şoförün uzun saçlı olduğunuz için otobüse almaması

entry41 galeri0
    41.
  1. meali 'ben adamın sakalından , bakışından hangi cemaate mensup olduğunu bilirim. hadi benim gibi islamdan korkanlar destekleyin beni' olan olay. lan ağzınla demişsin küfür ettiğini. kendinle çelişiyorsun. ama suç sende değil, islamiyeti öcü gibi göstermeyi başarabilmiş basın ve dış kuvvetlerde.
    1 ...
  2. 40.
  3. paraya doymus sofor olsa gerek. girtlaga kadar borca girsin. sikintidan kendide sac uzatir.
    2 ...
  4. 39.
  5. beni de askere almamışlardı. ben tabi çok istekli olduğum için(!) gidip kestirmiştim. oluyor böyle münferit şeyler.
    2 ...
  6. 38.
  7. sonuçta durak dışından yolcuyu alıp almama insiyatifi şoförde ve olayı yok çember sakallı, yok kare bıyıklı, ben uzun saçlıyım o kel diye allandırıp pullandırmaya gerek yok.

    ne var, bende uyuz oluyorum uzun saçlı adam. *
    2 ...
  8. 37.
  9. 36.
  10. şoför arkadaş kelse sebep bu olabilir.

    ayrıca en asil duygunun insanı falan da değildir.
    2 ...
  11. 35.
  12. uzun saçlı arkadaş saçını kessin. taşıyamıyor. şöför mesleği bıraksın. uzun saçlı yolcu taşıyamıyor. bizler de en iyisi dağılalım.
    1 ...
  13. 34.
  14. olur öyle diye geçiştirilecek olaydır.

    hacım bak sana tavsiyem olsun, keçi sakal bırak 5cm kadar. vapurdan selam ediyordu şoföre, yetişiyordum. *
    2 ...
  15. 33.
  16. otobüs şoförünün bireysel aksiyonudur.
    Şahsımda defalarca uzun saçlıyken alınmış olup, kısa saçlıyken alınmamıştır. Tam tersinin gerçekleştiği durumlar da söz konusudur.
    Ayırıca Türkler uzun saçlıydı, Hz. Peygamberimizin de uzun saçlı olduğu rivayet edilmektedir.
    2 ...
  17. 32.
  18. -hanım koş otobüs kalkıyor.
    -beni bırak bey, sen git...
    1 ...
  19. 31.
  20. otobüse yolcu alma/almama gibi bir inisiyatifi bulunmayan şoförün yediği nanedir.

    ışıklarda yolculara "çökün len" diyen şoförün inisiyatifini neresine soktuğunu merak eder deli gönül. ben daşak kılı uzatıyorum, minibüse binemez oldum sizin yüzünüzden. gerçi oralarda otobüs neyim varmış, bilmiyorum.
    1 ...
  21. 30.
  22. şoförle benim aramda olan meseledir.
    senli, benli konuşma.
    1 ...
  23. 29.
  24. buluttan nem kapmak bu oluyor demek ki. hareket saatini kacirdiginiz, isiklarda yolcu almasi yasak olan otobus sizi almadigi zaman kesinlikle yobazlarin isidir.

    tovbe tovbe...
    4 ...
  25. 28.
  26. yersiz bir paranoya... bizzat şahidim ki, o otobüslerin rıhtım durağından çıktığı andan itibaren ışıkta dursa dahi yolcu almasının yasak olduğuna... aynı sebepten, durak amirlerinin şoförlere nice azarını da gördüm hatta. yersiz, gereksiz düşünceler bunlar.

    edit: bu entry'den ideolojik bir çıkarım yapılmaz diye şimdilik umut ediyorum.
    3 ...
  27. 27.
  28. durakta almama durumudur. ama görmeyen göz görmez.
    4 ...
  29. 26.
  30. inisiyatif sahibi şoför'ün durak dışında yolcu almaması durumudur. gayet haklı bir durumdur.

    malesef ki otobüsleri şoförlere verdikleri gibi kendilerine bir takım inisiyatif kullanma yetkisi de verilmekte.
    misalen paranız olmadığında, bunu şoför'e belirttiğinizde sizi otobüse alabilir, ineceğiniz yeri bilmediğinizde size yardımcı olabilir, eğer ki huzuru bozan biriyseniz biletinizi iade koşuluyla sizi otobüsten atabilir vs vs..

    hal böyleyken belki şoför o anda denetim altındadır ve durak dışı yolcu aldığında savunma isteneceği için hiç riske girmemiş olabilir, veya gayet nizami kuralları uygulayan bir şoföre denk gelmiş de olabilirsiniz.

    şoför'e burada söylenecek tek kelime yoktur. zira ben ki kadıköy'de kelli felli birisi olarak 110 numaralı otobüsün son seferini kaçırıp dolmuş araçlarına 5 tl bayıldığımı çok bilirim. otobüs önümdedir, halen daha durak sahası içinden çıkmamıştır ama almaz. el mahkum dolmuş turizm ile yolculuk yapılır.

    ehh olayın irdelenmesi bittikten sonra, gelelim başlığın asıl amacına;

    bi siktir git. çember sakallı, nur yüzlü, fettullahçı. amk iett şoförleri içerisinde ne ararsan var. sakal konusunda da bildiğim kadarıyla bir sorun çıkarmıyorlar. lakin adam sakal bıraktı diye nerden fettullahçı oluyor onu çözemedim.

    hadi at bir kenara sakal durumunu, durakta olmayan bir otobüse binemedin diye göze farklı gelen uzun saçlı olmanı olaya hangi akla hizmet iliştiriveriyorsun. hadi iliştirdin diyelim bi yol bulup bunu islami görüş sahiplerine nasıl mal edebiliyorsun. belli allah din kitap peygamber vs işine geldiğinde senin için vazgeçilmez, işine gelmeyince rahvan gitsin. yemezler bacım yemezler. bi kez daha diyelim de rahatlayalım, bi siktir git.
    senin mantıkla, ben dün birini iğfal ettim. yaptığım büyük orospu çocukluğu. ben bi erkeğim. o zaman bütün erkek milleti orospu çocuğu. oldu mu, beğenden mi?
    zoruna mı gitti? uzat anacım boruna kadar yolu var nasılsa...
    benden tavsiye, otobüs olayını falan boşver sen. bak bi kaç kişi arkanada(!) senin. sen lokomotif ol, tren olayına girin daha garanti. kafanıza göre takılırsınız.

    yahu galeyan başlık açmanın da bi usulü adabı vardır. hani derler ya eşek sikmenin bile adabı var ondan işte.
    5 ...
  31. 25.
  32. sırf uzun saçlı olduğu için yolcuyu otobüse almadıysa o otobüs şoförüne bir çift lafım var:

    - o vites var ya senin kıçına çok yakışıyo dostum...
    2 ...
  33. 24.
  34. islamcı yazarların inatla "kötü niyet" aramadığı bir şöförün yediği nanedir. evet efendim. bir uludağ sözlük yazarı bunu yaşayan. her fırsatta sığınılan, ki benim de çoğu haberine güvenmediğim hürriyet tayfasının çarpıtması değil, kaldı ki sözlükte çarpıtarak eline ne geçecek? buranın gündem yaratma gücü mü var? evet, gayet net ve herkesin başına gelebilecek bir olay. türbanlı bir kadının başına izmir'deki bir apartman yöneticisi kadın tarafından getirilen olaydan farkı bunun çağdaşlık adına değil din adına yapılmış olması.

    işte bu iki kutup bu yüzden asla demokrat bir beyin çıkaramayacaktır. biri diğerini çağdaşlaştırıp hizaya sokmak derdindeyken, diğeri de dine uydurup adam etmeye çabalamaktadır. ama sokaklar bizim. otobüsler bizim, caddeler bizim. biz kimiz? halkız. başkalarının eliyle çağdaşlaştırılmaya da bağnazlaştırılmaya da direnen halkız. ve o kullanılan otobüs de bizim. kendi hayat görüşünü başkalarına dayatan değil, kendi özgürlüğünü korumaya çalışan bir gencin, içimizden birinin yüzleştiği rezaletlerden birisi bu.

    peki sen neyin derdindesin bu tavrı olağan göstermeye çalışan insan? o şöförü kendi tarafında görüyorsun değil mi. mesela o şöför bir hacı amcamızı "in bu otobüsten bağnaz adam" diye atsaydı en büyük düşmanın olacaktı o şöförün zihniyeti. ve evet, haklısın. öyle de olmalıydı. ama işte bu noktada sen o şöförün yanında yer alıyor ve sıçıyorsun. ayrımcılığı kutsuyorsun ve sana yağpılan ve yapılacak ayrımcılığa karşı konuşmanın hiçbir anlamı kalmıyor. çünkü o sana yapmasa sen bize yapacaksın. çok zavallısın, çok.
    3 ...
  35. 23.
  36. bayanların binemeyeceği otobüstür.
    2 ...
  37. 22.
  38. - hop bilader nereye?
    + yolcuyum ben.
    - o saclari kes önce.
    + sen de kicinin killarini kes.
    - nerden anladin ulan kil oldugunu.
    + ancak böyle vahsi biri o derece killi olabilir.
    - kaptan bu bizi otel odasinda görmüs olmali.
    *(kaptan) yüz defa dedimki sana otobüste yapalim.
    4 ...
  39. 21.
  40. beni otobüse almadı
    -neden
    uzun saçlıyım diye
    -nerden anladın
    adam sakallıydı, uzun saçlıları sevmiyor
    -başka?
    fetulahcı
    -onu nerden anladın
    sakallıydı dedim ya, o yüzden almadı beni otobüse zatan, hoca öyle demiştir kesin, almayın uzun saçlıları
    -hee, adam ne dedi peki sana?
    bi siktir git
    -evet bence de bi siktir git.

    demek ki neymiş her sakallıya dede demicekmişsin, ayrıca yüzünden nur damlayan, kim olursan ol gel diyen bir iETT şoförü kayıtlarda yoktu, yeni bir keşifle girmiş oldu, bilim dünyası minnettar.

    olayın aslında bakarsak da ikisi arasında bir fark yok, biri uzun saçlı diye otobüse almıyor, diğeri de bunun sakalı vardı bu kesin fetulahcıdır, şöyledir böyledir diye atıp tutuyor. demek ki otobüs şoförü kendisi olsa, sakallı diye o da adamı otobüse almayacaktı.

    kırılması gereken önyargılar işte...
    3 ...
  41. 20.
  42. elbette ayrımcılık ve kılık kıyafete tipe göre adam seçmek etik bir davranış değildir. sırf dış görünüşten ya da görüş açılarının farklılığından dolayı yapılmış olan hareketler karşı tarafın ne kadar aciz ve sinir bozucu olduğunu gösterir. ancak başlığın açılmasına mevzu bahis entry içeriğine göre şöför kırmızı ışıkta birini almamakta haklıdır hele de kişi bu konuda ısrarcı davranmışsa verdiği tepki gayet normaldir. uzun saçlı olduğu için almadığını gösteren bir diyalog geçmemiştir.
    2 ...
  43. 19.
  44. türban yüzünden üniversitelere alınmayanlara bakılırsa gayet normaldir ve yanında lafının edilmemesi gerekir di ama olayla dini inançların bi bağı olmadığı ortada.
    3 ...
  45. 18.
  46. uzun saçlı olduğunuz için kısmının gereksiz olduğunu düşündüren olay. adamın sırf sakal şekli ve nur yüzüne bakarak, hocasının kim olduğunu, aralarındaki duygusal bağı bilmem ne yi dile getirebiliyorken ve bunu cümle aleme bir gericilik olayı olarak lanse edebiliyorken, o kişinin seni karizmatik tarzın yüzünden otobüse almamasına içerleyebilmek gariptir. bastonuyla gelen yaşlı teyzeleri de beklemeyen hayvanları çok gördüm. teyze de açsın o zaman, uzun saçlı satanistin dini bütün diye yaşlı teyzeyi otobüse almaması diye bir başlık. "saçını kestir öyle gel!" mi dedi sana adam? ya da "abdest al öyle gel." uyuzluk, magandalık, hayvanlık parayla değil. gıcıktır, huysuzdur. her şeyi bir kitleler arası olaya çevirmeyin. ne bu böyle!
    7 ...
  47. 17.
© 2025 uludağ sözlük