Şeytanıda tanrı yarattı. Yarattığı gibi öldürebilir. isterse onu iyilik için savaşan ve insanları seven biri yapabilirdi. Fakat tanrı bunu yapmadı. Çünkü bizim zavallı olmamızı ve hayatta kalabilme mücadelemizi görmek onu orgazm yapıyor. Bundan haz alıyor.
şeytanı, kötülüğün kaynağı olarak düşünenleri göstermiştir. ben öyle düşünmüyorum. öyle olsaydı, insandan önce de kötülüğün kaynağı olması gerekmez miydi? insandan önce Şeytan'ın kötülüğe karşı savaştığı söylenmektedir (öyle olmasa bile iyi bir konumda olduğu bilinmektedir) (http://www.yaklasansaat.c...aratilmis_cin_toplumu.asp ).
eğer kötülüğün kaynağıysa o zaman niye kötülüğe karşı savaştı yada niye iyi bir konumdaydı? savaştığı kötülüğün kaynağı neydi? ben; Şeytan'ı insanı saptıran bir varlık, kötülüğü de iyi özelliklerin kullanılmamasıyla ortaya çıkan bir durum olarak düşünüyorum.
ilgili ayette secde etmemesinin sebebinin kibir olduğu belirtiliyor. sizin söylediğiniz sebepten ötürü olsaydı kibirlendiği söylenir miydi? Allah, kimin ne düşünce ve duygularda olduğunu bilmiyor mu?
müminlerin bir türlü sağlam yanıt veremediği sorudur.
kendi imanlarından bahsediyorlar, buna rağmen günah işlediklerinden bahsediyorlar...
ya geçin bunları... eğer aptal değilseniz sorunun aslının ne olduğunu anlamış olmanız lazım gelirdi: siz istediğiniz kadar "iman ettik" deyin, pekala biliyorsunuz ki var olduğunu iddia ettiğiniz ruhani alemle işiniz olmadı. allah'la birebir diyaloğa filan girmediniz. imanınız kendilerine "allah'ın elçisi" diyen kişilerin anlattıklarına inandığınızı iddia etmenizden ibaret.
oysa kuran'a göre şeytan allah'la birebir diyaloğu olan bir varlık. varlığı ve de gücünün seviyesi konusunda zerre kuşkusu olması mümkün olmayan bir varlık. allah'ın elinden kaçmasının, onu alaşağı etmesinin mümkün olmadığını pekala bilen varlık.
böyle bir varlığın allah'a isyanının sebebini "kibir" diye açıklamak pek zayıf bir izahat.
ona biçilen rol o değildi. asla. bu allahı zan altında bırakmaktır ki haşa allah doruların en doğrusudur. allah hem doğru hemde adil dir.
yüceler yücesi allah (c.c.) istisnasız herkesi seçme ve hareket etme melekesiyle yani --özgür hür iradeyle-- yaratmıştır.
iblis, kibrine boyun eğdi. hakkı bildiği halde. haset etti hz ademe. çekemedi. onun üstünlüğünü kabul edemedi. yediremedi nefsine.
halbuki bu kuvvet onda da var. enaniyet herkesin yapısında var. buna bugünkü dilde -ego- diyorlar. şimdi ayeti kerimeye bakalım ;
''Onlar ki günahın büyüklerinden ve çirkin işlerden kaçınırlar, yalnız bazı küçük kusurlar hariç. Şüphesiz Rabbinin affı geniştir. O, sizi daha topraktan yarattığı zaman ve siz annelerinizin karınlarında bulunduğunuz sırada, sizi en iyi bilendir. Bunun için kendinizi temize çıkarmayın. Çünkü O, kötülükten sakınanı daha iyi bilir.'' en-necm-32
iblis kendini temize çıkartmaya kalktı. allah (c.c.) sadece onun gerçek yüzünü açığa çıkarttı. halbuki babamız hz adem. (a.s.) hatasını kabul etti. takkemizi önümüze koyalım hatalarımızı düşünelim, tövbe edelim günahları terk edelim, ta ki şeytan gibi olmayalım.....