multiplayer oyunlarda biz türklerin diline pelesenk olan söz öbeği.
baksan phantom lancer ile 40 dakikada 60 son vuruş anca yapmıştır; ya da jungle takılan carry'ye "noob yardıma gelsene" falan diyordur; counter'da rakipte banko duvar veya headshot hilesi vardır, başka türlü bir türk oyun kaybeder mi aq.
dota 2 oyununda hem melee hem de range oynayabilen ender hero'lardan(ulti'yi açınca salyalı bir ayıya ve melee hero'ya dönüşür).
kendisinin sihir gücü işlemeyen bir ayısı vardır ve bu ayıya eşya almak mümkündür ki genelde radiance kasarlar.
5-6k arası oyuncuların da etkisiyle popülaritede sonlardayken 15-20 basamak yukarı çıkmıştır ancak kazanma oranı %45 bile değildir; bunun sebebi ya hero'ya hakim olamadan seçen hıyarlardır, ya da elemanı kastırmayan rakip takımdır ya da solo offlane oynayıp gerekli eşyaları zamanında çıkamayıp takımı bir kişi eksik bırakmasıdır.
3 mart 2014 tarihinde bağımsız(indie) yapımcılar tarafından piyasaya sürülen ve steam'de en yüksek beğeni yüzdesine sahip olan birkaç oyundan biri.
normal fiyatı 10 lira, indirima girince 5 liraya bırakıyorlar.
ilk başta "bu mu lan herkesin beğendi oyun" deseniz bile kısa bir süre sonra şu bölümü de geçeyim, bunu da oynayayım derken sizi alıkoyuyor diğer her şeyden.
ntv'nin, 2 dakikada bilim programı ilgi görmüş olacak ki yerli versiyonunu yapmaya karar vermesiyle ortaya çıkan program.
2 dakikada bilim ne kadar iyiyse bu program o kadar kötü. içinde yer alan dayı isterse alanında en iyisi olsun hiç fark etmez, o kasıntı soytarılıklarıyla iki dakikayı çekilmez kılıyor, içerik hiç ilgi çekmiyor.
güç ve zeka başlangıcı 20'nin üzerinde fakat çeviklik(bu arada kendisi agility hero'su) başlangıcı çok düşük ve oyuna 0 zırh ile başlıyor; bu da demek oluyor ki rakibin vurduğu her sağ tık hasarını veya fiziksel özellik içeren saldırıları olduğu gibi alıyorsunuz.
edit: tahmin ettiğim gibi hemen boy göstermeye başlamış. yalnız e yeteneği fena spam edilen ve rakibi bir hayli yoracak bir yetenekmiş. q yeteneği gank için ideal denebilir. w yeteneği yerine göre kullanılırsa avantaj sağlar(kule ittirirsiniz mesela veya yine gank'te kullanılabilir, o da olmadı jungle'da işe yarar belki, ayrıca %100 evasion veriyor). bakalım ilerleyen günler ve maçlar neler gösterecek.
edit 2: oynayan eleman önce e, sonra w yeteneğini dörtledi ki en mantıklısı bu sanırım.
"iluzyonda iki hero'nun da full itemleri ve skilleri ayrı ayrı aktif oluyor. yani midas kastığın an ilizyona da ayrı attırabiliyorsun veya dagon. onun yanında n3 kastığın an 2şer tane çıkıyor manta kastığın an 6ya bölünüyorsun. yani oyunun en imba herosudur zet. ne kastırır, ne oyun zevki bırakır. "
milan'ın yakın zamanda ilhan irem'in yerini alacağının habercisi olan; başka açıdan bakacak olursak ya sizin futbolu takibi bıraktığınızın ya da milan'ın eski halinden eser kalmadığının(gerçi bunlar bir süredir böyle) göstergesi olan eylem.
hadi inter'den, juve'den, hatta roman'dan iki üç tane de olsa topçu sayabilirsin ama milan'da kim var aga; baktım şimdi kalede Donnarumma diye biri varmış. o kim la, bilmesen kıvrak bir dans türü veya afrikalıların kullandığı vurmalı çalgı dersin.
aslında kadroya bakınca cm efsaneleri montolivo ve cerci, honda, mexes, zapata, de jong gibi adamlar varmış. bir de dinozor abbiati.
oynayanların "nyx nyx nyx nyx nyx nyx" diye sayıklamasına sebep olan dota 2 hero'su.
gem veya sentry yoksa pub maçlarını sikertir, hoplatır, kütletir, çatırdatır; eğer rakip takımda bu eşyalar varsa ve koordine hareket ediyorlarsa maç kendisi için "bitse de gitsek" moduna girer.
stun'ın yanında mana burn(yüksek int kazanımı olan hero'lara karşı iyi iş görür) ve blademail benzeri işlevleri olan yetenekleri vardır. ulti'si ile görünmez olur, dagon ile birleşirse göz açıp kapayıncaya kadar kill alır.
dota 2 oyununda çılgın bir eşya olup oynayanları coşturur.
%50 mana yenilemesi ve 7 zırh verir; aktif edildiğinde kullanıcıdan 7 zırh eksiltir ve takım arkadaşına 7 zırh verir veya hem kullanıcıdan hem de rakipten 7 zırh eksiltir.
fiziksel vuran hero'lar için fiyat-performans(1200 altın) şampiyonu eşyalardan biridir ve bu arkadaş solar crest'e yükseltilebilir ki böylece evasion da kazanmış olursunuz.
lycan, bristleback gibi hero'lara iyi gider.
bir de roshan'a da uygulanabiliyor ve ondan da 7 zırh eksiltiyordu fakat 6.85 ile birlikte artık 3 falan eksiltiyor.
dota 2, lol gibi oyunlarda, takımların topluca birbirine girmesi mevzusu.
illa herkes aynı anda birbirine dalacak diye bir şey yoktur, mesela dota oyununda "kavgayı başlatan" sınıf vardır ki genelde blink dagger ile rakibin ortasına dalıp stun atarlar, sonra nuker dedikleri sınıf yüksek miktarda hasar bırakmaya çalışır, support ise iyileştirme, yavaşlatma, medallion of courage kullanma, vb işlerle uğraşır.
oyunun kaderini değiştirebilir zira takımlardan biri fazla kayıp verirse rakip takıma kulelere vurma şansı doğar.
dota 2 oyununun fiyat performans şampiyonu eşyalarından.
+7 can yenilemesi, 9 hasar, 5 zırh ve 25 saldırı hızı verir.
aktif edildiğinde ekstradan 475 can, 25 saldırı hızı ve 40(güç hero'larına 65) hasar sağlar; negatif yanı ise aktif edildikten sonra saniye başına 40 can emer.
takım kavgalarında veya gank'lerde, can çok aza indiğinde son bir çare olarak, olmadı jungle yaparken aktif edilir. lifesteal eşyalarıyla şukela gider ki bu durumda eşyanın negatif özelliği çok baş ağrısı yaratmaz.
lifesteal'dan mütevellit kendiliğinden lifesteal sahibi wraith king, lifestealer gibi hero'lara pek bir yakışır.
Dota 2 oyununda, ölen oyuncunun dirilme süresini beklemeden mevcut altınını kullanarak oyuna geri dönmesi.
Rakip takım gümbür gümbür sizin ancient'a geldiğinde kullanmanız en mantıklı olanı.
Buyback için belli bir miktarda altınınız olmalı; bir keresinde rakibin ancient'ına geldiğimizde kazandık deyip fantezi olsun diye blink dagger alıp ölmüştüm ve buyback için yeterli meblağ kalmamıştı, takımın geri kalanı da pert olunca adamlar sadece üst kuleleri yıkıp bizim ancient'a geldiler. Ben ağlamaya başlamıştım ki iki eleman buyback attı ve lich'in ulti'si ile iki vuruşluk canı kalan ancient'ı kurtarıp rakip base'e yardırıp maçı aldılar. Böyle adamlara commend yapmayacaksın da ne yapacaksın sorarım size ey ahali.
dota 2 oyununda, küçümsediğinizde(ilk bakışta pek hasar vurmuyor görünür ) boyunuzun ölçüsünü alan hero.
1. seviye q yeteneği 10 saniye civarı yavaşlama verir; w skill'i pasiftir ve birkaç saniye boyunca vuran hasar ve yavaşlama verir; e yeteneği kendisini meşhur eden yeteneğidir, ortama 5 saniyede bir ward atar ve bu ward'lar hem w yeteneğinden beslenirler hem de kendilerinden gelen hasar verme yetenekleri vardır. genelde 3. seviyeden sonra creep temizleme işinde bolca kullanılır. ek iş olarak observer ward misali gözlem yaparlar.
ulti'si ise veno'nun çevresine zehir yaymasını sağlar; ikinci seviye ulti'si 500 civarı hasar bırakır. ayrıntı olarak ulti'ye maruz kalan hero ölmez, en kötü 1 can ile yaşamaya devam eder. bu yüzdendir ki ulti'den sonra q skill'ini, sağ tık veya ward atıp saldırmak kill almaya bir adım daha yaklaştırır sizi.
vuruş mesafesi kısa ve yavaş bir hero'dur; ayrıca kırılgandır.
dota 2 oyununda dosta güven, düşmana korku veren bir eylem.
bir hero'nun takımdan bağımsız, ayrı bir şekilde creep temizleyip rakip kuleye saldırması demektir.
battlefury ile creep'leri ortadan kaldırıp kule dibinde manta açan anti mage; alevli okları ve seri atış yapma yeteneğiyle clinkz; smoke of deceit kullanırsa powershot yeteneğini görünmezliğini kaybetmeden kullanabilen ve bu sayede creep temizleyip kuleye ulti'si ile seri atış yapabilen windranger gibi örnekleri mevcut.
dikkatinizi çektiği üzere split push yapan hero'ların blink, görünmezlik, vb kaçış mekanizmalarının olması elzemdir.
rakip takım olayı farkedince eli mecbur teleport olup kuleyi korumayı, creep'leri savuşturmayı, fırsatını bulurlarsa pusher'ı indirmeyi düşünür.
pusher adına olumsuz yanlarından biri, eğer rakip takım kuleye yakın bir yerdeyse smoke, dagger, vb ekipmanlar kullanır ve pusher, gank'e maruz kalır.
dota 2 oyununun sonunda, oyuncuların chat ekranına yazarak belirttikleri rica. amcık ağızlının hesabına baksan şu zamana kadar kimseyi commend etmemiştir ama gelir her maç sonu commend dilenir.
tek zaafım gece oynadığım son maçı kazandığımızda takımdakileri commend etmem(haftalık limiti var elbette, kimin şansına denk gelirse); sanki onların isteği üzerine mal gibi yapmışım gibi görünüyor amınaki. dertliyim bu konuda.
Sevgilinin "neden soğudun mu benden, benle buluşmaktan daha önemli ne işin var, peki sen bilirsin trip atarım akşam olduğunda" gibisinden tepkiler göstermesine sebep olacak eylem.
Gözlemlediğim kadarıyla kız cinsi oğlan cinsinin başının etini yiyor nu konuda. Erkekler ilgi alanlarının genişliği, arkadaşlarına daha sadık olması, yalnızlığa ve hobilerine vakit ayırmaya daha çok ihtiyaç duymasından ötürü sevgilisinden ricada bulunabiliyor fakat kızlar ilişkiye/buluşmaya dair planları kendi kafasına göre yapıyor ve reddedilemez olduğunu, her istediğinin yapılacağını var sayıyor. Lan o değil de bu tespitlerimi boynumda fularım, kahvemi yudumlarken söyleseydim ne ciks olurdu haaaa, bir de ardından game of thrones muhabbeti falan yapardım, breaking bad'i özlüyorum derdim, 1-2 salak düşerdi ağıma.
Atının adı armageddon'dur ve repliklerinde atıyla en fazla muhabbet eden hero sanırım kendisidir.
Adının(chaos) hakkını verir zira yetenekleri rastgele değerler verir; mesela stun atarsınız ve 1, 2, 3 veya 4 saniyelik stun yer rakip, hangisinin olacağını bilemezsiniz.
Diğer yeteneği rakibi yakınıza çeker fakat çizgi üstünde yan yana mı yoksa uzak mı olacağınız yine şans işi.
Ulti'yi açtığında fazladan kopyanızın olma şansı %50'dir. Oyundaki en güçlü kopyalar bu abiye aittir zira chaos ile aynı miktarda vurur ve en dayanıklı kopyalar bunlardır.
Mantayı da açarsa mahşerin 4-5-6-7-8 atlısı olur.
Yeni güncellemeyle critic yeteneği artık zırh düşürüyor, yine de 10. Level'a kadar kimsenin o skill'e değer vereceğini sanmıyorım(eskiden olduğu gibi). Hadi belki 7. Level'da verilebilir.
Maçta 40 kere rakip öldürmeyi hayal eden sağ tık hastası arkadaşların yaptığı eylem. "abi adamlar çok op ya, sikerler ben çıkıyorum" havasındadırlar.
Bu elemanlar ilerleyen zamanlarda yaşadıkları ilişkiyi yürütemez; aile kuramaz kursa da o ocak yıkılır. Yıkılmasa bile yıkılsın, evlerine ateşler salınsın ibnelerin.
Oyun alemlerinde noob'un daha bir katmerlisi olan söz öbeği.
Eğer bir eleman rakibi dürbünlü ile vuramıyor veya ward'ı nereye dikeceğini bilemiyorsa noob derler; ha gider flash'ı kendi takımına atar veya gıdım canı kalmış rakibi öldürmeyi beceremez, iyileştirme atamaz, paso rakibi feed'lerse, kısacası takım arkadaşlarına klavyelerini kemirtirse fucking noob'a terfi eder.
ülkemiz sınırları içinde lol ve dota 2 oynayan arkadaşların sıklıkla icra ettiği eylem.
gavat, oynamayı bilmiyorum kule altına gidip canımı harcıyorum, haritaya hiç bakmıyorum demiyor da eleman bir vuruşta öldürünce bunu oha kaç hasarla vuruyor, adam çok kasmış jungle yapmış şu bu diyor.
aynı toprağı paylaştığımız kardeşlerimizin, belki bir ihtimal türk vardır da muhabbet döner diye yaptığı eylem.
"gavurlar 'hi' deyince bir şey olmuyor da bu mu sana batıyor" demeyin, alakası yok(din ile alakalı bir kötüleme kesinlikle yapmıyorum) zira benim demek istediğim şey başka bir şey,
beyler eğer böyle giriş yapan biri varsa direkt çıkın o oyundan, kaçın, koşarak uzaklaşın, ceza alsanız bile gidin zira bu arkadaşlardan hiçbirinin iyi oynadığını görmedim şu ana kadar.
oyunun başında ölüp, 5 saniye sonra yeniden doğacak olmasına rağmen buyback atanlar, 40 dakikalık maçta 1 kere öldürüp(nasıl becerdi bilmiyorum) 23 kere ölmeler, "uff adamlar çok iyi ya" demeler ve akabinde disconnect olmalar, şunlar bunlar.
oğlum bir git hero özelliklerini tanı, bot'larla idman yap, eşyalar nedir nasıl kullanılır bir incele.
ben çok mu iyi oynuyorum, hayır fakat emeğe saygı diye bir şey var amınaki ve bu yaptıkları şey resmen saygısızlık.
gavurlarda da aynısı çok var ama onları ayırt etmek kolay olmuyor; olduğunda da zaten kendilerini bariz belli ediyorlar.
sadece ülkemize has olmayan, dünya çapında ünü olan bir eylem. lag olmasaydı emin olun sikertirdi bahsi geçen sorundan muzdarip ekip. ayrıca lag'ın, kaybedilen her maçta vuku bulması ise ilginç bir tesadüf.
Dota 2 oyununda bilhassa riki ile özdeşleşen item.
Pasif olarak rakibe vurduğunuzda rakibin manasını emer ve emilen mana kadar hasar verir; aktif olarak üzerinizdeki negatif etkileri kaldırır, rakibe uygulandığında da rakibin pozitif ve negatif özelliklerini kaldırır + rakip 4 saniye boyunca %100 yavaşlama ile cezalandırılır.
Riki için core item'dır zira kullanıldığında bounty hunter'ın track'ini ve dust'ın görme ve yavaşlatma etkisini anında ortadan kaldırır. Ek olarak agility ve intelligence verir.
Onun dışında hemen her hero'nun kullanması gerekebilir zira ilüzyonları da anında yok eder bu eşya. Örneğin warlock dedenin bir dakika boyunca karın ağrısı olacak olan golem'ini diffusal blade ile anında ortadan kaldırabilirsiniz.
ilk aldığınızda 8 kere aktif etme hakkınız vardır ve kendisini az bir altın karşılığında yenilediğinizde bir 8 kullanım hakkını daha olur + fazladan agility ve intelligence kazanırsınız.