yaşam denizde başladı .. ilk tek hücreli canlı hepimizin atasıdır. bu tek hücreli canlı bölündü,bölündü denizdeki bitkileri oluşturdular. sonra hayvansal canlılar oluştu, balıklar burdan geldi. balıklar karaya çıktı. memeliler de burdan geldi. ilk memeli de hepimizin ortak atasıdır. sonra primatlardan insan olduk.
hepimiz aynı kökten geldik. sen dersen ki şu millet şöyle,böyle ben de sen onlarla akrabasın bre andaval derim.
evet, ırk diye bir şey yoktur. dünya'da insanlar için saf ırk diye bir şey yoktur ve aslında hiçbir zaman da olmamıştır. ırk ve milliyetçilik dediğimiz şey 2. dünya savaşı'ndan sonra önemini kaybetti. bu devirde herkes bireysel hareket ediyor. artık hiçkimse milliyetçilik adı altında savaşlarda ölmek zorunda değil. zaten yüzyıllar boyunca masum insanlar milliyetçilikle kandırılıp savaşlarda katledildiler. bu devirde herkes kendi çıkarına göre hareket etmek zorunda. ayrıca hayvanlar arasında da ırk yoktur. sadece tür farklılıkları vardır. insanlar arasında da durum aynen böyledir. yani türk ırkı, alman ırkı, rus ırkı ya da japon ırkı yoktur. sadece sarışın, esmer, siyahi, çekik gözlü, mavi gözlü gibi tür farklılıkları vardır. ha ayrıca eğer söz konusu paraysa, herkes aynı ırktandır. bunu da sakın unutmayın.
konudan bağımsız olarak, birşeyden bahsettiğin anda o şey var olur. vardır/yoktur didişmesi bu nedenle verimsizdir, hiçbir bilgi kazandırmaz. mesele ortaya konan - ve ortaya konduğu an varoluşu tamamlanan - her ne ise bunun hangi düzlemde, ne koşulda var olduğu meselesidir.
misal, pamuk prenses: vardır, çünkü hakkında konuşuruz, hayal alemimizi kaplar, zamanımızı alır, çocuklara kitapları alınır vs. eğer yok olsaydı bu kadar yer, para ve zaman işgal edemezdi. peki ama nerede ve nasıl var bu pamuk prenses? elma ile yanyana koyabilir miyiz mesela? cümle içinde elma ile pamuk prenses yanyana gelir; ama fiziksel, formu olan bir elma ile yanyana gelebilir mi? hayır. demek ki fiziksel elma ile hayal ürünü pamuk prenses başka varlık alemlerine aittir, ama cümle içinde yanyana gelebildiği için dil aleminde 'kelime olarak' aynı düzleme aittirler.
ırk meselesi de aynı: kan grubu, amino asit veya organlar aleminde ırkları tespit etmek mümkün değil, ama bu uğurda didişen insanların olması ırkların sosyal ve kültürel düzlemde birer vakıa olduklarını gösterir.