başıma gelmiştir. bu bıyığa sahip olanın pilav ayran yemesi daha da kötüsü elinin dışıyla bıyığını sileceğim diye bulaşığı yüzüne iyice yayması karşısındaki kişinin ruh sağlığı açısından sakıncalıdır.
temizlik imandan gelir lan, insan olun biraz hayvanlar.*
oh be rahatladım biraz. içimde kaldıydı..
emevi dayatması ile gelen şekilciliğin diğer ayaklarından biridir. göbeğine kadar sakal uzatmaktan hiçbir farkı yoktur. halbuki islamın yüce peygamberi şekilciliği şiddetle yıkmaya çalışmıştır. öyle dini kılla tüğle yorumlayabilecek düzeyde olanların takıntı haline getirip bıraktığı bıyıktır ayrıca. ki o bıyığı bırakan güruhun da dinle olan münasebetinin nasıl olduğunu iyi biliyoruz. dindar ile dinci arasındaki fark ile de o güruh anlaşılabilir. sonuç olarak din başkadır, hele islam bambaşka... kılın yünün dini değildir.
kaynağı nereden geldiği sorun teşkil eden bıyıktır. gereklilik olarak algılayanlar vardır. islamın şartları ve imanın şartları belli, heyecan yapmayalım lütfen.
aşağıya , yukarıya ve yanlara doğru sünmeyen, insanı (daha doğrusu şakirdi) mıymıntı ve daha çocukmuşta bıyık kalemle yüzüne çizilmiş gibi gösteren güdük bıyıkımsı.
günümüzde pek de var olmayan bıyık. zamane şakirtlerinin tipine bakınca şakirt oldukları anlaşılmıyor çünkü kareli gömlek giymiyorlar, bıyık bırakmıyorlar. hepsi iyi okullarda okuyor. kimliklerini genelde gizli tutuyorlar sözlükteki sazan şakirtler haricindekiler tabi.