ifade özgürlüğü ile düşüncelere/inaçlara tacizin arasındaki çizgiyi kavrayamayan insanların olduğu ülkelerdir. mesela kurban bayramından katliam olarak bahseden adama ''birader benim kutsalıma hakaret ediyorsun'' deyince, ''düşünce özgürlüğü'' gibi beyni kadar saçma sapan bir cevap alabildiğin topraklardır. mesela o arkadaş yılda evine bir defa et giren bir ailenin o günü nasıl beklediğini bilemez. vejeteryan da değildir pezevenk bu tribi niye alamazsın bir türlü. sen kendini mutlu hissedeceksin diye benim değerlerime sövemezsin arkadaş, bunun adı ifade özgürlüğü değil, saygısızlıktır!
ateist olduğunu söyleyen biri tarafından söylenince; şaşkınlıkla, afallamayla, istem dışı bir şekilde verilebilecek karşılıktır. ne diyeceğimi bilemedim yoksa ona bile olsun allah'ın selamı.
''koskoca alevi derneği başkanı olmuşsun ama hala alevi ile şii'yi farklı şeylermiş gibi göstermeye çalışıyorsun'' diyen birinin ortaya çıkmasını gerektirecek bir açıklamadır.
kuran'ın mealleri, yorumlamaları değiştirilmiştir diye açıklama yap bari. ömer, osman, muaviye, yezid kuranı değiştirse ne olur değiştirmese ne olur, asırlarca yaşamış ve ilim saçmış imamet zinciri ki o kuranı hakkıyla bilen kişilerdi ve yezidten sonra da yaşamışlardır.
imam ali'den bahsedip, o'nun mihrapta allah'a secde ederken şehid oluşunu görmezden gelmek, namaz bizim ibadetimiz değildir demek nasıl bir düşünce yapısıdır anlayamıyorum. tamam arkadaş çok zulüm gördük, dağlarda yaşadık, camilere gidişlerimize mani oldular, bizi dinden uzaklaştırdılar bizde alternatif ibadetlerle inancımızı yaşadık ve bu böyle devam etti desen anlarım da, namazı orucu yok saymak tasavvufi düşüncenin neresinde anlamıyorum. rükuda zekat veren imamı kabul edip ama rükuyu yok saymak saçmalığın daniskasıdır. bulunduğumuz her ortamda savunduğumuz alevi inancı kimlerin eline kalmış arkadaş yazıklar olsun ya. imam hasan'ın yanında canını veren, alınları secde etmekten nasır tutmuş alevileri yazan tarih şimdi böylelerini de yazacak ne kadar acı. adam biraz daha zorlasaymış içkiye okey verecekmiş neredeyse. muaviyeye şarapçı demek güzel ama değil mi?
kimse senin cemine, dergahına, cemevine, ibadetine, ibadethanene yanlış diyemez,senin döndüğün semah çoğu jet imamın namazından, çoğu abdestsizin teravihinden daha hayırlıdır, buna eminim ama sen de aslolan ibadeti inkar etme be kardeşim.
türkiye cumhuriyeti'ni işgalci bir güç olarak gören zihniyetlerin düşüncesidir. bu tezimi her zaman her yerde savunurum...
adam haklı arkadaş. çünkü bunu diyen adam daha önce hayatında hiç işgal görmemiş, işgale şahit olmamış, işgal altında kalmak nedir bilmeyen kişilerdir. ataları da işgalcilerle işbirliği içinde olduğundan dolayı ataları da bilmez bu durumu.
bu adamın annesine, kız kardeşine hiç kimse gözü önünde tecavüz etmemiş mesela.
bu adamın kızının ırzına geçen, çocuğunu gözünün önünde öldüren olmamış hiç.
bu adamın kafasına kimse çuval geçirmemiş, hamile karısının karnı deşilmemiştir...
garibim haklı işgal nedir, işgalci kimdir bilmiyor ki. bu yüzden sen ona dar günüde elini de uzatsan karnı doyunca işgalci tc defol da der, yaratandan gelen musibete de meydan okur.
doğru düzgün fıkra anlatamadan; mesih olup dünyayı kurtarmaya kalkmış adamdır. o bebek kakası rengi saç-sakal olayı da gençliğimin katili olmuştu.
(bkz: hasan mezarcı)
ölen kişinin hayaletini geri yollamak için kalıntılarını yaktıkları ve bazen geri dönmeyen hayaletin herhangi bir yerde kalan saçı, kaşı, kemiği vs. zımbırtıyı bulup yakarak geri gönderdikleri dizi.
benim anlayamadığım kısmı ise bu ölen şahısların daha önce kestirdikleri saçları ne oluyor? daha eski kalıntıları bulmak hiç dikkate alınmıyor. güzel dizidir fakat bir mantık hatası var sanırım.
spot ışıklar arka tarafta kalmasına rağmen gayet nurludur. http://www.google.com.tr/...ehberfelcligaziler%252520 (33).jpg&w=600&h=374&ei=U8IDT6CLCJLw8QPlr4XuAg&zoom=1&iact=hc&vpx=75&vpy=134&dur=1431&hovh=177&hovw=284&tx=155&ty=92&sig=114486862149356097713&page=15&tbnh=126&tbnw=153&start=142&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:142
an itibari ile 2012-1979=33. yaşından gün almış iran islam cumhuriyeti ile laik türkiye cumhuriyeti kıyaslamasıdır. yanlıştır, sakınılması lazımdır. ne irandaki insanlar feto zihniyetine sahiptir ne de türkiye yüzde 1'lik halk kesimine bile meclisinde sandalye verecek kadar demokratik bir ülkedir.
ali'nin (allah'ın salat ve selamı onun ve peygamberinin üzerine olsun) kufe gecelerinin dondurucu soğuğunda, beyt-ul malın hakimi olmasına rağmen, üzerinde incecik bir aba ile, sırtında çuvalla, kufeli yetimlere soğuktan titreyerek yiyecek dağıtma şefkatini, o'nun terbiyesi ile kazanması sevmek için yeter de artar bile.
utanma olmasa da türk olmama rağmen aşırı rahatsızlık veren bir durumdur. aynı ırkçılığı kürt kökenli vatandaşların da yapıyor olması, duyulan rahatsızlığı daha da artırıyor.
faşist ruhlu insanların görebileceği özelliklerdir. özellik denilen bir sürü ahmakça tespitin hepsi dünyadaki bütün ırklarda var olan şeylerdir. kötü kokmak için, kıllı olmak için, tek kaş olmak için, vahşi, hırsız, ahlaksız vs. olmak kürtlerin özelliklerinden değildir.
sanırım türkiye cümhüriyetidir. tabi bunu söyleyen de haklıdır çünkü işgal nedir bilmiyor. hiç kimse ellerini bağlayıp annesine, kız kardeşine tecavüz etmemiş, kimse çırılçıplak soyup karısının önünde makatına jop sokmamış, ebu garipte olanlar gibi kızının gözü önünde erkek erkekğe cinsel ilişkiye girmeye zorlanmamışlar ki hiç. kimse çocuğunu öldürüp eline vermemiş ki. adamcağız haklı işgal nedir, işgalci kimdir bilmiyor. onlar çünkü zamanında da işgalcilerle birlik içerisindeydiler.
(bkz: zararlı kürt cemiyetleri)
allah katında şehit ve gazilerin makamını bilen, çanakkale gibi iman ruhu arşa dayanan bir savaşta gazi olup, canıyla çarpışan bir komutanı seven müslümandır.