...
  17. filoksera

    1.
  18. asmalara son derece zarar veren ,toprağın altında yaşayan ve bitkinin suyunu emerek beslenen zararlı bir böcek.
    2 ...
  19. kofter

    1.
  20. üzüm şırasıyla nişasta kaynatılarak ve tepsilere dökülüp kesildikten sonra kurutulan bir çeşit pestil.
    0 ...
  21. kolza

    1.
  22. turpgillerden ,yağlı tohumlu mevsimlik bitki;tohumlarından elde edilen yağ,yapay kauçuk yapımında kullanılır.
    1 ...
  23. gözlem

    1.
  24. bir yazı veya eseri yazmaya başlamadan önce konusuyla ilgili gerekli bilgi,deney,inceleme ve araştırma yapma işi.
    0 ...
  25. ramazanda alkol kullanmamak

    1.
  26. müslümanım diye geçinenlerin yaptığı eylem ramazanda birden dindar olurlar bunlar ramazan ayı dışında alkol almaya devam eder tıpkı müslümanlığın şartı olan 5 vakit namaz kılmadıkları gibi bide ahkam keserek müslümanım diye dolaşırlar ülkenin çoğuda böyledir.
    3 ...
  27. tanrının yok olabilme olasılığı

    1.
  28. olduğunu kanıtlayacak hiç bir şey yapmadığı için %100 dür.
    2 ...
  29. kopekle karizma yapan kekolar

    1.
  30. bunlar genellikle yanlarında yırtıcı ve hayvanimsi cüsseye sahip olan köpekleri dolaştırırlar.örneğin dobermam,pitbul vs. sakın hayvan sever olduklarını sanmayın bunlar kopekle karizma yapmayı amaçlayan insan görünümlü ayılardır.
    4 ...
  31. v amp

    1.
  32. behringerin ürettiği fiyatına(200euro) göre güzel faydalı bir (bkz: processor) midi desteğide mevcuttur.
    1 ...
  33. yobazlarin sevmedigi yazar

    1.
  34. gerçekleri söyler bunlar onun için sevilmezler ama onları anlayanlarda vardır.
    3 ...
  35. mükemmel sesli şarkıcılar

    12.
  36. sierra lione

    1.
  37. kırılma noktası adlı programda izledigim ruf askerlerinin sivil halkı zorla asker yapmak icin kolunu bacagını acımasızca kestigini gorunce dehsete kapıldıgım ic savas bulunan ingiltere somurgesi afrika ulkesı.
    0 ...
  38. uyanıldığında değişmesi istenilen şeyler

    9.
  39. rainbow in the dark

    1.
  40. piccola

    1.
  41. flutten bir ton daha tiz akortlanmıs muzik aleti.
    0 ...
  42. save me

    1.
  43. we will rock you

    1.
  44. buddy you're a boy make a big noise
    playin' in the street gonna be a big man some day
    you got mud on yo' face
    you big disgrace
    kickin' your can all over the place
    singin'

    we will we will rock you
    we will we will rock you

    buddy you're a young man hard man
    shoutin' in the street gonna take on the world some day
    you got blood on yo' face
    you big disgrace
    wavin' your banner all over the place
    singin'

    we will we will rock you
    we will we will rock you

    buddy you're an old man poor man
    pleadin' with your eyes gonna make you some peace some day
    you got mud on your face
    you big disgrace
    somebody better put you back in your place

    we will we will rock you
    we will we will rock you
    3 ...
  45. radyoaktivite

    1.
  46. bazı atom cekirdeklerinin kendiliginden radyasyon salıvermesi(ışıma yapması)
    1 ...
  47. radyasyon

    1.
  48. enerjinin eloktromanyetik dalgalar ya da parcacıklar halinde yayılması.
    2 ...
  49. purvazator

    1.
  50. sıvı puskurtmeye yarayan alet.
    0 ...
  51. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük