bir yer altı filminde küçük bir rolüm var
öldürülen bir adamım oysa bir hikayem var
siyahlar ve beyazlar herkes için başka doğru var
doğrudan vurulmuş bir adamım oysa yanlışlarım var
ve özgürlük sırtından vurulmuş yerde yatıyordu
siyahlar ve beyazlar herkes için başka doğru var
doğrudan vurulmuş bir adamım oysa yanlışlarım var
depeche mode'un piyasaya çıkmayan albümün net'te dolaşan ikinci şarkısı. sözler basit gibi görünsede ki bence değil çünkü o sözlerin altında yatan başka ifadeler var. örnek: basit itirazlar ve çığlıklar.. (x kişisine bu mu dur yapabildiğin der gibi..)
there's a fragile tension,
that's keeping us going
it may not last forever,
but oh well it's blowing
there's something magical in the air
something so tragic we had to care
there's a strange obsession,
that's drawing us nearer
we don't understand it
it never gets clearer
there's something mystical in our dreams
so simplistic it kicks and screams
all we will seem to reek on the edge of collapse
nothing can keep us down
there's a dizzying feeling,
that's keeping us flying
some glittering gauntlet
without even trying
there's something radical in our hands
nothing logical to our plans
kolaj bana ait ama fotoğrafın kendisi 2004 yılında press photo ödülü alan fotoğraflardan biri. blair'in ilk önce aynaya baktığını sanmıştım ama bush'a bakıyormuş. ben de şaşırmıştım. aynaya baktığını düşünmüştüm. bando yok. orkestra yok. sadece bush ve blair var. evet onlar hala var. bu bant kaydının sadece prova mankenleri değişiyor. http://img201.imageshack.us/img201/29/bushblair.jpg
sanırım facebook status sosyolojik açıdan incelenebilecek bir araştırma konusu olmaya aday namzet bir durum oldu. insanlarımız ne tematik bir varlıkmış.. ben bunu o meşhur status sayesinde öğrendim. aklıma gelen örnekleri hemen sıralayım..
.. is naptığını bilmioo (bu profil'de ki şahış gerçekten ne yaptığını bilmez)
.. is naptığını bilioo (bu profil'de ki arkadaş ne yaptığını biliyor sanır)
.. is kenya (nereye gittiğinin illa bilinmesi isteyen model. bu tipler küçükken izcilik yapmış olabilir)
.. is kolestrol çetesi lider kadro: kızılrmak mandakaymağı lokumu. çatalçam yayık tereyağı bergama tulum yumurta edremit çizik (yataklık) çamlıköy karakovan.
(ne yediğinin bilinmesini isteyen gurme modeli. aynı zamanda nereye gittiğini de çaktırmadan metin içerisinde ifade ederler ki bu tipler sofistike bir düzeyde tatmin yaşayabilsinler.)
.. is finally sick of antagonism, non-analythic normative thinking (ingilizce yazmadan yapamam modeli)
.. is (ben sevdiklerim ve tüm gezegen için barış almak istiyorum 2009 da; şayet herşey alınıp satın alınabiliyorsa..) (bu model en sevdiklerimdendir işte. tematik mesaj vermeden duramayan model)
.. is amaaaan be (nihilist bakış açısını benimseyen model)
ve
.. is
statusu boş olan modeller, ki bunun içinde ben de varım. aslında ara-sıra elim o statuse can havliyle dur yahu ben de bi şey yazayım demiyor değilim. döktüreyim dediğim oluyor ama sanırım utanıyorum o yüzden yazamıyorum. hayır utangaç bit tip değilim ama şu statuse kılım sanırım. önyargı her zaman kötüdür, değil mi..
martin lee gore, kendisine ait bu şarkıdaki sözlerle yine döktürmüş. müzikte çok iyi. yalnız ama demeden olmayacak çünkü iki nakarat bir serbest solo'dan fazlasını hak ediyor bu şarkı. daha da kopartacak müzikal bir altyapı olabilirdi. bunun nasıl farkına varamıyorlar anlayamıyorum. bir alışkanlık içindeler ve andy fletcher beyfendi viyk vuyk seslerini otomatiğe bağlamayıp serbest bir vezne bıraksa diyorum artık. çünkü böyle yaparak depeche mode müziğini basite indirgiyor. neyse dave gahan bizi yine gaza getirmesini biliyor! mayıs'a az kaldı..
sonrada "van minüt" denen efsanevi ibare gelir. tartışan şahıslardan birisi mızıkçı bir tip ise "banane ben oynamıyorum bi daha da davosa gelmem" deyip olay yerinden ayrılarak son bulunur....
- herşey iyi hoş ama sizde bir hareketlilik göremiyorum bir tutukluk var sanki üstünüzde!?
- (ortaokul da öğrendiğim, çin kökenli "yılan kuyruğunu kaldırdı" isimli bir kung-fu hareketini sana gösterecem ama o hareketlilik hastanenin acil servisinde de devam edeceği için elim-kolum bağlı işte naparsın)
- hayırdır? sustunuz?
- biraz nezle olmuşum o yüzden olsa gerek..
geoger orwell'ın big brother (büyük kardeş) büyük gözleri olan büyük organizmayı eleştiren politik bir duruşu olan bir şarkıdır aynı zamanda. bu organizmaların gözleri göklere kadar çıktı değil mobeseler, telefonlarımıza sıradan vatandaş bile (deniz seki) bile ulaşır hale geldi.......
dirty vegas - throwing shapes
tim hardin - house of the rising sun
david bowie - nature boy
leonard cohen - first we take manhattan
death - voice of soul
porcupine tree - arriving somewhere, but not here
orphaned land - norra el norra
depeche mode - wrong
impelliteri - perfect crime
the alan parsons projec - silence and i
the alan parsons project - eye in the sky
in flames - whoracle
curved air - melinda (More or Less)
ride the sky - silent war
whitesnake - sailing ships
zeki muren - mihrabim diyerek
james - lose control
marillion - don't hurt yourself
axel rudy pell - still i'm sad
pink martini - una notte a napoli
chris isaak - we let her down
the cure - disintegration (album and live version)
the cure - fascination street (album and live version)
the doors (feat snoop dog)- riders on the storm
dave gahan - kingdoom
jay-jay johanson - lightning strikes
the smiths - some girls are bigger than others
porcupine tree - trains
morrisey - when last ı spoke to carol
camel - lady fantasy
dark tranquillity - auctioned
opeth - ending credits
"düğmeye bastım" ona göre! geyik ve ötesi insan grubunun çok sevdiği komut bir sözdür. komuttan çağrışımla asker de komutanlarda bu sözü ahaliyi korkutmak maksadıyla kullandıkları bir sözdür. bugüne kadar şu düğmeye basanı görmedim, duymadım. hayır anlamadığım nasıl fantazi bir sözdür ki, hiç çekici, etkileyici bir yanı yok ama sanki çok möhümmüş gibi son kozlarını bu söz ile beyan ederler..
George A. Romero'nun son filmi. dökümanter bir yaklaşımla kurgulanmış bir film. film hakkında biraz bahsedecek olursam: üst metin ile uyanan ölülerin şu yaşadığımız kamusal alanda yarattıkları kaos konu ediliyor. alt metin de ise şu zamanda yaptığımız tüm edimlerin, edilgenebiletisinin neye hizmet ettiği ifade ediliyor.
filmden bir alıntı:
- Sorun, insanların ölü olarak uyanması değil.
- Ölü insanların uyanması!