Kendisi de bilmiyordur aslında.
Yahu seni yaratanın emrine karşı gelme cüretini nereden buluyorsun. Kafan mı güzel.
Mantıklı bir açıklaması yok bu amacın.
dünyada kendine siyasi bir parti kurup particilik yapmak için
kendine kalabalık topluluklar edinip güya haklılığını ispatlamak için.
''bak secde etmemi istediğin zavallının haline seni dinlemeyip benimle takılıyor
sarhoş oluyor
sevişiyor
öldürüyor
hepsini hunharca yapıyor
oysa ben sadece bir fısıltıyım
yaptırım gücüm yok
beni duyunca hemen yanıma koşuyorlar
topluluk kalabalık gürültü yapıyorlar
ancak
sana saygı duyanlar beni takmıyorlar
işte onlara gıcık oluyorum
bende fırsatını bulduğumda kendime mensup biri vasıtasıyla onlarla dalga geçiyorum
her zaman benim ordum daha kalabalık olacak
çünkü insan çok zayıf
ben ondan daha güçlüyüm..
şeytanın yanılgısı
kalabalıkları milyarlarca trilyonlarca insanı trolleyince
tamam sen haklıymışsın şeytancığım denilmesini beklemesi
oysa
bir hatanın taliplisi ya da tekrarlanması çoğalınca o hata meşru olmaz
hiperaktif ve zıpır bir karakter olduğu aşikar olan şeytan, cin ali'nin mahallesideki gibi can sıkacak kadar iyi kimselerin bulunduğu cennete sıkılmıştır.
derken olaylar gelişir...
hikayede şeytanın secde etmesi isteniyor ama tanrıya değil insana. o da gururuna yediremeyip tanrıya yapacağın işi sikerim diyor sonra kovuluyor.
ayrıca şeytan insanı kandırıyor. adem ve havvanın cenneten kovulması durumu var. ama şeytan daha önce cennetten zaten kovulmuş.
mesela şeytan havvayı kandırıp ademi de o çirkin kırmızı elmadan yemeye ikna ediyor. sonra tanrı bunu öğreniyor onlara siktirin gidin lan burdan diyor.
ancak şeytan zaten daha önce cennetten kovulmuş.
sonra tabi bu yasak meyveyi yeyince birbirinin çıplaklığını görüyor adem ve havva. havva memelerini gizliyor adem ne yapmaya ve nereye varmaya çalışıyor tam bilmiyorum ama hikaye böyle.
şeytanın isyan etmesi kendini insandan üstün görmesi üzerine tanrıdan üstünüm demiyor. ayrıca adem ve havvanın cennetten kovulması şeytanın zaferidir. yeryüzünde yaşam başlaması bile şeytan sayesinde olmuş oluyor çünkü dünya aslında bu mite göre bir cezadır.
isayan edersen kovulursun, hem de öyle bir yere göndeirirm ki seni, hiç kimsenin gelmek istemeyeceği kadar kötüdür orası...ey insan, sakın sen de şeytan gibi isyan edeyim deme...yoksa seni de onun yanına gönderirim... > çok başarılı bir korkutma psikolojisi. binlerce yıldır da işe yarıyor.
peki şeytan bu kadar isyankârsa, cehennemden neden kaçmıyor ? bu sikko görevi ona isyan ettiği babası vermedi mi ? ee bu göreve de isyan etsin...ama olmaz, o zaman insan denen aciz varlığı korkutacak bir meta kalmaz elimizde...şeytan isyan etti, cennetten kovuldu cehennemin başına geçirildi...cennetin tam zıttı olan mekanın sahibi oldu...ee? şeytan isyan etmeden önce cehennem vardı o zaman, şeytan isyan etmeseydi cehennemi nasıl lanse edecekti dinler ? kim ne derse desin, en kudretli melektir şetan...neticede kendi ordusu var...iblisler vs...cennete ise sadeced yaradan ve melekler... başka hangi meleğin kendi ordusu var?
şeytan/tanrı savaşında tanrının ordusu meleklerden oluşurken şeytanın ordusu iblislerden oluşuyorsa o zaman şeytan da en az tanrı kadar yaratma kudretine sahip demektir ? yoksa iblisleri de tanrı mı yaratıyor ? cenneti yaradan tanrı, cehennemi yarattığını neden kabul etmiyor ? kendine isyan edeni, alevler içinde cezalandıran bir yaradıcının merhametli olduğunu savunmayın bana...düpe düz psikolojik sorunları olan insanlar tarafından yaratılmış metalar bunlar...dinler bu günün dünyasına gelseydi, cennet 100gigabitlik sınırsız internetin olduğu alanlar olarak tasfir edilirken cehennem internetin olmadığı bir yer olarak tasvir edilirdi...
kendinizi daha fazla kandırmanın anlamı yok...yaradan gerçek, dinler masaldır...
bir tanrı düşünün ki alemleri, cihanları, varlıkları yaratıyor insan hayal gücünün yetemeyeceği kadar gücü var ancak bir iblisin isyan etmesine ve kibrine engel olamıyor, onu kovuyor.
olayın tezahürü bakış açınıza göre farklılık gösterir.
islam içrekçiliğinde, şeytanın Adem'in önünde secde etmemesinin sebebi olarak şeytanın kibri gösterilmez. Tam tersine o, Tanrısını, başka bir varlığa, onun tarafından yaratılmış bir varlığa secde etme saygısızlığını gösteremeyecek kadar çok sevmektedir. Yani bazı ravilerin söylediği gibi şeytan Tanrılık taslamamış; tam tersine Tanrının tekliği ilkesine her ne pahasına olursa olsun sadık kalmıştır. Emre karşı gelmiştir ama Tevrat'ın sınayıcı meleğinin tam tersine sınandığını düşünen bir melektir. itaatsizlik ederek sadece inancına olan bağlılığını ispatlamıştır. Böylece şeytan bir değişmezlik simgesi olarak belirir ve bu anlamda insanın karşısında yer alır. Çünkü insan değişip bozulur. Şeytan değişmezdir ve sınavı geçmiştir. Allah'ın şeytanın kıyamete kadar yaşamasına izin vermesindeki anlam da budur. Ve şeytan onun bir hizmetkarı olarak görevine devam etmektedir. O sadakatini göstermek için itaatsizlik etmiştir. Ne trajiktir ki, imanını imansızlıkla göstermek zorunda kalmıştır.
﴾25﴿ Andolsun biz insanı, (pişmiş) kuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan yarattık. ﴾26﴿ Cinleri de daha önce zehirli ateşten yaratmıştık. ﴾27﴿ Hani Rabbin meleklere demişti ki: «Ben kupkuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan bir insan yaratacağım.» ﴾28﴿ «Ona şekil verdiğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için secdeye kapanın!» ﴾29﴿ Meleklerin hepsi de hemen secde ettiler. ﴾30﴿ Fakat iblis hariç! O, secde edenlerle beraber olmaktan kaçındı. ﴾31﴿ (Allah:) Ey iblis! Secde edenlerle beraber olmayışının sebebi nedir? dedi. ﴾32﴿ (iblis:) Ben kuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan yarattığın bir insana secde edecek değilim, dedi. ﴾33﴿ Allah şöyle buyurdu: Öyle ise oradan çık! Artık kovuldun! ﴾34﴿ Muhakkak ki kıyamet gününe kadar lânet senin üzerine olacaktır! ﴾35﴿ (iblis:) Rabbim! Öyle ise, (varlıkların) tekrar dirileceği güne kadar bana mühlet ver, dedi. ﴾36﴿ Allah: Sen bilinen bir vakte kadar kendilerine mühlet verilenlerdensin, buyurdu. ﴾37-38﴿ (iblis) dedi ki: Rabbim! Beni azdırmana karşılık ben de yeryüzünde onlara (günahları) süsleyeceğim ve onların hepsini mutlaka azdıracağım! ﴾39﴿ Ancak onlardan ihlâslı kulların müstesna. ﴾40﴿ (Allah) şöyle buyurdu: «işte bana varan dosdoğru yol budur.» ﴾41﴿ «Şüphesiz kullarım üzerinde senin bir hakimiyetin yoktur. Ancak azgınlardan sana uyanlar müstesna.» ﴾42﴿ Muhakkak cehennem, onların hepsine vâdolunan yerdir. ﴾43﴿
diğer meleklerin bilinçleri olmadığı halde gece gündüz şuursuzca ibadet etmesi ancak şeytanın tanrıya kafa tutmasını sağlayan bir bilincinin olması.eğer isyan varsa bilinçte var.asıl soru şu:madem şeytanda bir bilinç var yani şuur/irade, bu şeytanı nasıl melek yapar.hani diyelim bi ketenpereye geldi oldu.e hz. adem yaratılıncaya kadar şeytan bu bilinçli haliyle ne yaptı.boşboş ibadet edip durdu mu?hadi diyelim arıza çıkartmamak için tanrıya ibadeti kesmedi, tanrı değil mi bilinmek, tanınmak isteyen.bunun için insanı yaratan.e şuurlu/iradeli bir (kendinden hariç) başka form daha var(şeytan).insan niye oldu o zaman.şeytan bir iradeye, isyan edecek bir yapıya sahip olarak, yetmedi mi tanrıyı bilmeye,tanımaya,sevmeye.gelde isyan etme.
başlangıçta bu isyanı aslında bir amaç değildi. insanlığın yaratılması için bir vesile olmuştur. daha sonra kendisine bu yaratılan insanları yanlış yollara saptırmayı amaç edinmiştir. kendisi gece gündüz her an çalışmaktadır. ancak bu yönü kesinlikle takdir edilesidir, helal olsunluktur.
büyüklenmektir..şeytan kendisini insndan üstün tutmuş ve adem a.s ye allah ın emrine rağmen secde etmeyerek büyüklenmiştir..sonuda da bizim göremediğimiz yerden bize yaklaşmaktadır..hatta siz bu yazıyı okurken bile o sizin yanınızda..her daim kötülük fısıldıyor..selam ve dua ile.
Şeytan (iblis) , kafayı elementlere fena takmıştı. Ateş, topraktan üstün falan. Ama Allah'ın dünyada insanı topraktan yaratmış olması, "maddeden çok ruh önemlidir" mottosunun ilk adımıydı belki de.
Şeytan ona içerlenmiş. Ateşin üstüne toprak atınca sönüyo, onu napıcaz şeytan efendi?