chazsmyr dhuunyl
69 (misyonunun farkında)
ikinci nesil yazar 15 takipçi 206.10 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    kendimi ifade edemiyorum neden küfür etmeyeyim ki

    1.
  1. var bu. faşistler yapıyor genelde. ne zaman düşseler acze hemen sarılırlar küfre.

    pekaka hödölö hödölö, k*rtler hödölö hödölö, kominikler hödölö hödölö, ateyizler hödölö hödölö, ermeniler hödölö hödölö.

    (bkz: küçük burjuva ideolojisinin eleştirisi)

    edit: sazan.avi
    1 ...
  2. ölü konuşturucu

    1.
  3. ajan ve itirafçıların çoğunlukla sahip olduğu yetenektir. ölünün ağzından konuşmak en önemli propaganda aygıtlarıdır.
    1 ...
  4. asena adlı kancığı kılavuz bellemek

    1.
  5. asena adlı bir kancık kuyruk sallamasa yok olup gidecek bir milletin son umududur. şimdi böyle hafif meşrep bir itle oynaşıp fingirdeyip hayata tutunan bu milletin destanını uzun uzun anlatmak isterdim ama zoofili * kapsamına girer durduk yere sözlüğü zan altında bırakmayalım. sonuç olarak bu kancık ile çin imparatorluğu korkusundan ödü bokuna karışan bir milletin orta asya'da bir yerlerde halvet olması sonucunda günümüzün bozkurtcukları dünyaya geldi.
    3 ...
  6. neo kemalist bir parti olarak akp

    1.
  7. "o gün kör ali vardı. bugün topal veli var." gibi safsatalarla siyaset yürümez. o gün de oligarşi vardı. bugün de oligarşi var. günümüzün kemalist iktidarı akp iktidarıdır. ikisinin sırtını yasladığı yer statükodur. kendi sermaye sınıfını oluşturmuştur partisini buradan finanse eder. gücünü kendi bürokratlarından kurulu ordusundan alır. işine geldiğinde halkçıdır, işine gelmediğinde halkın iradesini yok sayar. iktidarı bırakmamak için faşist müdahalelerde bulunur. oligarşinin sadece kıyafeti değişti: laiklik kisvesini çıkardı, islam kisvesini taktı.

    (bkz: aynı bokun laciverti)

    ayrıca:

    (bkz: titre oligarşi)
    0 ...
  8. narodnaya volya

    1.
  9. türkçe halkın iradesi anlamına gelir. narodnik'lerin 1879 yılında ikiye bölünmesinden sonra silahlı mücadeleyi savunan devrimci sol örgüt. 13 Mart 1881'de kışlık sarayı'nda düzenledikleri bombalı saldırı ve çar 2. aleksandr suikasti ile seslerini duyurmuşlardır.
    1 ...
  10. ılımlı islam oligarşisi

    1.
  11. atatürkçü oligarşiyi ve onun statükolarını güçlü bir propaganda ve halk desteğiyle yıkan ılımlı islam ideolojisi - ya da en azından yıkmış gibi görüntü veren - ajitasyonu temelde islami hassasiyeti olan insanların yaşadıkları çelişkiler üzerinden kurgulayıp bunun yanı sıra tali olarak kürt, alevi halkları gibi çeşitli ezilen halkların yaşadığı çelişkiler üzerinden güçlendirdi. adeta demokratik devrim savunucu görünür oldu. ancak gerçekler kendi sermaye sınıfı oluşunca değişti. ılımlı islam ideolojisinin oportünizmi belirgin hale geldi. 10 yılı aşan iktidarın hedefinin aslında oligarşiyi yıkmak değil bayrağı devralmak olduğu artık gün gibi ortada. hatta ılımlı islamdan da vazgeçip devletin statükolarına ve inkar politikalarına tamamen entegre oldular. bugün görünen haliyle ılımlı islam ideolojisi tam olarak bir neo-kemalizm'dir. yaslandığı ve güç aldığı yer de iktidara gelirken eleştirdiği statükodur.

    (bkz: neo-kemalizm)
    (bkz: ılımlı islam)
    (bkz: ajitasyon)
    (bkz: ezilen halklar)
    (bkz: statüko)
    (bkz: oligarşi)
    (bkz: sermaye)

    edit: halk kelimesinin evrensel olarak ne anlama geldiğini öğrenseniz iyi olur. orjinal kavram için people veya popular kavramlarına bakabilirsiniz. alevilik bir din veya mezhep olarak nitelenebilir ancak aleviler de kürtler de ulus kavramından bağımsız olarak bir halktır. ayrıca bakınız:

    (bkz: halk savaşı)

    edit 2: siz kürtlere türklere ırk diyen ahmaklarsınız. zor anlarsınız diye söylüyorum; bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.
    0 ...
  12. fakirlerin ve ezilenlerin silahlı kuvvetleri

    1.
  13. MLKP'nin legalleşme sürecine girmeden önce silahlı kanadını oluşturan propaganda birlikleridir.

    (bkz: MLKP/FESK)
    0 ...
  14. insan doğası kuramı

    1.
  15. insan tarihin öznesidir; değişir, değiştirir.
    0 ...
  16. insan isterim memleketi dünya olsun

    1.
  17. bulutların bile memleketi vardır gök kubbenin altında ben insan isterim memleketi dünya olsun. amirli'de şii olduğu için, kobane'de kürt olduğu için, okmeyda'nında ekmek almaya giden çocuk olduğu için, soma'da maden işçisi olduğu için ve torunlar'da inşaat işçisi olduğu için öldürülmesin.

    (bkz: üslub u beyan aynıyla insandır)
    3 ...
  18. lazkiye kobane idlib

    1.
  19. üç şehir. üç deli fişek. üçü de yeni osmanlıcı hayalperestlerin alnına sıkıldı. sırada halep var. bu şehirlerin hepsi alnınıza çakılacak insanlık düşmanı tekfirciler.
    0 ...
  20. türkmenlerin yarısının şii olması

    8.
  21. kinayeden anlamayan nesle aşina olamamaktır.
    0 ...
  22. yarısı şii diye türkmenlere yardım etmemek

    1.
  23. bunu yapan irade şuan cumhurbaşkanı olarak bir sarayda oturuyor. unutulan gerçek türkmenlerin de insan olduğudur.
    0 ...
  24. politikleşmiş askeri savaş stratejisi

    1.
  25. türkiye devriminin acil sorunlarına çözüm bulmuş stratejidir. türkiye'de sorunun faşizm değil oligarşi olduğunu ve kürdistan'ın bir sömürge olduğu tespiti üzerinde türkiye'de devrimin yolunu tayin etmiştir.

    "gerilla savaşının devrimci politik amaçlarla, siyasi gerçekleri açıklama kampanyasının bir aracı olarak
    yürütülmesine yani, politik kitle mücadelesi olarak ele alınmasına politikleşmiş askeri savaş stratejisi denir."(mahir
    çayan, age, s. 353)

    sovyetler, çin, küba ve arnavutluk deneyimlerinden farklı olarak devrim teorisi somut gerçeklik üzerinden kurgulanmamış, türkiye'nin içinde bulunduğu tarihsel süreçler ele alınarak devrimin yolu 4 safha olarak kesintisiz devrim yazı dizisinde belirlenmiştir.

    1. aşama: şehir gerillasını yaratma
    2. aşama: şehir gerillasını geliştirme,
    kır gerillasını yaratma ve kuvvet gösterisi.
    bu iki aşamada, savaşın, psikolojik yıpratma yönü ağır basacaktır.
    3. aşama: şehir gerillasını yaygınlaştırma,
    kır gerillasını geliştirme
    4. aşama ise, kır gerillasını yaygınlaştırma aşamalarıdır.

    neden şehir gerillası ile gerilla savaşına başlandı?
    savaşa, şehir gerillası ile başlamamızın sebebi ikilidir.
    a) objektif nedenler:
    a) savaşçı bir örgütün varlığını kitlelere duyurmanın şehirlerde daha olanaklı olması.
    çünkü, propaganda ve kamuoyunda tanınma olanakları açısından başlangıçta şehir, kıra nazaran daha avantajlıydı.
    b) küçük-burjuva anlamda da olsa, dev-genç'in büyük şehirlerde yürüttüğü devrimci şiddet hareketleri ve de, kitle eylemleri, daha sert ve üst düzeyde silahlı eylemlerin yadırganmayacağı uygun bir ortam yaratmıştı.
    b) subjektif neden:
    silahlı propagandaya hazırlık döneminde işleri gevşek olarak ele almamızdan, hem de, silaha sarılmakta geç kalmamızdan dolayı, kır gerillası için gerekli teçhizat, tecrübe, mühimmat gibi maddi ve manevi ön koşullardan yoksunduk.
    işte bu objektif ve subjektif şartlardan dolayı partimiz, gerilla savaşına şehir gerillası ile başlamıştır.
    bundan böyle partimiz daha önce tespit edilen bu rotayı izleyecektir. (uzun bir faaliyetsizlik döneminden sonra)
    politikleşmiş askeri savaş stratejisi'ne göre, devrimin önder ve temel güçleri ve ihtiyatlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

    önder güç: proletaryadır.
    önder güç sorununda, partimiz halk savaşı ile devrimin zafere erişeceğini tespit ettiğinden proletaryanın ideolojik önderliğini temel almıştır. (temel bölgenin kırlar olması esprisi) öncü savaşı aşamasında partimizde emekçi kökenden gelen, gelmeyen ayrımı yoktur. önemli olan savaşçıların profesyonel devrimciler olmasıdır. savaş genişledikçe yönetim kademeleri de dahil, emekçilerin ağır basmasına özel olarak dikkat edilir.
    temel güçler: köylülerdir. (feodal kalıntılar ve tarım burjuvazisi hariç bütün köylü unsurlardır) sırasıyla:
    köy proletaryası
    köy yarı-proletaryası
    yoksul köylüler
    orta köylüler

    şehir proletaryası da elbette devrimin temel kitle kuvvetleri içindedir. ancak devrimde onun belirleyiciliği, devrimin yükselme aşamasındadır. ve son sözü o söyleyecektir.

    "küçük savaşçı çekirdeklerin başlattıkları mücadeleye (öncü savaşı) giderek sürekli bir şekilde yeni yeni güçler katılır, kitle hareketleri boy göstermeye başlar, eski düzen yavaş yavaş yıpranır, çöker; işte tam bu sıradadır ki işçi sınıfı ve şehirli yığınlar savaşın kaderini tayin ederler." (che guevara)

    vasıtasız ihtiyatlar:
    -kemalist aydın çevre
    -dünya sosyalist bloğu
    -sömürge ülkelerdeki, özellikle ortadoğu'daki milli kurtuluş hareketleri.
    vasıtalı ihtiyatlar:
    -küçük-burjuvazinin sağ kanadı.
    -demokrat batı ülkeleri ve kamuoyu.
    -oligarşinin kendi içindeki çelişkileri.

    gerek vasıtasız, gerekse de vasıtalı ihtiyatlardaki dizi sırası, şartlara göre değişir.
    0 ...
  26. o değil de kobane düştü diyenler

    15.
  27. kürt halkının türkmen halkı ile amerli ve süleymanbeg'de dayanışmasına dahi ağzı köpüre köpüre uluyarak yaklaşan faşistler varmış şu dünyada. işte o hayal dünyasındaki ibneler bu ibneler.

    edit: amerli ve süleymanbeg kurtarılırken faşist TC nerediydi? sen onu de bana faşist. doğru ya türkmenlerin yarısı şii.
    0 ...
  28. faşistlerden hesap lafla sorulmaz

    1.
  29. ozan emekçi şarkısıdır.

    faşistlerden hesap lafla sorulmaz
    bizde hesapları namlular sorar
    halkın iktidarı lafla kurulmaz
    bizde iktidarı namlular kurar

    kimisi özgürlük arar yok ile
    özgürlük bulunmaz yalvarmak ile
    işçiyle köylüyle bütün halk ile
    bizde özgürlüğü namlular arar

    emekçiyiz bizde bin türlü yara
    mutlak geleceğiz biz iktidara
    halkın yarasını sarmaz ankara
    bizde yaraları namlular sarar.
    1 ...
  30. hesaplaşma günü korkunç olacak

    1.
  31. militarist ateizm

    1.
  32. müslümanın, hristiyanın, musevinin, budistin envai çeşit deli saçması ruh hastasının insanlığı sürekli orta çağa doğru sürüklemesine artık göz yummak istemeyen ve organize dinlerin şiddetini şiddetle yenmeyi hedefleyen ateizm akımıdır.
    3 ...
  33. ebu camıryo

    1.
  34. haziran ayaklanmasında itü makina'nın ön bahçesine yazılayan halk kahramanının babasıdır.

    http://2.bp.blogspot.com/...inisevendefansagelsin.jpg
    0 ...
  35. didimli

    1.
  36. didim'de doğmuş büyümüş ya da ömrünün bir döneminde hayatını didim'de sürdürmüş ya da didim'le uzaktan yakından bir ilgisi olmasa dahi didim'e gönül vermiş tüm insanların ortak paydasıdır.
    0 ...
  37. oloth zhah tuth abbil lueth ogglin

    1.
  38. afedersiniz ermeni

    1.
  39. affedilmemesi gereken nefret söylemi.
    4 ...
  40. barışma

    1.
  41. tdk: Barışmak durumu, uzlaşma, anlaşma.
    0 ...
  42. yekineyen parastina gel

    1.
  43. Halk Savunma Birlikleri'dir. Suriye'de kurulan ve faaliyet gösteren Demokratik Birlik Partisi'nin silahlı kanadıdır.

    http://upload.wikimedia.o...Protection_Units_Flag.svg

    Kobane, Amuda, Efrin, Kamışlı, Sere Kanye bölgelerinde halk savunmasını üstlenmiştir.

    http://www.youtube.com/watch?v=sDHGNXz1RNc
    0 ...
  44. pflp

    1.
  45. almanya 2 ligi

    1.
  46. allah övülmeye layıktır

    1.
  47. allah'ın hamid sıfatının anlamı. kuranda muhtelif ayetlerde bahsi geçer.

    "Göklerde ve yerde olanlar, Allah'ındır. Muhakkak ki O; Gani'dir (hiçbir şeye ihtiyacı yoktur), Hamîd'dir (hamdedilen)."

    Kur'ân-ı Kerim » 31 / LOKMÂN - 26

    "Ey insanlar! Sizler, Allah'a muhtaç fakirlersiniz. Ve Allah ki, O; Gani'dir (zengin, ihtiyacı olmayan), Hamîd'dir (hamdedilen)."

    Kur'ân-ı Kerim » 35 / FÂTIR - 15
    3 ...
  48. ağzının içine bakmak

    1.
  49. konuşan kişiyi seve seve ve dikkatlice dinlemek anlamına gelen bir deyimdir a-dostlar.
    2 ...
  50. kızılbaştır diye yol tefrik etme

    1.
  51. Savaş Gövtepe tarafından Kızılbaş 2 albümünde yorumlanmış bir deyişidir.

    Kızılbaştır diye yol tefrik etme
    Ademi kınamak ayıptır softa
    Bildiğim mezatı mal diye satma
    Hak aşikar fakat sana gayiptir molla

    iptida Adem'e secde kılındı
    Çar-anasır Adem ile bilindi
    incil fesh olmadı kuran denildi
    Zülcelalin hükmü sabittir softa

    Namaz yoktur diyemem var fakat şöyle
    ibadet tükenmez beş vakit şeyle
    Hakka gidilmez ki deriyle suyla
    Deriyi hayvandan kopuktur softa

    O köprüyü çoktan geçti Mahzuni
    Aşk ile sevdaya aman düştü mahsuni
    insanlık elinden içti mahsuni
    Çünkü insanlığa aşıktır softa

    deyişin aslı Softa ismiyle Aşık Mahsuni'ye aittir.

    Bu kafirdir diye yol tefrik etme
    Adamı kınamak ayıptır softa
    Bildiğim mezaratı mal diye satma
    Hak aşikar köre kayıptır softa

    iptida Adem'e secde kılındı
    Çar-anasır Adem ile bilindi
    Divitten dökülen yazı silindi
    Ak üstünde kara kalıptır softa

    Bir kurbanın, bir lokmasın yer mi Hak
    Allah neye muhtaç, söyle neyi yok
    Havaya bakarsın, kuldanmı uzak
    Hedefsize küfür vaciptir softa

    Kıble Hicaz'daysa Muhammet orda
    Ordaki Peygamber ne gezer burda
    Burda da mevcutsa Kıble her yerde
    O ki her kıbleye sahiptir softa

    Unuttun mu yuvarlanan çobanı
    Kıble hesap etme hedefi tanı
    Adem Safiyullah yalan mı yan
    Velagat Keramna sarihtir molla

    Yunus neye döndü balık rahminde
    Ondan üstün hizmet var mıdır sende
    Daha Hicaz şehri yokken dünyada
    Kıble ne tarafta sabitti molla

    O köprüyü çoktan geçti Mahzuni
    Sevgiyle tanıdım imanı dini
    Derdim var efendi neylersin beni
    Gönül insanlığa aşıktır molla
    0 ...
  52. eleştiri okları

    1.
  53. haber bülteni spikerlerinin Türkçe'mize kazandırdığı kalıplardan birisidir.
    0 ...
  54. şafii

    1.
  55. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük