tsk nın kurbanı olmuş, anlamsız bir savaşa kurban gitmiş gençlere verilen isim.
şehitlik şartlarını biraz okuyup araştırmak lazımdır, ne demektir.
ölenlerin bok yoluna öldüğünü unutmayıp, metehandan bu yana gelen ordu millet sistemini birazcık
sorgulamanın vakti geldi artık.
eğer ben rahatça uyuşturucu kaçıran insanlara bekçilik yaparken ölürsem, bana şehit derlerse mezarda
fena taşşak geçerim.
ilginç bir kavram. cennet garantili. cennette de, ballı, şaraplı ırmaklar, huriler, gılmanlar garanti.
şimdi israil katilliğinin sınırlarını zorlasa ve bütün ortadoğu'ya nükleer silah dayasa. coğrafyada tarihte görülmemiş bir soykırım uygulasa, bütün müslümanlar direkt cennete gidiyor.
e anlamadım ben bu işi, aktarmasız cennet bileti sağlayan ve sağlayacak olan israil'den neden nefret ediyorsunuz ki?
ömür boyu namaz kılsanız, oruç tutsanız böyle bir garanti yok.
düşmanı olmadan ve haliyle düşmanlıktan beslenen ideolojilerden nasıl tiksindiğimi tahmin bile edemezsiniz.
bir zahmet siz de tiksinin, neden bahsettiğimi gayet net anlayacaksınız.
ortaçağ insanlığın lağımıdır, kalıntıları ciflenmelidir.
üç kısımdır:
1- dünyaya ait hükümler olmaksızın ahirette şehit; bazı hadislerde yedi kısım, bazı hadislerde sekiz kısım, bazı hadislerde dokuz kısım, bazı hadislerde on bir kısım olarak zikredilen kimselerdir. müslimde geçtiğine göre de, onlar şu beş grup insanlardır:
a-) vebâ hastalığından ölenler,
b-) ishal hastalığından ölenler,
c-) suda boğularak ölenler,
d-) enkaz altında ölenler,
e-) savaş olmaksızın allahın kelimesini yükseltmek uğruna ölenler
2- sadece dünyada şehit: dünyada şehit ile ilgili hükümler ona uygulanır. yani gasbedilmez, cenaze namazı kılınmaz, elbisesi ile defnedilir. fakat o ahirette, allahın kelimesinin yüce olması için savaşan şehitlerin sevabını alamaz. zira o unvan için ya da sadece ganimet için ya da düzenbazlık için savaşmak gibi allah yolundan başka bir gaye için savaştı. nitekim, hadisler şehit sevabını, allah yolunda savaşan şehide has kılmıştır. o geriye dönmeden ileriye doğru ilerleyerek savaşmıştır.
3- dünyada ve ahirette şehit: bu şehit, hakkında şer'î hükümlerin yani şehit hükümlerinin geldiği şehittir. bu şehitlik, kafirlere karşı savaşta öldürülen kimseye hastır. aynı şekilde savaş meydanında yaralanan sonra bu yarasından dolayı ölen kimse de savaş meydanında öldürülen kimse gibi sayılır. fakat onun dışında kalanlar şehit sayılmaz. buna binaen bağilere karşı savaşta öldürülen kimse şehit sayılmaz. savaş meydanında yaralanan sonra yarası iyileşen daha sonra ölen kimse de şehit sayılmaz. dolayısıyla hakkında özel hükümler olan ve allahın canlı olduğunu haber verdiği şehit; allahın kelimesinin yücelmesi için kafirlere karşı savaş meydanında öldürülen kimse ve savaş meydanında yaralanıp bu yarasından dolayı ölen kimsedir, başkası değil.
zikredilen bu şehidin hükmü şudur:
1- yıkanmaması,
2- kefenlenmeyip kanı ve elbisesi ile defnedilmesi. çünkü şehit, kıyamet günü kanının kokusu çok güzel misk olduğu halde haşrolunur.
şehidin cenaze namazının kılınmamasına gelince; ona cenaze namazı kılınması caizdir, kılınmaması da caizdir. caiz oluşu, rasul (u)in uhudda öldürülenler için onları defnettikten sonra, hamza için, savaş meydanında öldürülen bir adam için cenaze namazı kıldığına dair rivayetlerden dolayıdır.
Hemen ertesi günü, belki de cenazeden sonra! Artık o şehit sadece yakınlarını, aile efradını ilgilendirir. O; Vatan için değil, ailesi için 'şehid'dir artık... *
aynı din gibi yalan olan bir şeydir. arkadaş ölünün ıafatı olurmu. heleki toprak için butün küresel ısınma artsa buzular erise çoğrafya değişse ee nerde vatan suyun altında balık adam olarakmı yaşıcaz yoksa kalan topraklar içinde yine karıncalar gibi savaşıp onu mal gibi kutsallaştıracakmıyız?
şehit vatan,bayrak,din gibi kutsal değerler uğruna yapılan savaşlarda ölen müslüman kişilere allah-u teala (c.c.) 'nın verdiği en büyük payedir.
lakin şov yapmak adına biz müslümanız diye ortalıkta dolaşan insanların şehit olup olmayacağı takdir'e bağlıdır.
canını verirken korkup kormamasının önemi olmayan zira elindeki en değerli şeyi verdiği için yaratan güç tarafından kendisine kıyak geçilerek peygamberlikten sonraki en yüksek rütbeyi alan kişi.
tanıdığım aileler vardır ta çanakkale den, gabar da şehit düşenlere kadar.
binlerce yemin ederek söyleyebilirim ki , hepsinin yüzünden nurlar akar. şehit vermeden evvel de akardı. yani bu mertebeye ulaşacak kişiler galiba allahın özel olarak ilgilendiği aileler.
hepsinin önünde boynum eğik. acıları için bir teselli veremiyorum. başımı yerlere kadar eğiyor, eğiyor yerin dibine giriyorum.
islama göre şehitlik için temel şartlar kişinin müslüman olması ve hizmetinin islam'a (devlete) yönelik olmasıdır. yani götüne göre ölen şehit olmaz, niyazi olur. (bkz: demokrasi şehitleri) (bkz: dtp)
Ateş düştüğü yeri yakarmış. Şehit haberlerini öyle kanıksadık ki okuyunca bir kaç saniye bile düşünmeden, hayatımıza dönüyoruz. Nedir şehit ? Vatan için ölen, benim için ölen, benim yerime ölen kardeşlerimdir. Bizim için hayatını feda eden insanlara ayırdığımız vakit çoğu zaman saniyelerle sınırlı. Ne acı.. Hepsinin mekanı cennet olur inşaallah.
senin için öldü birader,
sen rahat uyu diye öldü, sen yatağında rahat uyu diye kanlar içinde kaldı
ve göçtü gitti bu dünyadan.
senin sımsıkı sarıldığın karın gibi bir karısı vardı onunda,
senin çocuğun senin kardeşin gibi minicik elleri olan bir oğlu vardı 7 aylık.
adı umuttu o bebeğim ama sırf sen rahat uyu diye yetim kaldı.
bir umut kaldı geriye,
üstünde komando kumaşından bir kıyafet,
yakasında gariban bir yüz, bir şehit.
utan aslanım utan,
o sırf sen rahat uyu diye öldü.
öldü.