şeytan bunun neresinde

entry49 galeri1 video2
    1.
  1. asik dertli'nin bir siiridir. pentagram cok guzel coverlamistir.
    9 ...
  2. 2.
  3. telli sazdır bunun adı
    ne ayet dinler ne kadı
    be allahın sersem kulu
    şeytan bunun neresinde 2 kere
    efendim müzisyenlerin her çağda uçmuş,meczup,divane görülmelerinin sonucu yazılmış taşlamadır.
    8 ...
  4. 3.
  5. telli sazdır bunun adı
    ne ayet dinler ne kadı
    bunu çalan anlar kendi
    şeytan bunun neresinde...

    abdest alsan aldın demez
    namaz kılsan kıldın demez
    müftü gibi haram yemez
    şeytan bunun neresinde...

    istanbuldan çikar teli
    ardiç ağacindan kolu
    be allah'ın sersem kulu
    şeytan bunun neresinde...

    boynuzu yok kuyruksuzdur
    ayağı da çarıksızdır
    derdli gibi sarıksızdır
    şeytan bunun neresinde...
    9 ...
  6. 4.
  7. pentagram'in bir albumunde bulunan sarki.
    edit: yani albumun adi bir,herhangi bir albumde bulunan sarki degil.*
    11 ...
  8. 5.
  9. kadıya feci şekilde ayar veren taşlamadır.
    4 ...
  10. 6.
  11. pentagramın en satirik çalışmasının,aşık dertli'ye ait en sert en ağır taşları atan parçası.
    3 ...
  12. 7.
  13. pentagram'ın hem türkçe olsun hem de içinde şeytan geçsin diyerek yaptığı piyasa çalışma.hem ismin pentagram olacak hem de şeytan bunun neresinde diye şarkı yapacaksın.hangisiyle prim yapmaya çalışıyosun anlamıyorum ki..
    3 ...
  14. 8.
  15. 9.
  16. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dedirten pentagram şarkılarından biri. bide bir var.
    2 ...
  17. 10.
  18. tüm parasını tiyatro ve sinema'dan kazanan levent kırca'nın, tüm parasını yine tiyatro ve sinema'ya harcama hayallerinin sonu olan, farklı kültürlerden iki insanın hikayesini bir noktada buluşturarak, doğu ile batı arasındaki uçuruma dikkat çekmeye çalışan 2003 yapım yılına sahip bir levent kırca filmi.
    3 ...
  19. 11.
  20. 12.
  21. tam da şu an her metalciye satanist diyen zihniyete cevap niteliğinde bir şarkıdır.
    4 ...
  22. 13.
  23. tüm parasını gerçekten de bu işe yatırmış fakat, hayal kırıklığı yaratmış bir levent kırca'nın, yine seyirci tarafından sevilmeyen, levent kırca'nın yıllarca kendisini yinelemesinden ibaret olan, ''olacak o kadar'' parodilerinden öteye gidemeyen görüntüleri, diyalogları ile, ''e amca zaten bunları olacak o kadar'da izliyoduk; ne gereği vardı da bu kadar parayı döktün, çuvalladın?'' dedirten, izlense de olur, izlenmese de tadındaki levent kırca filmi...
    1 ...
  24. 14.
  25. ceza'nın yerli plaka şarkısında gönderme yaptığı şiir.
    -kısa bi not sazın içinde şeytan yok
    2 ...
  26. 15.
  27. geçmişte alevilerin saz çalmalarını kültürlerinde bulundurmaları ve yaşamaları sırasında alevi olmayanların onları sazın içinde şeytan var die tenkit etmeleri sonucu anadoluda söylenmiş sözdür.
    1 ...
  28. 16.
  29. isminin şeytanla alakası olmayan, evrendeki elementler ve bu elementlerin arasındaki dengeyi temsil eden yıldızın ismini alan grubun kendisine satanist benzetmesini yapan "basit" insanlar için yorumladığı aşık dertli şiiri.

    Dikkat edilirse o dönemlerde bile aynı tartışmalar olduğu görülecektir çok güzel bir ayar atma mevcuttur.

    "abdest alsan aldın demez
    namaz kılsan kıldın demez
    kadı gibi haram yemez
    şeytan bunun neresinde? "

    kısmının günümüzde birtakım kişi ve kuruluşlara okunması gerekir, dileğim o dur ki bu bir takım kişi ve kuruluşlar "59" sayısıyla birlikte yok olup gitsinde okumak zorunda kalmayalım.

    * *
    5 ...
  30. 17.
  31. Pentagram ın bir albümünde bulunan şarkının sözleri özellikle sanat içeren aşık dertli tarafından yazılan şarkıdır.
    1 ...
  32. 18.
  33. erdal erzincan ın 94 yılında çıkardığı töre albümünde yer alan bir parçasıdır.

    halep'ten gelmiştir dalı
    öter bülbül gibi dili
    yemen'den alınır teli
    şeytan bunun neresinde

    aşkın narına dalmışım
    mürşid-i kâmil görmüşüm
    dersimi pirden almışım
    şeytan bunun neresinde

    tarikatta ben de oldum
    taliplere bir bir sordum
    hakikat yolunda kaldım
    şeytan bunun neresinde

    mühdi gibi yalan demez
    söyler dili dolan bilmez
    hakim gibi haram yemez
    şeytan bunun neresinde

    ali üryandır ceddimiz
    mürşid-i kâmil kendimiz
    tarikat yolu bendimiz
    şeytan bunun neresinde

    tarikat yolu bend oldu
    söyleyeni emrah oldu
    derd-i sırrım yürek oldu
    şeytan bunun neresinde
    *
    3 ...
  34. 19.
  35. 20.
  36. "işte bu olmuş" dedirten Pentagram Coveri. Türkiye'de de metal müzik varmıs. Helal olsunmuş.
    3 ...
  37. 21.
  38. 22.
  39. Saçma-sapan sözleri olduğunu iddia edebilebilecek cahilce yaklaşımlara heba gitmiş aşık dertli eseridir.
    Saçma-sapan iddiaları araplaşmış islamı dogmalardan ibaret sanan cahillerin işidir ki Kadıya,imama giydirmesi hoşlarına gitmemiştir herhalde.

    Peki Aşık dertli bu dizeleri götünden mi uydurmuştur.Bilinir ki anadolu'da islam öne sürülerek sünni-araplaşma sürecinde bağlama yasaklanmıştır.Bu ve buna benzer birçok türk kültürü geleneği islam adına unutturulmaya çalışılmıştır.islam'ı saptırarak en güzel değerlerimizi unutturmaya çalışan egemen sınıf ki bu ulema sınıf gayri-türk unsurlardır genelde ekonomik olarak da dini sömürmüştür.

    Yani günümüzün durumunun farklı versiyonu.

    Bugün fetocular Dini dogmatikleştirip araplaştırma değil de aynı hristiyanlaştırma peşinde,ruhban sınıfı oluşturma peşinde,üzerine de bunlarla para kazanıyorlar ohhh.

    not: Pentagram işaretini şeytanın işareti olarak gören salaklar var. Svastika da zaten Nazi işaretidir sadece berbat bir işarettir,Allah svastika kullanan bütük kültürleri,kavimleri lanetlesin di mi?
    2 ...
  40. 23.
  41. Gülen cemaati ile bağlantısı kurulmuş şiir. Peki Gülen bunun neresinde ?
    2 ...
  42. 24.
  43. muhafazakar kesimin bazı fraksiyonları,sadece sazı değil,bütün çalgıları haram sayarlar.bunlar arasında en önde gelenlerinden birisi de saadet-i ebediyye kitabının yazarı hüseyin hilmi ışık'tır. bu kişinin damadı enver ören'in kontrolündeki tgrt'de yapılan dini programlarda yıllarca bu konular işlenmiş,özellikle dini müzikle uğraşanlar resmen ''kafir''ilan edilmiştir. konuyla ilgili orjinal örnekler için: (bkz: osman ünlü) (bkz: hüseyin hilmi ışık)
    1 ...
  44. 25.
  45. 1772-1846 yılları arasında yaşamış bolu gerede'li aşık dertli'ye ait halk şiiridir.

    Aşık Derdli

    Telli sazdır bunun adı
    Ne ayet dinler, ne kadı
    Bunu çalan anlar kendi
    Şeytan bunun neresinde

    Abdest alsam aldım demez
    Namaz kılsam kıldım demez
    Müftü gibi haram yemez
    Şeytan bunun neresinde

    istanbuldan çıkar teli
    Ardıç ağacından kolu
    Be Allah'ın sersem kulu
    Şeytan bunun neresinde

    Boynuzu yok, kuyruksuzdur
    Ayağı da çarıksızdır
    Derdli gibi sarıksızdır
    Şeytan bunun neresinde
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük