hesap gününde seytanın bile affedilmeyi ummasıdır.
her ne kadar rabbine isyan etmisse de, ona şirk kosmamıstır. hataya düsmüstür rabbinin emrine itaat etmeyip cennetten kovulmustur. ama yine de o büyük günde bir umudu vardır, yaratıcının rahmetine sıgınacaktır. düsünün bir kere seytanın bile umudu var, ama yaratıcıyı tanımayanların umudu yok maalesef, ve şirk kosanların. çok bilen bir adam değilim ama bence öyle.
aslında baştan, şeytanın allah* ile iddialaşması saçmadır. yahu zaten her şeyi biliyor. belli ki seni yenecek. vay ben senin kullarını kandırırım, vay efendim sen benim kullarımı kandıramazsın diye iddialaşmak da nedir, ikisi için de hiç tasvip etmediğim bir şeydir bu. sonuçta biri allah, diğeri de şeytandır. yapmayın etmeyin biraz olgun olun.
(bkz: şeytanın aslında kötü biri olmaması)