ülkede hüküm süren köylü faşizmi

entry46 galeri0
    16.
  1. kıçını bilgisayar masasının önündeki sandalyeden kaldırmadan oturan, sokakta, durakta, otobüste gördüğü konuşması bozuk, giyimi perişan insanları köylü diye tanımlayan zihniyetin değerlendirmesidir.
    tembellik cumhuriyetinde, modern dünyanın sıkıcılığında aptal apartman blokları arasında çocuğukluğunu geçirmiş insanların, sosyal söylemlerle hayatı kurtarabilceklerini sanmaları, bunun için eylemler, yürüyüşler, protestolar yaptıklarını ve savaş, yoksulluk gibi sebepler için rock festivalleri düzenledikleri düşünüldüğünde bilmedikleri yaşam tarzları için ahkam kesmeleridir.
    çalışıp üretmek yerine sadece söylenmeyi ve dünyaya küfretmeyi alışkanlık haline getirmiş olan bu zümrenin köylüyü toplumsal bir sınıf olarak görmesi veya göstermesini hoş karşılamak gerekir.
    ülkedeki doğu - batı sorunundan kaynaklanan göç sorununu, köylü - kentli şekline indirgemeye çalışan bu sosyal bünyeler, kendilerine göre sınıflaşan bu iki kimliği hizmet alan - hizmet veren gibi değerlendirerek ayrımcılık yapmışlardır. toplumsal sınıflar oluşturmuşalardır kendilerince bu sosyaller.
    köylüyü veya köylülüğü okudukları romanlardaki karakterler gibi veya sokaktaki gördükleri cahil cühella kesimi gibi sanmaları ise aslında üzücüdür.
    2 ...
  2. 17.
  3. 5 köylünün oyu 1 şehirlinin oyuna eşit sayılsın kampanyasının başlangıcı sayılabilir.
    Ne yazık ki bu ülke sabah kahvaltılarında ülke sorunları üzerinden tartışan akşam yemeklerinde de ülkeyi kurtaran empati özelliğini yitirmiş insanlarla dolu.
    Kendi insanını bu kadar aşağılayan sanki sebebsiz yere böylelermiş hiç sistemin suçu yokmuş gibi vurun kahpeye diyorlar. bir nevi evrimini tamamlayamamış insan muamelesini reva görüyoruz.
    1 ...
  4. 18.
  5. bir yaşam stiline sahip olan "köylüler" dir efendim. öyleymiş. aç karna felsefe yapılmaz * lafını anımsatıyor.
    Ayrıca stil * sahibi olmak seçimleri olmak demektir. farklı alternatifler arasından seçme lüksünüz vardır. önünüze konan ile yetinmek zorunda kalıyorsanız vay halinize. sözlüklerde tartışıladurursunuz böyle.
    0 ...
  6. 19.
  7. köylü yaşamını hatta gecekondu kültürünü bilmeyenlerin hazımsızlık sebebidir.
    0 ...
  8. 20.
  9. 80 lerle birlikte ortadirek in sömürülmesinden mütevellit bugünlere gelen durum. (#2115037)
    0 ...
  10. 21.
  11. turkiye'ye her gidisimde arttigini gozlemledigim, toplumun tumune egemen olmaya baslayan fasizmdir. gecekondusunu muteahite verip 3-4 daire alan, apartman yasamindan bihaber halde apartmanda yasayan, apartman yoneticisi olan babami bahce sulamak yasak oldugu halde apartmanin bahcesini sulatmasi icin tehdit etmeye kalkan, bahce sulamanin niye yasak oldugunu anlayacak kapasitesi olmayan zihniyetin fasizmidir. karsi komsusunun evine gidip gelen insanlara karisanlarin fasizmidir. trafikte teror estiren sonradan gormelerin fasizmidir...
    3 ...
  12. 22.
  13. 80'lerde ortadirek sayılabilecek bir grup sol kesimin, 80'lerden sonra reklamcı olup köşeyi dönmeleri sonucu yaptıkları ''muhasebeden'' sonra, geriye baktıklarında son 25 yılın değerlendirmesi için sıçtıkları faşizmdir.
    1 ...
  14. 23.
  15. bu faşistler, önüne gelen yerde kurban kesip, dereleri, denizleri kan gölüne çevirirler, logar kapaklarını, trafik işaretlerini çalarlar, arabaları taşlar, çizer, lastiklerini şişlerler, okul kapısında, midye dolmasında, ekmek arasında uyuşturucu satarlar, gençleri zehirlerler. onlar için yasak olan yasaklara uymaktır.
    4 ...
  16. 24.
  17. burjuva devlet faşizminin yarattığı faşizmdir. aslında bu duruma faşizm demek yanlıştır, sistemin getirdiği çarpık eğitim sistemi ve ekonomik eşitsizliklerin yarattığı durumdur. bugün suçlanacak birileri varsa köylerinden şehirlere göçmüş, verilmeyen eğitimden dolayı, cahilliklerini kullanarak dini ve milli görüşleri sömürülen köylüler değil, kendini modern zanneden ve onları dışlayarak yükselebileceğini sanan şehir burjuvazisinin ve yarattığı devletin kendisidir.

    ayrıca köylülerin tümününe dinci ve geri kafalı olarak bakmak at gözlüklerinden kurtulamamanın göstergesidir. ekonomik gücü kendilerine çekerek köylüleri yoksullaştırıp adeta köle haline getiren şehir burjuvalarının, yaşam mücadelesi için şehirlere göçen köylülere buraları işgal etti gözüyle bakması da ayrı bir konudur. efendiler iğneyi kendinize çuvaldızı da kendinize batırın, ya da aynaya bakın da "biz ne yaptık" diye dövünün.
    2 ...
  18. 25.
  19. doğuda şehit verilen çocuklar da bizim köylümüzdür, misafirliğe gittiğin de elinde ne varsa ortaya koyan da bizim köylümüzdür, yanı başında aç varken uyumayan elinden gelen yardımı komşusundan esirgemiyen de bizim köylümüzdür.

    şehirli oldukta ne oldu, ne selam kaldı, ne hal hatır, kim kimin umrunda? apartmanda biri ölse kokusu yayılmadan öğrenemez olduk! bu mu şehirleşmek, bu mu medeniyet? evet bu. çirkin göbekli olup, börek ve bulgur pilavı yemek insan yapıyorsa bu yaradılanı, bırakın köylü kalsın, bırakın koyun kalsın? sen insanlığından, şehirliliğinden bahsederken, bilmediğin duyguları çocuklarına aşılayanlar köylülerimiz!

    köylülerimiz göbeğini kaşıyan elleri nasırlı çirkin insanlar belki, sana göre, ona göre veyahut bana göre, ama insan olan köylülerimiz/köylüm/insanım.

    kandırılmışlar evet kandırılmışlar cumhurun başına köylü kılıklı bir adamı getirmişler. bu mu derdiniz? evet bu. peki köylünün derdi bu mu? hiç sanmıyorum. o çirkin göbeği kapatacak çirkin atlet onun derdi, o atleti bulup o göbeği o atletin üstünden kaşımak derdi.

    neyse edit yapmaya gerek kalmadan tamamlıyalım. eğer tanımladığımız, sıfatlandırdığımız köylüler bunlarsa bırakın böyle kalsınlar. şehir hayatını en cillop biçimde yaşayan güzel şehirlilerimizden çok daha iyidirler. sen başörtülü birine öcü diye bakarsın ama o köye gelmiş açılıp saçılmış hatunu bağrına basar. hemde senin filmlerde gördüğün gibi orasına burasına ağzının suyunu akıtarak değil. yeri gelir gözünü kapatır! ama nirde biz de bunu anlayacak zihniyet! neyse sıçayım böyle konuya.
    2 ...
  20. 26.
  21. köylü köyünde adam gibi yaşayamamıştır ki şehre göçmüştür. sen köye bakmazsan olur mu? elektrik su daha yeni ulaştı be, ayıptır.
    köylü gelmiş şehre, uyum sağlayamamış ve karşısındaki de hoş görmüş kendisini. ne olur bundan sonra? içine kapanır köylü, kendi gibilerle birlikte topluluk oluşturur, mahalle kurar hatta semt kurar kendi gibilerinin içinde olduğu.
    şehirli onu hizmetçi, kendisini de üstün görmüştür, doğru.

    köylü ne der? ben çok çile çektim der, evladım çekmesin. evladını okutur köylü, dişinden tırnağından artırır ama okutur. okutur evladını, adam olsun diye. ezikliğe bak, kendisini adamdan saymaz ki köylü!

    evlat? okur evlat eğer yaşamı anlamışsa ve durum da müsaitse. okur üniversitesini de bitirir. değer bilir ama o evlat, zorlukla büyümüştür çünkü. ayrıca dışlamaz kimseyi o, çünkü görmüştür okuma ile ya da "şehirde yaşama" ile "adam" olunmuyor.

    iki taraftan da örnek çıkabilir. ama kötü örneklerden yola çıkıp tüm güruhu eleştirmek abestir.

    benim annem ve babam da köyden göçmüş şehre. zevkine değil elbet, ama beni selpakçı yapmamış babam, ya da tinerci. insanları da ayırmamış, başı açığı, oruç tutmayanı da eleştirmemiş.

    ama insan bazen kendi faşizmini, eleştirdiği taraftan kötü örnek vererek onlardan -ama tümünden- nasıl da tiksindiğini göstererek ortaya koyar. kendisi gibi olmayan nasıl da iğrençtir değil mi!

    ne kendisini üstün gören şehirli doğru, ne de ezikliğini kapatmaya çalışan köylü. mesele ne olursan ol, maddi yaftaları bir kenara bırakarak insanın içine bakabilmekte.

    köylü cumhurbaşkanı, başbakan olmuş. bir insanı sırf kendisi gibi elit olmadığı için yüksek mevkilere layık görmemek, faşizmin en çarpıcı örneğidir.
    1 ...
  22. 27.
  23. doğrudur, sezar'ın hakkı sezar'a. Köylü cahil sonradan görme güruhun dayatması vardır berikine. Kendi doğrularını, yetiştirildiği ve öğretilenlerden sonra bambaşka bir kültüre geçiş yapması o sistemde ezilme paranoyası dahil olduğu mecrada kendi gibilerini bulma arayışına iter. Bilir ki gittiği ortamda yadsınacak, yadırganacak, göze batacak. çünkü ne bacak bacak atmasını bilecek, ne purosunu yakmasını, ne kırmızı şarap bardağını tutmasını, ne gittiği dodo beach'te ısmarladığı kokteylini içmesini vs...

    hal böyleyken olamadığı figüre bok atacak, madem erişemiyorum o halde mundar etmeliyim diyecek. Kendisini kıro olarak görenleri züppelikle itham edecek. Cayenne'inde ferhat göçer yerine ceylan dinleyecek.

    Şimdi bu işte statüsünü yükselten köylünün yavaş yavaş ortaya çıkardığı dayatmasıdır. Peki köylü yapamadıklarını kötüleme yoluna gidiyorda, köylüye hiç bilmediği bir yaşamı dayatan elitin hiç mi suçu yok? Sen tut çakma converse giymeyi zavallılık olarak nitelendir, ondan sonra köylünün faşistliğini dilinden düşürme.

    Zorbalık illa çivili sobayı alıp başa başa vurmayla olmuyor bre cahil sen ona bilmediği bir dünya'da yaşamasına salık veriyorsun, halk plaja indi vatandaş denize giremiyor diyorsun, beyaz külotla denize giriyor diye deniz ayısı ilan ediyorsun, kendince halk olmanın kriterlerini belirlemişsin ondan sonra onu yapmayanı faşistlikle itham et. Asıl senin kurduğun baskı, yaptırımındır o faşistliğin nedeni önce bunu görmen lazım...
    2 ...
  24. 28.
  25. o kadar çokturlar ki, seçim zamanı ilk onların kapısı çalınır. savaş olur, ilk onlar askere çağırılırlar. çoğu, hayatları boyunca köylerinden sadece askerlik zamanı çıkarlar. hayatları tarla-ev-kahve arasındadır.

    kadınların böyle bir hakları yoktur. kahveye gidip bir çay bile içemezler. çeşme başında aşık olurlar. fakat, sevmeye bile hakları yoktur. sadece sevilirler. tek bayramları olmasını istedikleri düğünleri bile bazen cehennem olur onlara. sevdikleri adam değildir, düğünden sonra yanlarında yatan.

    size de biraz acımazsızca gelmiyor mu bu?

    ve en önemlisi, hayatı boyunca gün yüzü göremeyen bu insandan istenen can. gerçekten vatana bir borcu var mı bu kişinin?

    ve ayrıca, düzeni bozmakla suçlandığı bir gün size sorarsa "düzen nedir" diye, ne cevap vereceksiniz?
    3 ...
  26. 29.
  27. 30.
  28. halkcilik ayağina dallamaliğin girla gittiği altmişlarda köyümüz köylümüz ayağina bütün medeni değerlerin pas gecildiği ve kent kültürünün ezildiği günümüzde bu şakşak devam etmektedir.

    nedir yani köylü mantalitesi, muhtarin esegini sikmekten aksarayda rus kovalamak mi?

    köylü zihniyetini görmek mi istiyorsun. git bakayim karaköy kerhanesine gör. hadi üsenme fatih çarsambayi bir gez bakayim. ordan da topkapiyi bir gez. ordan da üsenme bir esenler otogarina uzan arada meyve sebze haline de uzan.
    ordan 91 o bin eminönünde bir yürü.

    gör bakalim nasilmiş bu zihniyet.

    ama bunlari görmeden köylüye ve köylücülüğe şakşak cekersen. cekenleride baş taci edersen ve utanmadan cahilliği, lümpenliği savunursan üstüne üstlük yediğin boku 'elitistleri' sarakaya 'mösyöler diye' alirsan demek ki hala kafanda bir kaç eksik tahta var.

    hadi onu geçtim hala bu olguya kesanli destanindaki şirinlik muskasi bir ortam diye bakiyorsan yaziklar olsun sana.

    yaziklar olsun aldiğin eğitime yaziklar olsun harcanan zamana.

    yeter be karamizah gibisiniz...
    3 ...
  29. 31.
  30. çeşme başı, tandırda pişen ekmek, tarhana çorbası, köstekli saat vb. şeylerle hiç mi hiç ilgisi olmayan olgudur. zaten öyle çeşme başı muhabbetleri de yok şimdi çok eskidendi onlar. dikkat çekilmek istenen şey daha başka öyle satır aralarını okumaya da gerek yok hani, bariz.

    ama şehirlinin g.tü kalkarsa ben kapıcılık yapmam derse, kapıcılık yapmayı 3 tane koyun gütmekten daha cazip bulan adam elbette bu yola girecektir, hizmet sektörü hep vardı adile naşit, münir özkul, halit akçatepe, tarık akan, kemal sunal vs oynadığı filmlerde ve o zamanlarda gerçek hayatta da olduğu gibi.

    çetin altan ın kentlilik ölçütü olan; etli, şaraplı, kadınlı, kahkahalı sofraları görmemiş olan ve ben şehirliyim diyen insanlar çok çok fazla. orhan pamuk un nobelden sonra verdiği bir röportajı hatırlıyorum; "sıradaki romanınızın konusu ne olacak" diye bir soru soruldu ve o da; türkiye kentlisinin, türk burjuvazisinin aslında ne kadar köylü olduğu, çatal kaşık tutmaktan başka bişey bilmediği olacak dedi.

    yani önce şehirli olmak lazım. yani bahsedilen bu köylülerin yaşam tarzı, sözüm ona kendisini sol parti olarak kabul eden partinin kadın kollarında yer alan, saçı açık, bakımlı deyim yerindeyse kokoş ama ekseriyetle cahil teyzelerinin yaşam tarzını tehdit ediyor sadece. fazlası değil.
    0 ...
  31. 32.
  32. hep aynı kısır döngüdeyiz köylüler, şehirliler, sağ, sol, fenerli, gsli bence şu duruma sevinmeliyiz. muhim olan hangi parti olduğu değil ama seneler sonra ilk defa üstelik eskisinin belki on katı kadar parti varken ülke nufusunun %47 si aynı şeyi düşündü . birlik oldu dirlik oldu. dediğim gibi hangi parti olduğu değil muhim olan, köylü mü şehirlimi, erkekmi dişimi hiçbir şey mühim değil. aynı şeyleri düşünelim artık. tabiki koyun gibi sürüle sürüle değil. uyara uyara, gerekirse dersini sandıklarda vererek. neyi seçtiysek onla yönetiliriz . beğenmezsen 5 yıl sonra kazağını değiştiremezsin ama onlara dersini verebilirsin.
    0 ...
  33. 33.
  34. 34.
  35. güneydogu asya, afrika ve eski sovyet ülkelerinden gelen göçlerin artması ile bastırılması umut edilen faşizm. ayrıca bu göçler sözkonusu faşizmi ortaya çıkarıcı turnusol kağıdı işlevi de görecektir. bakın kendisinin 10 sene önceki halinden bile beter durumda olan zavallı mülteciye nasıl davranıyor köylu zihniyeti, aclıktan ölmek yerine buraya gelmeyi tercih etmiş zavallı zenciyi nasıl horluyor, mafyanın eline 16 yasında düşmüş tatianaya ne gözle bakıyor. köylü milletin zorba efendisidir.
    0 ...
  36. 35.
  37. ulan cumhuriyet kurulalı ne kadar oldu da bu adamlar köyden kende göcüp şehirli oldular. Adam faşizmin ne olduğunu bilmiyor ki faşist olsun. Şehirli olmaları toplasan 2 nesil ya vardır ya yoktur sabredin biraz. Biraz mürekkep yalasınlar yontulsunlar istanbul da. Sözlükteki yazar faşizmi ile aynı hemen hemen durum. 4. nesile yaptıklarınızı köylüye de yapmaya çalışıyorsunuz bırakın amına koyim.

    insanlarında istanbulda çokta mutlu oldukları sadece bir masladan ibaret. En basit örneği kendimden verebilirim. imkan olsada gidebilsem anadoluda yaşayabilsem. Bir nevi anne karnına dönme sendromu. Ne hilton da ne plaza otelde yok söğüt altında osura osura yatmanın verdiği dinlenme hissi.

    (bkz: beyaz türkler rahatsız)
    2 ...
  38. 36.
  39. aynı zamanda türkiye sınırlarını aşarak, avrupa ülkelerine dağılan ve türk'lerden nefret edilmesine sebep olan köylülerin faşizmidir.

    bu sevgili köylülerimiz gelenek ve kültürlerini gittikleri ülkelerde de devam ettirdiler.

    muhtarlardan sahte belgeler çıkartıp bütün sülale çocuklarını kendi çocukları gibi gösterip 10-15 çocuk için cocuk parası aldılar.

    uyuşturucu ticaretine bulaştılar.

    şöför kursları açıp, türklere parayla ehliyet verdiler.

    köydeki karısını, çocuklarını unutup avrupa'lı kadınlarla evlendiler.

    namus davaları, bıçaklı saldırılar, cinayetlerle avrupa sokaklarını kana buladılar.

    köktendinci akımların temelini ''almanya'da'' attılar, türkiye'de islam cumhuriyeti kurmaya yemin ettiler.

    camilerde para toplayıp, dinci partilere kaynak sağladılar.

    yüksek faiz yalanlarıyla avrupa'da yaşayan dindarların paralarını alıp ortadan kayboldular.

    cihad teröristlerini camilerde barındırdılar ve barındırıyorlar.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük