bir tür kürt faşizmi.
ırkçılığın her türlüsü yanlıştır sözlük. islamen de haramdır. (üstünlük takva iledir. hadisi şerif ) bir insanı kelle yapısıyla yargılamak mantıksız geliyor.
cahiliye devri düşünüldüğünde haklı sayılan görüş.
şöyle ki cahiliye devrinde hür kadınların başları örtülü, kölelerin ise başları açıktı. köleler alınıp satılan değersiz eşyalar olarak görüldüğü için örneğin pazarda satılığa çıkarıldıklarında alıcıları istedikleri gibi elleyerek yoklayarak alabiliyorlardı ve köleler ağızlarını açamıyorlardı. hürler ise kendilerini savunabilirlerdi.
günümüzde düşünürsek bir erkeğin örtülü bir bayana açılması mı daha kolaydır yoksa başı açık birine mi? ben örtülü birine kolayca yaklaşabileceklerini düşünmüyorum. bu da örtülü bayanı toplum için bence özgür yapar kendini karşı cinsin gözünde obje olmaktan kurtarır. haksız olabilirim belki ama bu benim görüşüm.
yazarlık sıfatının gereğini yerine getirmeyen yazardır. yazar yazmadığında yazar olur mu? evet olur. istediği zaman yazar. yazmadığında eksiklik olduğunu düşünürüz.
durun bir dakika. allah yaratmazsa yaratıcı olur mu?
yüzde 99 unun yalandan müslüman olduğu tespitinin yapılma durumu.
üzülerek katılıyorum.
nedenine gelirsek: yıllardır batılılaşma uğruna kendimizden olduk. lan müslümanım diyen, şeriat isteyenden korkuyor. dini öyle bir korku aracı olarak getirmişler ki önümüze, özümüze yabancılaştık farkında olmadan.
üstad necip fazıl 'ın dediği gibi ''islamiyet avrupa'dan gelse müslüman olacaksınız.''
bir yazarın birden fazla sıfatla nitelendirilmiş tanımı.
şöyle bir düşününce arabam yok, zengin değilim, köy doğumluyum, yobaz derken dinde aşırıya gidenden bahsediliyorsa o tür insanlara imreniyorum. henüz yazar oldum.
neden durup dururken beni çekiştiriyorsunuz? şeklinde bir soru yönettiğimde de kezban oluyorum.
nişanlılığından bir ay önce senden özür dilediyse açığa vurulamayan bir hayal kırıklığı olması muhtemeldir. yakın zamanda da evlendiyse muıtluluk dilemekten başka yapılacak bir şey yoktur.
nasıl bulmasın? aklındaki her sorunun cevabı var. alamadığı öclerin alıcısı var. gördüğü her canlının cansızın sebebi var. tüm dünyayı emrine veren bir rabbi var. düşündüğü aklı gördüğü gözü tuttuğu eli veren bir yaratıcısı var. vicdanı var. korkusu var. ümidi var. ..var ..var ki var.
türbanın örtünülüş sebebini bilmeyen güzellik için örtünüldüğünü düşünen sınırlı kafaların kendilerince öne sürdüğü tespit.
türbanlı bir kimse size kötü görünüyorsa bu iyidir. zira o türbanlı amacına ulaşmıştır. olması gereken bir türbanlının başını örttüğünde aslında kendisini dışarıya kem gözlere, fesat zihinlere ve ne idüğü belirsiz kişilerin iğrenç düşüncelerine örtmesidir.
aslında türbanlı çirkin kadın, saf güzeldir. makyaj olmadığı için (olmaması gerekir) veya insanların gözlerinin yapaya olan aşinalığı ve doğala olan düşmanlıkları ile bilinç altında çirkinlik olarak karşılarına çıkar.
aslında örtü müthiş bir özgürlüktür değerini bilene.
şöyle bir örnek vermek istiyorum:
ahlaklı iki kadını düşünelim. bu kadınların biri tam tesettür, diğerinin başı açık, t shirt ve blue jean.
kalabalık bir ortamda ahlaksız bir erkek (diğerlerini tenzih ederim ) hangisine yakınlaşmada ya da daha ileri dereceye götütürsek tacizde rahat davranır? hatta ilgisini çekmediği için tesettürlüye bakmaz bile. böyle düşünüyorum bir bayan aklıyla.
bir erkek sadece kendi eşini görse en güzeli kendi eşi zannetmez mi? tesettürlü kadın yuvaların yıkılmasına sebep olmaz. çünkü bir erkeğin aklında güzelliğiyle yer etmez.
islamiyetten önce kölelerin cariyelerin başları açık, hürlerin başları örtüktü. çünkü köleler ve cariyeler toplum malı olarak görülüyordu. satın alınan cariyeye satın alınırken istedikleri gibi muamele edebiliyorlardı.