şarkı sözü yazımında yüzeysellik akımı

entry21 galeri0
    1.
  1. müzik piyasamızda son dönemde ortaya çıkan akımdır. şarkı sözlerinde çok derin manalar olmadığı zaten aşikar bir durum. ancak bazı şarkıcılarımız bu durumu abartarak seviyeyi iyice ilkokul düzeyine çekmekte.
    sanırım bunu bilinçli yapıyorlar. böyle olunca daha "cool" oluyor diye düşünüyor olabilirler..
    neden olmasın? zaten hayatımızda en önemli şey "cool olmak" oldu..

    bir iki örnek verecek olursak:

    ilk örnek feridun düzağaç'tan nadas adlı şarkı;

    ne demiş:

    "hiç bi şey diyen bir cümlenin
    ortasına terkedilmiş bir kelimeyim;
    öznesiz.. zamansız.. zarfsız... mektupsuz... adressiz..."

    ilkokul üç bilemedin dördüncü sınıf seviyesinde iroik sözler. melankolik ciddi adam pozlarına yakıştı mı bunlar şimdi feri?
    öznesimiş de zamansızmış da zarfsız mektupsuzmuş. ahaha çok komik valla ilk sen düşündün bunu helal sana..

    bir diğer örnek bek sevimli hanım ablamız candan erçetin'in melek adlı eserinden;

    kendileri buyurmuşlar ki:

    "yuzumu guldurdun, basimi dondurdun
    acimi dindirdin, yolumdan cevirdin
    eglendirdin, sakinlestirdin,
    ehlilestirdin, ve daha bir suru sey..."

    bu sayın ablamız da bu dörtlüğünün son mısrasında bir şimarıklık edasıyla söz uyduramamışlığını perdelemek istemiş. "... ve daha bir sürü şey.." deyivermiş. "ve daha bir sürü ney?" okuyucunun yorumuna bırakmalı şarkı sözü yazmak diye bir konsept mi var yahu? *
    4 ...
  2. 2.
  3. ilhan şeşen'in de son albümünün çıkış şarkısıyla yerini sağlamlaştırdığı furyadır bu.

    bakalım pop müziğin amcası ne buyurmuş dertli adlı şarkısında:

    ben insan değil miyim demeye lüzum mu var
    kes cezamı hakim bey bende meçhul fail var

    ona gitsem o dertli
    buna gitsem bu dertli
    el dertli komşu dertli
    ben nasıl güleyim yar

    ilkokul son, orta bir kıvamında sözler. yalandan bir kafiye, ilk mısradan altı karakter farklı bir ikinci mısra sonra ikinciden 10-15 karakter farklı üçüncü mısra.

    "minimalizm böyle bir şey mi acaba?" diye düşünüyorum. "kasmadan aynı lafı çevire çevire yazınca minimalist mi oluyolar acaba?" diyorum o da değil. bu bildiğin vurdumduymazlık bu dinleyenlere * saygısızlık...
    3 ...
  4. 3.
  5. işte bu kapı işte bu da sapı
    daha nasıl olur ki aşkın ispatı
    kartal ve pendik
    gittik gittik geldik
    bakışınca o ahu gözlerle

    mirkelam bu konuda tartışmasız liderliğe oynayacaktır. şarkının devamı ve yazarlarımızın bu türden yüzeyselliğe bakışları için:
    (bkz: asuman pansuman)
    0 ...
  6. 4.
  7. türkiyede barış manço ile bozulmuş ama onun ölümünden sonra bir daha bozmaya cesaret edilememiş bir akımdır. şarkılar hep aşkın esaretinde kelepçeli mahkumlardır,türk filmleri gibi mutlu sonla bitmez çoğu. ama gelin görün ki rahmetli barış mançonun şarkıları öylemidir, bir sarı cizmeli mehmet ağa, bir osman, bir hala kızı zehra, bir gülpembe aşk harici temalar işlemiş, farklı konulara notaların neşterinde hayat vermiştir.
    4 ...
  8. 5.
  9. son dönemde ortaya çıkan igrençliktir. çogu söz hiçbir düzgün anlam içermez. bu şarkıların içinde bol bol eski sevgiliye çemkirme vardır.*
    0 ...
  10. 6.
  11. 7.
  12. 8.
  13. hande yener'in bir şarksından örnek

    yazın çıkan orman yangını gibi
    yazın yakmadığı çok belli,
    kundaktan çıkan her çocuğuna
    sen öğrettin aşk
    aşk ateşi

    aşkın ateşi, yakarmış ateşi
    duydunuz mu aşkın ateşini
    hangi ateşte yanmayı dilerdin
    pişmeyene söyle ne denirdi:
    çiğ mi? - hıhı...

    0-6 yaş grubu tekerlemelerine benziyor. (bkz: bu ne lan)
    5 ...
  14. 9.
  15. 10.
  16. hey güzeller güzeli
    hey come on shake your body
    hey hey sexy barbi
    essah mı yani ?

    essahtan kötü
    3 ...
  17. 11.
  18. sürekli kulağımıza çalınan şarkıların aslında ne diyor acaba dediğimizde; hiçbir şey söylemediğini farkettiğimiz şarkılardır. evet gerçekten bir akımdır. allah topunu hayreylesin!!!
    0 ...
  19. 12.
  20. "honki ponki torino
    çalına bimbo porino
    muşi muşi popopo kozizo
    çıkı çıkı şayne tikitak tok"

    yorum yok. (bkz: faruk k)
    4 ...
  21. 13.
  22. akım değil "millet bunu seviyor" mantığıdır.
    1 ...
  23. 14.
  24. kesinlikle türkiye'de büyük bir akımdır bu durum ve yıllar geçtikçe zaten basit sözlere sahip olan şarkı sözlerimiz iyice sığlığa hakim olmuştur,şarkılarımızın bir çoğunun sözleri aşktan sevgiden ibaret sanki hayat sadece sevgiden ibaretmiş gibi bu vaziyette müzik kesinlikle insan kültürünün gelişiminde aracı olduğu hayatımız da iyice basitleşmektedir.
    0 ...
  25. 15.
  26. Bu akım 90ların başında suan hali hazırda popstar diye geçinen insanların bir ürünüdür.
    1 ...
  27. 16.
  28. ismail Yk'nın başı çektiği
    Özenecek başka adam yokmuş gibi ismail YK'ya özenerek ortaya çıkan Salim, Cankan, Mustafa Gündüz Gece'ninde temsil ettiği akımdır.
    0 ...
  29. 17.
  30. 18.
  31. 19.
  32. kusura bakmayın ama türk popunun bu yüzeysellik konusunda ki şarkılar arasında ayrım yapılamayacak kadar genel bir akımdır ( sonuçta hepsi pop yapıyor). vur dibine kazmayı misali gün geçtikçe buğdaylar gibi üremektedirler. bakınız ben de yaptım az önce. insan ister istemez etkileniyor tabi. lanetli bunlar lanetli.
    0 ...
  33. 20.
  34. bu akımın öncüleri erkeklerde serdar ortaç, kadınlarda ise demet akalındır.
    1 ...
  35. 21.
  36. bir gün bir yazar yani şarkı yözü yazan bir şairi dinliyordum. adam eski şarkılarla yeni şarkıları kıyaslıyordu mesela bir örnek eskiden sevenler ayrıldıklarında suçu kendilerinde arıyorlardı diyordu örneğin
    artık sevmeyeceğim
    bütün kabahat benim
    ne kadar ağlasam boş
    ...
    şimdi ise diyor yazılan şarkılara bakıyorsun
    allah belanı versin
    allah seni kahretsin gibisinden
    bende şarkı sözü yazan birisi olarak aslında bütün şarkılar çok basit ve anlamsız cümlelerden oluşuyor. ama bir şarkıyı anlayabilmek yani gerçekten anlayabilmek için gerçekten o anda şairin sahip olduğu piskolojiye sahip olmak gerek. yada o anlamsız gelen şarkılar o gün ki psikolojimizle çakışmıyor olabilir.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük