şeytan taşlamak

entry70 galeri13 video1
    1.
  1. islami ritüeller içinde en pagan olanı. hiç sorgulamadan yerine getirilen, şeytanın kutsal topraklarda, binlerce müslümanın kendisine temas etmesinden keyif aldığından emin olduğum saçmalık. insan içindeki nefret ve öfkeyle beslenen şeytanın eğlencesi.

    eskiden orada bulunan menat adlı bir puta, inananları taş sunarmış. (kimi tanrı* çok tok gözlü) şimdi o taşın içine hac vakti şeytan gizleniyor ve her yıl içindeki öfke ve nefretten kurtulamamış insanlar arasından en hırslı olanları kendine kurban seçiyor. yüzlercesini diğerlerinin ayakları altında ezdirerek, katili de mağuru da aynı saftan görüp, kuyruklu kırmızı kıçına bakıp, geh geh gülüyor.

    bir taşa taş atmakta iç huzur arayanlara selam olsun.

    bana ilgili gibi gelen (bkz: farklı olanı taşlamak)
    14 ...
  2. 2.
  3. bir şeytan empatisi yaparsak;

    taşlayın bakalım, taşlayın çekinmeyin...bunun diğer tarafı da var, nasolsa hepiniz yanıma gelceksiniz orda kim kimi taşlıyor görürüz...etme bulma dünyası burası din kardeşlerim benim...

    -beni taşlayanların arasında sen de vardın di mi?
    +ah ellerim kırılsaydı da taşlamasaydım, ben ettim sen etme...
    3 ...
  4. 3.
  5. $eytanın aklına gelmeyecek $eytanca bir eylem.
    3 ...
  6. 4.
  7. -ya haci bu ridvan degil mi?
    - yahu hakkaten seytan ridvan bu aha kafasini yardim.
    - yallah yallah yallah yallah
    (bkz: ridvanin niyazi olusu)
    0 ...
  8. 5.
  9. annem bana "sen şeytanın tekisin" diye sık sık bağırdığı için duyduğumda ister istemez ürperdiğim hac sırasında yapılan bir faaliyet.
    0 ...
  10. 6.
  11. şeytanın; "her sene aynı yerde taşlanmayı" beklemeyeceğinden dolayı imkansız eylem.

    belki ilk zamanlarda, arkası dönük şekilde bir kayanın üzerinde oturup aklından hinlikler geçiriyorken, birisinin attığı taş kafasına gelmiş, çok sancılı bir iyileşme süreci yaşamış olabilir. bi ihtimal.
    ama öyle seri şekilde taş yiyecek, kafasını gözünü yardıracak, hele ki bu taşlama olayının ne zaman, nerde yapılacağı belliyken, o tarihlerde oralara gidecek, gezecek adam değildir kendisi.
    4 ...
  12. 7.
  13. neden yapıldığına bir türlü anlam veremediğim hac ibadetinin bir parçası eylem. bir de ne olmuşta bu ibadet ortaya çıkmış, anlatılanlar hurafe midir bilinmez ama anlatılan şudur; şeytan orada gözükmüş. nasıl bir mantıkla şeytanın orda gözükmüş olmasına istinaden oraya bir taş dikilmiş ve insanlar o taşa* taş atıyor. diğer bir karmaşa ise putları tamamen temizlemiş islam dininde şeytanın gözükmüş olduğu yere taş dikmenin şeytanı putlaştırmadan farkı ne? bir de taş atıcam diye helak olan hacılar var ki, zaten o daha da vahim bir durum. ziyaretini yaptın duanı ettin dön ülkene, bu öfkenin sebebi ne. bir de hacı olucam derken katil olmanın alemi yok.
    1 ...
  14. 8.
  15. bir çok insanın ölmesine neden olan eylem.
    0 ...
  16. 9.
  17. okey oynanıyorsa, masada sağınızda oturan şeytana yarayan taş vermemenizdir.
    2 ...
  18. 10.
  19. karşılık verilmesinden korkulan eylemdir.
    0 ...
  20. 11.
  21. sözlükte tartışmaya bugüne kadar açılmamış olunmasına hayretle bakılan, nihayetinde onun da tartışılmaya başlanmasıyla sonsuz orgazma ulaşıldığını düşündüğüm islami ritüel.

    (bkz: ritüel)
    0 ...
  22. 12.
  23. şeytanın pek de iplemediği olay. Zira ordan uzaklaşalı yüzyıllar olmuş.

    (bkz: şeytanla konuştum haberler iyi)
    3 ...
  24. 13.
  25. taşlanan şeyin neyi temsili şeytan olduğunu düşünürsek;
    madem ki temsili neden evine gidince taşlamıyorsun?
    hayır şeytan taşlayacağım derken karambole taş atıp insan taşlamanın ne anlamı var?
    kuranda şekilciliğin yasak olduğu belirtilirken sen menat isimli putu ne diye taşlayacağım diye uğraşıyorsun?
    ayrıca yılda en az 200milyon taş atılan şeytan mı kaybediyor yoksa bu uğurda ölen yüzlerce insanın ölümüne sebep olan insanlık mı kaybediyor?
    acaba yüzlerce insanın karşılığı milyonlarca taş ve şeytanı taşlamaktan zevk alan milyonlarca insanın egosuna mı denk?

    şeytan bir taşla temsil edilebildiğine göre allah'ı da birşeyle temsil edemez misin diye soru sormak sanırım çok abes fakat bir o kadar da mantıklı olur.
    2 ...
  26. 14.
  27. bir rivayete göre Hz. ibrahim, bir imtihan olarak Allah'ın emri ile oğlu Hz. ismail'i kurban etmeye götürürken şeytan önlerine çıkar. Hz. ibrahim'in babalık şefkatini istismar etmeye kalkarak, bu işten vaz geçirmeye çalışır. Fakat ters yüz edilir. Bundan sonra Hz. ismail'e musallat olur. Cenab-ı Hakkın emrini babasının yanlış anladığını, annesini gözü yaşlı olarak geride bıraktığını fısıldayarak emre boyun eğmemesini telkin eder. Şeytanın desiselerine hiç aldırış etmeyen Hz. ismail, onu yanından kovmakla kalmaz, arkasından da yedi tane taş atar.işte hacıların cemrelerde taş atmaları bu hadisenin hatırlanması ve yeniden yaşanmasıdır.
    2 ...
  28. 15.
  29. bir hac ibadeti olup anahaberlere sıkça konu olur. tabii ki sebebi de ibadet edecem diye gidip şeytanın adını duyunca gaza gelen kişilerdir. işi öylesine abartır ki adam, eline ne geçerse artık sopa telefon allah ne verdiyse fırlatır. bilmez ki bunun sembolik bir ibadet olduğunu. tutar cep telefonunu atar. ibadet edeyim derken günaha dahi girer. fark yaratanlarda olabilir tabii eline taramalıyı alıp gelen falan neden olmasın?
    1 ...
  30. 16.
  31. aslında atılan taşlar şeytana atılmaz, semboliktir. * hz ibrahim'in karısı tarafından şeytana taş atılmış ve şeytanın tek gözü kör olmuştur. bu ibadetle de bu vaka anılmaktadır.
    1 ...
  32. 17.
  33. çok garip bulduğum bir ibadet, bir öç alma, bir kin, bir şiddet eylemidir.

    sembolikte olsa insan şeytanı neden taşlar? bir düşünelim : düşünüyorum düşünüyorum

    halen düşünüyorum ve aklıma milyon tane yaptığım denyoluk geliyor.. lan şeytan gecen hafta beni o isviçreli kızla neden tanıştırıp iki saat içinde yatağa attın, al bu taşı kafana kafana.

    lan şeytan neden o salak adamı tv de görünce (hani muz yiyen çikita varya) "hay senin götüne koyayım" dememe sebibiyet verdin, böylelikle senin yüzünden bir odun daha atıldı cehennemdeki yerime, öyleyse al bu taşı kafana.

    lan şeytan neden lise dönemimde azıp azıp ingilizce hocamı düşünerek 31 çekmemi sağladın, madem öyle al bu taşı kafana.

    lan şeytan, sen ne kaypak adammışsın, bana bunca kötülükleri neden yaptırdın, sen olmasan aslında ben o kadar iyi bir insan olucam ki, 5 vakit namaz kılıp, habire oruç tutucam, her yıl düzenli olarak zekat verecem, filistine gidip çatışacam hatta. ama sen yok musun sen, bana habire kötülük yaptırtıyorsun al o zaman bu taşı kafana kafana.

    işin bir başka boyutuda, ben orda şeytanın o kadar taş yemesine değilde, onu taşlayacam diye birbirinin kafasını gözünü dağıtan amcalarıma üzülüyorum biraz.
    2 ...
  34. 18.
  35. sembolik bir eylem ama haccın farz ibadetlerinden birisidir. lakin insanın yüzünde monalisa smile oluşturan şey ise her şeyde olduğu gibi bu taşlaa olayında da abartıya kaçılmamasıdır. arafattan toplanan ve fazlaca büyük olmaması bildirilen taşlar sayısı 7 yi geçmeyecek şekilde atılır şeytana. ortalığı karıştırarak kazalara sebebiyet ise ne ibadetten ne şeytandandır sadece ve sadece kurallara uymayan yaratılanların en şereflisi şeytanı baş meleklikten eden insanoğlundandır.
    1 ...
  36. 19.
  37. yapıldığı yerin konumlandırmasını bilmediğimden olsa gerek, metodunu çok merak ettiğim eylemdir. bir taraftan atılan taş(lar), ıskalandığı takdirde öbür taraftan taşlayan hacı adaylarına isabet etmemekte midir? her yıl binlerce kişi öldüğü söylenir izdihamlar nedeniyle, ancak sanırım zayiatın bir kısmı da bu aktivitede gerçekleşmektedir.
    1 ...
  38. 20.
  39. şeytan taşlamak çok incelikli bir hacc ibadetidir. bazı arkadaşlarımız anlamasa da, ki anlamalarını beklemesek de sadece sözlüğü açıp birisi şeytan taşlamak ne ola ki derse diye yazıyorum. bu bile çok post-modern bi davranış, temel dini bilgilerin bulunduğu herhangi bir kitaba bakmak yerine sözlüğü açıp dini bir konuda yazarlar konsülüne başvurmak. neyse asabiyeti bırakayım da konuyu açayım:

    yukarıda bahsedildiği üzere hz. ismail'in şeytanı kovmak için attığı yedi taş rivayetine dayanmakla beraber, islami anlayışta insanı çeldiricilerin tümünün kaynağı olarak, ilk kötülük unsuru olarak ve bunun yanında kötülüğün, kibirin arketipi olarak anıldığını da belirtmek isterim. şeytan özünde bir melek iken inkar edici olmuştur. bunu da biliyoruz nihayetinde. ancak şeytanın en önemli yönü insanın eyleminden önce kötü yönünü hatırlamasını sağlamasıdır. yani telkin edici odur, uygulayan biziz. sonuç olarak tüm dünyadaki kötülüklerin tetikleyicisi olarak bir şeytan inancı da mevcuttur. hacc farizasını yerine getiren insan, farzımuhal şeytanın görüldüğü yerlere dikilen taşlara, topladıkları taşları atarak aslında dünya üzerindeki cahilliği, zulmü, çirkinlikleri, şerefsizlikleri, eşitsizlikleri protesto etmiş olurlar. nitekim az önce dediğim gibi kötülüklerin eylemcisi insan, insana bunları telkin edense şeytandır. sonuç olarak bu ibadet adaletsizlikler meydanlara toplanıp bağıran insanların davranışlarıyla paralellik göstermez mi? aynı zamanda bu ibadeti gören insan, kötülük yapacağı zaman kendini frenlemek adına "tüm mümin kardeşlerim kötü davranışları lanetlediler" diyerek eyleminden vazgeçmez mi? şeytana atılan taş böylelikle "şeytan sana atıyom, cahil sen anla" olmaz mı? derin düşünüldüğünde,islamiyet içerisinde cehalete yer yok, yobazlığa yer yok, saplantılara hiç yer yok.
    5 ...
  40. 21.
  41. hz.muhammed'in putları kırdığı topraklarda bir nevi putçuluk oynamaktır. her sene hac'da yollarında onbinlerce kişi ölür de kimse acaba bu tanrıdan bir işaret midir diye düşünmez.

    sen allah için hacca git, puta tap. nasıl bir zihniyettir, nasıl bir mantalitedir bilinmez.
    4 ...
  42. 22.
  43. imanına tam güvenemeyen hacıların göte gelmemek * için küçük taşlar atarak gerçekleştirdikleri eylem.
    hiç kafasını yardığın şeytanla bir ahiret geçer mi hacım.
    3 ...
  44. 23.
  45. şeytanın muhtemelen güldüğü gereksiz ritüel. çünkü yine onun istediği oluyor, taşlar hep başka insanların kafasına çarpıyor, ölüyor ya da yaralanıyorlar.
    1 ...
  46. 24.
  47. heretics of dune isimli kitapta frank herbert ın kaleme aldığı fremen ritüelinin kaynağı olması muhtemel kin kusma merasimi.
    0 ...
  48. 25.
  49. dinin temel ritüellerini ve felsefesini anlamaktan uzak olanların, mevzuya kıçtan daldığını gösteren başlıktır. başlığı tanımlamak gerekirse; islam dininde hac farizası yerine getirildikten sonra, kötülüğe karşı sembolik bir eylemin adıdır. birincisi atılan taşlar öyle kafa, baş yaracak ebatta filan değil aksine semboliktir. ve her seferinde bir kötülüğün ismi söylenerek bu kötülük ve çirkinliğe karşı duruşun tepkisel pratiğidir. her türlü kötülüğü, kirliliği, arsızlığı, hırsızlığı, haksızlığı, zulmü ve daha bir dolu olumsuzluğu reddediştir şeytan taşlamak. bir duruşun sembolik ifadesidir. elbette cehaletin şişirdiği konsantrasyon ile terliğini atanlar, kocaman kayaları fıratırken önündekini yaralayanlar, şemsiye ile hücum edenler de yok değildir. bir anlatışa göre, 'nere ulan silahım, iki el sıkayım bu şerefsiz şeytana' diyen dayı türk hacılar da mevcuttur. ama bu başlık altına yazılan samalıklar kadar bilgisizce yapılan cahil atraksiyonlardır bunlar. ibadetin felsefesine yahut anlamına bakmak yerine, uygulayıcıların cehaletine ve düştükleri tirajikomik duruma bakıp sonuç üretmek de bizim nesle has bir hışırlık olsa gerek.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük