ışid in yahudi olduğunun teolojik kanıtları

entry8 galeri0
    1.
  1. Yeşu.8: 27 israilliler, RABbin Yeşu'ya verdiği buyruk uyarınca,kentin yalnız hayvanlarıyla mallarını yağmaladılar.
    Yeşu.8: 28 Ardından Yeşu Ay Kenti'ni ateşe verdi, yakıp yıkıp viraneye çevirdi. Yıkıntıları bugün de duruyor.

    Yazımıza tevratın YEŞU bölümünden bir ayetle başladık. Bunun nedeni, konunun genel çerçevesinin tevrat ve tevrat özelinde de yeşu bölümü olacağı içindir.

    Günümüz teologlarının bir konuyu irdelerken kategorik açıdan belli bir kural dahilinde hareket etmedikleri, her birinin kafasında oluşturduğu genel çerçeveye göre hareket ettiği ortadadır. Her ne kadar işinin ehli olanlar kitap - sünnet - icma - kıyas sırasına göre hareket etseler de, genelinin bu kurala uymadığı, hatta bu kurala uyanların da genellikle aynı kuralı ihmal ettiği ve gelişi güzel konuştuğu, yazdığı ortadadır.

    Bu bilgiyi şu açıdan verdim. Ben de bu konuda kendi çerçeveme göre hareket edeceğim. Buna rağmen, bu sıralamayı bilmekte ve kabul etmekte olmamla beraber, konunun gelişine göre bu başlıklardan bazılarını ihmal ettiğimden, bunu baştan belirtmekte yarar görüyorum.

    Elbette hatasız kul yoktur ve hatalarım için Allah beni affetsin. Ve bu yazıyı her kim okuyorsa onu da. Ve insanlara da hatalarından dönmeyi de nasip eder inşaallah.

    Biz bu konuyu, bazı temel göstergeler üzerinden irdeleyeceğiz. Ve bu irdeleme şekli yukarıda izah edilen teorinin dışında olmakla beraber kendi içinde tutarlı ve yeterli kanıtlar ihtiva edecektir. Akıl sahiplerinin kolaylıkla anlayacağı bir dilde izah etmeye çalıştım. Bu konuya girişin bu kadar uzun olmasının nedeni, konuya akıl sahiplerinin ilgisini çekmek, akıl sahibi olmayanların sıkılarak uzaklaşması için onlara bir nebze soluklanma fırsatı vermesidir. Elimizde bir skala yoktur ve şu yaş ve deneyimin üstündekilerin anlayabileceği bir yazı olduğunu söyleyemeyiz, bunun yerine ancak bolca zamanı olup okuduğunu anlayanların anlayabileceği bir üslubu tercih edeceğiz.

    Bu yazıdaki iddianın gerçeklendiğini savunmak için şöyle bir yol izlenecektir: Bir kaç göze batan, konu özelinde dikkat çeken bir kaç temel konuda islamın ve yahudiliğin yaklaşım farkını ortaya koyarak, IŞiD'in bu yaklaşım şekillerinden hangisini akide olarak benimsediğini, hangisine daha yakın olduğunu ortaya koyacağız. Bu bizim, akide olarak IŞiD'in yahudi mi, yoksa islam mı olduğunu kanıtlamamızı sağlayacak. Bu kategorik ayrımdan sonra artık bir IŞiD'linin kendisini müslüman, yahudi veya başka dinlerden tanımlamasının bir önemi olmayacak. Çünkü bir ispatımızı, kişinin beyanından bağımsız olarak bir bütün olarak IŞiD'in duruşu üzerinden kanıtlayacağız.

    BAZI KONULARDA iSLAMIN VE YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    1- CiHADA (SAVAŞA) BAŞLAMAK:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:
    Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri sevmez. (2/190)

    Görüldüğü gibi islamın cihada yaklaşımı, karşı tarafın saldırması halinde ya da savaş ilan etmesi halinde savaşma esasına dayalıdır. Her ne kadar farklı ayetlerde tebliğle birlikte bir takım uygulamalar varsa da, bunlar kent içi uygulamalar olup, şehirler arasındaki ilişkiler açısından durup dururken, ya da tebliğ üzerine cihad yoktur. Cihad ancak karşı tarafın savaş açmasıyla olmaktadır.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    2 Yeşu, Erihadan Beytelin doğusunda, Beytaven yakınındaki Ay Kentine adamlar göndererek, “Gidip ülkeyi araştırın” dedi. Adamlar da gidip Ay Kentini araştırdılar.

    3 Sonra Yeşu`nun yanına dönerek ona, “Bütün halkın oraya gidip yorulmasına gerek yok” dediler, “Sayısı az olan Ay halkını yenmeye iki üç bin kişi yeter.”

    Yeşu: 2-3

    Görüldüğü gibi, yahudilikte savaşmak için bir beldenin savaş ilan etmesi ya da etmemesi bir şey ifade etmemektedir. Durduğu yerde durması, orayla savaşmaya yeterlidir. Ay halkı Yahudilere hiç bir şey yapmadıkları halde, sadece "kolay hedef" olmaları, saldırıya uğramalarına neden olmuştur.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Kendisine karşı savaş ilan etmemiş olan Suriye ordusuna ve Suriye halkına karşı savaşa başlamıştır.

    1. KISMIN SONUCU:

    Cihada başlama açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    Cihada başlama açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle taban tabana zıttır.

    2- iNSANLARIN KAFASINI KESMEK:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    (Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.
    Muhammed Suresi: 4

    islam'da kafa kesmek, savaş sırasında kılıçla düşmanı öldürmek olarak tarif edilir. Savaş bitimindeyse düşmanın ya koşulsuz olarak, ya da fidye karşılığı salı verilmesini öngörmüştür.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    Sonra Ofraya, babasının evine dönüp kardeşlerini, Yerubbaalın yetmiş oğlunu bir taşın üzerinde kesip öldürdü. Yalnız Yerubbaal`ın küçük oğlu Yotam kaçıp gizlendiği için sağ kaldı.

    Hakimler: 9:5

    Görüldüğü gibi yahudilikte de, savaş sırasında "KAFA KESMEK" vardır.

    Burada kafa kesmek savaş sırasında değil, sivil katliamı şekilde yapılmıştır.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Savaş esirlerinin kafasını kesmektedir.

    2. KISMIN SONUCU:

    KAFA KESME açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    KAFA KESME açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle taban tabana zıttır.

    3- SiViL KATLiAMI:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    190. Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda siz de savaşın. Ancak aşırı gitmeyin. Çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez.
    191. Onları nerede yakalarsanız öldürün. Sizi çıkardıkları yerden (Mekke'den) siz de onları çıkarın. Zulüm ve baskı adam öldürmekten daha ağırdır. Yalnız, Mescid-i Haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa (siz de onlarla savaşın) onları öldürün. Kâfirlerin cezası böyledir.

    Görüldüğü gibi islamın sivil katliam yaklaşımı yoktur. "Sizinle savaşanlara karşı" onları bulduğunuz yerde öldürün denilerek düşmana karşı savaşı teşvik etmiştir.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    17 Şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün.
    18 Yalnız erkekle yatmamış genç kızları kendiniz için sağ bırakın.
    Çölde Sayım 31:17 - 31:18

    10 Yeşu bundan sonra geri dönüp Hasoru ele geçirdi, Hasor Kralını kılıçla öldürdü. Çünkü Hasor eskiden bütün bu krallıkların başıydı.

    11 israilliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.

    Yeşu 10:11

    Görüldüğü gibi ele geçirilen beldelerdeki herkes öldürülmektedir.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Ele geçirilen bazı beldelerdeki herkesi öldürmekte, bazı beldeleri ise sağ bırakmaktadır.

    3. KISMIN SONUCU:

    SiViL KATLiAMI açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    SiViL KATLiAMI açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

    4- SAVAŞ ESiRLERiNE MUAMELE ETMEK:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Muhammed Suresi: 4

    islamın yaklaşımı savaş esirlerini tutsak etmek ve savaş sonunda serbest bırakmak şeklindedir.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    israilliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.
    Yeşu 11:11

    Yahudilikte esir edilen şehirlerden bazılarındaki insanların tamamı öldürülmektedir.

    Yehu adamlarına, “Bunları diri yakalayın!” diye buyruk verdi. Onları diri yakalayıp Beyteket Kuyusu yakınında kılıçtan geçirdiler. Öldürülenler kırk iki kişiydi. Sağ kalan olmadı.
    2. Krallar 10:14

    Görüldüğü gibi yahudiler sağ yakaladıklarını öldürmektedir.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    IŞiD yakaladığı düşman askerlerini kılıçtan geçirmektedir.

    4. KISMIN SONUCU:

    SAVAŞ ESiRLERiNE MUAMELE açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    SAVAŞ ESiRLERiNE MUAMELE açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

    5- DiĞER DiNLERE KARŞI YAKLAŞIM:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    “Allah, sizinle din uğrunda savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayanlara iyilik yapmanızı ve onlara âdil davranmanızı yasaklamaz. Çünkü insaflı olanları sever Allah .” (el-Mumtahıneh, 8)

    Yukarıdaki diğer ayetlerde görüldüğü kuran kafirlerden müslümanlara karşı savaşanlarla savaşmayı teşvik ederken, savaşmayanlara karşı iyilik yapılmasını emretmektedir.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    Altı gün çalışılacak; ama yedinci gün RABbe adanmış Şabattır, dinlenme günüdür. Şabat Günü çalışan herkes kesinlikle öldürülmelidir.
    Mısır'dan Çıkış 31:15

    Diğer dinlerden olup da yahudiliğin geleneğine uygun hareket etmeyen herkes öldürülmektedir.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Kendisi gibi düşünmeyen ve kendisi gibi düşünmeyi kabul etmeyen herkesi öldürmektedir.

    5. KISMIN SONUCU:

    DiĞER DiNLERE YAKLAŞIM açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    DiĞER DiNLERE YAKLAŞIM açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

    6-KADINLARIN CiHADI:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    Bu konuda doğrudan bir ayet yoktur.

    „Mültekal-Ebhur“ şöyle der:
    „Bizim cihad yapmamız farz-ı kifayedir, bir kısım müslümanların katılmasıyla kâfi geliyorsa, diğerlerinden farz sakıt olur. şayet hepsi cihadı terk ederse hepsi de günahkâr olur. Cihad kadınlara, çocuklara, kölelere, körlere, yatalaklara ve kötürümlere normal zamanlarda farz değildir. Ancak düşman hücum ederse o zaman farz-ı ayn olur, yani herkese farz olur. Ve bu arada kadınlar kocalarının iznini almadan, köleler efendilerinin iznini almadan dahi cihada çıkarlar (yani savaş meydanına giderler…).“

    Görüldüğü gibi cihad Normal zamanlarda erkeklere farz, kadınlara farz değildir. Ancak düşman üstün gelip müslümanları esir alma, şehirleri işgal etme tehlikesi başgösterdiği taktirde o zaman erkek-kadın, genç-ihtiyar herkese farz-ı ayn olur.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    53- bir kadın değirmenin üst taşını Avimelek`in üzerine atıp başını yardı.

    54 Avimelek hemen silahlarını taşıyan uşağını çağırdı ve, “Kılıcını çek, beni öldür” dedi, “Hiç kimse, Avimeleki bir kadın öldürdü demesin.” Uşak kılıcını Avimelek`e saplayıp onu öldürdü.

    Görüldüğü gibi kadınlar tarafından öldürülmek yahudilikte büyük kusur sayılmaktadır.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Kadınlar tarafından öldürülmektense savaşı kaybetmeyi tercih ederler!

    6. KISMIN SONUCU:

    KADINLARIN CiHADI açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    KADINLARIN CiHADI açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

    7- BAZI SUÇLAR VE CEZALARI:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    Hırsızlık eden erkek ve hırsızlık eden
    kadın, suçları sabitleşince, yaptıklarının karşılığı ve Allah
    tarafından kelepçek (caydırıcı bir ceza olmak üzere) ellerini kesin.
    Allah, güçlüdür, hikmet sahibidir.
    maide 38

    islam'da kural olarak el kesme vardır ama, istisnai bir durum olup uygulanmaz. Resulullah dönemimde de uygulanmamıştır.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    11 Eğer iki adam kavgaya tutuşur da birinin karısı kocasını dövenin elinden kurtarmak için gelip elini uzatır, öbür adamın erkeklik organını tutarsa,

    12 kadının elini keseceksiniz; ona acımayacaksınız.

    Bir hırsız bir eve girerken yakalanıp öldürülürse, öldüren kişi suçlu sayılmaz.
    Mısır'dan Çıkış 22:2

    Birlikte oturan kardeşlerden biri oğlu olmadan ölürse, ölenin dulu aile dışından biriyle evlenmemeli. Ölenin kardeşi dul kalan kadına gidecek. Onu kendine karı olarak alacak, ona kayınbiraderlik görevini yapacak.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    El kesme cezasını uygulamaktadır.

    7. KISMIN SONUCU:

    BAZI SUÇLAR VE CEZALARI konusunda islam, yahudilik ve IŞiD uygulamaları biraz farklılaşmakta, biraz da benzemektedir.

    8 - KISAS HÜKÜMLERi

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır. Bakara 178

    islam'da kısas vardır.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    Acımayacaksınız: Cana can, göze göz, dişe diş, ele el, ayağa ayak.”
    Yasa'nın Tekrarı 19:21

    Kırığa karşılık kırık, göze göz, dişe diş olmak üzere, ona ne yaptıysa kendisine de aynı şey yapılacaktır.
    Levililer 24:20

    Yahudilikte kısas vardır.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    IŞiD kısas hükümlerini uygulamaktadır.

    8. KISMIN SONUCU:

    KISAS hükümlerinin uygulanması bakımından islam, yahudilik ve IŞiD uygulamaları aynı temel mantıkla hareket etmektedir.

    9- ELE GEÇiRiLEN ŞEHRiN YAKILIP YIKILMASI

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    Böyle bir şey tanımlanmamıştır.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    11 israilliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.

    Yeşu 10:11

    Ele geçirilen beldenin yakılıp yıkılması yahudiliğe uygundur.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    Ele geçirilen bazı beldeler yakılıp yıkılmaktadır.

    9. KISMIN SONUCU:

    ELE GEÇiRiLEN ŞEHRiN YAKILIP YIKILMASI açısından IŞiD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

    ELE GEÇiRiLEN ŞEHRiN YAKILIP YIKILMASI açısından IŞiD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

    10- IŞiD'iN MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLEMESi:

    A) iSLAMIN YAKLAŞIMI:

    8. insanlardan, inanmadıkları halde, "Allah'a ve ahiret gününe inandık" diyenler de vardır.
    9. Bunlar Allah'ı ve mü'minleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar da farkında değillerdir.

    islama göre bir grup ya da kişi müslüman olmadığı halde bunu söylüyor olabilir.

    B) YAHUDiLiĞiN YAKLAŞIMI:

    Bir yahudi zorda kaldığında kendisini müslüman, hristiyan, ateist veya o an işine hangisi geliyorsa o dinden olduğunu iddia edebilir.

    C) IŞiD'iN YAKLAŞIMI:

    IŞiD müslüman olduğunu söylemektedir.

    10. KISMIN SONUCU:

    IŞiD'in müslüman olduğunu söylemesi durumunda iSLAM ve yahudilik kıstaslarına göre bu durum onların müslüman olduğunu göstermez.

    TÜM SONUÇLARIN DEĞERLENDiRiLMESi:

    Burada incelenen 10 konu başlığının sonuç kısmında;

    1- CiHADA (SAVAŞA) BAŞLAMAK, 2-iNSANLARIN KAFASINI KESMEK, 3-SiViL KATLiAMI, 4- SAVAŞ ESiRLERiNE MUAMELE, 5- DiĞER DiNLERE KARŞI YAKLAŞIM, 6-KADINLARIN CiHADI, 9-9- ELE GEÇiRiLEN ŞEHRiN YAKILIP YIKILMASI, konularında IŞiD ile yahudilik bire bir örtüşmektedir. islamla taban tabana zıt veya islamla bağdaşmamaktadır.

    7- GENEL SUÇLAR VE CEZALARI, 8 - KISAS HÜKÜMLERi, 10- IŞiD'iN MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLEMESi konularında IŞiD'in davranışları hem yahudilikle, hem islamla örtüşmektedir.

    BU DEĞERLENDiRMELERE GÖRE;

    7 konuda IŞiD'in tavrı yahudilikle bire bir örtüşmekte, dolayısıyla IŞiD %70 oranında yahudiliğe bire bir benzemekte, aynı zamanda islama %70 oranında taban tabana zıt olmaktadır.

    3 konuda IŞiD hem islami, hem de yahudi tavrı sergilemekte, dolayısıyla %30 oranında islam ve yahudilikle benzeşmektedir.

    IŞiD'in tüm eylemleri yahudiliğe uygundur.

    ışid'in az sayıdaki bazı eylemleri islamla örtüşmektedir.

    SONUÇ olarak IŞiD yahudi dinine göre davranan bir örgüttür.

    NOT. Bu çalışma tarafıma aittir, kaynak gösterilmek şartıyla kullanılabilir. Emeğe saygı.

    edit. kaynak: http://www.islamiforum.ne...lojik-Kan%C4%B1tlar%C4%B1
    6 ...
  2. 2.
  3. Işid'in yahudi olduğunun teoloji bilimine uygun şekilde kanıtlanmasıdır.
    5 ...
  4. 3.
  5. akapenin açılımı

    yahudice

    aka = eşşek

    pe = israil

    yani israilin eşşeği olmasından dolayı.
    7 ...
  6. 4.
  7. bu konu 01-12-2015 02:34 PM tarihinde islamiforum.net sitesinde yayınlanmış aşağıdaki çalışmadan alıntıdır.

    http://www.islamiforum.ne...lojik-Kan%C4%B1tlar%C4%B1

    bunu şu amaçla not olarak konuya ekledim. hani acaba eksilesek bu konunun yanlış olduğunu düşünüp kaldırır mı, veya kekleyebilir miyiz. değil. bu konu böyle isteyen kabul eder isteyen kafasını kuma gömer, isteyen mossad'dan avanta almaya devam eder. bu benim sorunum değil. bu entry, bu başlığın sözlük içindeki durumuyla alakalıdır.
    0 ...
  8. 5.
  9. ne hikmetse hiç israile saldırmaması tıpkı babası akape gibi
    insan hayret ediyor.
    2 ...
  10. 6.
  11. bunu yazana hoş geldin aramıza diyorum günaydın yani.
    1 ...
  12. 7.
  13. israil'le dostluk, iş birliği ve teslimiyet anlaşması yaptıran erdoğan'ın "bu bombalar brüksel'de patlayabilir" demesinin ardından neden ışid'in hemencecik orada bomba patladığının en mantıklı açıklamasıdır. bunlar din kardeşidir, hepsi yahudidir.

    ben anti semitist değilim ama bu terör örgütü anti semitizme doğru yelken açmamıza neden olmuştur.
    1 ...
  14. 8.
  15. son nice saldırısının da eklenmesi gereken kanıtlardır. islam masum insanları öldürmeyi yasaklar, ama yahudilikte buna izin vardır, yeter ki korumasız olsunlar.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük