şeriat'tan kasıt ne sorusu sorulduktan sonra cevap aranır.
örneğin; su bulmak için çıktığınız yolda izlediğiniz rotanın kelime anlamı da şeriat'tır. ( arapça çok geniş kelimelere sahiptir)
yok eğer kasıt kuran'daki hükümlerle hükmetmekse zaten karşı çıkan dinden çıkar. dinden çıkması için istememesi değil, karşı çıkıp reddetmesi lazımdır. sadece istemezse günahkar olur. mesela kasten adam öldürme cezası kısastır. bir müslüman cezası idam değildir derse dinden çıkar, cezasının idam olduğunu biliyorum ama yine de yapmayalım derse günah işlemiş olur.
walla ateist arkadaslarin muslumanlardan daha kapsamli islam bilgisi olduğunu gosteren başlık. helal olsun. bir okula yazilinca bile mezun olmak icin devam zorunluluğu var. sen bir dine inan, ama emirlerini kendi kişisel çıkarların için gözardı et. hem pastam dursun ölünce muslumanlardanım derim. hem karnim doysun dunyada kafama gore yaşarım...
benin dinimde uludağ sözlüğe entry girilmesi çok günah ve girenler ve girilmesine müsaade edenler cehenneme gidecek.
Türkiyede kimse herhangi bir sözlüğe entry girmesin herkes benim dinime göre yaşasın o zaman.
işte şeriat istemek de en az yukarıdaki kadar mantıksız.
ben de şeriat yerine ocusat istiyorum amk, ülke benim tanrımın istediği şekilde yönetilsin, siz kim oluyorsunuz da evreni yaratan ocusa'ya zıt koşuyorsunuz, hadi bakalım.
neden mi?
bir kanunu ister allah, isterse kul yazsın.
o kanunu uygulayan insan da ahlak yoksa, dünyanın en mükemmel kanunları da olsa; ne adaleti ne barışı ne huzuru ne de refahı sağlar (napolyon'un en meşhur sözü para para para değil, ahlakın olmadığı yerde kanun bir işe yaramaz dediği sözüdür)
bunun için beşeri ilişkide, düzen de, sosyal yaşam da adına ne derseniz deyin senin ile benim aramda ki ilişkide aslolan iman din değil, ahlak olmalı.
böyle şeriat adı altında işlenen insanlık suçlarını tarih boyunca yaşanan rezalet acı ölüm kıyımdan yüzlerce örnek verebilirim.
yok kardeşim, burası söğüt gölgesi değil, ille de bir yasa şeriat alacaksın diyorsanız; pilav üzeri az ingiltere yasalarını rica ediyorum.
hiç olmazsa orada böyle çocuğa tecavüz edenler ömür boyu hapis cezası alıyor.
edibüdü: yanlış başlığa yazmıştım, buraya taşıdım.
ya klubün kurallarıyla oyna ya da vazgeç...
müslümanım diyorsan örtünmelisin, namaz kılmalısın. tanrıya inanıyorsan içmemelisin. islam'a inanıyorsan şeriat için savaşmalısın. çünkü kitapta öyle yazıyor. kitaba inananların bunu savunmalarında bir tutarsızlık yok. bana tutarsız gelen, söze biz de müslümanız ama diye başlayan bazı laiklerin ayet tartışmalarıyla aksini ispatlama çabası...
ben bu anlamda ateistleri çok daha tutarlı ve samimi buluyorum.
çünkü islama bağlanıp şeriatı reddetmek bana ya samimi olmamak yada islamı bilmemek gibi geliyor.
(can dündar)
[ رواه أحمد والطبراني وابن حبان والحاكم وصححه الألباني ]
"islâm'ın hükümleri, mutlaka birer birer bozulacaktır (insanlar tarafından terk edilecektir). Bir hüküm bozulunca, insanlar sonrakine tutunacaklardır. ilk bozulan hüküm; yönetim (Allah'ın indirdiği ile hükmetmek), sonuncusu ise namaz olacaktır."
ibn Kayyım (r.a), Allah (subhanehu ve teala)’nın:
“Ey iman edenler! Seslerinizi nebinin sesinden daha fazla yükseltmeyin! Birbirinize yüksek sesle seslendiğiniz gibi O’na da aynı şekilde seslenmeyin! Yoksa farkında olmadan amelleriniz boşa gider.” (Hucurat: 2) ayeti hakkında şöyle dedi:
“Sahabeler seslerini Rasulullah’ın sesinin üzerine çıkarttıkları zaman, onların amelleri boşa gider de görüşlerini, akıllarını, arzularını, siyasi görüşlerini ve bilgilerini Rasulullah (s.a.s)’in getirdiği şeylerin üzerine çıkaranların amelleri boşa gitmez mi? Şüphesiz bunların durumu, seslerini Rasulullah’ın sesinin üzerine çıkaranlardan daha kötüdür. Böyle yapanların amellerinin boşa gitmesi (küfre girmeleri)muhakkak daha önceliklidir.”
(i'lam'ul Muvakiin c: 1, s: 51)
"Sonra da seni din konusunda bir şeriat sahibi kıldık. Sen ona uy; bilmeyenlerin isteklerine uyma."
| casiye - 18 |
imam Ebu Hanife (Rahimehullah)
Şeriat hakkında şöyle der;
"Bir kimse, "Gel beraber gidip Şeriat'a danışalım" derse, öteki kişi de; "ben gitmem" derse kafir olur! Çünkü şeriatı reddetmiş oluyor." Yine bir kimse; "Şeriat ve benzeri müesseselerin bana bir faydası yoktur, bana şeriatın hükmü geçmez." derse kafir olur!
El-Muhit adlı kitapta yazıldığına göre, bir kimsenin yanında Şeriat'dan bahsedilse ve o bilerek bu söze karşı gelirse, yahut hakaret için çirkin bir ses çıkarsa, yahut "bu şeriat kötüdür" derse kafir olur!
(Fıkh-ı Ekber Şerhi-Aliyyül Kari)
Allah Rasulü |sav| şöyle buyurmuştur:
"Ümmetimle ilgili olarak korktuklarımın en önemlisi Allah'a eş (şirk) koşmalarıdır. Dikkat edin ben size, onlar aya, güneşe ve putlara tapacaklar demiyorum. Fakat Allah'tan başkasının emirlerine ve arzularına göre iş yapacaklar!"
| ibn-i Mace, 4205 |
Rasulullah (صلى الله عليه و سلم) dedi ki;
"Dikkat edin, islam bir dairedir. Döndüğü müddetçe siz de kitapla (Kuran/Sünnet) beraber o dairenin içinde dönünüz. Dikkat edin, kitap ile sultanlık (din ve yönetim işleri) birbirinden ayrılacak. Dikkat edin, onlar (bizden olmayanlar olsa gerek) sizin başınıza emir (idareci) olacak. Sizin aleyhinize olan, kendilerinin lehine olan şekilde hükmedecekler. Eğer onları dinlemezseniz sizi öldürecekler. itaat ederseniz sizi sapıtacaklar. Onlara karşı Meryem oğlu isa'nın (عليه السلام) arkadaşlarının davrandığı gibi davranın. Onlar ki testerelerle biçildiler, çarmıha gerildiler ama yine de davalarından vazgeçmediler. Allah'a itaat ederek ölüm, Allah'a isyan ederek yaşamaktan daha hayırlıdır."
[Taberanî, es-Sağir, 2/42; Mecmau'z-Zevaid, 5/238, Hadis No: 9208] [imam Taberani (رحمه الله) Mu'cemu'l Kebir, Mu'cemu's Sağir ve Şamiîn isimli eserlerinde rivayet etti.]
yüksek ihtimalle islam diniyle değil müslümanlarla problemi vardır. gürkan engin youtube kanalındaki fıkıhla ilgili birkaç meseleye dair yeni fikirler edinince uzaklaşılması muhtemel fikirdir.
adamlar hala dinimiz diyor. senin dinin bizim değil. ülkesini seven müslümandır az bulunur. kimseyi bir dinin kurallarıyla yargılayamacağını bilir. araplar bile anladı şeriatla olmayacağını sürekli esnetme peşindeler. biz buradaki yalakalarına anlatamadık.
şeriat hak'tır, sonsuz hikmet sahibi allah'ın yarattığı evren ve insanlık için en uygun yönetim biçimi ve kurallar bütünüdür. Milletçe sorunumuz bir fikir, ideoloji ve sair önemli kavramları temellendirme yapmadan tartışıyor olmamızdır -tartışma denmez zira herhangi bir tartışma ortamının oluşması için tarafların belirli bir bilgi düzeyine erişmiş olması lazımdır- ki sözlük gibi sanal ortamlarda böyle bir şey kabil değildir. her şey bir yana hayli teferruatlı olan dinimizin bu yönüne virgül koyalım, hiç mümkün müdür ki sonsuz ilim ve kudret sahibi allah, insanlık için uygun gördüğü kurallarda yanılmış olsun (haşa), uluhiyet kavramının gerektirdiği sıfatlar bizatihi kendinde bulunmasın. 'ben yarattığımı (insanı) bilirim, deniyor kuran'da. velhasıl, hepimizin kabul edeceği bir nokta var ki o da ölümden başka bir şey değildir, herkes kabre girecek. işte o zaman temellendirmesi, dayanak noktası yanlış olup da dünya hayatında doğruymuş gibi telakki edilen fikirler orada hiçbir işe yaramayacak. hepimiz için hayırlısı olsun. selametle.
Şeriat, kurallardır. Her dinin kendi şeriatı vardır. Din dogmadır diyen doğru söylemiştir.
Ha senin garantin varsa ölünce ne olacağına dair,o zaman islam şeriatini istersen reddet.
Daha akıllı olan kişi islam şeriatini reddetmez, uygulamayabilir, ama reddetmez.
allah ın yasalarının aslında vahşi yasalar olması. bugün ışid eleştiren ehli sünnet ve ehli beytle her türlü kapışırım ama.
mürted öldürüyor diyorlar kendilerinin şeriatının olduğu ülkede vince asıyor veya taşlıyorlar.
dinden çıkanı öldürüyor diyorlar kendileri bizzat camilerine saldırı düzenliyorlar.
ışid baskıcı diyorlar, kendi ülkelerinde başı açık gezeni kırbaçlıyorlar.
daha da yazarım ama mal bu kadar onlara yeter.
Benim kardeşim. Allah ın ve rasulunun paraya, pula, kazanca karıştırılmadığı; iktisadi konuları gücün ve zenginlerin istediği gibi düzenlemiş, kur anla taban tabana zıt bu konularla ilgili hükümlerini kabul etmiyorum. Zamanın şartlarına göre kur an ışığında yeniden yazılmasını istiyorum. Akaid ile bir sorunum yok, zaten ayetleri zenginlere peşkeş çekeninde akaidle bir sorunu yok. Herşey mal, mülk, kazançla ilgili.
Ne lan! Ayete bakıyorsun nahl 71, haşr 7 toplumun asıl sorunlarına civatanın somuna oturduğu gibi oturduğunu görüyorsun ama işin teviline, tefsirine ve iştehatına girdiği zaman hükümlerin buz edildiğini görüyorsun.
Onun için felan alimin bundan 1000 yıl önce yazdığı hukuk beni bağlamıyor.
Şeriat dediğiniz afganistan da, iran da, arabistan da uygulanan sistemse ben bunu kabul etmiyorum.
Emevi devrinden önceki Resullah efendimizin ve 4 halifenin sistemini kabul ediyorum.
Afganistan a, iran a, arabistan a şeriat dediğiniz sistemi kim getirdi? islam ve kur an düşmanı abd. E demek ki bu yol Allah ın ve rasulunun yolu değilmiş.
" bedevinin malını kimse kendi adına alıp satmasın "
Hadisinde, Allah rasulu köylünün ve kırsal kesimin ürettiği ürünlerin pazarlanmasında aracıyı kaldırmış üreticiyi direkt tüketici ile buluşturulmuştur. E bu hadisin başına neler gelmiş, ne anlamlara çekilmiş, köylünün ve kırsal kesimin en gerçek sorunu olan " aracı " ile nasıl bir hukuku varmış, Araştırın bakalım?
her müslüman şeriat istiyor ama allah ın şeriatı altında aslında kendi menfaatini önde tutuyor. kitap tek olsa bile kitabın yorumlanış şekli bir sürü ve bu farklılıklar içinde kimi müslümanların yararına kiminin zararına bir tutum vardır.
herkes kendi yorumunu gerçek, hatta din kabul ederken diğerini batini yorum veya kafir ilan ediyor. hal böyle olunca gerçek islam bu diye herkesin birleştiği bir ortak algı olmuyor.
sebebi ise kuranın sembolik, nesnellikten uzak ve yer yer saçma dil kullanmasıdır.
Adam gibi adam olan Müslümandır. Ben de Müslümanım fakat şeriat istemiyorum. Neden mi? Çünkü şeriat gelince kadınlarımızın KIZLARIMIZIN HAYATLARINI SiKiCEKLER. TECAVÜZE UGRARLARSA KADINI SUÇLU BULACAKLAR.
her müslüman, gerçek müslüman allah'ın kanunlarını ister. kritik nokta bunu uygulanmasındaki sıkıntılardır. zira kusursuz kanunları kusurlu hale getiren kullardır. şeriat istemek ya da istememek değil mesele. eğer ileri görüşlü, sorgulayan ve yorumlayan insan şeriatın yanlış emellere kurban gideceği, islam fobisinin çok daha fazla olacağını görür. kaldı ki şeriatın devlet yönetimi olarak uygulanması en azından 21.yüzyılda imkansıza yakındır. sürekli sorunlar çıkar asla öyle "kusursuz, huzurlu herşey hüşu içinde" maalesef olamaz. bak osmanlı da ki hoşgörünün onda biri yok şuan memlekette. farklı dini geçtim görüşü bile susturmaya çalışmak var bir de şeriatı düşün "islam hukuku" adına hukuksuzlukların hüküm sürdüğü. sağlıklı uygulanamaz o yüzden.