peşin edit: beni buradan suçlayacak ve moderatöre silinmem için yalvaracak olan ağlak ve ırkçı kardeşlerim; siz ülkenin batısında rahat rahat, yellene yellene yaşayıp ülkeyi kurtarırken kürd kardeşleriniz bu zulümleri yaşadı ve hala yaşamaya devam ediyor.
ben dağa çıkan gerilaya haklı demiyorum; en kısa zamanda silahını bırakıp masaya oturup haklarını demokratik yollardan aramasını savunuyorum.
ölen canlar hepimizindir.
eğer bunu söyleyemiyorsanız, zamanında her iki tarafında yaptığı hataları olgunlukla karşılayamıyorsanız; her yerde söylediğiniz türk-kürd kardeştir söylemi içi boş bir tümceden öteye geçmez.
bu devletin kurucusu hamidiyan kürt aşiretinin reisi dostik ağanın oğlu bazdır.
baz, ilkin etrafına topladığı savaşçılarla erciş sehrini ele geçirir, sonra sırayla calderan, malazgirt, farqin, ve amed´i denetimine alır, otoritesini yerleştirdikten sonra hicri 350 yılında amed merkezinde mervani kürd devletini kurar.
günden güne genişliyen bu devlet, musula hüküm eden hamidan oğullarına karşı girişilen savaşta devlet başkanı bazın bir attan baska bir ata atlarken yere düsüp belinin kırılması ve duşmanının eline geçip şehit düşmesiyle, hicri 380 yılında sona erer.
tarihci spayirzere göre mitaniler ari ırkına mensup ve kürdlerin ecdatlarından, zagros topluluğunun bir bölümünü teşkil eden subarilerin bir koludur. daha doğrusu yönetici tabakasinin adıdır.
m.ô. 16. y.y. da çok güçlü ve otoriter bir hükümet kuran mitaniler suriye, amuriye, asur memleketiyle kurdistanın kerkük bölgesine kadar olan topraklara hükmetmişlerdir.
dönemin 4 büyük devletinden (mısır, hayis, kasi, mitani) biri olan bu hükümetin başkenti vassogan kentiydi.
mitanilerden xanikalbat sülalesi asuri memleketinin bir bölümünde nusaybin kentinde müstakil bir hükümet kurarlar.
sonra yavaş yavaş asurilerin saldırılarına ugrayan mitani hükümetleri kıral asur nasir pal döneminde temamen asurilerin eline geçer ve sona erer.
islamiyetten sonra kurulan kürt devletlerinden biriside hasnevi kürt devletidir.
bu devletin temeli, hicri 330 yılında berzekan aşiret reisi hüseyin ağanın eliyle atılır.
bütün hemedan bölgesini içine alan bu devlet, kurucusu hüseyin ağanın vefatıyla dirayetli olan oğlu hasan veyhin denetimine geçer.
babasından sonra hükümeti çok iyi yöneten hasan veyh, halkın sevgisini kazanır ve devlete de isimini verir.
günden güne güçlenen bu devlet, nehavent, semgan ve dinur kentleriyle bazi azarbaycan şehirlerini de içine alır.
devletin başkenti, hasan veyh tarafindan kurulan sermac sehri idi.
dirayetli devlet reisi hasan veyh, hicri 369 yilinda sermac kentinde vefat eder.
miladi 951 hicri 340 yılında eran bölgesinde kürd seddadi oğulları tarafından kurulan bu devlet, islam döneminde kurulan kürd devletleri'nin en uzun ömürlüsü ve en kuvvetlilerinden biridir.
nahçivan, gence, tiflis, demirkapı, karabağ, ani, duvin gibi bölgenin büyük kentlerini içine alan bu devletin sınırları malatya' ya kadar uzanır. o tarihte güneyinde mervani kürt devleti de vardi.
azarbaycan hükümdarı salarmerzubanin esir düşmesi üzerine bölgede bağımsızlık ilan eden seddadinoğlu muhammedin gence kentinde tahta oturmasıyla kurulan ve on dört kürd hükümdarı tarafından yönetilen bu devlet, her ne kadar selçuklu sultanı melikşahın bölgeye 1075 yılında girmesiyle sona ermişsede bölgenin bazı yöreleri gence kenti gibi miladi 1091 tarihine kadar bu süllalenin egemenliği altında kalmıştır.
lollolar'ın kurdukları devlet, yaklaşık bin yil devam ettikten sonra m.ö. 18. yüzyilda akad kralı naram-sin´in saldırısına uğrar ve akatların yönetimine geçer.
gotilerin akat topraklarını işgal hareketi sırasında, lollolar, tekrar bağımsızlıklarına kavuşurlar ve gotilerle iyi bir dostluk ilişkisi kurarlar.
milattan önce 10. y.y. da asurların saldırılarına maruz kalan lollo kralı (amixa) süleymaniye yakınında bulunan pirmigro kalesine kaçmak zorunda kalır ve başkent zimri kenti, asurilerin denetimine girer. sonra asurların kendi aralarındaki anlaşmazlıklarından ötürü lollo bölgesi bir çok huzursuzluk, başkaldırı ve kavgalara sahne olur.
bu durum asur devletinin yıkılışı ve med imparatorluğunun kuruluşuna kadar devam eder.
edit: LOLLOLAR Kimdir ?
Lololar, eski tarihte Süleymaniye bölgesinde oturan büyük Zagros Halk Toplulugundan biridir. Bu günkü Kürdlerin atalarından olan Lollolar, tarihin değişik dönemlerinde, devletler kurmuş, bağımsızlık ve özgürlüklerini sürdürmüş, ilim, sanat ve kültürde br hayli ilerlemiş, vatanlarını korumak için komşuları olan Asur ve Akadlarla bir çok savaşlara girmişlerdir.
Zehave bölgesinde kesf edilen milattan önce 2800 yıllarında Lolo kralığı dönemine ait olan bir antik levhaya göre Halman (bu günkü Hilvan) bölgesiyle Zehave bölgesi o dönemlerde Lollo kralığına bağlıydı. Loloların devleti, Süleymaniye, Sêxan, Zehav, Sehrizor ve Kerküke kadar geniş bir sınır vardı.
Devletin baskenti Zimri şehriydi.
zagros dağları ve aşağı zap nehrinin kıyılarında yaşayan ve bu günkü kürdlerin atalarından biri olan gutiler, m.ö. 2700 yıllarında müstakil bir devlet kurar, mezopotamya ve cevresindeki verimli topraklara yerleşirler.
mezopotamya'nın kuzeyindeki akad memleketlerine mô. 2649 yıllarında gelerek tam iki asra yakin, sümer ve akadları idare eden gutiler, mö. 2400 yıllarında lololarla birleşerek güçlü bir devlet kurar ve büyük bir medeniyeti geliştirirler.
tekrar akatlara karşı yenik düşen gutiler eski vatanları olan zagros dağlarına çekilmek zorunda kalırlar; ancak m.ö. 2700 yıllarında asur imparatoru 1. salmanasarla kanlı bir savaşa giren gutiler tarihi bir direniş ve başarı göstermişlerdir.
1944'te komela jiyana kurd adiyla kurulan örgüt, 1945 yilinda qadi muhammed baskanligin da kurdistan demokrat partisini kurar. mahabatda dini ve siyasi sayginligi olan kadi muhammed, 21.01.1946 tarihinde mahabatin en büyük camisinde parlemento hazirlik toplantisini yapar, 22.01.1946 tarihinde carcira meydaninda kürd cumhuriyetini ilan eder. bütün kürd ve asiret gruplarinin bulundugu bu tarihi toplantida, kadi muhammed sovyetler birliginin maddi ve manevi destegine degindi gibi azerbeycan halkinin dostlugunuda dile getirir. 11.02.1946 tarihinde parlementoda yemin ictikten sonra göreve baslar. 23.04.1946 da kürd ve azerbeycan hükümetleri arasinda dostluk imzalanir. genc ve dinamik olan kürt hükümetinde erkekler yer aldiklari gibi kadinlarda yer alir.
her seferinde diyarbakırspor' a akılalmaz bir şekilde hakaret eden ırkçı bursaspor taraftarı sonunda ettiğini bulmasıdır.
bursaspor'un ırkçı taraftarı diyarbakırspor ile yapılan her kaşılaşmada diyarbakıra, takımına ve onun nezninde bütün kürtlere terörist diye hakaret etmesi hiçbir şekilde açıklanamaz.
ilahi adalet işte sonunda ettiklerini buldular.
bursaspor bu sefer resmen duvara çarptı; çünkü bu sefer çattıkları haksızlığa uğrayan mazlum ve her seferinde ikili oyunlara kurban giden kürt halkı deği, hepinizin malumu egemen gücün güdümündeki popüler kültür üzünlerinden biriydi.
faşistlere ve kör cahillere inat bu ülkenin demokratikleşmesi için sonuna kadar mücadele edecek olan yazardır.
edit: söyleyecek sözü olmayanların her seferinde pkk yandaşı, sempatizanı diye suçladığı, zavallı ağlak çocukların annelerine veryansın ettiği gibi moderatöre şikayet edilen; ama bunlara rağmen yolundan dönmeyecek olan yazardır.
istanbul kürt enstitüsü'nün kürtçe ile ilgili yapmış oldukları çalışmaların kendileri için örnek teşkil ettiğini belirtmişlerdir.
ilk hedeflerinin siyasi ve toplumsal baskılara boyun eğmeyen istikrarlı bir türkçe-lazca dergi çıkartmak olduğunu dile getiren aydınlar, uzun vadedeli hedeflerinin ise çok dilliliğin hüküm sürdüğü kardeşçe bir ortak yaşam olduğunu vurgulamışlardır.
laz kardeşlerimi burdan kutlamak istiyorum.
devletin akılalmaz asimilasyon politikalarına direnebilmiş onurlu bir halktır lazlar.
savaşımlarıda diğer halklara örnek olacaktır. tıpkı kürt halkının onlara örnek olması gibi.
hiçbir kimliğin diğerinden üstün olmadığı, herkesin eşit koşullarda yaşadığı bir türkiye için herkesin elin taşın altına sokması lazım.
laz aydınlarının asimilasyon politikaları sonucu yok olmakla yüz yüze
kalan anadillerini gelecek kuşaklara aktarmak için (lazuri nenaşi oçkinale) kurma çalışmalarını başlattıkları enstitüdür.
karadeniz halklarından biri olan lazlar, yüz
yıllardan beri konuştukları, ancak devletin asimilasyon politikaları
nedeni ile unutmaya yüz tuttukları lazca için kolları sıvadı. laz
kolektif hareketi girişimi üyeleri avukat ahmet hulusi kırım, mali
müşavir erkan temel ve yazar-araştırmacı ali ihsan aksamaz'ın çağrısı
ile bir araya gelen onlarca laz aydını ve aktivisti, laz dili
enstitüsü kurulması için çalışmalar başlattı. enstitü kuruluşu
önümüzdeki günlerde resmi olarak kamuoyuna deklere edilecek.
hala kürdistan nerede diye soran faşist ve cahil kardeşlerim; azıcık, bakın çok demiyorum azıcık bir araştırma yapın iki üç tarih kitabı karıştırın şaaak diye çıkacak karşınıza kürdistan.
kendi beyinlerinizle!!! yapmış olduğunuz bu küüüçüük araştırma da sizi 'tatmin' etmedi mi?
bahsi geçen coğrafyayı gezin.
işte o zaman kürdistan realitesi çıkar karşınıza.
türkiye'de egemen güçlerin, politikaları gereği sadece kurmanc gurubu için kürt diyerek, kürt milleti içersinde etnik çatışma , milli aidiyet karmaşası yaratmaya çalışmasıdır.
kürtler, beş farklı gruptan oluşur.
bunlar: kırmanc(zaza), kurmanc, soran, goran ve lur lardan oluşur.
bir millet adı olan kürt kavramı, beş farklı toplumsal grubun, kürtçe kavramı ise, beş farklı lehçenin adıdır.
kürtçe, sadece kurmanc lehçesinin adı, kürtler de kurmanc grubunun adı değildir.
zazaların kurmanc olduklarını, zazacanın dakurmanc lehçesinin lehçesi olduğunu idia eden de yoktur.
abdullah öcalan'ın türkiye'de çıkması muhtemel bir iç savaşın önlenmesine yönelik uyarı niteliğindeki açıklamasıdır.
tam metni: ''kürtlere yönelik büyük bir tasfiye durumu var. kararlarını almalılar. doğru karar vermeleri önemlidir. bu süreç kesinlikle hata kabul etmez. bu baskılara karşı nasıl tavır alacaklarını belirlemelidirler dedi. öcalan heyetle görüşmelerine işaret ederek şu değerlendirmede bulundu: biz heyetle görüşmelere başlarken ölümler, tutuklanmalar olmayacak diye anlaşmıştık. ölüm de olmayacaktı, operasyonlar, tutuklanmalar da olmayacaktı, taş da atılmayacaktı. ancak bunlara uyulmadı. hükümet bu kadar gözaltı, operasyonlar yapıyor. hükümet bunun açıklamasını yapmak zorundadır. 15 haziran son tarihtir. 15 hazirandan sonra ya anlamlı bir müzakere dönemi başlar ya da büyük bir savaş başlar, kıyamet kopar. müzakere olursa büyük ve anlamlı bir müzakere olur, savaş olursa da büyük bir savaş olur.
sözlükteki o..ç. nı görmemize neden olan başlıktır hümanist kardeşlerim.
adamlarda nasıl bir kuyruk acısı varsa kürtler in her kutsalına sövmekteler.
nasıl bir kültürle yetiştiklerinin kanıtı bu ve buna benzer başlıklara girilen entylerdir.
yerli yersiz, anlamadan dinlemeden, daha iki lafı bir araya getiremeyen aklıevveller her ortamda kürtlere hakaret etmeyi kendilerine görev biçmişlerdir.
kürt gençlerinin neden dağa çıktığını anlamak zor olmasa gerek.
çıkarı olan insandır.
küçük dünyasında kurduğu büyük hayallere ulaşmak için çalışıp çabalamak yerine kolay olanı seçmiştir.
eee o da haklı; cemaate girmek bedava...niye yorsun ki kendini.
düzen bu.
bu ülke insanları başına kuş sıçınca gidip şans oyunu oynar.
birileri gelip ağzına sıçınca da onu iktidar yapar.
ottan, boktan medet uman başka bir toplum yoktur herhalde.
demek ki neymiş; türkiye de iktidar olmanın yolu milletin ağzına sıçmaktan geçer.
(bkz: rte)
Pablo Cassals ve David Popper'in uslubunu 21. yy'a taşıdığı için ''mesih'' olarak sıfatlandırılan çin asıllı dünyaca ünlü çellist.
2001 yılında istanbuldada iki solo konser vermiştir.
en zor performans ve konserlerin altından kalkabilen (Carnegie Hall'da) sonrada evide dönüp bir paspasın üzerine kıvrılıp rahatlıkla uyuyabilen sıradışı bir sanatçıdır ayrıca.
leyla ile mecnun dizisinin oyuncularının katıldığı sahneye kadar iyi giden; ama sonra tepkisiz bir surat ifadesiyle ekrana bakmama neden olan dizidir.
evet beklenti çok yüksekti; ama olmadı yapamadılar, canları sağolsun.
taş yerinde ağırdır arkadaş.
bırakın bu dizileri kendi mekanlarında bizleri eğlendirmeye devam etsinler.
biri apsürt komedi biri hayatın gerçekleri.
tekrarlanmaması dileği ile.
antakya'nın 22 km güneybatısında, meşhur 16 km'lik samandağ sahli daha çok yerli halkın akın ettiği bir kumsal olsa da yazları antakya'yı gezmeye gezmeye gelenlerin de uğradığı bir plaj.
kumsal , ince kum. denizde 50 metre ilerleyince 2 metre derinliğe ulaşıyorsunuz. yazın meltem ve lodos estiğinde rüzgarlı ve dalgalı. ağustos, eylül ve ekimde dalga daha az.
kendi malzemelerinizi getirebilirseniz sörf ve yelken için uygun. kumsalın en sakin yeri asi nehri ile meydan köyü arasındaki 5 km'lik sahil şeridi. şemsiye ve şezlong yok.
edit: gidenler bilir samandağ sahilinde gözle görünür bir kirlilik mevcuttur.
bunun nedeni ne yöre halkıdır ne de sahile gelen turistler.
bu kirliliğin nedeni sahilin açından geçen gemilerdir.
bu gemiler samndağ sahili açıklarına gelince mevcut bütün katı ve sıvı atıklarını denize bırakırlar; çünkü denetim serbestliği vardır.
bu atıklar da gelgitlerle samandağ sahiline kadar ulaşır ve ortaya hoş olmayan manzaralar çıkar.
samandağ belediyesi çok defa yetkili mercilere başvurmaları sonuçsuz kalmıştır.